Musavisa 13 - osa 10

  • 2 483
  • 30

Boomhauer

Jäsen
1. Samae

2. Hanoi Rocks

3. Kotiteollisuus - 7

4. PMMP

5. " Miltä tähdet tuoksuu, entä auringon säteet. Soiko maapallon liikkeessä laulu hiljainen"?

6. Mana Mana: Totuus palaa

7. Hanoi Rocksin

8. -

9. Andylla oli kiire ulkomaankiertuelle

10. -

11. -

12. -
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
1. Mikä on Samae Koskisen oikea etunimi?

Samuli

2. Mikä suomalaisyhtye on lämpännyt AC/DC:tä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa? (4p.)

Zero Nine

3. Minkä levyn kannessa lukevat tekstit: "Ulla, 18: LEHTIMIEHET TYYDYTTÄVÄT MINUA", "LEVY-YHTIÖLLE JÄTTITULOT! Tuntemattomat muusikot osattomiksi?" ja "YLILUONNOLLISIA TAPAHTUMIA LEVYSTUDIOSSA"? (5p.)

Välikausitakki. En tiedä milloin olet tehnyt kysymykset mutta tästä tuli juuri viikonloppuna ajankohtaista

4. Mikä yhtye oli vast'ikään niin Rumban, Imagen, Suosikin, NYTin, IS Plussan, Annan kuin Matkaan-lehdenkin kannessa? (2p.)

PMMP

5. Täydennä: " Miltä tähdet tuoksuu, entä ________ ________ . Soiko maapallon liikkeessä ________ hiljainen"? (6p.)

luinen kuu, fuuga

6. Minkä kulttilevyn kannessa näyttelijä Markku Peltola on pukeutuneena piruksi: Inkvisitio: Kiirastuli, Mana Mana: Totuus palaa, Motelli Skronkle: s/t, Organ: Nekrofiilis?

Motelli Skronkle

7. Minkä yhtyeen vanhasta haastattelusta: "Kun mä olin baarissa Oulussa, niin mua paskatti niin paljon että mä en jaksanut kävellä vessaan, joten mä paskansin housuun! Oli vaan sellainen olo, että ei jaksanut kävellä mihinkään..."? (6p.)

Sentenced

8. Kuka sai etunimensä espanjalaisten 1700-luvulla kapinoinnista teloittaman perulaisen intiaanipäällikön mukaan, sukunimen tarkoittaessa arabiaksi Jumalalle kiitollista? (3p.)

Youssef N' Dour tai miten se kirjoitetaankaan

9. Andy ja Pelle levyttivät Don't Fear the Reaper -biisin sanoilla Kuin Andy ja Angela. Se ei kuitenkaan ollut alkuperäinen, eikä oikeastaan toinenkaan idea, vaan nuo sanat rustattiin kiireessä studiolla. Miksi? (5p.)

Ekat sanat hukkui ja toiset unohtui kun ne oli tehty sekaisessa olotilassa.

10. Tunnista varsin vapaasta suomennoksesta: "...On mulla mustan kissan luu, mojoakin mulla on juu. On mulla juuri Valloittaja-Jonin, mun tarvii meuhata kanssa sun. Teidät plikat panna aion, mua kädestä taluttaan. Sitten koko maailma tietää saa, että oon hulipulimies..."? (5p.)

Willie Nelsonin I'm your hoochie coochie man. Jimin joltain levyltä löytyy tuo coverina.

11. Poikien "Punk It" -levyn ideana oli se, että Pojat soitti vanhat punkbiisit uudestaan ja alkuperäiset laulajat houkuteltiin studioon vetämään uudet versiot. Kuka oli ainoa sessioista kieltäytynyt laulaja? (8p.)

Ei kai se voi olla muukaan kuin Joel Hallikainen

12. Miksi tshekkiläinen Flamengo-yhtye joutui siirtämään ensimmäisen Ruisrockin keikkaansa vuorokaudella eteenpäin? (10p.)

Oli menneet pojilla paikat sekaisin ja kun piti olla Turussa olivatkin Tuurissa...
_____________________________________
 

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Helppoja helppoja...

4. Mikä yhtye oli vast'ikään niin Rumban, Imagen, Suosikin, NYTin, IS Plussan, Annan kuin Matkaan-lehdenkin kannessa? (2p.)
- Eipä oo kyseisiä lehtiä tullut luettua. Veikataan mielikuvituksettomasti Lordia.

5. Täydennä: " Miltä tähdet tuoksuu, entä ________ ________ . Soiko maapallon liikkeessä ________ hiljainen"? (6p.)
- luinen kuu / fuuga

7. Minkä yhtyeen vanhasta haastattelusta: "Kun mä olin baarissa Oulussa, niin mua paskatti niin paljon että mä en jaksanut kävellä vessaan, joten mä paskansin housuun! Oli vaan sellainen olo, että ei jaksanut kävellä mihinkään..."? (6p.)
- Hyvä meininki! Arvataas vaikka Hanoi Rocksia.

12. Miksi tshekkiläinen Flamengo-yhtye joutui siirtämään ensimmäisen Ruisrockin keikkaansa vuorokaudella eteenpäin? (10p.)
- Joku sälli ei päässyt maahan ajoissa?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
1. Samuli?

2. Muistelen että nolla ysi, eli zero nine

3. Eka tuli mieleen Sleepy sleepers...

4. PMMP

5. Luinen kuu fuuga

6. Inkvisitio: Kiirastuli

7. Eläkeläiset

8. Shákür tai jotain eli tupac shakur

9. Ändi poltti sanat vahingossa

10. hulipulimies ratkas, eli hootchie coothie man

11. T. Varonen

12. Koska soittimet jäivät tulliin
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huomenna pannaan kisa pakettiin, eli jos joku haluaa vielä vastata, niin ennen sitä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vastaukset:

1. Mikä on Samae Koskisen oikea etunimi? - Sami. Vain seitsemän arveli oikein.

2. Mikä suomalaisyhtye on lämpännyt AC/DC:tä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa? (4p.) - Zero Nine, olisiko ollut samaa kiertuetta kaikki keikat. Yhdeksälle pinnat.

3. Minkä levyn kannessa lukevat tekstit: "Ulla, 18: LEHTIMIEHET TYYDYTTÄVÄT MINUA", "LEVY-YHTIÖLLE JÄTTITULOT! Tuntemattomat muusikot osattomiksi?" ja "YLILUONNOLLISIA TAPAHTUMIA LEVYSTUDIOSSA"? (5p.) - Välikausitakki: s/t. Kysymykset laadin jo kesällä ja nyt mielessä kävi, josko joku Juice-kysymys pitäisi änkeä mukaan. Ajattelin kuitenkin, että mennään alkuperäisellä setillä, mutta sattuihan tähän tosiaan ajankohtainen kysymyskin ihan sattumalta messiin. Seitsemällä oikein.

4. Mikä yhtye oli vast'ikään niin Rumban, Imagen, Suosikin, NYTin, IS Plussan, Annan kuin Matkaan-lehdenkin kannessa? (2p.) - PMMP oli linssiluteena ja medialemmikkinä. Ei tätäkään ihan kaikki tienneet, 22 oikein. Kierroksen helpoin kuitenkin.

5. Täydennä: (6p.) - " Miltä tähdet tuoksuu, entä LUINEN KUU. Soiko maapallon liikkeessä FUUGA hiljainen" (Miljoonasateen Lapsuuden sankarille, san. Heikki Salo) Helpompi kuin arvelin, sillä 16 sai täydet pinnat. Muutamalle kisaajallekin taisi samalla selvitä mitä siinä oikeasti lauletaan.

6. Minkä kulttilevyn kannessa näyttelijä Markku Peltola on pukeutuneena piruksi: - Inkvisitio: Kiirastuli ja oikein yhdeksällä. Mulla ei tuota levyä ole, vaan pelkästään c-kasetille kopsattuna, joten en nyt kansia pääse tarkistamaan. Mutta eikös siinä Peltola esitä hissipojaksi naamioitunutta pirua, jonka oikean henkilöllisyyden sarvet paljastavat. Ja jujuna niinku se, että se yrittää jekuttaa hissinkäyttäjiä mukanaan kuumaan kellariin? Tai niin mä olen sen ainakin käsittänyt.

7. Minkä yhtyeen vanhasta haastattelusta: "Kun mä olin baarissa Oulussa, niin mua paskatti niin paljon että mä en jaksanut kävellä vessaan, joten mä paskansin housuun! Oli vaan sellainen olo, että ei jaksanut kävellä mihinkään..."? (6p.) - Sentencedin Ville Laihiala Rumbassa 1996. Bändikavereiden mielestä tuo oli juuri oikea asenne bändiin liittymistä ajatellen. Oulu ehkä helpotti, sillä kymmenen oikein.

8. Kuka sai etunimensä espanjalaisten 1700-luvulla kapinoinnista teloittaman perulaisen intiaanipäällikön mukaan, sukunimen tarkoittaessa arabiaksi Jumalalle kiitollista? (3p.) - Tupac Shakur. Kahdeksan oikein.

9. Andy ja Pelle levyttivät Don't Fear the Reaper -biisin sanoilla Kuin Andy ja Angela. Se ei kuitenkaan ollut alkuperäinen, eikä oikeastaan toinenkaan idea, vaan nuo sanat rustattiin kiireessä studiolla. Miksi? (5p.) - Poikain piti vetää alunperin coverina Pekka Strengin Sisältäni portin löysin. Andya ei sitten treeneissä huvittanutkaan soittaa sitä, vaan vetäisi Reaperin. Portin sanat sattuivat kuitenkin senkin taustan päälle, joten suunnitelma #2 oli valmis studioon mentäessä. Kävi kuitenkin kylmät, kun Andy ei sitten malttanut vetää ihan alkuperäissanoitusten mukaan, vaan lisäili omiaan tuohon klassikkotekstiin. Niinpä oikeuksien omistajat, Strengin perikunta, vetivät raksit lupahakemuksen päälle ja Pöllö askarteli pikavauhdilla uudet tekstit. Joo, ehkä vähän avoin kysymys ja pitkä vastaus. Mutta tuota oleellista Sisältäni portin löysin -kytköstä ei tiennyt kukaan, joten täyttä pottia ei päästy jakamaan.

10. Tunnista varsin vapaasta suomennoksesta: "...On mulla mustan kissan luu, mojoakin mulla on juu. On mulla juuri Valloittaja-Jonin, mun tarvii meuhata kanssa sun. Teidät plikat panna aion, mua kädestä taluttaan. Sitten koko maailma tietää saa, että oon hulipulimies..."? (5p.) - Willie Dixonin Muddy Watersille kirjoittama Hoochie Coochie Man (-53). Aika hyvä suomennos, vaikka itse sanonkin. 11 oikeaa vastausta.

11. Poikien "Punk It" -levyn ideana oli se, että Pojat soitti vanhat punkbiisit uudestaan ja alkuperäiset laulajat houkuteltiin studioon vetämään uudet versiot. Kuka oli ainoa sessioista kieltäytynyt laulaja? (8p.) - Ratsian Jyri Honkavaara, joka sitten vähän myöhemmin menehtyikin. Kaksi tiesi tämän, mutta muillakin hyviä veikkauksia. Joel Hallikainen ei levyllä esiintynyt, mutta eihän hän alunperin Korroosion Hei hei heitä laulanutkaan, vaan soitteli vaan taustalla. Jarmo Hauhtonen laulaa kappaleen tälläkin kokoelmalla. Kivi, Varonen, Miljoona, Syrjä (muistaakseni vasta maanittelun jälkeen) olivat mukana, Yötä ja Popedaa ei ehkä kyseltykään mukaan...

12. Miksi tshekkiläinen Flamengo-yhtye joutui siirtämään ensimmäisen Ruisrockin keikkaansa vuoruokaudella eteenpäin? (10p.) - Yhtyettä ei päästetty DDR:stä eteenpäin, koska rumpalilla oli liian pitkät hiukset. Hänet passitettiin parturiin ja yhtye myöhästyi laivasta. Kellekään ei täysiä pisteitä, mutta jesse72 osui lähimmäksi. Jaoin pari pistettä tullista, DDR:stä, fledasta ja laivasta myöhästymisestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös