theref:
Noinhan se tietysti menee, itse olen tehnyt pitkäjänteistä sijoitustyötä Lappeenrannan anniskeluravintoloihin, tipaton tammikuukin napsahti eilen illalla poikki...
Sitten asiaan, mistä Jatkoaikalaiset ostaa leffansa. Anttilasta täyteen hintaan heti leffan ilmestyttä, Anttilan alekorista, netistä euroopasta vai netistä jenkeistä tai jostain muualta.
Kun rupesin leffoja ostelemaan oli suomen markkinat todella onnettomat ja melkein ainut järkevä tapa olisi ollut tilata leffat jenkkilästä. Muutama leffa on tullut tilattua ja lähes järjestään Kanadan
Dvdboxofficesta. Parasta tuossa paikassa on "ilmaiset" postikulut ja leffat tulevat jokainen omassa paketissa jolloin tullin kanssa ei tule ongelmia. Miinuksena tietysti suomenkielisen tekstityksen puuttuminen ja aluekoodi 1 (omasta soittimesta sai kaukolla pois kooditarkastukset). Ekstrat ovat usein maukkaampia amerikan versioissa.
Vieläkin suomen markkinoita vaivaa ongelma joidenkin klassikoiden suhteen. Esim. Pythonin Flying Circusia olen ostanut boxofficesta pari tuotantokautta, kuten myös Peter Sellersin Pink Panthereita pari kipaletta.
Suomesta tulee etupäässä ostettua alekamaa eli 60-80mk:n (ei osaa euroina) hintahaarukassa olevia leffoja. Australiasta löytyy näppärä netikauppa nimeltä
EzyDVD josta saa Region4 leffoja ja isot pojat väittää niiden näkyvän region2 soittimissakin, lisäksi vielä niissä on jostain syyssä usein suomenkielinen tekstitys (hakukoneella voi hakea kaikki suomenkieliset leffat).