Montako annosta alkoholia juot viikon aikana?

  • 14 320
  • 43

Montako annosta alkoholia juot viikon aikana(keskimäärin)?

  • 0

    Ääniä: 31 20,8%
  • 1-2

    Ääniä: 20 13,4%
  • 3-4

    Ääniä: 9 6,0%
  • 5-6

    Ääniä: 8 5,4%
  • 7-8

    Ääniä: 7 4,7%
  • 9-10

    Ääniä: 14 9,4%
  • 11-12

    Ääniä: 7 4,7%
  • 13-14

    Ääniä: 5 3,4%
  • 15-16

    Ääniä: 10 6,7%
  • 17-18

    Ääniä: 4 2,7%
  • 19-20

    Ääniä: 4 2,7%
  • 21-22

    Ääniä: 2 1,3%
  • 23-24

    Ääniä: 1 0,7%
  • Enemmän kuin 24 (kerro kuinka paljon)

    Ääniä: 27 18,1%

  • Äänestäjiä
    149

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nolla annosta. En ole juonut tippaakaan yli puoleen vuoteen.

Sinänsä mulla ei ole mitään anti-alkoholi-ideologiaa, mutta dokaaminen ei vaan nappaa. Haluan useimmiten olla ajokunnossa ja toisekseen en pidä darrasta. En edes pienestä (väsymys, lihasten velttous jne).
Lasi tai kaksi jotain hyvää viiniä varmaan menisi jossain juhlissa. Jos haluaa vain päänsä sekaisin, niin siihen on olemassa turvallisempiakin aineita.

Bissen juomista en ole ikinä ymmärtänyt. 1-4 kaljaa pystyy hyvin juomaan, mutta siitä enempää ei uppoa. Päihtymystila ei tuossa vielä kovin korkea ole, mutta viidennen jälkeen kaikki mitä juot, tulee kusena suoraan läpi. En ymmärrä näitä +10 bissen kerta-annoksen vetäjiä.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika kovia määriä porukka täällä vetää. Minä jos juon sen 20+ annosta illalla, niin on sata varmaa, että seuraava päivä meneekin sitten vessassa ja sohvan pohjalla. Toisaalta en kauhean iso kaveri ole, mutta ehkä vain hiukan keskimääräistä suomalaista miestä pienempi. Toki juhannuksen aikaan, kun on tapana hiukan juopotella, niin voi mennä se yli 20 bisseä sun muuta päivässä, mutta silloin täytyy aloittaa jo aamulla. Mä olen pitänyt 10 sinä rajana kun alkaa annos annokselta krapula muodostua. Tuohon saakka voi kuitenkin juoda huoletta. En oikein ymmärrä sellaista jokaviikkoista ryyppäämistä. On viikonloppuisin muutenkin paljon asioita mitä haluaisi tehdä. Välillä nollaus kyllä virkistää, muttei liian usein.

Mulla menee talvisin ehkä joka neljäs viikko semmoset 12-16 olutta yhdessä illassa, kun tulee lähdettyä viihteelle. Näiden lisäksi tulee sitten silloin tällöin otettua muutama nautinto-olut milloin milläkin verukkeella. Keskimäärin viikossa menee siis ehkä 4 annosta. Kesä sitten on eri asia ja olen aina laskenut kesän jotenkin ulos kaikista laskuista. Kesällä menee viikossa ilmoista riippuen sitten vähän enemmän. yhteensä laskisin, että mulla menee vuodessa keskimäärin noin 8 annosta viikossa
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minä olen lähes huomaamattani liukunut melkein pelkästään viinilinjalle alkoholinkäytössäni ja silloinkin siihen olennaisesti kuuluu ruoka. Olutta juon nykyisin harvoin eli joskus sattumalta saunakaljan saatan napata.
En ole koskaan ollut mikään dokaaja, mutta kalja on nuorempana maistunut kyllä huomattavasti tiheämpään kuin nykyisin, mutta esim. mitään "perjantaipullon" ostopakkoa minulla ei ole ollut.
Väkevistä nautiskelen nykyisin harvakseltaan hyvistä konjakeista, viskeistä ja rommeista, yleensä ulkomailta hankittuna.
Vastaukseni kyselyyn oli: 1-2 annosta viikossa
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämä riippuu elämäntilanteestani, kuten se varmaan riippuu muutamilla muillakin.

Jos olen sinkku, niin meneehän sitä. Jos en ole, niin meneehän sitä - vähän vähemmän.

Mutta amatöörithän ne vain laskee tuonlaisia lukemia. Vuositasolla se minulla lienee parisuhdestatuksestani huolimatta alle 24 annosta viikossa. Punaviiniä juon lähes aina. Tosin, hyviin viskeihin olen tässä viime aikoina perehtynyt. Ardbeg Uigeadail (0,7 L, 54,2 %, hinta noin 80 e) on sangen erinomaista eikä sitä viitsi veden kanssa lantrattunakaan juuri paria siivua enempää illan aikana juoda. On savuinen ja jotenkin kermaperseetön maku.

Vappuna en juo ollenkaan alkoholia, kuten en yleensä. Amatöörit riehuu ja möykkää, rasittavaa, pysyn heistä kaukana.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pikku kännit silloin tällöin ovat ihan paikallaan, nekin nimenomaan kalsarikännejä (kotoa en baariin poistu kirveelläkään, en ole koskaan yöriennoissa viihtynyt). Tällöinkin yritän välttää krapulaa, joka minulla on infernaalisen paha. Krapulan välttäminen onnistuu parhaiten juomalla raakaa viinaa, niin kummalliselta kuin se kuulostaakin. Shottilasi kerrallaan vodkaa tai yrttilikööriä yms, toistetaan tarpeen mukaan. Ei koskaan kaljaa (josta en edes pidä, en ole koskaan pitänyt), ei myöskään viiniä, eikä kovin usein siideriä tai lonkeroa (jos lonkeroa, niin sen pitää olla aitoa Alkon lonkeroa eli juomasekoitusta, ei kaupan sotkuja). Raakaa viinaa kohtuukäytöllä - suosittelen muillekin. Sillä välttää jatkuvan oksentamisen krapulassa sekä järkyttävän pahoinvoinnin.

Ennen tuli juotua myös Sorbusta ja eniten Herbaa, mutta kummankin valmistus lopetettiin, mistä olen ikuisesti katkera Alkolle, joka ei tuotteita ottanut enää valikoimiinsa. Tämän jälkeen olen suosinut puolalaista biisoninruohovodkaa Zubrowkaa. Kossuun en koske, enkä mihinkään muuhun suomalaiseen tikkuviinaan, joka vastaa makuelämykseltään lähinnä teollista liotinta tai muuta myrkkyä. Viinan ohella menee alas myös Gambina: Rubiininpunaisten verhojen takaa astuu kääpiö esiin ja takaperin manaa!

Sattuneesta syystä en ole alkoholia juonut pisaraakaan vajaaseen viiteen kuukauteen, mutta ns. normioloissa tulee nautittua ehkä 6-9 annosta alkoholia kuukaudessa, nämä luultavimmin kertaluonteisesti kotisohvalla. Joskus syksyisin/talvisin yms. tulee vedettyä yksi annos viinaa lämmikkeeksi, jos olo tuntuu viluiselta ja orastavan flunssaiselta. Paljon enempää ei viitsi ottaa, sillä 2-3 annosta nostaa orastavaa hiprakkaa ja 5-7 annosta tietää jo selvää humalaa. Sietokyky on alhainen, mutta säästyypä mukavasti rahaa, ja alhainen sietokyky kertoo sitä, että elimistö on terveemmässä kunnossa kun toleranssi ei ole ehtinyt kasvaa liiaksi. Vain teinit jaksavat retostella sillä, kuinka monta annosta he ovat juoneet ja kuinka isoja määriä he tarvitsevatkaan känniin. Viisitoistakesäisenä oli kova juttu, kuinka monta pulloa sitä tuli juotua, vaikka oikeasti ei olisi niin paljon edes juonut.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
0 annosta menee. Sinänsä minulla ei ole mitään sivistynyttä juomista vastaan, mutta onhan "perisuomalainen" kännäyskulttuuri aivan uskomattoman etova - ja siitä ollaan vielä ylpeitä! "Ei vittu mulla on kova darra..." "Paljo joit eilen?!" Sopisi oikeastaan paremmin tuonne junttius-ketjuun.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Normaalisti 0-3 annosta viikossa ja sitten ehkä kolmen kuukauden välein oikein kännit, jolloin alkoholia kuluu n. 12 annosta kerralla. Hyvin on nykyään dokailu hanskassa ja tuntuu olevan vaan vähenemään päin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa, paha kyllä sanoa paljonko keskimäärin viikossa menee. Välillä voi mennä parikin kuukautta ettei juo mitään, mutta sitten välillä useamman kertaa parin viikon sisään. Yleensä kun otetaan niin otetaan kunnolla, silloin kerta-annokset menee jo aika koviksi. Noin pullo viinaa ja varmaan kymmenkunta lonkeroa ja mitä nyt baarissa juo viellä jokunen shotti ja drinkki vielä päälle. Mitähän tuossa nyt keskiarvoksi viikossa tulisi, varmaan kymmenen annoksen verran tai vähän alle, kun menee tosiaan 0-3 kertaa kuukaudessa nuo juomareissut yleensä vain.

Itsellä on tavallaan se periaate, että kavereiden kanssa silloin tällöin juodaan ja kun juodaan niin juodaan kunnolla, mutta muuten ei alkoholia sitten ollenkaan. Eli ei tule vaikka MM-kisojen aikaan kovin paljon otettua tai saunan jälkeen vaan ne on aina tommoisia baarireissuja kavereiden kanssa jos on. Tavallaan alkoholia vastaan, mutta silloin tällöin kavereiden kanssa voi ottaa ja kun ottaa pitää ottaa kunnolla :) Pitäähän se pää välillä "nollata"
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viikossa menee keskimäärin 1-2 annosta alkoholia. Usein on viikkoja etten ota yhtään tai yhden siiderin saunan jälkeen. Sitten voi olla viikko, jolloin menee hiukan enemmän mutta keskiarvo on lähellä 2 annosta viikossa. Eli hyvin vähäisissä määrissä liikutaan - hyvä niin.

vlad.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika satunnaiseksi on mennyt meikäläisen juopottelu, välillä tulee aina pidempiä taukoja kokonaan ilman (esim. nyt on neljä kuukautta tipatonta takana) ja välillä menee vähän enemmän (ehkä joku 5-10 annosta viikossa). Jos tuosta alkaa jotain keskiarvoa laskea niin varmaan se on lähellä tuota vaihtoehtoa 1-2 viikossa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaa'a, uutenavuotena tuli juotua peruskännit, sen jälkeen nautin ensimmäisen annoksen maaliskuussa. Huhtikuussa olen jopa tissutellut pariin otteeseen, mutta yleensä ei moista tule harrastettua. Sanotaanko että jos juon kerran kolmessa kuukaudessa, annoksia uppoaa varmaan lähemmäs 20. Äärimmäisen harvoin tulee otettua, itselle ei tuo tissuttelu sovi ollenkaan.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Nolla tällä hetkellä. En olisi vielä muutama kuukausi sitten uskonut tähän, mutta joskus asiat vain muuttuu.

En vieläkään ole absolutisti, mutta otan jatkossa vain hyvässä seurassa.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Nyt menee ehkä se 10-12 annosta kuukaudessa eli olisikose siis 3 annosta viikossa. Aikaisemmin meni kevyesti tuo 10-12 viikossa. Eihän tuokaan määrä mikään iso ollut, mutta sitä aloitti muutenkin elämään terveellisemmin, katsomaan mitä syö/juo ja liikkumaan. Keho on mun amppeli. Vai miten se oli?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nollilla mennään edelleen. Pian tulee täyteen 17 vuotta ilman alkoholia. En muista (heh, heh) tarkkaa päivää, jolloin viimeksi join viunaksia.
 

Miguel

Jäsen
Niin, tai kerralla seitsemän pulloa keskiolutta, mistä tulee lähinnä kevyt kusihätä. Eipä tuosta punkkupullostakaan kerralla kai kukaan aikuinen mies mitään humalaa saa päälle, ja siihenhän nuo pitkälti perustuukin.

Äläpä yleistä. Riippuu paljon miehestä ja olotilastakin.

Jos minä kiskaisen työpäivän päälle tyhjään vatsaan puolilitraisen tuopin, päässä huojuu sen verran, että auton rattiin en todellakaan lähtisi. Jos taas syön hyvän aterian ja otan kaveriksi yhden oluen tai lasin viiniä, saattaa mennä viisi lasillista lisää ennen kuin huomaa olevansa selvästi humalassa. En kyllä aja autolla silloinkaan.

Piti ihan tosissaan miettiä omaa viikkosaldoani. 1-2 annoksen arki-iltoja on usein muutama viikossa, siihen päälle joskus vähän pidempiä iltoja, mutta lähemmäs kymmentä annosta mennään nykyään hyvin harvoin. Jossain festareilla tai isommissa pippaloissa saattaa mennä yli 20 annosta päivässä, mutta normaalimpina aikoina ei mene edes 20:tä viikossa. Vaikea siis keskiarvoa laskea, eikä tällä hetkellä tarvettakaan, kun ei tuo haittaa elämänmenoa vaan sopivasti nautittuna tuo arkeen kaivattua rentoutusta ja miellyttävää sosiaalista elämää.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Vastasin enemmän. This week I've mostly been wearing... eli maku vaihtelee, mutta kyllä tätä vain menee.

En jaksa käynnistää winkkarin kalkulaattoria laskeakseni, mutta reippaasti yli 24 annosta menee viikottain tällä hetkellä. Vuoden keskiarvo lienee jopa alle, sattuneista syistä, mutta tällä hetkellä reilusti yli. Edes välttävää humalaa en saa aikaiseksi alle 24 annoksen.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viikolla muutama yleensä yhtenä iltana. Eli sanotaan 1-4. Sitten viikonloppuna usein molempina päivinä kännit illalla. Viini, kalja, väkevät. Kaikki menee. Tulisko viikonloppuna otettua se 7-12 illassa, jos ei kaupungille lähde. Silloin menee varmaan se 24 annosta jo illassa.

Eli kulutus pysyy jotakuin noissa normeissa, jos ei lähde ihan juhlimaan, vaan viettää aikaa kotosalla.

Sitten kemut sun muut on erikseen. Esim. Perjantai-Sunnuntai yön väliset juhlat vievät sen 24 annosta/per päivä. Ei tosin tahdo noita enää vanhana jaksaa, kun tulee se parin päivän krapula.

Onhan nuo annosten laskeminenkin vähän teennäistä. Kesällä tuli käytyä All Inclusive häämatkalla ehkä maailman hienoimmassa paikassa koskaan. Tuolla sitten eipä juurikaan tullut oltua kännissä, kun parina iltana enintään. Matkan kesto oli 11 vrk. Tuon aikana sitten hereillä ollessa tuli otettua tasaisesti se 1-2 drinkkiä tunti. Tuohan tekee sen n. 24 annosta illassa 11 vuorokauden ajan. Kuitenkin tasaisesti juotuna varmaan paljon pienempi paha, kuin se, että vetäisee kerralla sen 24 juomaa.

Eli tarkasti laskettuna n. 168 annosta viikossa. Ainoa haitta, mikä tuosta reissun juomisesta tuli, oli se että paino nousi 6 kiloa tuon reissun aikana. Tosin suurelta osin syynä on varmaan loistavat ruuat. Mitään morkkiksia, tai pahoinvointia tai muita ongelmia ei tullut, kun tissuttelu oli tasaista, eikä kunnolla edes kännissä tullut oltua (paitsi ne 2 iltaa)

Edit: Ainiin, melkein suoraan tuon reissun jäljiltä työterveyden kausi tarkastukseen, jossa otetaan maksa-arvot. Tuollaista omaa kulutustani on kestänyt sen kymmenisen vuotta. (Eli tuonne raja-arvojen yläpäähän menevää) Maksa-arvot olivat annettujen raja-arvojen alapäässä.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Paljonkos siinä lavassa nyt olikaan. joku 100 laatikkoa? eli yhteensä 2400 tölkkiä viikossa. Voittaja on tainnut löytyä.

Meilläpäin 24:n tölkkikaljan pakkausta kutsutaan lavaksi, niin kuin varmaan ymmärsitkin. Toki, ainahan on hauskaa olla mukahauska.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös