Monenko vanhana eläkkeelle?

  • 2 547
  • 10

Monenko vanhana eläkkeelle?

  • 53-59v.

    Ääniä: 18 26,1%
  • 60-65v.

    Ääniä: 22 31,9%
  • 66-70v.

    Ääniä: 5 7,2%
  • Kaadun saappaat jalassa.

    Ääniä: 16 23,2%
  • En ole vakavasti ajatellut työelämään siirtymistä.

    Ääniä: 8 11,6%

  • Äänestäjiä
    69

kovalev

Jäsen
Eli aihe, joka puhuttaa aina ja varsinkin tulevaisuudessa. Itse en usko, että työkykyni säilyy ainakaan nykyisessä työssä lähellekään vaadittavaa ikää.
Taloudellisesti en asiasta aio ottaa mitään paineita. Jos eläköitymisen hetkellä on velaton asunto, niin se on tietysti plussaa. En koe velvollisuudekseni kerätä perikunnalle omaisuutta selkänahkani saati mielenterveyteni kustannuksella, ja arkkuun ei kait saa mitään mukaansa, vaikka kuinka haluaisi.
Elämänlaatu on tärkein, ja se on loppujen lopuksi pirun vähän kiinni mammonasta.

Lisättäköön vielä tähän hätäisehköön avaukseeni, että allekirjoittanut katsoo tätä asiaa ns. karvaperseduunarin näkökulmasta, jossa työ ei todellakaan tuota minkään asteista nautintoa, ja se on tietysti vain ja ainoastaan omaa syytäni, että tilanteeseen olen aikoinaan hankkiutunut.
Jollakin toisella tilanne on aivan toinen, ja silloin on aivan luonnollista, ettei työuran päättyminen näy horisontissa ainakaan miellyttävänä vaihtoehtona..
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
En ole siirtymässä koskaan eläkkeelle. Eläkemeininki on vanhanaikaista ajattelua. Sitä ei ollut vaihtoehdoissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun katsoo minkä ikäisenä meidän suvussa on miehet heitelleet lusikoita nurkkaan niin ei varmaan kannata minunkaan kovin pitkälle meneviä eläkesuunnitelmia laatia.

Vaikka minä periaatteessa pidänkin siitä työstä mitä tällä hetkellä teen niin loppujen lopuksi työ on minulle vain välttämätön paha ja periaatteessa voisin heittäytyä eläkkeelle vaikka heti... Jos terveyttä riittää ja taloudellisesti on mahdollista jäädä eläkkeelle, niin minulla ei ole mitään tarvetta rimpuilla työelämässä mukana loppuun saakka vaan voisin kyllä jäädä eläkkeelle heti kun mahdollista. En koe olevani niin korvaamaton, ja minä luulen että saisin aikani kulumaan varsin hyvin ilman töitäkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En ole siirtymässä koskaan eläkkeelle. Eläkemeininki on vanhanaikaista ajattelua. Sitä ei ollut vaihtoehdoissa.
Siis kaadut saappaat jalassa.

Eläkkeellä pitäisi saada olla kaksikymppisestä noin nelikymppiseksi. Silloin eläkkeestä kykenisi jopa nauttimaan, ja sen voisi tärvätä kansantaloutta kohentamaan. Vanhat kääkät survovat rahansa sukanvarteen tai Floridan osakkeeseen, eikä siitä ole yhteiskunnalle mitään hyötyä. Sitäpaitsi vanhana, kun mulkku ei enää seiso eikä sisuskalut toimi, joutaa jo tekemään töitäkin.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Kuolen töissä. Eläkkeelle jääminen ei kuulosta kivalta ja en osaa muutakaan tehdä kuin duunia. Toki sitten kahden-kolmenkymmenen vuoden päästä voi olla eri mieli.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ajattelin tehdä töitä korkeintaan 65-vuotiaaksi, mielummin sen alle. Sen jälkaan annan aikaa itselleni, nautin elämästä, teen asioita joita haluan tehdä - jollen ole ehtinyt tekemään niitä sitä ennen. En halua raataa hamaan tulevaisuuteen saakka, en ole työorientoitunut ihminen vaan minusta työ on elämässä oleva sivuseikka.

Ollakseni rehellinen, työssä raatamista pidetään minusta liian suuressa arvossa. Jos kuolet työhön, monet pitävät sinua todellisena tukipilarina tähän yhteiskuntaan mutta minusta se on yksinkertaisesti typerää. Elämä on elämistä eikä työtä varten. Mutta jos joku nyt välttämättä haluaa elää työlleen niin se on hänen asiansa, en vie häneltä sitä nautintoa ja iloa vaan suon sen hänelle - toivottavasti hänkin suo minulle sen, että elän elämälle en työlle.

vlad.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Saappaat jaloissa kaadutaan...viiden tai kolmenkymmenen vuoden kuluttua. Kuka tietää. Eläke on jotain, mitä ei edes näin yrittäjänä kykene tässä vaiheessa ajattelemaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kaadun saappaat jalassa. Onneksi työtehtävät vaihtelevat niin suuresti.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viisikymppiseksi mennessä olisi tarkoitus olla vapaa rahan takia työn tekemisestä. Se on eri asia, malttaako kokonaan jäädä sivuun.
Ehkäpä osa-aikatöitä sitten.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Melko aikaisin varmasti, kun on näitä erinäisiä sairauksia. Fyysisiä sekä henkisiä. Aika näyttänee, miten käy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös