Re: Re: Re: Lukosta sen verran että
Tosiaan. Tämä maali on yksi Lukon hienoimpia koskaan tekemiä (minun muistini mukaan) ja varmasti sen kauden hienoin koko liigassa. Vaan eipä sitäkään koskaan missään sen kauden jääkiekko-ohjelmien koosteissa näytetty, kun koko liiga oli kieli paskanruskeana Suomeen tulleiden NHL-tähtien perässä.
Muistan kun Ässät meni Kivenmäen maalilla 3-0 johtoon tuli semmoinen fiilis, että kyllä se nyt tähän ratkesi. Taisipa joku silloin jo lähteä kotiinkin hallista, vaikka erää oli jäljellä vielä 14 minuuttia. Sitten kun mentiin jatkoajalle, ja alkoi tuo voittomaaliin päättynyt vaihto, kaverini sanoi että "Leksa ratkaisee tällaiset pelit" eikä kulunut kuin muutama sekunti kun kiekko oli Ässien maalissa...
Kumpi sen pronssimaalin muuten teki, Alatalo vai Jalonen? Muistaisin itse että Jalonen laukoi ja Alatalo jatkoi irtokiekon verkkoon, mutta oliko se sittenkin toisinpäin?
Viestin lähetti Eino_Mies
Joo tuo maali oli yksi hienoimmista kautta aikojen Äijänsuolla. Tosin maali syntyi hieman eri tavalla (ihailin sitä videolta kymmeniä kertoja jälkeenpäin).
Lukolla yv-peli. Sulander torjuu kiekon kulmaan, josta se liukuu ränniä pitkin Joni Lehdolle. Pakkopelikuvio valmiina. Lehto siirtää kiekon siniviivalle Vesa Salolle, joka ohjaa syötön yhdellä kosketuksella toiseen laitaan Pasi Saarelalle. Pahi heittää saman tien poikki kentän syötön osin onnekkaastikin ohi Jokeri-pakkien takatolpalla kärkkyneelle Juha Riihijärvelle. Jussi malttaa mielensä ja antaa kiekon maalin eteen unohdetulle Harri Lönnbegille, jolla on helppo työ siirtää laatta ammottavaan Jokeri-maaliin. Koko tämä episodi kesti vain noin kymmensekuntia!
Tosiaan. Tämä maali on yksi Lukon hienoimpia koskaan tekemiä (minun muistini mukaan) ja varmasti sen kauden hienoin koko liigassa. Vaan eipä sitäkään koskaan missään sen kauden jääkiekko-ohjelmien koosteissa näytetty, kun koko liiga oli kieli paskanruskeana Suomeen tulleiden NHL-tähtien perässä.
Lisää makeita muistoja: Tihonovin ekalla kaudella (-99-00) Lukko-Ässät Äijänsuolla. Kolmas erä yli puolivälin. Ässät johtaa 0-3. Allan Measures tekee Lukon avausmaalin kun aikaa on jotain kuutisen minuuttia. Tästä alkoi komea loppurynnistys. Lukko kiri tasoihin viimeisellä minuutilla ja jatkoajalla illan kruunasi "Leksa" Tambijev, veivaavalla "Taika-Jim" Hrivnakin Ruosniemen pysäkille!
Muistan kun Ässät meni Kivenmäen maalilla 3-0 johtoon tuli semmoinen fiilis, että kyllä se nyt tähän ratkesi. Taisipa joku silloin jo lähteä kotiinkin hallista, vaikka erää oli jäljellä vielä 14 minuuttia. Sitten kun mentiin jatkoajalle, ja alkoi tuo voittomaaliin päättynyt vaihto, kaverini sanoi että "Leksa ratkaisee tällaiset pelit" eikä kulunut kuin muutama sekunti kun kiekko oli Ässien maalissa...
Lisäksi toki ne Kari Jalosen (-94) ja Jarkko Varvion (-96) ampumat voittomaalit pronssiotteluissa koettelivat fanien äänijänteitä mukavasti.
Kumpi sen pronssimaalin muuten teki, Alatalo vai Jalonen? Muistaisin itse että Jalonen laukoi ja Alatalo jatkoi irtokiekon verkkoon, mutta oliko se sittenkin toisinpäin?