Musavisa 14 - osa 4

  • 2 264
  • 30

Stormy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Real Madrid Club de Futbol
Metallican kappale: Nothing Else Matters

Popstara: Justin Timberlake

Yhtyeen entinen nimi: Maj Karman Kauniit Kuvat


1. Mira

2. James Blunt - Beautiful

3. Varmaan Aarne Tenkasta

4. Ajoi Metallican pakua

5. Martikaisen Jarkosta lienee kyse

6. Bloodpitin

7. Ei mitään hajua. Sanotaan, että kuuluisia blueskitaristeja

8. Helena Paparizoulla

9. Arpomiseksi menee tämäkin. 12:n tuuman älppäreistä ja 74:stä desibelistä

10. KUVATEHTÄVÄ: Mikä musiikkivideo kuvassa? (4p./oikea)
A) Britney Spears - Stronger
B) Tori Amos- Cornflake Girl
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metallican kappale: NOTHING ELSE MATTERS

Popstara: -

Yhtyeen entinen nimi: MAJ KARMAN KAUNIIT KUVAT

1. Kumpi PMMP-tytöistä on vanhempi: Paula vai Mira? Mira

2. Paappas tunnistaen vapaasta käännöksestä: "Mun elämä on mah~tawaa, rakkauteni puhdasta on. Näinpä sitten enkelin, siitä varma oon. Se hymyili mulle metrossa. Se oli toisen miehen kanssa, mutta siksi yöuniani menetä en, sillä mulla on suunnitelma."? (3p.) -

3. Ketä kutsutaan "Ruikonperän multakurkuksi"? (2p.) Jaako Teppoa

4. Derek Riggs liittyy hevihistoriaan oleellisesti, sillä hän:
piirsi Iron Maidenin Eddie-hahmon

5. Greifswald, Hämeenlinna, Outokumpu, Savonlinna, Oulu, Helsinki ja Riihimäki. Tunnistatko taiteilijamme asuinpaikkojensa perusteella? (3p.)Jarkko Martikainen on asunut ainakin muutamissa noista paikoista...

6. Minkä toisen teinien suosiman bändin alkuperäinen vokalisti Uniklubin Jussi oli? (3p.) Lovex

7. Keitä ovat Charlie Rogers, Rusty Wells, Lonnie Beale, Johnny Tyrone ja Rick Richards? (4p.) -

8. Kellä takavuosien tunnetulla poptähdellä oli kyproslainen isä ja ruotsalainen äiti? (5p.) -

9. Normaali CD-levy on halkaisijaltaan 12cm ja sille mahtuu 74 minuuttia ääntä. Mistä kyseiset mitat ovat ainakin vahvojen legendojen mukaan lähtöisin? (3+3p.) -

10. KUVATEHTÄVÄ: Mikä musiikkivideo kuvassa? (4p./oikea)
A) -
B) -
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vastauksia:

ANAGRAMMEJA Senat sakaisin - ja pahemman kerran. Järjestele kirjaimet uudelleen. (2p./oikea)

Metallican kappale - Nothing Else Matters (25)
Popstara - Justin Timberlake (20)
Yhtyeen entinen nimi - Maj Karman Kauniit Kuvat (21)

Anagrammit eivät hirveästi tietoa vaatineet, enemmänkin viitseliäisyyttä ja kirjainten pyörittelyä. Hyvin pinnoja keräsittekin. 13 osallistujaa taisi saada täydet pointsit.

1. Kumpi PMMP-tytöistä on vanhempi: Paula vai Mira? - Mira, useamman vuoden verran. (24)

2. Paappas tunnistaen vapaasta käännöksestä: "Mun elämä on mah~tawaa, rakkauteni puhdasta on. Näinpä sitten enkelin, siitä varma oon. Se hymyili mulle metrossa. Se oli toisen miehen kanssa, mutta siksi yöuniani menetä en, sillä mulla on suunnitelma."? (3p.) - James Blunt: You're Beautiful. "My life is brilliant, my love is pure. I saw an angel, of that I'm sure. She smiled at me on the subway. She was with another man, but I won't lose no sleep on that, 'cause I've got a plan." Melko moni katsoi aiheelliseksi merkitä pöytäkirjoihin mielipiteensä ko kappaleesta, tiedä sitten uskoisiko vai ei - siksi hyvin tämä tiedettiin (15). No ei, ehkä oma kantankin tuli selväksi siitä, että päädyin käyttämään suomennoksessa koko palstan ärsyttävintä juttua.


3. Ketä kutsutaan "Ruikonperän multakurkuksi"? (2p.) - Jaakko Teppoa, jolla taitaa olla samanniminen levykin. (22)

4. Derek Riggs liittyy hevihistoriaan oleellisesti, sillä hän: - piirsi Iron Maidenin Eddie-hahmon (18)

5. Greifswald, Hämeenlinna, Outokumpu, Savonlinna, Oulu, Helsinki ja Riihimäki. Tunnistatko taiteilijamme asuinpaikkojensa perusteella? (3p.) - Jarkko Martikainen, joka syntyi ja vietti ekat vuotensa siis Itä-Saksassa - mikä taisikin helpottaa liiaksi tätä tehtävää (17). Jostain haastattelusta tuo lista on peräisin, ehkäpä Jarkko on siinä halunnut unohtaa aikansa Kajaanissa?

6. Minkä toisen teinien suosiman bändin alkuperäinen vokalisti Uniklubin Jussi oli? (3p.) - Lovexin. Teinipoppitietoakin näemmä löytyy: 18.

7. Keitä ovat Charlie Rogers, Rusty Wells, Lonnie Beale, Johnny Tyrone ja Rick Richards? (4p.) - Elviksen roolihahmoja valkokankaalta. Eka vähän vaikeampi kysymys, oikein vain kuudella.

8. Kellä takavuosien tunnetulla poptähdellä oli kyproslainen isä ja ruotsalainen äiti? (5p.) - Cat Stevensillä. Joku Jorgoshan se oli alkuperäiseltä nimeltään ja sittemmin siitä tuli joku Muhammetti. Kukaan ei kuitenkaan tätä tiennyt. Yleisin veikkaus oli Leila K, jonka molemmat vanhemmat taisivat olla marokkolaisia, ellen ihan höpöjä puhele.

9. Normaali CD-levy on halkaisijaltaan 12cm ja sille mahtuu 74 minuuttia ääntä. Mistä kyseiset mitat ovat ainakin vahvojen legendojen mukaan lähtöisin? (3+3p.) - Fyysinen koko tuli siitä, kun Sony-pomot Ohga & Morita vaativat, että uuden keksinnön pitää mahtua puvuntaskuun. Kesto taas määräytyi sillä, että kehitystyön aikana konsultoitu kapellimestari Herbert von Karajan esitti vaatimuksen, jonka mukaan uudelle tallenneformaatille pitää mahtua Beethovenin 9. sinfonia kokonaisuudessaan. Varmaan teknisilläkin seikoilla on "jotain" merkitystä ollut, mutta nyt kyseltiin näitä elämään jääneitä legendoja - oli niiden todenperäisyysaste sitten mikä tahansa. Bobcat oli ainoa, joka oli tuon koon suhteen hajusilla.


10. KUVATEHTÄVÄ: Mikä musiikkivideo kuvassa? (4p./oikea)
A) - The White Stripes: I Just Don't Know What To Do With Myself
B) - CMX: Ruoste

Osakisa oli näemmä erittäin helppo - lukuun ottamatta tätä vikaa tehtävää. Nikke oli ainoa joka sai pisteitä, kun tunnisti sentään White Stripesin. Videollahan tankotanssahtelee Kate Moss, mutta olisi varmaan pitänyt kaivaa esille joku Hermusen video, että olisitte tunnistaneet... No ei, vähän turhan vaikeita videoita olen valinnut. Mutta ainakin parissa seuraavassa osassa kyselläänkin sitten muita kuvia.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Nikke oli ainoa joka sai pisteitä, kun tunnisti sentään White Stripesin. Videollahan tankotanssahtelee Kate Moss, mutta olisi varmaan pitänyt kaivaa esille joku Hermusen video, että olisitte tunnistaneet...
En tiedä mikä ajatuskatkos on tullut. Elephantia hain mutta sehän on tuo levy miltä ko kipale löytyy. Olisin kyllä minäkin uskonut etten ole ainoa jolle tuo Kate Mossin esitys on jäänyt verkkokalvoille. Näköjään jopa niin hyvin että sekosin kipaleen nimessä.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
lainaus Evertonin osio 5 aloituksesta: "Puoliväli lähestyy. Osallistujamäärä näyttää vakiintuneen: 26 visailijaa veikkaili viimeksikin. Keskiarvopisteet olivat hyvät: 16,0. Erämaan kettu (25,5p.) kasvatti johtoaan puolella pisteellä."

Nyt seuraa osio, joka kuuluu luokkaan turhat mutinat, mutta... Millä ihmeellä Erämään Kettu lisäsi johtoaan puolella pisteellä minuun nähden?

Kummallakin on täysin samoissa kysymyksissä samat oikeat vastaukset. Lisäksi Erämään Ketun CD-kysymyksen vastaus oli huomattavasti epämääräisempi, tyyliin "joku sinfonia".

Mutta älä mitenkään pahastu tätä utelua. Mitenkään kiukulla en siis tuota pisteiden jakoa kysellyt, ihmettelin vain. Eikä tuolla puolella pisteellä mitään merkitystä edes ole, varsinkin ku nyt tää uusin osio meni ihan reisilleen ja leikkimielellä tätä muutenkin tehdään. Ja ylipäänsä teet kyllä aivan uskomatonta työtä näiden kysymystesi kanssa. Hienoa ja kiitos siitä!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt seuraa osio, joka kuuluu luokkaan turhat mutinat, mutta... Millä ihmeellä Erämään Kettu lisäsi johtoaan puolella pisteellä minuun nähden?

Ei oikeastaan ollenkaan turha mutina. Omia pisteitä kannattaa välillä katsella ja hihkaista rohkeasti, mikäli uskoo kokeneensa vääryyttä.

Juuri nyt olen fyysisesti eri paikassa kuin pistetaulukko ja muistiinpanoni, joten en pysty sanomaan missä olen kämmin tehnyt, mutta joka tapauksessa Saamies on oikeassa Erämaan ketun pisteiden suhteen. Todennäköisesti juuri tuossa CD-kysymyksestä olen lipsauttanut yhden pisteen liikaa, vaikka vastaus oli vain puolittainen pisteytyksen tarkkuusskaalassa. Korjaan seuraavaan pistepäivitykseen tilanteen tuolta osin.

Asiaa sivuavana muistutuksena, että vastauksissa suositellaan mainittavan kysymyksessä luvatut pisteet. Onhan ne mullakin tuossa tarkistettaessa esillä, mutta joskus saattaa siltikin lipsahtaa vahingossa kaksi pistettä jollekulle kolmen pisteen kysymyksestä, mikäli se ei tuossa vastauksen yhteydessä tuplamuistutuksena ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös