Montako peliä käytte katsomassa kaudella

  • 4 919
  • 55

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Itselläni on suht tiukat rahavarat ja matkaakin on lähimmälle hallille (Helsingin jäähalli) matkaa n. 70 kilometriä. Aina ei viitsisi ostaa kalleimpia lippuja, eikä opiskelija-alennustakaan saa ainakaan HIFK:n kotipeleihin. Rahaa pitäisi riittää muuhunkin, käydään kaveriporukalla katsomassa mm. korista. En ole missään töissä, muuta kuin kesäisin.

Kysyisin nyt, kuinka paljon te kulutatte rahaa lätkämatseihin ja jääkö teille rahaa muuhunkin.

Ja vielä, että saako mistään halleista opiskelija-alennusta (olen 17-v.)
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Oman suosikkijoukkueen halii sijaitsee n. 160km:n päässä kotioveltani, joten karsii siellä käymystä. Silti käyn katsomassa kotipelejä n. 18kpl/kausi ja vieraspelejä n. 5-7kpl.

Joten vastaus on n. 23 - 25 kpl
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kausikortin kun omistan niin tulee käytyä katsomassa jokainen kotipeli pieniä poikkeuksia lukuunottamatta. Vieraspelejä tulee katsottua ~10. Tällä kaudella peleissä käyminen on lisääntynyt huomattavasti aiempiin kausiin verrattuna.
Eniron Reittipalvelun mukaan kotoa hallille on 34km. Julkisilla kuitenkin tulee aina mentyä, junalla Helsinkiin ja sieltä bussilla hallille. Pohjois-Vantaalta siis tulen.

EDIT: Eli yhteensä n. 35 peliä/kausi.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tällä kaudella ei ole jääny viel yhtään kotipeliä väliin. Viimeisen 5 vuoden aikana välii on jääny ehkä 2 peliä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Isomäen hallille on matkaa minun kotoa siinä noin 120 km, notta siellä ei ole tullut tällä kaudella vielä käytyä (pl. kaksi ehtoota harjoituspeleissä Kiekko-Kansassa). Tosin hiihtoloman lauantain SaiPa-peli kyllä houkuttaisi kovastikin.

Tällä kaudella olen istunut Hakametsässä neljänä iltana, tiistaina olisi viides tarjolla. Lisäksi joulukuussa kävin Turussa TPS-Ässät ottelussa. Kymmenen on ollut aika usein tasalukema otteluissa, jotka olen paikan päällä nähnyt, eli alle keskiarvon ollaan tällä hetkellä menossa.

Playoff-kiekko viehättää itseäni aina, pelasi ketä vaan, mutta rahaa ei välttämättä viitsi panostaa hirveästi, ellei ole oma lehmä ojassa. Tällä kaudella on mahdollista vielä nähdä Hakametsässä Ässien pleijaripelejä, tosin Tapparaa en kyllä toivo vastustajaksi, Jukka-kiekosta jäi traumat Lukon pistellessä meitä turpaan Jukan alaisuudessa niin tyylipuhtaasti.
 
Viimeksi muokattu:

Aksu

Jäsen
Tällä hetkellä 16 SaiPan vieraspeliä nähty (+4 harjoituspeliä). Kotiotteluista kaikki 23 (+3 harjoituspeliä).

Ensi viikon Blues-vieraspeli jää näkemättä, mutta sen jälkeen lienee listalla kaikki runkosarjan loput pelit.
 

TML

Jäsen
Ilveksen ja Tapparan kaikki kotiottelut on tullut nähtyä tällä kaudella. Halli sijaitsee vajaan 2 kilometrin päässä niin tulee ahkerasti käytyä matseissa.
Yhtään en ole vielä maksanut yhdestäkään pelistä.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Tällä kaudella olen katsellut harvinaisen vähän otteluita. Canal+ kortinkinkin annoin pois, koska ne näyttää liikaa suosikkijoukkueeni Lukon otteluita (eipä tuo ole hintansa väärti ollut tällä kaudella). Tietty vaatimustaso se on silläkin , että mitä sijoitukselleen saa vastinetta.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Täksi kaudeksi ostin kausikortin ja yksi matsi on jäänyt väliin, eli runkosarjan kotipelejä tullee nähtyä 25. Päälle kaksi vierasmatsia (HPK ja Pelicans). Sitten playoffit täytyy harkita uudestaan.

Ennen tätä kautta tuli käytyä katsomassa keskimäärin n. 10 peliä kaudessa, mutta nyt kun tuli muutettua lähemmäksi hallia hommasin kausikortin.
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Kaikki kotipelit pyrin kattomaan(tällä kaudella on tainnut yks jäädä välistä.), ja sitten vieraspeleissä käydään satunnaisesti. Rauma, Lappeenranta, Lahti, Tampere...
 

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikki kotipelit käyn katsomassa, koska kausikortin ostin kauden alussa. Vieraspeleissä on myös käyty, kaksi kertaa Turussa kerran Raumalla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
HIFK kirjoitti:
Itselläni on suht tiukat rahavarat ja matkaakin on lähimmälle hallille (Helsingin jäähalli) matkaa n. 70 kilometriä. Aina ei viitsisi ostaa kalleimpia lippuja, eikä opiskelija-alennustakaan saa ainakaan HIFK:n kotipeleihin. Rahaa pitäisi riittää muuhunkin, käydään kaveriporukalla katsomassa mm. korista. En ole missään töissä, muuta kuin kesäisin.

Kysyisin nyt, kuinka paljon te kulutatte rahaa lätkämatseihin ja jääkö teille rahaa muuhunkin.

Ja vielä, että saako mistään halleista opiskelija-alennusta (olen 17-v.)

Treella saa sekä Ilveksen että Tapparan peleihin alennusta opiskelija. 7,5/8e maksavat liput opiskelijoille. Tämän lisäksi Tapparalla liput ovat samat jopa paikallispeleihin, Ilveksellä hinnat ovat sitten korkeammat paikallispeleihin.

Itse käyn katsomassa vähän riippuen ajasta, rahasta ja pelin tasostakin montakin ottelua kaudessa. Tällä hetkellä tosin boikotoin tuomareiden heikkoa tasoa vastaan ja en maksa otteluista.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Kotkasta on sellaset sata kilometriä Lappeenrantaan ja koska en ole täysi-ikäinen, niin peleihin pääsyä ei ole kovin helppo järjestää, joten otteluissa tulee käytyä lähinnä viikonloppuisin. Tällä kaudella olen nähnyt neljä SaiPan kotipeliä, edellisen viimeksi eilen, kun SaiPa kuritti KalPaa 8-0. Olen myös käynyt Lahdessa katsomassa yhden Pelicansin ottelun tällä kaudella. Pari kotipeliä ja ainakin yksi Playoffs-peli olisi vielä tarkoitus käydä Lappeenrannassa katsomassa ennen kuin kausi on ohi. Sitten olisi tietenkin ensikausi mutta se onkin jo oma juttunsa...
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Täältä...

...käydään sellaiset 35-50 peliä kaudessa riippuen käytössä olevasta ajasta ja joukkueen esityksistä.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Kaikki kotipelit tulee käytyä katsomassa (28), siihen n.5-10 vieraspeliä ja vielä pleijarit päälle.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Kausikorttilaisena olen yleensä paikalla kaikissa kotiotteluissa, mutta jokunen peli kaudessa saattaa jäädä väliin muiden menojen takia. Vieraspeleissä käyn lähinnä siellä minne fanibussi kulloinkin vie.

Kaudella 2001-2002 reissasin kaikki Tapparan koti- ja vierasottelut niin runkosarjassa kun pudotuspeleissäkin. Silloin uurastus palkittiin hopealla ja kun seuraavalla kaudella jäi vierasmatkailu hieman vähemmälle, tuli kultaa. Tärkeimmät pelit tuli kuitenkin nähtyä paikan päällä.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kausikorttilaisena joka kotipeli tulee nähtyä ellei pahempia esteitä tule. Tällä hetkellä lisäksi 6 vieraspeliä nähtynä.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Kausikortti on toki ja sen lisäksi tulee käytyä katsomassa muutama vieraspeli per kausi. Sen lisäksi olen nähnyt joku 15-16 narrien kotipeliä. Niistä en toki ole maksanut.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Köyhänä opiskelijana ei ole kausaria ja pelejä tulee katsotua 3-5 peliä/kausi.

Nordikselle kotiovelta on noin 65 kilsaa, eli ei sitä pitkän matkan takia jo ole rahaa käydä kovinkaan usein matseissa, kuin dösällä kulkeminen ja matseissa käynti kuin ei ole ilmaista.
 

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täälläkin eräs opiskelija, tällä kaudella ei ole vielä kotipelejä tullut nähtyä yhtään ja näillä näkymin vasta maaliskuinen Tappara-peli olisi ensimmäinen johon pääsisi.

Vieraspeleistä tällä kaudella olen nähnyt Hifkiä, Jokereita, Pelicansia ja Jypiä vastaan kerran kutakin. Jyväskylä toki on Turkua kauempana, mutta oli ainakin tekosyy tavata eräs ystäväni 3 vuoden välin jälkeen. Viimeiset Blues- ja Jokerit- pelit olisi molemmat tarkoitus katsastaa ja tuleva Saipa lauantaina.

Ilmaislipulla olen nähnyt 3 Tepsitöntä matsia, 2 HIFK:n ja 1 Jokereiden. Omalla kustannuksellani en tietenkään näihin olisi osallistunut.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Juuri tuossa laskeskelin, että 35 Ässien runkosarjaottelua tulee nähtyä tällä kaudella. Runkosarjan kotiotteluista kaksi jää näkemättä ja vieraspaikkakunnilla on tullut käytyä Lappeenrannassa, 2x Raumalla, Jyväskylässä, Espoossa. Kolmas Rauman reissu ja Lahden matka ovat vielä edessäpäin. Varmastikin kaikki playoff-ottelut tulee katsottua paikan päältä, joten oivotaan, että pääsisi yli 40 matsiin tällä kaudella. Oma ennätys kyllä varmastikkin.

-paze-
 

Number 11

Jäsen
Tällä hetkellä halleilla on käyty 48 SM-liigapelissä eli runkosarjan päätyttyä ollaan aika lähellä 60 ottelua. Bluesin kausikortti löytyy ja kaikki kotipelit on nähty, mutta nykyään osaan tarvittaessa jo Nordiksellekin ja Jaffa-Areenalle. Ilman Canalia pelejä olisi n. 5-10 enemmänkin, mutta täytyyhän sitä hokia välillä katsoa näköradiostakin.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tällä kaudella tulee nähtyä lähes kaikki kotiottelut ja jonkinverran vierasmatseja. Ihan kaikkiin vierasotteluihin ei enää ole ehtinyt, mutta mahdollisimman paljon aina yrittää käydä katsomassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös