Sport muistoja
Itse muistan ensimmäisen käyntini Sportin pelissä ollessani 7-vuotias. Uudella BMX-pyörällä pyöräilin jäähallille sinne jäi sydän ja pyöränavain kanssa ja tuli talutettua pyörä kotia asti Suvilahteen.
Samaisessa pelissä muistan Red Armyn kovaäänisen kannustuksen ja maalivahti Iiro Holmenin nimen. Vuosien varrelta pelaajista on mieleen on jäänyt monia ja Holmen kaikista mieleenpainuvimpana. Hjerppe, Salomaa, Roos, Klisiak, Stolk, Hogan, Saunders, Lehmus, Teräväinen, Sjöberg, Salokangas, Sorokins, Kuljov, Dunbar, "Rasva"... siinä joitain jotka jääny omien kasvattien lisäksi.
Vastustajista jotka joutunut/jäänyt fanien hampaisiin Sinikunnas (Diskos), Harju-Jeanty (SaPko), Liukas (K-67), Jeppiksen kaveri (ei muista nimeä, mutta kuumeni niin että runkkas katsomoon päin kiitokseksi -> lensi muistaakseni suihkuun tempusta), UJK:n kaveri joka oli pelannut Sportissa... Noi nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Tietysti myös pelimiehiä muista joukkueista on jäänyt mieleen monia.
Tapahtumista konkurssi uhat ja tippumiset ja tietysti nousu takaisin divariin (vai mikä sen nimi silloin nyt oli). Nousu pelistä muistuu mieleen se kuinka oltiin vaihtoaition yläpuolella ja Teräväisen maalin jälkeen seuraava muistikuva oli kuinka maattiin vaihtoaitioden pleksin päällä (sitä ennen olin kolme-neljä isoa rappusta ylempänä. Rautavuoren mailan sain silloin käteeni huoltajalta.
Samaisilta ajoilta muistan karkkia erätauoilla heitelleen maskotin lumiukkopuvussa(?).
Nuo muistan kans koska tuli joskus oltua se elefantti ja heiteltiin karkkeja ympäri katsomoiden. Muita maskotteja olivat Pizza slice (joka tuli kaadettua kyseisellä kerralla kun itse olin elefanttina) ja Tropiclandian papukaija. Lumiukkoa en muista...
Jäähallin rempan aikana muistuu mieleen kylmä kokemus kuinka seinä oli auki fanikatsomon puolelta ja viima kävi ja lunta tuli tupaan. Edelleen voi haistaa miltä haisi vanhassa jäähallissa kun astui ovesta sisään... Oi niitä aikoja.