Olen oikeastaan aina ollut hieman Kärppien puolella finaaleissa, kun he ovat siellä tämän liigajaksonsa aikana pelanneet. Olen Kärppien tyylistä aina tykännyt, eikä seura herätä minussa muutenkaan mitään antipatioita.
Nyt olin Bluesin puolella välierissä, enkä pelkästään siksi, että vastassa oli Jokerit. Vaan myös siksi, että joukkue pelaa hienoa jääkiekkoa ja tavallaan sitä jo muutenkin toivoisi espoolaisille menestystä.
Minussa elää kuitenkin jonkinlainen vastarannan kiiski. Muistan joskus skidinä hämeenlinnalaisessa alakoulussa ainoana koko meidän luokalla sympanneeni Lukkoa, kun he pelasivat Tapparaa vastaan finaaleissa. Ihan vaan perkele siksi, kun kaikki muut olivat Tapparan puolella. HPK oli tuolloin vielä divarissa.
Ja nyt, kun melkein kaikki kannattaa Bluesia, minä symppaan Kärppiä. Ei siis kuitenkaan siksi, että minulla olisi jotakin Bluesia vastaan.
Olen kuitenkin niin kerhofani, että en voi kannattaa ketään muuta, vaikka oma seura olisi viettänyt kesälomaa jo viikkoja. Vastasin Kärpät. En kuitenkaan kannata heitä, olen vain hienokseltaan heidän puolella.
Mihinkään vitun bandwagoneihin en ole hypännyt, enkä hyppää.