Musavisa 22 – osa 10

  • 2 341
  • 27

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
1. Oasis
2. Punk
3. Totta
4.
5. 50 Cent
6. I know
7.
8.
9.
10. Priima
11. Paranoid
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Edellinen jäi väliin, luin kyllä mutta deadline yllätti. Kaikille kiinnostuneille tiedoksi, olisin hamunnut neljä pojoa, Davella ja sorvarilla. All my loving olisi sitten jo mennyt pieleen...

1. Suomenkieliseen lauluun sopivin vaihtoehto lienee Oasis. Se kuulostaa samemmalta kuin muut eivät.

2. Housewreckersistä hatara mielikuva: reliikkimusiikkia eli rockabillyä

3. Helsingissä ei ole dinssejä koulutettu yli puoleen vuosisataan, Pantse kokeili HY-fysiikkaa eli tarua.

4. Kielikysymys

5. Rappi-artisti

6. Dave Lindholm

7. Drinkit

8. Werner Bros

9. AC/DC

10. En ole lainkaan punkki-ihminen, Dire Straits.

11. Jotain MM-95 joukkueen laulelmaa eli Den Glider In.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kisa pakettiin:

1. Mikä brittibändi mainitaan Sannin Mitä jos ne näkee -kappaleen sanoissa: (1p.) - Oasis. Kappale alkaa sanoin "Kuunnellaan Oasista ja lauletaan omilla sanoilla".

2. Minkä tyylin musiikkia soittavat (tai soittivat) kotimaiset Phantom 409, The Housewreckers, Silver Bullets sekä Ellis Lesley & The Angry Teens? (2p.) - Rockabillya

3. Ei mikään oo niin viisas kuin insinööri… Totta vai tarua: Pantse Syrjä hylkäsi Eppujen vuoksi opintonsa diplomi-insinööriksi Helsingissä? (1p.) - Päädyin diskaamaan tämän kysymyksen ja antamaan pisteen kaikille vastaajille. En tiedä mistä olin tuon diplomi-inssin poiminut, mutta tässä ei ollut tarkoituksena olla mitään kompaa. Pantsehan siis tosiaan keskeytti Helsingin yliopistossa, kun Epuilla alkoi mennä lujaa, mutta lähteiden mukaan tosiaan opiskeli fysiikkaa. Pahoittelut mokastani.

4. Mikä yhdistää Ice Cubea, Jonna Tervomaata, Gary Cheronea ja Teppo Mäkystä? (4p.) - Olivat kaikki lupaavia koripalloilijoita, kunnes päättivät keskittyä musiikkiin.

5. Debyyttilevy oli jo valmiina ja julkaisupäiväkin sovittu kahden kuukauden päähän, kun alkoi tapahtua. Ensin artistia puukotettiin studiolla ja vähän myöhemmin lääkärit saivat kaivaa 9 luotia eri puolilta hänen kroppaansa. Levy-yhtiö veti näistä johtopäätöksen ja jätti plätän julkaisematta. Kenen sittemmin isoja määriä myyneen tähen ura alkoi näillä merkeillä? (3p.) - 50 Centin. Tää oli muuten koko kierroksen parhaiten tiedetty - ja samalla ainoa, joka oli oikein yli puolella vastaajista.

6. Tunnista vapaasta käännöksestä: "Mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän, mä tiiän…" (5p.) - Bill Withers: Ain't No Sunshine

7. Mikä yhdistää Bullet for My Valentinea, Lacuna Coilia, Rammsteinia, The Rasmusta ja Soulflyta? (3p.) - Kaikkien niiden laulajat ovat vierailleet Apocalyptican solisteina. Jos oikein laskin, niin vain kolme oikeaa vastausta.

8. Mitä veljeksiä ne Engel, Maus ja Leeds mahtoivatkaan olla? (4p.) - Walkerin veljeksiä. Scott Engel, John Maus ja Gary Leeds muodostivat yhtyeen Walker Brothers. Kolmella oikein myös tämä.

9. Mikä yhtye/artisti yhdistää kappaleillaan seuraavat yhtyeet: Killer, Mary-Ann, Pain, Poison ja Talk Talk? (5p.) - Kaikkien nimet ovat myös Alice Cooperin biisejä.

10. Bändin voi nimetä näköjään näinkin… Rumpali oli töissä Ingmanin jäätelötehtaalla ja keksi, että tehtaalta saisi nyysittyä helposti ilmaisia mainostarroja bändille. Tarroja oli kahta sorttia: Sekunda vaan oli jo ollut käytössä tämän yhtyeen yhdellä esikuvalla, joten jäljellä jäi vain yksi vaihtoehto. Mikä oli tämän pari levyä tehneen punkbändin nimi? (4p.) - Uutuus. Paljon hyviä veikkauksia, mutta ei oikeita vastauksia.

11. Mitä biisiä tässä revitetään antaumuksella, samalla kun rosmot kaappaa koko ostarin? (5p.) - Kiss: Detroit Rock City. Kuvassa Kevin Jamesin roolihahmo Paul Blart -elokuvasta Ostarikyttä. Ei pinnoja, mutta jotkut sentään tunnistivat elokuvan: Kiss - Detroit Rock City (Paul Blart: Mall Cop) - YouTube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös