Montako joukkuetta Liigaan?

  • 2 540
  • 32

Montako joukkuetta Liigassa tulisi olla?

  • 6

    Ääniä: 3 2,1%
  • 8

    Ääniä: 0 0,0%
  • 10

    Ääniä: 28 19,6%
  • 12

    Ääniä: 64 44,8%
  • 14

    Ääniä: 39 27,3%
  • Joku muu

    Ääniä: 9 6,3%

  • Äänestäjiä
    143

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
30 olisi sopiva. Tulisi mukavasti vaihtelua vastustajissa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
12 joukkuetta, avoin liiga ja suora nousu & putoaminen. Karsinnoissa 11. sijoittunut ja Mestiksen joukkueet sijoilla 2.-4. pelaisivat yksinkertaisen sarjan, jonka voittaja liigaan.
Tämä. Karsinnat nimenomaan tuollaisena sarjana. Mulle kelpaa myös 10 joukkueen liiga ilman suoraa putoamista, jos viimeinen karsii Mestiksen kolmen parhaan kanssa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä. Karsinnat nimenomaan tuollaisena sarjana. Mulle kelpaa myös 10 joukkueen liiga ilman suoraa putoamista, jos viimeinen karsii Mestiksen kolmen parhaan kanssa.

Heh. Piti oikein katsoa, että milloin olen tähän ketjuun kirjoittanut, kun muisti lyö tyhjää. Näemmä vuonna 2004. Mutta sanotaan näin, että mielipiteeni ei välttämättä ole muuttunut suuresti 18 vuodessa.

Mutta sen verran totean, että en näe tuota vaihtoehtoa realistisena. Liigaa on laajennettu tuon jälkeen useammankin kerran, mutta sen supistaminen olisi sitten paljon hankalampaa. Ja nyt kun Jokereitakin halutaan takaisin, tämä vaihtoehto painuu entistä epätodennäköisemmäksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vaikee sanoo. 16 vois olla liikaa, mutta mun miälestä nykysellään playoffeihin pääsee liikaa joukkueita. 10 jatkoon 15:sta on mun miälestä liikaa. Jos pelataan 60 pelin sarja niin mun miälestä 50/50 jatkoon/lomille olis oiva ratkasu. Olis enemmän panosta näissä syksyn sateisten iltojen peleissäkin.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ymmärtääkseni Mestis ja Liiga on jollain tasolla juonimassa tämmöstä 10+10 järjestelmää / 12+12 järjestelmää. Keskuteluja ainakin on käyty.

Ootellaan ensin Bluesin mahdollinen liigaan tulo + ehkä myös Jokereiden.

Mulle sopisi kumpi vain, kunhan liiga olisi auki ja näin ollen viimeiselläkin joukkueella olisi panosta kauden loppuun asti.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hallittu joukkueiden vähentäminen 15->14(12?), noin viiden vuoden aikajänteellä. Sarja auki kuitenkin jo kaudelle 2024-2025, jolloin karsintaan "ruotsinmallilla", kaksi heikointa liigajoukkuetta ja neljä mestiksen kärkiseuraa. Kaksinkertainensarja, joista kaksi parasta liigassa seuraavalla sesongilla. Noilla "supistuskausilla" lukemat karsintaan osallistuvien osalta olisivat 3+4, kahden kuitenkin vain päästessä liigakarkeloihin, jolloin saataisiin aikaan tuota toivottua poistumaa.

lisäys: Mestiksessä ei olisi pudotuspelejä (korkeintaan puolivälierät, joissa valikoituisi viimeistään nuo neljä ylöspäin karsijaa), ettei tulisi suhteetonta kuormitusta ennen karsintoja. Mestiksen ja Suomi-Sarjan osalta avautumisprosessi voisi olla samankaltainen.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Äänestin 6. Saataisiin tasokas Mestis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös