Musavisa 21 - osa 8

  • 2 436
  • 31

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
11. Mikä yhtye uskoo laulunsa mukaan jumalaan, kun 1+1=5? (3p.) - Bad Religion. "Hey I don't know if the billions will survive, but I'll believe in God when 1 + 1 = 5." Hieno kappale Do What You Want. Olisin luullut, että ainakin Nikke keksisi tämän.
No niinhän sitä perkele luulisi. Mutta voin kyllä myöntää etten ollut edes sielläpäin ajatuksissani. Hieno biisi, hieno levy. Poistun nurkkaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
10. Laita seuraavat järjestykseen pienimmästä aloittaen (3p. täysin oikeasta vastauksesta, muista ei mitään)

Alabama 3 (kukaan katsonut koskaan tv-sarjaa Sopranos?)
4 Non Blondes
The 69 Eyes
Haircut 100
(kamala kasaripop-bändi, jolla oli useampikin top-10 hitti)
Blink 182
Apollo 440


Heavy oli ainoa, joka selvitti tämän mysteeritehtävän.

Tämä rupesi vaivaamaan, ja jälkikäteen googlasin sen verran, että eikös Blink-182 sijoittuisi tehtävän ensimmäiseksi? -182 on nähdäkseni negatiivinen luku, koska bändi ei ole Blink 182 vaan Blink -182? Vai onko? Mikä on totuus? Minä olen aina ymmärtänyt, että kyseessä olisi miinusmerkkinen luku, mutta voin olla väärässäkin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä rupesi vaivaamaan, ja jälkikäteen googlasin sen verran, että eikös Blink-182 sijoittuisi tehtävän ensimmäiseksi? -182 on nähdäkseni negatiivinen luku, koska bändi ei ole Blink 182 vaan Blink -182? Vai onko? Mikä on totuus? Minä olen aina ymmärtänyt, että kyseessä olisi miinusmerkkinen luku, mutta voin olla väärässäkin.

Ihan hyvä tarkennus, enpä ollut tätä hoksannut vaikka tästähän olisi saanut kikkailtua vielä hankalammankin kompakysymystehtävän aikaiseksi... Blinkin sijoittaminen ei kuitenkaan vaikuttanut kenenkään vastauksessa siihen, että olisiko ollut muuten oikein vai ei. Eli tämä ei aiheuta muutoksia pisteytyksiin.

Alunperin bändi oli pelkkä Blink, mutta joutuivat lisäämään numeron perään, koska samanniminen yhtye oli jo olemassa. Sitä en kyllä sitten tiedä, onko nimen ja numeron väliin tarkoitettu väliviiva vai miinusmerkki.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihan hyvä tarkennus, enpä ollut tätä hoksannut vaikka tästähän olisi saanut kikkailtua vielä hankalammankin kompakysymystehtävän aikaiseksi... Blinkin sijoittaminen ei kuitenkaan vaikuttanut kenenkään vastauksessa siihen, että olisiko ollut muuten oikein vai ei. Eli tämä ei aiheuta muutoksia pisteytyksiin.

Alunperin bändi oli pelkkä Blink, mutta joutuivat lisäämään numeron perään, koska samanniminen yhtye oli jo olemassa. Sitä en kyllä sitten tiedä, onko nimen ja numeron väliin tarkoitettu väliviiva vai miinusmerkki.

Vaikea sanoa, onko tuo väliviiva vai miinusmerkki. Mutta jos se on miinusmerkkinen, niin oikea rivi olisi seuraava:

Blink -182
Alabama 3
4 Non Blondes
The 69 Eyes
Haircut 100
Apollo 440

Eikä suinkaan seuraava:

Alabama 3
4 Non Blondes
The 69 Eyes
Haircut 100
Blink -182
Apollo 440

Ja jos tehtävässä vaadittiin pisteisiin täysin oikeaa riviä, niin silloin kukaan ei olisi saanut tästä pisteitä. Pois se kuitenkin minusta, että sellaista muutosta vaatisin kenellekään joka sai pisteet tästä tehtävästä, kunhan vain nostin esille tämän Blinkin "järjestysnumeron" erikoisuuden etumerkkeineen. Olisi ihan mielenkiinnosta hauska tietää totuus, tuollaiset oudot triviaalit yksityiskohdat ovat monesti kiintoisia.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mestaruustaistossa olisi minulle protestista hyötyä, mutta olen sitä mieltä että kyllä toi viiva on välimerkki eikä miinusmerkki. Niin sen olisin itsekin tulkinnut, jos olisin kyseisen numeron muistanut, Näyttää siltä, että bändin nimi kirjoitetaan yleensä yhteen Blink-182. En osaa tulkita sitä siinäkään mielessä miinusmerkiksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla on näissä se periaate, että kerran annettuja pisteitä ei enää oteta pois. Sen sijaan jos on vääryyttä ja kavaluutta käynyt, niin jälkikäteen voidaan kyllä lisätä pojoja ne ansainneille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös