ANAGRAMMEJA: Senat sakaisin - järjestä kirjaimet kysyttyyn muotoon: (1p./oikea)
Yhtye: TRAVIS
Rumpali: AKU SYRJÄ
Kulttisuosikki: SEPI KUMPULAINEN
Vem är han? VILLE PUSA
1. Kenen naissolistin oikea etunimi on Ketevan: Chisun, Katie Meluan, kd langin, Kiti Babitzinin?
kd langin
2. Minkä kappaleen vapaata suomennusta: "...Salamoista ja savusta mä tykkään, raskasmetallin jylinästä. Kisaamisesta kanssa tuulen, ja fiiliksestä että olen alla..."? (2p.)
Born to be wild, mutta kenenkäs biisi se olikaan...
3. Mikä yhtye aloitti levytysuransa EP:llä "Houkutusten kiihottava maku"? (3p.)
Ultra Bra
4. Mistä Infernal reissasi Berliiniin? (2p.)
Helsingistä? (ei hajuakaan edes siitä mitä tällä ajetaan takaa)
5. Täydennä sanat: "_____ kysyi montako päivää _____ ja isän silmiään pyyhkivän näin."? (2p.)
pikkusisko, on jouluun (SEHV 10 tikkua laudalla, helvetin hyvä biisi vaikken noista muuten tykkää)
6. Kenen tunnetun kirjailijan teemoista Nightwish ammentaa The Poet and the Pendelum -kappaleessaan? (3p.)
Tolkienin
7. Minkä puolueen listoilta Steen1 pyrki eduskuntaan sitoutumattomana ehdokkaana? (3p.)
Kommunistien
8. Yölinjalla-kappaleen tekijäksi on merkitty kylmästi Tapio Rautavaara. Vaan mikäpä biisi tuo oikeasti on? (2p.)
Plagiaatti biisistä Walk the line (en muista tässäkään kenen biisi tää oli)
9. Mikä kuvitteellinen hahmo yhdistää Mikko Alataloa, CatCatia, Kotiteollisuutta, Raggarsia ja Severi Pyysaloa? (3p.)
En mä kyllä muuta keksi kuin Känkkäränkkä, kun ei tää mikään heikkopeikko pelokaskaan varmaan ole...
10. Brittiviulisti Nigel Kennedy herätti runsaasti huomiota omana aikanaan yhdisteltyään klassiseen musiikkiin elementtejä kaupallisemmasta kamasta - jopa punkista. Mutta miksi hän soitti viululla, jonka värit olivat sininen ja viininpunainen? (8p.)
Siksi koska kannatti West Hamia.
KUVATEHTÄVÄ Tunnista musiikkivideot: (3p./oikea esittäjä ja kappale)
a) Anssi Kela - Jennifer Aniston
b) Tääkin on tuttu mut ei nyt tuu mitään mieleen
Yhtye: TRAVIS
Rumpali: AKU SYRJÄ
Kulttisuosikki: SEPI KUMPULAINEN
Vem är han? VILLE PUSA
1. Kenen naissolistin oikea etunimi on Ketevan: Chisun, Katie Meluan, kd langin, Kiti Babitzinin?
kd langin
2. Minkä kappaleen vapaata suomennusta: "...Salamoista ja savusta mä tykkään, raskasmetallin jylinästä. Kisaamisesta kanssa tuulen, ja fiiliksestä että olen alla..."? (2p.)
Born to be wild, mutta kenenkäs biisi se olikaan...
3. Mikä yhtye aloitti levytysuransa EP:llä "Houkutusten kiihottava maku"? (3p.)
Ultra Bra
4. Mistä Infernal reissasi Berliiniin? (2p.)
Helsingistä? (ei hajuakaan edes siitä mitä tällä ajetaan takaa)
5. Täydennä sanat: "_____ kysyi montako päivää _____ ja isän silmiään pyyhkivän näin."? (2p.)
pikkusisko, on jouluun (SEHV 10 tikkua laudalla, helvetin hyvä biisi vaikken noista muuten tykkää)
6. Kenen tunnetun kirjailijan teemoista Nightwish ammentaa The Poet and the Pendelum -kappaleessaan? (3p.)
Tolkienin
7. Minkä puolueen listoilta Steen1 pyrki eduskuntaan sitoutumattomana ehdokkaana? (3p.)
Kommunistien
8. Yölinjalla-kappaleen tekijäksi on merkitty kylmästi Tapio Rautavaara. Vaan mikäpä biisi tuo oikeasti on? (2p.)
Plagiaatti biisistä Walk the line (en muista tässäkään kenen biisi tää oli)
9. Mikä kuvitteellinen hahmo yhdistää Mikko Alataloa, CatCatia, Kotiteollisuutta, Raggarsia ja Severi Pyysaloa? (3p.)
En mä kyllä muuta keksi kuin Känkkäränkkä, kun ei tää mikään heikkopeikko pelokaskaan varmaan ole...
10. Brittiviulisti Nigel Kennedy herätti runsaasti huomiota omana aikanaan yhdisteltyään klassiseen musiikkiin elementtejä kaupallisemmasta kamasta - jopa punkista. Mutta miksi hän soitti viululla, jonka värit olivat sininen ja viininpunainen? (8p.)
Siksi koska kannatti West Hamia.
KUVATEHTÄVÄ Tunnista musiikkivideot: (3p./oikea esittäjä ja kappale)
a) Anssi Kela - Jennifer Aniston
b) Tääkin on tuttu mut ei nyt tuu mitään mieleen