Muistatko 80-luvun alkuvuosien suuret starat ?

• 3 504
  • 34

Muistatko vanhat starat ?

• Muistan hyvin Grazy Cavanin ja Matchboxin, ne oli rautaa !

Ääniä: 37 32,2%
  • Muistan Grazy Cavanin ja Matchboxin, mutta inhosin niitä !

Ääniä: 11 9,6%
  • En tosiaan muista tuollaisia bändejä !

Ääniä: 39 33,9%
  • En ollut edes syntynyt kun olivat pinnalla !

Ääniä: 18 15,7%
  • Ei kiinnosta rock`n roll olleskaan !

Ääniä: 10 8,7%

• Äänestäjiä
    115

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Pressiboxi
Tai Turkussen oma Buck Jones And His Rhythm Riders?

Buck Jones elää ja voi hyvin. Olin heidän keikallaan jonkin aikaa sitten. Buck fever boogie!
Cavanista tuli mieleen kielikurssimatka v. -78. Ostin Lontoosta kannen kuvan perusteella heidän kasettinsa, jota sitten ihmeissäni kuuntelin himassa. Suomessa heistä ei tällöin ollut kuullut juuri kukaan. Ei mennyt kuin n. vuosi kun he olivat staroja täällä. Kaikki Cavanin levyt tuli aikoinaan hankittua ja valitettavasti myös myytyä joskus 80-luvulla. Täytyypä ostaa heidän uusimpansa.

Suomalaisista Melrose kolahti kovaa 80-luvun lopussa ja Rich Little Bitch kajahti viimeksi eilen auton ämyreistä. Samoin Stray Catsin kokoelma kuuluu vakio kuuntelukamaan.

Punkkareita ja hämyjä vastaan oli jopa velvollisuus matsata aikoinaan, mutta kyllä Punk ja esim. Sex Pistols toimii varsinkin silloin kun vituttaa. Enkelit olivat mielestäni täysiä pellejä, puhumattakaan hileistä.

Mistäköhän muuten saisi Rockabilly aiheisia t-paitoja tyyliin Sun tai Eddie Cochran. Jotain löytyy netistä, mutta tarjonta ja koot ovat aika rajoitettuja.

artok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Mr.Fox

Crazy Cavanin lisäksi muita kaiuttimista työntyvää:
Stray Cats
Hillbilly Hellcats
Johnny Legend And His Rockabilly Bastards
sekä vähän tuoreempi yrittäjä
King Memphis
löytyy muistaakseni edelleen mp3.comista!?

Vieläkö joltain IFK-fanilta saisin sen linkin, jossa on niitä DDR-hallissa soitettavia biisejä?! Ei ehkä kuulu aivan samaan kategoriaan, mutta MAHTAVIA biisejä kuitenkin!

Hillbilly Hellcats on samanlaista kuin Reverend Horton Heat, joten jos HH kolahtaa, niin RHH vielä kahta kovemmin. Reverend on ollut muutaman kerran Suomessakin esiintymässä ja on helvetin kova keikalla.

IFK:n biisejä löytyy täältä:
http://www.angelfire.com/tv/joo/index.html#hifk

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti PeteX
Buck Jones elää ja voi hyvin. Olin heidän keikallaan jonkin aikaa sitten. Buck fever boogie!

Kyllä vaan, olen nähnyt viitisen vetoa Turussa uuden tulemisen aikana ja on sanottava, että pumppu paranee kerta kerralta. Uusi matsku on hyvää mutta kyllä silti joku "Rockabilly Fever" päräyttää eniten, edelleen.

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuttuja juttujahan nämä, lisäksi hyllystä löytyy vuodelta 1979 Johnny & The Dodgersin Move It. Täytyy myös mainita paikallinen suuruus männä vuosilta eli HillyBillyCats.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Muistan käyneeni luokkakaverin kanssa kiihkeän väittelyn Matchboxista, minun mielestäni se ja etenkin hitti Rockabilly Rebel oli ihan countrya, ei mitään rockabillya. Matchboxin ja Crazy Cavanin suurimmiksi ansioiksi lukisin kyllä sen, että niiden ansiosta moni jätkä kiinnostui aidosta rock'n'rollista ja lähti tutkimusmatkalle musiikin juurille, ja sieltähän ne varsinaiset starat sitten löytyvätkin.

Itse olen aina ollut vähän rankempien soundien ystävä, ja jos rockabillysta puhutaan olen enemmän psychobillymiehiä. Sen muistan 1980-luvulta, että Melrose kolahti aivan kybällä ja oli pitkään bändien bändi.

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
En tosiaan muista tuollaisia bändejä !

Eipä ole jääny mitään muuta mieleen 80-luvun musiikista, kun Twisted Sister jota tuli naperona bongailtua musiikkikanavalta.

Edit: Täytyypäs latailla pari videota ja muistella niitä aikoja:)

Ensimmäiset LP:t.

Crazy Cavan ja Matchbox tulivat ala-asteikäiselle Nännimäiselle tutuiksi kahden kokoelman, Rockabilly Dynamite ja Rockabilly Festival kautta. Ostin lätyt jostain marketista. Niitä muistan kuunnelleeni silloin vanhempieni Philips-stereoista ja pitäneeni kovasti. Tai tuo tulitikkuaski ei niin kauheasti sytyttänyt (!), mutta Cavan oli silkkaa rautaa. Parit Stray Cats-levytkin tuli hankittua.

Noiden jälkeen alkoikin sitten vähemmän miehekäs Duran Duran vaihe ja sitten yläasteella kuunneltiin tietysti Kissiä, Mötley Crueta, Twisted Sisteriä ja kumppaneita.

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Kyyyl Cavan ja etenkin Matchbox kolahtivat kovaa! Näiden edelle meni kuitenkin lopulta Stray Cats.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy