Monella joukkueella maalivahtiongelma

• 4 291
  • 42

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Carlos

tapio, ihan jännä tietysti tuo teidän logo, mutta luulen että kaikki muutkin ovat jo havainneet tämän hauskan oivalluksesi. Sanoisin että vanhahtava vitsi. Toisekseen en ymmärrä miten saat siitä Bleg, eikös se olisi lähinnä BLleg, kahdella ällällä?

Bleg, Bleg, Bleg !

Ok, hyvä että Bleg on havaittu, mitäs siitä ?

Blegin voi kirjoittaa kahdella tai yhdellä ällällä, ihan miten haluat. Tuo logohan on käsittämättömän huono, sen sijaan BLleg olisi ihanhyvä jääkiekkojoukkueen nimi.

Espoo Bleg.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No voi himputti! Blleg, se siinä tosiaan lukee. Kun yritin muistella Bluesin logoa, niin minulle tulivat ensimmäisenä mieleen Kiekko-Espoon ja St.Louis Bluesin logot. Yleensäkin noissa logoasioissa meikäläinen tulee aina pari vuotta jälkijunissa. En minä ole vielä tottunut VR:n uuteen logoonkaan, ja se kai on ollut käytössä jo jonkin aikaa.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
HIFK:n merkki ylösalaisin taas näyttää olevan jonkinlainen tuohtunut ameeba tai muu siiseli.

Mutta eihän niitä noin ole tarkoituskaan katsoa.

Mitä ketjun asiaan tulee, niin todellakin maalivahtipelin osalta kausi on lähtenyt käyntiin heikosti. Toistaiseksi 28 peliä ovat tuottaneet yhden nollapelin, jolla tahdilla päädyttäisiin lukemaan 13. Viime kaudella SM-liigan runkosarjassa pidettiin 63 nollapeliä.

Maalimäärä on alkukaudesta ollut lähes maalin ottelua kohden suurempi kuin viime kauden tulema.

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Mane
HIFK:n merkki ylösalaisin taas näyttää olevan jonkinlainen tuohtunut ameeba tai muu siiseli.

Havaintosi innoittamana minäkin katselin HIFK:n logoa niska vääränä ja päädyin pillastuneeseen etanaan...

Tilastollisesti merkittävä tuo tilasto. Se, että liigassa tehtäisiin enemmän maaleja olisi mielestäni kuitenkin lähinnä positiivinen asia.

Mielenkiintoista nähdä, pysyykö tehtyjen maalien määrä pysyvästi viime kauden keskiarvon yläpuolella.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mane

Mutta eihän niitä noin ole tarkoituskaan katsoa.
No ei todellakaan ole! Mikä ihme saa ihmiset katsomaan logoja ylösalaisin? Tapparan logoa voi muuten pyöritellä 360 astetta, ja se näyttää aina kaksiteräiseltä kirveeltä. Jos taas Ilveksen logon kääntää ylösalaisin, niin silloin se näyttää seisovan päällään, elikkä on koulutettu ilves.

HIFK:n logossa voi hyvällä mielikuvituksella niin halutessaan nähdä vaikka ameeban tai siiselin, mutta tuo ilmaus "ameeba tai MUU siiseli" on aika outo. Ameebahan on jonkunsortin alkueläin, jota tiedemiehet tuijottavat laboratoriossa mikroskoopilla, kun taas siiseli on muistaakseni sopulin kaltainen karvapallo. Minä siis kiistän edellämainittujen elikoiden sukulaisuusuhteen.

Mitä tulee maalimääriin, niin joku jossain laskeskeli HIFK:n yltävän tällä vauhdilla 238 tehtyyn maaliin, mikä sivuaisi SM-liigan yhden kauden maaliennätystä kaudelta 1979-80 jolloin pelejä oli vain 36.

Ja Bluesin logossa näyttää edelleenkin OIKEINPÄIN katsottuna lukevan Blleg.

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti werther

HIFK:n logossa voi hyvällä mielikuvituksella niin halutessaan nähdä vaikka ameeban tai siiselin, mutta tuo ilmaus "ameeba tai MUU siiseli" on aika outo. Ameebahan on jonkunsortin alkueläin, jota tiedemiehet tuijottavat laboratoriossa mikroskoopilla, kun taas siiseli on muistaakseni sopulin kaltainen karvapallo. Minä siis kiistän edellämainittujen elikoiden sukulaisuusuhteen.

