Pelasi ne Detroitin äijät miten vaan on Montrealin puolustus parempi kuin Detroitin piste. Jos Montreal pystyy yhtä tehokkaasti pitämään Tampan pois slotista ja pakottamaan laukauksiin viivalta ja laidoista ei tule olemaan mitään hätää, koska Price. Montreal taisi voittaa eniten tai toisiksi eniten (mielestäni Ducks on hyvin lähellä tässä) yhden maalin pelejä runkosarjassa. Pleijareissa ei yleensä pelata mitään maali-iloitteluja joten tämä on iso plussa Montrealille.
Se on sikäli yhdentekevää, koska Detroit, jos jokin, puolusti nimenomaisesti viisikkona todella mallikkaasti. Voit toki katsella ja vertailla nimiä, jos tykkäät, mutta silloin kyllä tarkastelusi jää auttamatta melko pinnalliseksi.
Noin muuten en nyt jaksa juuri tässä lähteä vääntämään ottelusarjasta sen enempää kuin mitä sanoin. Lähtökohtaisesti Tampalla on pelitaktinen etu, mutta saa nähdä kykenevätkö sitä riittävästi hyödyntämään
Montreal ei itse asiassa ole kiekon hallinnan statseissa edes kovin kaukana Tampasta eikä lähelläkään sitä tasoa mitä se oli runkosarjassa (Habs siis). Montreal myös näytti, että voidaan lyödä luukut kiinni vaikka siihen 1-0, puolustamalla 50min Ottawaa vastaan viimeisessä pelissä ja omasta mielestä Ottawa ei päässyt edes lähelle kuin vasta viimeisillä minuuteilla.
Tilastoista huolimatta se ennakkoasetelma ottelusarjassa tulee olemaan aika selkeä.
Olen ollut samaa mieltä koko kauden mutta nyt pleijareissa aivan sama. Pitäisikö pyydellä anteeksi, että joukkueen paras pelaaja on maalivahti? Sori mutta se nyt vaan on niin, että joukkue voittaa kun joukkueen parhaat onnistuu ja Price on onnistnut jo pitkään.
Tämä nyt oli melko erikoinen purkaus, jota en kyllä ymmärtänyt lainkaan.
Ehkä vika oli sitten Hasekin. Ei nimittäin tämän päivän Canadiensinkaan pitäisi olla lähelläkään divisioonavoittoa, mutta niin vain ovat koko NHL:n kolmantena runkosarjan jälkeen. Ja suurin yksittäinen syy on Hart -kandidaatti ja tuleva Vezina -voittaja.
Ihanko nyt vakavissasi lähdet väittämään, että Price pelaa huonomman joukkueen takana kuin Hasek Buffalossa? Tätä asiaa en edes jaksa lähteä sen enempää jauhamaan, koska väite on melko posketon. Kehoitan vain hieman tutustumaan tuohon Buffalon joukkueeseen 90-luvun lopulta.
Ei sinun viestissäsi ollut mitään epäselvää, itse vain et tunnu haluavan ymmärtää minun sanomaani. Onhan se käsittämätöntä, että NHL:n pudotuspeleissä maalivahti torjuu kiekkoja 93,9% varmuudella ja silti taakse on mennyt joidenkin mielestä muutama helppo. Se on ihan paskapuhetta, että Canadiens pakottaisi vastustajat laukomaan erityisen kaukaa, johan se runkosarjan aikana linkitettiin tänne kuinka Price joutuu kohtaamaan huomattavasti enemmän vaarallisilta sektoreilta tulevia laukauksia kuin esimerkiksi Pekka Rinne. En näe, että asia olisi Senators-sarjan aikana juurikaan muuttunut.
Vaikka torjuntaprosentti olisi 99,99 voi taakse mennä helvetin monta helppoakin. Etkö nyt ihan oikeasti sitä ymmärrä?
Minä puhuin, että Ottawa ampui kaukaa ottelusarjassa, kannattaa lukea nyt huolella, mitä kirjoitin ennenkuin rupeaa hyperventiloimaan siellä.
Friedmanin viimeisimmästä:
One NHLer, watching that series, said despite all of Ottawa’s pressure, there’s a certain way you have to do it against the Canadiens — drive the middle and push the defence back. “(The Senators) don’t shoot for rebounds,” he texted. “They shoot to score from far out,” and that is “too easy for Price.”
We’ll see if Montreal’s next opponent takes an alternate approach.
Mutta kyllä se lähtökohtaisesti on juuri niin, että Montrealin pelitapa perustuu siihen, että laukakset pyritään pitämään pois sektorilta sekä erityisesti neutralisoimaan one-timerit ym.
Tulisikohan googlessa heti ekana tämä ketju esille, jos kirjoittaisi hakusanaksi "Price + butthurt"?