Fiilikset on vaihtunu paljon posiitivisemmaksi kuin edellisen kauden päädyttyä. Ensimmäiseksi voitettiin kolmas varausvuoro ja sillä varattiin Jesperi Kotkaniemi ja sitten vielä Pacioretysta saatiin hyvä vastine tulevaisuutta varten.
Täytyy itse myöntää, että en odottanut Jesperistä vielä kesällä tulevan ikinä riittävää ykkössentteriä NHL:ään. Mutta mielipide on itsellä muuttunut täysin, kun kaveri oli 18-vuotiaana Habsien paras sentteri harjoitusotteluissa ja saa ansaitusti näyttää osaamistaan kauden alussa.
Muutenkin Habsien hyökkäyspelaaminen oli yllättävän pirteätä harjoitusotteluissa ja muutenkin hyökkäyksen suhteen näen Habsien tulevaisuuden valoisana, kun Suzuki ja Poehling sieltä toivottavasti nousee lähivuosina avainrooleihin.
Puolustuksen tulevaisuuden näen paljon heikompana. Mete ja Juulsen jo NHL:ssä pelaa, mutta itse en näe näiden pelaajien upsiden olevan riittävä pelaamaan contenderin alakerran ykkösparissa. Meten hyökkäystaidot riittäisi hyvin, mutta pieni koko määrää jo sen, että ei Metestä ikinä voi tulla yhtä kokonaisvaltainen puolustaja kuin Hedman, Doughty tai Keith parhaimillaan. Juulsenilla taas muuten vaan ei riitä taso.
En tiedä onko minulla värilasit, mutta näen Habsit parempana joukkueen kuin lähes kaikissa ennakoissa. Tampa, Boston ja Toronto ovat omaa luokkaa Atlantissa, mutta seuraavassa kastissa on mielestäni Florida, Buffalo ja Habsit. Nappikaudella näen jopa playoff potentiaalia, mutta Weberin loukkaantumisen takia playoffit saattaa karata liian kauas kauden alussa. Toivottavasti kuitenkin kausi ainakin marraskuun loppuun asti sujuisi hyvin, kun meikäläinen menee katsomaan ensimmäistä kertaa Montrealiin jääkiekkoa.
Pakko se vaan on herätä kattomaan kauden avaus ke-to yönä vaikka työt alkaa 7.00.