Nyt menee off-topic, mutta mitä sanot sitten minun näkemyksestäni? Peto on vielä kellistettynäkin animoitu, pillastunut etana?

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jet Ace

Nyt menee off-topic, mutta mitä sanot sitten minun näkemyksestäni? Peto on vielä kellistettynäkin animoitu, pillastunut etana?
Tämä alkaa muistuttaa mustetahratestiä. Etana se voi olla. Jopa pillastunut etana, mutta animointiin tarvittaisiin vähintään kaksi kuvaa, että saataisiin aikaan liikkeen tuntu. Ilmeisesti nyt käytämme tuota animointi-sanaa eri merkityksissä.

Jos jollakulla jatkoaikalaisella olisi psykiatrin paperit, niin hän voisi perustaa vastaanoton, jossa fanit tuijottaisivat joukkueiden logoja kertoen mitä he niissä näkevät. Tämän perusteella voitaisiin sitten määrätä lääkitys tai pakkopaita. Minä esimerkiksi näen HIFK:n logossa industrialisoituneen agraariyhteiskunnan arvomaailman disintegroitumisen aiheuttaneen pseudoglobalisaation.

HIFK:n logo on muuten maailman vanhin. Oheinen kuva on kaiverrettu 650 ekr. Ilta-Faaraon lööppiin Assyrian Palloseuralle hävityn ottelun jälkeen. Käykää katsomassa British Museumissa.

http://www.beloit.edu/historyofart/neareast/images/lioness1.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Alkukauden perusteella taitaa olla niin, että Kerholla ei ole maalivahtiongelmaa. Eikä kukaan mitään ongelmia pahemmin ennakoinutkaan. Ikävä puoli asiassa on se, että maalivahtiosasto on ainoa osa joukkueesta, joka tällä hetkellä on kunnossa. Niistä varsinaisista ongelmista onkin sitten jo avattu ketju jos toinenkin, joten ei niistä sen enempää.

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Liigaa johtavalla joukkueella on maalivahtiongelma? Ihan hyvin mielestäni pelit ovat menneet, jos tilillä ei ole vielä yhtään tappiota ja torjuntaprosentti on yli 92.....

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti JHag
SM-liigan maalivahtien taso on pudonnut dramaattisesti viimeisen 5 vuoden aikana. Vielä enemmän kuin puolustajien taso. Hyökkäjissä on taso pysynyt ilahduttavan korkeana, mutta pelkkä vilkaisu lähteneiden maalivahtien listaan kertoo korutonta kieltään:
Pasi Nurminen
Vesa Toskala
Antero Niittymäki
Jussi Markkanen
Ari Ahonen
Fredrik Norrena
Tim Thomas
nämä nyt ensimmäisenä tulivat mieleen. Tilalle tulleet eivät todellakaan ole olleet paria poikkeusta lukuunottamatta samaa tasoa.

Olen samaa mieltä. Maalivahtien taso on tippunut. Nyt puhutaan hyvinä maalivahteina Lehdosta ja Bäcströmistä, jotka ei edes päässeet parhaiden joukkueiden maaliin tuohon aikaan. Miehet on menneet eteenpäin, mutta....

Samaan aikaan Myllys, Draper ja Kuivalainen ovat jo uran ehtoo puolella. Mainitut nimet pelasi pitkin kautta yli 92 % torjunta prosenteilla, ratkaisten pelejä tuon tuosta joukkuelleen.

Lankow on pelannut ihan hyviä pelejä ja ollut vastustaajaa edellä useimmissa pelaamissaan otteluissa. Hän ei kuitenkaan mielestäni ole sellaista huipputasoa kuin nuo edellä mainitut nimet liigan parhaimmistoa kuitenkin. Ässien pelaaminen on ollut muuten hyvissä kuosissa ja mielestäni tärkein syy Ässien peliin on hyvin toimiva viimeistely, Ässät on tehnyt 1 lukkunottamatta kaikissa peleissä yli viisimaalia.

Kärppien maalivahdit ovat olleet ihan OK, mutta eivät ole yltäneet huipputasolle viimekauden Thomasin tapaan.

Maalivahtiongelmasta on minusta turha puhua, koska maalivahtien tason laskusta on kärsineet joukkueet kautta linjan. Henkilö kohtainen mielipiteeni on, että Jokerit ja Lukko menee Lehtosella ja Vehasella muista selkeästi ohi maalivahdeissa ja tämä näkyy myös sarjataulukossa. Lukko on vielä alhaalla, mutta se on pelannut vähän pelejä ja kovia joukkueita vastaan.

TPS ja Ässät ovat hyvillä sijoilla ja siihen vaikuttaa maalivahtien hyvät otteet. Peli voi kuitenkin olla ailahtelevaa ja toisaalta maalivahtien heikkoudet tunnetaan paremmin kauden edetessä.

HIFK:lla maalivahdit ei mielestäni ole muun joukkueen tasolla. Draper voi paranataa kauden edetessä, mutta HIFK:n maalivahtiosasto varsin haavoittuvainen. Lukon, Jokereiden ja ehkäpä Tapaarankin tilanteessa voi loukkaantumisia ajatellen puhua samaa. Joukkueen kakkosvahdit ovat varsin vähällä vastuulla ja joutuessaan tositoimiin pitkäksi aikaa voi tulla ikäviä yllätyksiä.

Maalivahti asia on kuitenkin vielä avoin. En pidä yllätyksenä mikäli liigaan tulee viime kauden tapaan NHL:n alettua huippumaalivahti.

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Senior hyvä ...

Välitätkö viestin eteenpäin HIFK:n johdolle.

Turusta olis tarjolla vasta 37-vuotias lupaus, joka ei pariinkymmeneen vuoteen ole lätkämaalissa ollut, mutta pitänyt yllä viimeiset vuodet torjuntavirettä salibandyn puolella (kaverit kehuu että joskus pelaan ihan hyvin).

Olen myös ollut hyvässä valmennuksessa. TS-kiekkokoulussa Ylösen Upi opetti mulle pari pikkukikkaa tuossa 70-80-luvun taitteessa. Upihan on opettanut ne kikat myöhemmin parille muullekin. Osaan ne kuitenkin paremmin, koska olen ne aiemmin oppinut.

Sopimusvaatimuksenikin on mielestäni kohtuullinen. Tämänhetkinen keskipalkka (siis 30+ vuotiaitten) ja 2+1 mallinen sopimus jossa minulle tuo optio. Lisäksi NHL-pykälä paikalleen niin voin omasta puolestani pelata jo ensi viikolla. Tänään en kerkeä koska olen töissä.

Lisäksi tunnen viinit suht kivasti, joten minusta voisi olla keskusteluseuraa Apelle.

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Tepa
Ässät on tehnyt 1 lukkunottamatta kaikissa peleissä yli viisimaalia.

Ässät ei ole minun tietääkseni tehnyt vielä yhdessäkään pelissä viittä maalia.

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti werther

HIFK:n logossa voi hyvällä mielikuvituksella niin halutessaan nähdä vaikka ameeban tai siiselin, mutta tuo ilmaus "ameeba tai MUU siiseli" on aika outo.

Ja Bluesin logossa näyttää edelleenkin OIKEINPÄIN katsottuna lukevan Blleg.

Hifkin lohohan on ihan ok. Brandikamaa ja varmasti ammatimaisen logon vääntäjän tekemä.

Samaa taas ei voi sanoa Blegin logosta, joka
sopisi paremmin jollekin harjafirmalle tai jollekin
auton virityspajalle.

"Hanki autoosi Bleg spoilerit ja vanteet, niin p*llurallisi
tuottaa tulosta !"

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kuten JHag kirjoitti on liigan maalivahtien taso pudonnut jonkin verran viime vuosien aikana. Asiallahan on kuitenkin kääntöpuolena se että suomalaisia maalivahteja ollaan aika paljon kärrätty P-Amerikkaan. Lista on pitkä; Toskala, Hurme, Nurminen, Niittymäki, Norrena jne. Tulopuolella on tietysti myös muutama hyvä nimi kuten viime kaudeksi Suomeen palannut Myllys sekä yhden vuoden Ruotsissa pelannut Bäckström.

TPS on esimerkiksi sellainen seura joka on kärsinyt suhteellisen merkittävästi maalivahtien muuttovirrasta. Ei edes Turussa pystytä tuottamaan joka vuosi uutta komeettaa liigaan. Norrenan, Niittymäen sekä Hurmeen jälkeen joutui seura turvautumaan tietynlaiseen hätäapuun kun Jason Elliot siirtyi Detroitin organisaatiosta Aurajoen rannalle. Hätäavulla tarkoitan vain sitä että yleensä kun joukkue ei löydä enää muualta tasokasta maalivahtia aloitetaan farmisarjojen koluaminen ja sieltähän niitä kassareita tyypillisesti löytyy melko runsaasti. Ja ovat kaiken lisäksi joitakin poikkeuksia lukuunottamatta suhteellisen tasokkaitakin pelaajia. Viime vuosinahan Suomeen ovat tulleet mm. Thomas, Draper, Hrivnak, Duffus ja Ram sekä täksi kaudeksi Langkow ja Elliot.

Onneksi myös uusia lupaavia kotimaisia maalivahteja alkaa pinnalle pulpahtamaan. Kerholla on Puurula & Toivonen, Jokereilla Lehtonen & Helanen ja Lukolla Vehanen. Heidän lisäkseen näitä myöhäis-herännäisiä kotimaisia pelaajia edustaa esim. Bluesin Oksa.

Ottaa tietysti oman aikansa kun nuoret kehittyvät todellisiksi vastuunkantajiksi (paitsi Lehtonen), mutta yleisesti ottaen liigan maalivahtien tasossa ei vieläkään ole mitään suurta laukkaa tapahtunut.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti tapio

Hifkin lohohan on ihan ok. Brandikamaa ja varmasti ammatimaisen logon vääntäjän tekemä.

Samaa taas ei voi sanoa Blegin logosta, joka
sopisi paremmin jollekin harjafirmalle tai jollekin
auton virityspajalle.

Bluesin logonhan on suunnitellut tämä sama mies, joka teki Finnairin logon. Varis muistaakseni sukunimi...

Hifkin logo on todella hieno, mutta ei järin omaperäinen. Logo on suora kopio Anteran logosta.

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti juhaht

Bluesin logonhan on suunnitellut tämä sama mies, joka teki Finnairin logon. Varis muistaakseni sukunimi...

No ilmankos... äijällä jäänyt levy päälle.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Maalivahdeista ja logoista

Liigan runkosarjasta on pelattu joukkueesta riippuen pikkusen alle tai pikkusen yli 10%, joten en lähtisi sanomaan että millään joukkueella olisi maalivahtiongelmaa. Tai no Bluesilla on iso ongelma, sillä joukkueella on kaksi hyvää maalivahtia ja on vaikea päättää kumpaa peluuttaisi. On Myllys, joka on ehkä parhaat päivänsä nähnyt torjujana, mutta toisaalta hyvin ohjaa peliä ja on kiekkollisena aivan liigan eliittiä. Toisena maalivahtina on liigan tilastoykkönen joka ei kuitenkaan em. osa-alueilla ole läheskään Myllyksen tasoa.

HIFK:lla on kuulemma ongelmia Draperin kanssa. Ja olen kyllä itsekin nähnyt muutaman Tompan imasun TV:stä. Toisaalta en itse odottanut Tompalta kovinkaan kummoisia esityksiä sillä mies tarvitsee eteensä todella kurinalaisen puolustuksen ja IFK:ssa on aina keskitytty hyökkäämään.

Muiden joukkueiden kohdalla kannattaa kyllä odottaa ainakin kunnes ensimmäinen neljännes on pelattu ennenkuin tuomitaan maalivahteja.

Sitten logoista. En ymmärrä miksi Bluesin logosta pitää etsiä jotain muuta kun mitä se on. Sehän on vahvasti tyylitelty teksti. toisaalta se ei enää edes ole Bluesin varsinainen logo. Varsinainen logohan komeilee Bluesin pelipaidoissa ja on mun mielestä tyylikäs ja omaperäinen ja täyttää hyvän logon tunnusmerkit, eli on selkeä, helppo muistaa ja toimii myös yksivärisenä. Ja mikä tärkeintä se ei ole kopio mistään, niinkuin erään naapurikaupungin joukkueen logo. Olisi voinut Sakke sitä logoa suunnitellessaan hakea mallia vähän kauempaa kun oman toimistonsa naapurista. (http://www.konig.fi/i/logo/Antera.gif)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy