Moskova, mitä maata kannatat, mikäli Suomi ei pärjää

  • 3 320
  • 64

Suosikkisi Suomen jälkeen

  • Italia

    Ääniä: 9 3,1%
  • Itävalta

    Ääniä: 8 2,7%
  • Kanada

    Ääniä: 83 28,5%
  • Latvia

    Ääniä: 27 9,3%
  • Norja

    Ääniä: 2 0,7%
  • Ruotsi

    Ääniä: 26 8,9%
  • Saksa

    Ääniä: 8 2,7%
  • Slovakia

    Ääniä: 21 7,2%
  • Sveitsi

    Ääniä: 20 6,9%
  • Tanska

    Ääniä: 7 2,4%
  • Tshekki

    Ääniä: 11 3,8%
  • Ukraina

    Ääniä: 1 0,3%
  • Valko-Venäjä

    Ääniä: 7 2,4%
  • Venäjä

    Ääniä: 42 14,4%
  • Yhdysvallat

    Ääniä: 19 6,5%

  • Äänestäjiä
    291

krobbe

Jäsen
Mielestäni tuo mitä maata kannatat Moskovassa äänestys kaipaa rinnalleen tämän äänestyksen. Suomeahan käsittääkseni jokaisen suomalaisen tulisi kannattaa, joten katsastetaan tällä mikä maa on "kakkonen" itse kullekin.

Toivon ettei tähän ketjuun sotketa mukaan politiikkaa, II maailman sotaa, Irakia, Tsetseeniaa, homoja, kommunismia, kapitalismia, öljyä, Lapin polttamista tai muuta jääkiekkoon liittymätöntä asiaa. Mielipiteisiinhän nuo asiat varmaan vaikuttavat, mutta pidetään asian "punaisena lankana" vain ja ainoastaan jääkiekollisia vaikuttimia.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
krobbe kirjoitti:
Suomeahan käsittääkseni jokaisen suomalaisen tulisi kannattaa, joten katsastetaan tällä mikä maa on "kakkonen" itse kullekin.

Miksi pitäisi? Jankataan nyt vielä, kun haluan tietää, miksi minun pitäisi kannattaa suomea, jos tykkään, vaikka kanadan pelityylistä ja pelaajista. Kuvitteleppa, vaikka fudiksen mm-kisat, jos suomi pääsisi kisoihin niin pitäisikö meidän kannattaa suomea? Itse kannattaisin pommin varmuudella brasiliaa ja englantia, jotka pelaavat silmälle iloista peliä.

Itse kyllä kannatan suomea jääkiekossa.

ps: sori piti pysyä jääkiekossa. ;)
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Latvia on aina ollut niin symppis, että tuli äänestettyä sitä.

Sääli, ettei Raitis Ivanans lähde Moskovaan. Olisin siirtynyt kokopäiväiseksi Latvian kannattajaksi.
 

krobbe

Jäsen
JoukaHainen kirjoitti:
Miksi pitäisi?

No ei tietenkään pakko ole, sehän nyt kai on selvä. Tuossa toisessa äänestyksessä meitä patriootteja on kuitenkin liki 100 %, joten onhan ihan mielenkiintoista tietää, mikä maa meille muille on se hyvä kakkonen.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
krobbe kirjoitti:
No ei tietenkään pakko ole, sehän nyt kai on selvä. Tuossa toisessa äänestyksessä meitä patriootteja on kuitenkin liki 100 %, joten onhan ihan mielenkiintoista tietää, mikä maa meille muille on se hyvä kakkonen.

Juu, ymmärrän.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Sitä maata, joka pelaa ruotsia vastaan.
No, jos jollekin muulle maalle pitäisi mestaruus suoda, niin olkoot se sitten vaikka Slovakia.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
KANADA. Old time hockey. Ruottille ei muuta kuin paska huuleen.
 

krobbe

Jäsen
Venäjä sai ääneni, voittajan puolella on aina hienoa olla, no löytyyhän niitä ihan oikeitakin perusteluja asialle.

Venäjä on ollut kakkossuosikkini Suomen jälkeen jo pitkään, aina tuolta 60- ja 70 lukujen taitteesta asti. Miksi kävi näin? Syitä on lukuisia. Olen aina ollut taitojääkiekon ystävä ja sitä lajiahan itänaapurimme on tarjonnut aina. Todella lahjakkaat yksilöt ovat hitsautuneet vuosi vuoden jälkeen todella nautittavaa kiekkoa esittäviksi joukkueiksi.

Pohjois-Amerikkalaisen kiekkokulttuurin olen aina kokenut tylsäksi. Suoraviivainen kiekko päätyyn ja lihaa tummaksi, jonka jälkeen survotaan kiekko sisään on kaiketi monelle mieluisaa katsottavaa. Itse nautin kuitenkin enemmän kauniisiin kuvioihin, ryyditettynä taiturimaisilla yksilösuorituksilla, perustuvan kiekon seuraamisesta.

Jos pitäisi valita vielä kakkonen ja kolmonen, olisivat ne Ruotsi ja Latvia.
 

Rocco

Jäsen
Ruotsia ei kannateta koskaan... Ei ikinä.

Kanada on ehdoton symppis, USA hyvänä kakkosena. Sitten tuleekin Latvia ja Tanska. Syinä se että joukkueissa on entisiä Sportin pelaajia. Sprukts, Stals, Sorokins, Blinovs oletettavasti ainakin Latvialla ja kumimies Michael Madsen Tanskalla.
 

mukava valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuukka Mäntylä
Tanskan loistavat fanit ovat saaneet minut sympatiseeraamaan juutteja..
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
krobbe kirjoitti:
Venäjä on ollut kakkossuosikkini Suomen jälkeen jo pitkään, aina tuolta 60- ja 70 lukujen taitteesta asti.

Sama, paitsi vasta about Suomen kotikisoista 1982. Ihailin suuresti nimiä Tretjak, Fetisov, Kasatonov, Krutov, Larionov, Makarov.

Kanadasta en ole tykännyt koskaan yhtään.
 

scholl

Jäsen
Ruotsia.

edit. tämä on muuten äänestys, missä schollin punakynä voi löytää mahdolliset piilevät kommarit
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
scholl kirjoitti:
Ruotsia.

edit. tämä on muuten äänestys, missä schollin punakynä voi löytää mahdolliset piilevät kommarit


Onkos Kuuba, Pohjois-Korea, Kiina ja Vietnam mukana aäänestyksessä vai miten tämä on mahdollista?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
scholl kirjoitti:
Ruotsia.

edit. tämä on muuten äänestys, missä schollin punakynä voi löytää mahdolliset piilevät kommarit
Itse kannatat sosialistisinta mahdollista vaihtoehtoa. Hyi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Sanotaan niin, että minulla ei ole Suomen jälkeen mitään vahvaa tai tunteita herättävää kakkossuosikkia. Suomen pudotessa kyydistä on aivan sama kuka voittaa. Tai oikeastaan jos Ruotsi ei voita, niin hyvä homma.

Jos jotain kohtaan olisi pakko tuntea sympatiaa, niin voisin olla jonkun "pienen" jääkiekkomaan puolella. On aina hauska seurata, kun jääkiekon kääpiö tekee yllätyksen jotain jättiläistä vastaan. Ruotsi - Valko-Venäjä oli aikanaan huikea juttu.
 

scholl

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Onkos Kuuba, Pohjois-Korea, Kiina ja Vietnam mukana aäänestyksessä vai miten tämä on mahdollista?

Ei mutta varsovan liiton maat eli venäjä/n-liitto, tsekki, slovakia, latvia, ukraina jne. ovat. Muistan muuten edelleen yläasteella joidenkin nilkkejen kannattaneen Gorbaa Reagania vastaan. Tässä on kylmän sodan asetelma edelleen. Ei se takki voi kääntyä yht'äkkiä, että saatanasta tuleekin hyvä jätkä tosta vain. Ja osahan oli aloittanut kannattamisen jo 70-luvulla. Ihmeellistä, että Suomi tuntuu olevan vieläkin rähmällään itään.
 

krobbe

Jäsen
scholl kirjoitti:
Ei mutta varsovan liiton maat eli venäjä/n-liitto, tsekki, slovakia, latvia, ukraina jne. ovat. Muistan muuten edelleen yläasteella joidenkin nilkkejen kannattaneen Gorbaa Reagania vastaan. Tässä on kylmän sodan asetelma edelleen. Ei se takki voi kääntyä yht'äkkiä, että saatanasta tuleekin hyvä jätkä tosta vain. Ja osahan oli aloittanut kannattamisen jo 70-luvulla. Ihmeellistä, että Suomi tuntuu olevan vieläkin rähmällään itään.

Mene nyt muualle politikoimaan, tuo pätemisen tarve se on vaan toisilla (yleensä turhakkeita oikeassa elämässä) suunnaton, joka paikassa ollaan sylkemässä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Venäjä.

Olen taitokiekon ystävä ja Venäjä sekä aikanaan Neuvostoliitto jos mikä nimenomaan tarjosi tuota. Ja pelaajista Igor Larionovin lisäksi Sergei Makarov on lapsuuden ajan niitä kiekkotaitureita joita katseltiin ihaillen.

Nykyisinkin symppaa edelleen tuota Neuvostoliiton seuraajaa eli Venäjää vaikka aina tuntuu siltä että se entisaikojen suuri tuntuu osaavan joka kerta ampua itseään jalkaan milloin mistäkin syystä. Taidokasta kiekkoa se joka tapauksessa esittää ja sille toivon menestystä jos Suomi ei menesty.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Latviaa on tullut sympatiseerattua jo monena vuonna, suurin syy tähän Latvian fanitukseeni on ex-Lukot Tambijevs, Cipruss, Tribuncovs, Sprukts ja Darzins jotka pelaavat Latvian paidassa kisoissa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varmaankin Latvia ja Venäjä olisi niitä "suosikkeja", jos Suomi putoaa. Tosin Latvia tuskin menee yhtään sen pidemmälle.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
timmi kirjoitti:
Sitä maata, joka pelaa ruotsia vastaan.
Jep, näin täälläkin. Siksi on vaikeeta nimetä varsinaista kakkossuosikkia. Ehkä kumminkin Kanada on lähimpänä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Yhdysvallat on suosikki, vaikka Kanada kyllä tulee aika lähellä ja heillä nyt yleensä on kuitenkin hyvä joukkue kun Yhdysvalloilla saattaa olla vähän mitä sattuu MM-Kisoissa. Tänä vuonna on kyllä jalkeilla aika mielenkiintoinen ryhmä, veikkei taso nyt mitenkän huimaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ketjun kysymys on aseteltu niinkuin kysyttäisiin Moskovalta mitä maata se kannattaa...

Itse en kannata isommin niinkään maita vaan yksittäisiä pelaajia, NHL-miesten, etenkin nuorten ja lupaavien otteet kiinnostavat näissäkin kisoissa...Kari Lehtonen, Ovechkin, nuorempi Staal...ja kenellä nyt sattuu pelattava kerroin olemaan pistepörssiveikkauksissa. Äänestin äänestyksessä äänelläni entistä kotomaatani Tanskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös