Montako DVD-elokuvaa omistat?

• 2 381
  • 43

Montako DVD-elokuvaa omistat?

• En yhtään!

Ääniä: 47 50,0%
  • alle 20

Ääniä: 27 28,7%
  • 20-40

Ääniä: 7 7,4%
  • 40-60

Ääniä: 4 4,3%
  • 60-80

Ääniä: 2 2,1%
  • 80-100

Ääniä: 2 2,1%
  • yli 100

Ääniä: 5 5,3%

• Äänestäjiä
    94

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Olen katsellut tuolla PS2:lla yli sata DVD-leffaa ja vain kahden elokuvan kanssa on ollut ongelmia. Tietääkseni oma PS2 on sitä mallia, missä vain R2 ja R0 leffat näkyvät, eli se eurooppalainen versio. PS2 mukana tuleva välikaapeli riittää toki, mutta jos haluat parhaan mahdollisen kuvanlaadun leffoillesi, niin suosittelen sinua ostamaan S-video kaapelin esimerkiksi Anttilasta, joka ainakin täällä Oulussa maksaa n.150mk. PS2 on hyvä peruslaite DVD-elokuvien katseluun, ei paras, mutta ei huonokaan. Suosittelen!

Vinkki! Tällä viikolla muuten ilmestyy Robert De Niron ja Nick Nolten tähdittämä Cape Fear DVD:nä.

Viimeksi muokattu:

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Itse ostin soittimen ja muut kotiteatterisälät tuossa marraskuussa, ja levyjä on kertynyt tässä ajassa jotain kolmisenkymmentä. Viime aikoina ei ole tullut ostettua niin paljoa, kuin alkuhuumassa, mutta kuitenkin jotain on tarttunut kaupoista hyllyn jatkeeksi. Rahaa on palanut enemmän cd-levyihin, mutta kyllä noita dvd:täkin tulee osteltua ihan riittävästi... Itse olen tilannut netistä jonkin verran, sekä sitten esimerkiksi Anttilasta ale-levyjä. Myös huuto.netistä on tullut osteltua jonkin verran. Olen yrittänyt panostaa laatuun eli hyllystä ei (omasta mielestä) löydy mitään kökköä. Leffat on kuitenkin sen verran kalliita, että en aio ostaa kuin sellaisia, joita voi katsella hyvillä mielin useampaan kertaan.

Pitbat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames
Hyllystä löytyy 100+ leffaa josta n 2/3 on R1 (region 1). Suurin osa mun leffoista on kotoisin www.dvdboxoffice.com :sta. Kyseisen nettikaupan isoin ongelma on toimitusajat jotka ovat 2-3 viikkoa, esim: Jurrasic Park III, rahat meni tililtä 7.12.2001 ja leffa oli mulla 3.1.2002. R2:sta suurin osa on ostettu Anttilan ja Citymarketin alennusmyynneistä. Huuto.net on hyvä paikka jos etsit leffoja jotka eivät oo enää myynnissä. Jos ostat sieltä uusia R1-leffoja niin niissä on muutaman kympin ylihinta verrattuna nettikauppoihin.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
sanotaan, että paljon;)

Sykerö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers ja Michael Jordan
30 leffaa löytyy..

dvd:lle. n.3kk on ollu "keräämis" aikaa. PS2:lla niitä katselen. Mistäköhän tuommoisen Region x-pakkauksen mahtaisi saada?

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: 30 leffaa löytyy..

Viestin lähetti Sykerö
dvd:lle. n.3kk on ollu "keräämis" aikaa. PS2:lla niitä katselen. Mistäköhän tuommoisen Region x-pakkauksen mahtaisi saada?

www.hevnet.com

Kato sieltä...

Kato Yksityisviestit!

----------------------------------------------------------------------------------

Niin no itselläni ei yhtään elokuvaa vielä ole, mutta juuri tilasin ensimmäisen...Friday the 13th....

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näppärä ohjelma DVD-kirjaston ylläpitoon

DVDProfiler

Yllläolevaa ohjelmaa olen käyttänyt leffojen tietokantana. Ohjelmasta löytyy erittäin hyvä raporttigeneraattori jolla saa tehtyä erittäin hyviä listauksia omista leffoista. Kotisivuilta löytyy valmiita pohjia vaikka kuinka paljon ja niihin on helppo tehdä muutoksia.

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itselläni ei ole ainuttakaan, eikä ole edes soitinta. Haluaisin tietää kuinka usein katselette noita elokuvia? Itseäni ei jaksaisi nimittäin kiinnostaa elokuva, jonka olen nähnyt jo aikaisemmin. Tuleeko niitä oikeasti katsottua uudestaan ja uudestaan, vai lepuutetaanko niitä levyjä vaan hyllyssä?

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Viestin lähetti Hartza
Itselläni ei ole ainuttakaan, eikä ole edes soitinta. Haluaisin tietää kuinka usein katselette noita elokuvia? Itseäni ei jaksaisi nimittäin kiinnostaa elokuva, jonka olen nähnyt jo aikaisemmin. Tuleeko niitä oikeasti katsottua uudestaan ja uudestaan, vai lepuutetaanko niitä levyjä vaan hyllyssä?

Riippuu pitkälti leffasta, hyvät leffat kestävät nimittäin useammankin katselukerran, ja usein niistä saakin enemmän irti vasta toisen tai kolmannen katsomisen jälkeen. Parasta DVD-leffoissa on loistavan kuvan ja äänentason lisäksi ne bonusmateriaalit, mitä leffan kylkeen on liitetty usein varsin runsaasti. Näyttelijöiden ja ohjaan haastatteluja, dokumentteja, poistettuja kohtauksia, trailereita, jne... Joillekin riittää yksi katselukerta, mutta alan harrastajille ei todellakaan. Tätä asiaa on vaikea selittää sellaiselle ihmiselle, joka itse ei kykene näkemään mistä tässä oikein on kyse.

Ps. Itse vältän roskaleffoja kuin ruttoa, ja satsaan rahani vain laatuelokuviin! :)

Akseli

Jäsen
DVD menee hankintaan, kun sillä voi korvata nykyiset videot, eli kopiova DVD ja hinnat suht kohillaan

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti pest
Sitten asiaan, mistä Jatkoaikalaiset ostaa leffansa. Anttilasta täyteen hintaan heti leffan ilmestyttä, Anttilan alekorista, netistä euroopasta vai netistä jenkeistä tai jostain muualta.

Play247, Amazon.com (ne R1 julkaisut joita ei Playsta löydy), EzyDVD. Siinähän nuo suurinpiirtein. Ja sitten käytettynä Huuto.netistä, sieltä kun aina välillä löytää Saksan, Espanjan, Ranskan, Japanin, jne julkaisuja.

Pyrin itse aina ostamaan sen parhaimman mahdollisen (omien kriteerien mukaan), oli se sitten julkaistu missä tahansa maassa. Jaa muuten harmittamaan, että olisi voinut vielä jotain muutakin levy sisältää, jos olisin toisen version ostanut. :D

Mutta ei noita levyjä nyt, ainakaan vielä, kovin paljoa ole.

Viestin lähetti pest
Australiasta löytyy näppärä netikauppa nimeltä EzyDVD josta saa Region4 leffoja ja isot pojat väittää niiden näkyvän region2 soittimissakin, lisäksi vielä niissä on jostain syyssä usein suomenkielinen tekstitys (hakukoneella voi hakea kaikki suomenkieliset leffat).

Juu, kyllähän noista (ainakin uudemmista) R4 levyistä monet on koodattu myös R2 alueelle, mutta ei kuitenkaan kaikki, eikä se suomitekstien olemassaolo ikävä kyllä takaa vielä aivan varmasti sitä yhteiskoodausta. Lähes aina, mutta muutama poikkeushan ymmärtääkseni löytyy.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
No ei näytä yhtään tossa hyllyssä olevan, vaikka tuo DVD-soitin tietokoneesta löytyykin. Pari leffaa oli tarkoitus tilata, nimittäin Menace II Society ja New Jack City. Eli siis kaksi perusgansta leffaa. Menace varsinkin klassikko, jota ei VHS:nä saa kuin yhdestä liikkeestä Helsingissä, joten pakkohan tuo on hieman säilyvämmälle laitteelle saatava.

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Kertokaapa muuten millaisilla laitteilla DVD-leffojanne katselette. Merkki ja malli olisi kiva kuulla, ja kokemuksia tuosta vempeleestä. Itse jo tuolla edellä totesin, että omistan PS2:sen, joka on toiminut ainakin toistaiseksi varsin mallikkaasti. Kahta leffaa se on hylkinyt, mikä mielestäni on varsin pieni määrä kun ottaa huomioon sillä katsottujen elokuvien kokonaismäärän, joka on reilusti jo yli sadan. Hankin S-video kaapelin siihen heti alkuvaiheessa, koska se parantaa entisestään DVD-elokuvien kuvanlaatua. Olen ollut varsin tyytyväinen PS2:seen, vaikka kompromissihan se laitteena kuitenkin on pelaamisen ja elokuvien maailmassa. Joskus tulevaisuudessa varmasti ostan jonkun hyvän DVD-laitteen, kun sellainen kohdalleni joskus eteeni vaan osuu.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Rebel
No ei näytä yhtään tossa hyllyssä olevan, vaikka tuo DVD-soitin tietokoneesta löytyykin. Pari leffaa oli tarkoitus tilata, nimittäin Menace II Society ja New Jack City. Eli siis kaksi perusgansta leffaa. Menace varsinkin klassikko, jota ei VHS:nä saa kuin yhdestä liikkeestä Helsingissä, joten pakkohan tuo on hieman säilyvämmälle laitteelle saatava.
Tota New Jack Cityä löytyy muuten ale-laareista, kannattaa tsekkailla. Ainakin Free Record Shopin alennushyllyssä Jumbossa oli toi New Jack...

onni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota New Jack Cityä muutaman kerran itsekkin etsineenä täytyy todeta, että tuo R2 versio on sitten pätkitty oikein urakalla. Muistaakseni reilut viisi minuuttia on elokuvasta häipynyt. Täältä on joskus löytynyt leikkauksista tietoa: http://www.sarastus.net/dvd-cuts/ Eipä vaan toimi tällä hetkellä. Tuo viisi minuuttia jo näkyykin elokuvan kuluessa ihan kohtalaisesti.

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
70 kpl. tasan tällä hetkellä.

Jokos muuten tuohon DVDProfileriin on saatu html-raporttien luonti toimimaan? Tarkoitus olisi generoida raportti suoraan webbisivuksi, mutta sellaista pätevää ohjelmaa ei ole vielä tullut vastaan. Kuningasajatuksena on ollut itse tehdä sellainen webbisovellus, jota saisi käytettyä myös etänä selaimella, mutta mitä enmmän sitä suunnittelee niin sitä enemmän ohjelma tuntuu paisuvan... Entä tietääkö kukaan hyviä vastaavia ohjelmia Linuxille?

susi

Jäsen
Vasta kolme leffaa löytyy eli seuraavat: Fight Club, American Psyko ja X-Men. Ei näin opiskelijana ole paljoa varaa laittaa rahaa kiinni leffoihin ja harkitsenkin aika tarkkaan mitä leffoja ostan ja millä hinnoilla. Tuolla Anttilassa tulee usein pyörittyä, että jos vaikka olisi jokin laatuleffa edullisessa tarjouksessa.

Soittimena mulla toimii tietokoneen dvd-asema ja mpeg-purkukortti myös koneesta löytyy. Eihän tuo pärjää millekkään kunnon kotiteatterisysteemeille mutta on näitä leffoja kuitenkin sata kertaa kivempi katsoa tälläkin laitteistolla kuin pelkillä videoilla. Ja kun äänet soittaa stereoiden kautta, tuleehan siitä jo pientä kotiteatterin makua meikän yksiöön..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy