muita keilaajia?

  • 5 153
  • 37

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
löytyykö foorumisteista muita keilaajia kuin minä ?.
joku voisi infota mitä maksaa nykypäivänä pallot ?.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Keilaamassa olen käynyt muutaman kerran ja ennätys on huima 104 tai jotain sinne päin.

Palloista sitten ei ole hajuakaan.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Haa, pistin paremmaksi. Ennätys 130. Keilaaminen on hauskaa ajanvietettä vaikkei sitä osaisikaan.
 

Evil Elvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hohtokeilauksessa on hohtoa.

Hohtokeilaus on lajini. Helsingin urheilutalon hohtokeilausilloissa soi rock-henkinen musiikki ja kaikki ovat päissään, joten omia taitoja ei tarvitse hävetä.

Bonuksena ilmainen tuoppi, jos onnistuu kaadossa, kun kärkikeila on oranssin värisenä (valon vaikutuksesta, ei oluen) Kannustaa uskomattomiin suorituksiin.

Oma ennätys 158. Keilauskaverilla 300- sarja viisi kertaa, hieman masentavaa seuraa..
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Kyllä minäkin....

Pidän keilaamisesta! Edellis kerrasta vaan on aikaa ja en ole koskaan asannut keilata, mutta ihan mukavaa.
Sen sijaan oma lajinsa on jos kaataa pari heilaa;)
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Keilailu on todellakin mukava keino tappaa aikaa ja ottaa samalla muutama olut, välillä keilaaminen on kyllä jäänyt täysin paitsioon.
Ennätys on jotakin 150 pintaan.
 

Bob77

Jäsen
Jep. täältä löytyy innokas keilaaja. Tosin on jo ehtinyt kulua vuosi siitä kun viimeksi olin keilaamassa.. ja enkat on parin vuoden takaa: 178.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
doh, ennätys 288 yhteen sarjaan, raisiossa 21.5.1996.
6 sarjan kisaan 1265 (ka ~210)
8 sarjaan 1643 (ka ~205)
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo keilaus se vasta on urheiluista sporttisin.

No ei sentään, mutta vallan vänkää ajanvietettä. Kutkuttavan jännittävää yhden kaverin kanssa kisatessa, tai rennon letkeää isommalla porukalla. Yksinkin voi palloja hakata päin päätyä, jos eilinen surkea keilauskunto kiukuttaa.

Biljardin ja golfin kanssa vallan mainio, sosiaalinen ajanviete.

-TommyT-

Ja ne enkat oli jotain 210, en nyt muista eksaktisti, mutta yli kahdensadan kuitenkin.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Nostetaanpas aihetta kun tuli hurahdettua ko. lajiin. Mukavaa ajankulua kun sujuu ja jos ei suju niin p...le! kun menee hermo. Pari kuukautta sitten oli firman saunailta jossa laji oli ohjemistossa. Nyt treenataan omalla pallolla pari kertaa viikossa. Kierre alkaa jo jollain tapaa puremaan.
Muita?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hohtokeilaus hyvässä porukassa ja hyvässä nousussa on aivan huikeata.

"Tavallista urheilukeilausta" ei ole tullut harrastettua sitten kouluaikojen.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Harrastuskeilaaja olen, eli niin keilaus kuin olutkin ovat yhtä tärkeitä.

Enkat on muistaakseni jotain 168.

Omaa palloa ei ole tullut hankittua, mieli kyllä tekisi!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Pari kertaa olen käynyt keilaamassa "oikealla" keilaradalla joskus reilut kymmenen vuotta sitten. Ei sujunut.

Nyt viime vuosien aikana olen käynyt kymmenkunta kertaa hohtokeilaamassa. Eli käytännössä en kertaakaan aivan selvin päin. Sarja jää harvemmin alle 100 pisteen, ja ennätys on nyt 181. Mikä se sellainen urheilulaji oikein on, jossa huppelissa tulos vaan paranee?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Helsingin Urheilutalolla on tullut käytyä keilaamassa - edellisestä kerrasta on tosin ehtinyt kulahtaa aikaa n. 10 vuotta.

Saavutukseni tämän jalon lajin saralla ovat mullistavia. Olen KAHDESTI onnistunut pudottamaan keilapallon varpailleni. Kivasti rusahti.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihan hauskaa hommaahan tuo on, jotain vajaa 10 kertaa olen elämäni aikana keilaamassa käynyt. Voitan kyllä kaverit mutta ei puhettakaan, että kahteensataan pisteeseen, kuten täällä on päästy. Oma ennätys taisi olla 128 jos oikein muistan.
 
Kyllähän sitä on aikoinaan tuli keilattua enemmänkin. Ennätys on lähelle 200, mutta kun tässä joku aika sitten käytiin keilaamassa, niin 120 oli kova sana. On meinaan ollut parin vuoden tauko.

Viestin lähetti jlammi
joku voisi infota mitä maksaa nykypäivänä pallot ?.

No nuo kunnon pallot, eli "liimapallot" alkavat 130€:sta ja siitä eteenpäin suurella haitarilla. Voin lisätä tuossa jossain vaiheessa linkin, jossa kerrotaan muutamien pallojen hintoja, jos tosiaan kiinnostaa.

Edit: Keilatarvikkeita
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Silloin tällöin on tullut keilattua, ennätys on kuitenkin niinkin vaatimaton kuin 118. Lisäksi edellisestä keilaillasta taitaa olla aikaa jo lähes pari vuotta. Mikään keilahallien suurkuluttaja en siis ole.

Hohto on ihan jees, ei mikään mykistävä kokemus, hohdoton lähempänä, koulun vieressä, joten siellä on tullut enemmän käytyä. Siis silloin, kun nyt ylipäätään kävimme keilaamassa.

Kautta aikojen ensimmäinen keilaihanuus taisi olla Porissa, en muista enää edes missä siellä, jos vaihtoehtoja on useampi kuin yksi.
 
Olen löytänyt keilausinnostukseni uudelleen muutaman vuoden tauon jälkeen. Pari viikkoa takaperin tein oman ennätykseni 204, ja muutenkin heittovarmuus on palannut vanhalle tasolle. Tai ehkä jopa parantunut siitä. Nyt huonoimmatkin sarjat ovat lähes poikkeuksetta päälle 150. Silti työsarkaa vielä olisi, jos omilla tuloksillaan haluaisi päästä rehvastelemaan.

Keilaus on muuten laji, jossa kaveriporukka vaikuttaa tosi paljon omaan tulokseen. Parhaat sarjat saa usein yksin. Sitten omallakin kohdalla on käynyt näin, että homma on kaveriporukalla mennyt liian totiseksi, ja lopulta joku kavereista on hävittyään hermostunut. Kaipa tämäkin kertoo vain siitä, että jos keiloja lähtee kaatamaan ihan illan iloksi, niin pistelaskurit ovat tähän tarkoitukseen todella huono keksintö.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Mulla on juuri päinvastoin. Jos yksin heittelen niin 150 on tiukassa, mutta annas olla kun on vaikka isäpapan kanssa matsi. Pakkohan se on voittaa vaikka mikä olisi. Viimeksi parani enkka 182->196 ja voitto irtosi kolmella pisteellä.
Mukava laji kaikenkaikkiaan, mutta vaatisi armotonta treenausta.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Huikeaa lueskella noita ikivanhoja ketjujen avauksia, hyvä minä..

Noh ei sillä - huomaa kyllä että on menty eteenpäin, kuukauden päästä on lähtö Eskilstunaan Supersix-kiertueelle jossa on palkintorahoja yhteensä 200000 SEK. Syksyllä Saksaan pelaamaan Viernheim Openia Saksaan, Euroopan Rankingia...

Joissain kisoissa kyllä huumori on koetuksella, vedät seitsemän kaatoa putkeen ja kolme tyhjää, siinä käy miettimään jo totuuksia. Tai romahdat viimeisen sarjan 140-150 takia finaalista, viiteen sarjaan pelatessa 201 keskiarvolla.
Eli homma ei sovi oikein heikkohermoisille..

Oma yhden sarjan enkka pyörii vieläkin siinä 288:ssa, lähelle ollaan kyllä päästy.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ennen tuli käytyä keilaamassa pari-kolme kertaa viikossa, sitten porukka hajosi ja nykyään käydään satunnaisesti, ehkä kerran puolessa vuodessa kokeilemassa vieläkö pallo osuu. Ennätys on 267 joka oli kyllä melkoinen onnenkantamoinen, toiseksi paras tulos kun on yli 60 pistettä huonompi.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Joskus on tullut futisjoukkueiden saunailloissa kokeiltua.
Ennätys karvan vajaa 200 pistettä.

Mukavaa hommaa kaljoittelun ohessa. Tosissaan keilaamisen mielekkyyttä en ole testannut enkä tuskin ikinä testaakaan.
 

Lint

Jäsen
Kyllähän sitä joskus tulee keilailtua. Ja silloin se pelaaminen ei oo mitään iloista hauskanpitoa kavereiden kanssa, vaan veristä taistelua paremmuudesta. Ehkä asiaan vaikuttaa rahapanokset, jotka ovat myös tässä jalossa lajissa aina läsnä, kuten kaikissa muissakin mahdollisessa kavereiden kesken pelattavissa peleissä petankista pingikseen.
Ennätys joidenkin vuosien takaa munakarvan verran yli 200. Tarkalleen en muista. Suurimman tyydytyksen kuitenkin takaa "clean game"..
 

JanJ

Jäsen
Löysin tämän lajin asuessani Funchalissa, Portugalissa. Yleistä hupia nuorten keskuudessa oli mennä keilaamaan. (lasken itseni nuoreksi...)

Kiva laji!
200 ei vielä rikki, mutta pian sekin koittaa.
Keilatulos on tosin kuin kalajuttu. 160 on jutuissa 190 jne ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös