Modern Warfare 2

  • 2 905
  • 16

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Miten on mahdollista, että tällä pelillä ei ole omaa ketjua? Luulenpa, että täältä löytyy aika moni joka tätä peliä pelailee. Nyt kun uudet kentätkin ovat saapuneet tuohon MW2:n niin ajattelin avata tälle oman ketjun.

Itse olen jäänyt aika pahasti koukkuun tähän peliin ja pelipäiviä leaderboards taulukon mukaan taitaa olla jo 21 takana, mitenkäs muilla?

Yksinpeli oli aika huikea ja itse pelasin sen vaikeammalla tasolla läpi, välillä oli kyllä tuskaisia kohtia ja joutui tunteja kuluttamaan joissakin kohdissa, mutta oli se sen arvoista kun pääsi. Tykkäsin myös Hans Zimmerin musiikeista pelissä, aivan loistavaa settiä. Suurin koukutus pelissä on kuitenkin nämä online pelit mitä hyvällä/isolla kaveriporukalla on mukava pelata. Omaksi suosikki pelimuodoksi on muodustunut tuo demolition mikä on aika nopeatempoista toimintaa koko ajan. Search and destroyn tapainen pelimuoto missä kuitenkin pääsee spawnaamaan koko ajan.

Iltaisella ei aina välttämättä ole hirveästi porukkaa paikalla niin mikäli löytyy innokkaita MW2:n hakkaajia jatkoajasta niin sitähän voisi vaikka joskus porukalla pelailla. Gamertageja voi vaihtaa vaikka yksityisviesteillä. Itsellä alustana Xbox.

Jatkakaa..
 

Teloch

Jäsen
Pelin ilmestyessä tikkasin pari päivää tatti tanassa moninpeliä, sen jälkeen jäikin sitten taas hyllyyn syystä tai toisesta, aivan kuten edellinenkin MW. Ehdottomasti parasta moninpeliräiskettä mitä on vastaan tullut, mutta nopeasti tuo täysin toimimaton matchmaking syö innon. Tunninkin kun istut boksin vieressä ja käyt läpi niitä yhden palkin jenkkipelejä, ei tee ihan hetkeen mieli edes yrittää uudestaan. Ehkä sitä jossain vaiheessa voi lisäkartat ottaa kun sattuvat viikon tarjoukseksi, siihen asti saanee pölyttyä hyllyssä. Korkeintaan yksinpelin voisi riipaista uudestaan läpi, tuo kun ei paljoakaan varttia kauempaa vie. Samoin spec opseista voisi kikkelipisteitten toivossa koittaa hinkata pari tähteä lisää.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
täysin toimimaton matchmaking syö innon. Tunninkin kun istut boksin vieressä ja käyt läpi niitä yhden palkin jenkkipelejä

Nythän tuli päivitys tuohon samalla kun tuli tuo stimulus karttapaketti. Ainakaan tämän päivän aikana mitä olen pelannut niin ei ole tainnut yhtäkään jenkkiä tai kanukkia tulla vastaan. Aika paljon pohjoismaalaisia on ollut vastassa ja joitakin brittejä, saksalaisia ja hollantilaisia eli siihen tuli nyt onneksi aikamoinen parannus mistä iso peukalo infinity wardille. Tällä hetkellä, jos pelailee uusia karttoja niin saa tuplaa XP:tä jokaisesta pelistä ja viikonloppuna pitäisi kaikissa pelimuodoissa olla tuo tuplaXP.

En tiedä miten tuo matchmaking nyt toimii, kun alkaa klo 24 jälkeen pelaamaan, mutta uskon että se yrittää pääsääntöisesti euroopasta etsiä pelaajia samaan peliin.
 

Teloch

Jäsen
Halleluja sun muita hassuja sanoa. Pitäisi kai siinä tapauksessa pistää MW2 pitkästä aikaa tulille ja katsoa mitä samoalaisia sieltä nyt sitten tulee vastaan. Ainakin puheissa oli myös haulikkopenojen tiputus kuolevaisten tasolle säätämällä akimbo-luikkujen tehoa alaspäin. Toivottavasti toteutui tämäkin. Pelkkä toimiva matchmaking tosin riittänee näin alkuun.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Ainakin puheissa oli myös haulikkopenojen tiputus kuolevaisten tasolle säätämällä akimbo-luikkujen tehoa alaspäin. Toivottavasti toteutui tämäkin. Pelkkä toimiva matchmaking tosin riittänee näin alkuun.

Kyllä se eilenkin yöllä sitten toimi hyvin, joutui ehkä odottamaan sellaiset 30 sek. että se löysi pelin, mut eipä tarvinnut huonoilla yhteyksillä pelata peliäkään kun pari tuntia pelailin yöstä, eikä muuten vieläkään yhtäkään jenkkiä ole tullut vastaan.
Haulikoista sen verran et siihen 1887 akimbo yhdistelmään tehtiin jo aikoja sitten päivitys et niillä ei pysty enään ampumaan 100 metrin päästä 3 äijää single shotilla, eikä niitä 1887 akimbo kavereita tunnu enään tulevan vastaan. Muuten ei kai haulikoista ole hirveästi valittamista. Spassilla pystyy ampumaan aika kauas, se taitaakin olla se suosituin haulikko, muut haulikot omaan käteen ovat aikalailla kuraa.
 

Fiiu

Jäsen
Kyllä karttapaketti kiinnostaa mutta olen pohdiskellut että onko se sen 1200 MS-pisteen arvoista? 5 karttaa lisää ja hintaa kuitenkin karkeesti 10 euroa vai peräti enemmänkin niin hinta per kartta ihan kohtalainen. Harkitaan, harkitaan... hyviä matseja on kyllä yleensä riittäny samaisella kaveriporukalla.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Tietoa kellään onko uudet kartat ladattavissa PS3:lle? Täytyykin illalla tsekata. Rupee hiukan tympimään loppuunkulutut mapit.

edit: Aivan loistava moninpeliräiskintä ja itse pelailen enemmimmäkseen Demolition moodia sekä Searh and destroyta Hardcorena.
 

ardou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1988
Tietoa kellään onko uudet kartat ladattavissa PS3:lle? Täytyykin illalla tsekata. Rupee hiukan tympimään loppuunkulutut mapit.

edit: Aivan loistava moninpeliräiskintä ja itse pelailen enemmimmäkseen Demolition moodia sekä Searh and destroyta Hardcorena.

Jostain olin lukevinani että kartat tulisivat PS3:lle kuukauden Xboxia perässä.
Uusista kartoista sen verran että mielestäni ne ovat onnistuneita. Lemppariksi muodostunut Bailout ja uusvanha Crash. Pelimuotona enimmäkseen Hardcore team deathmatch.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Tietoa kellään onko uudet kartat ladattavissa PS3:lle? Täytyykin illalla tsekata. Rupee hiukan tympimään loppuunkulutut mapit.

Jep, tämän kuun lopussa tulee PS3 ja tietokoneelle.

btw. ollaan nyt tässä kavereitten kanssa muutama ilta pelattu ground waria, kun on koko ajan ollut melkeinpä se yli 6 pelaajaa niin mukava 132 win streak on muodostunut ja jatkuu luultavasti tänään.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Meinasin itse avata tämän ketjun siinä vaiheessa kun peliluola-osio tänne ilmestyi. Jostain syystä tuo jäi kuitenkin tekemättä ja nyt onkin, kieltämättä vähemmän yllättävältä taholta, ketju avattu. Hienoa.
Oma online-peliaika on tällä hetkellä hieman yli 7 vuorokautta. Juuri kun meinasi pieni kiinnostuksen lopahtaminen iskeä, niin arpakone heitti samaan peliin pari NHL10 liigoista tuttua nimeä ja sen jälkeen onkin tullut hakattua ihan hyvällä tahdilla nettipeliä. Kartat on ladattuna ja olen ollut tahkoamassa tossa Vauhtipukin mainitsemassa porukassa Ground Waria. Itsellä tosin voittoputki tällä hetkellä "vain" jossain 85 tienoilla.
Moninpeli on kyllä todella onnistunut ja paljoa ei löydy asioita joista valittaa. Ärsyttävimpinä ilmiönä ehkä voisin mainita marathon-lightweight-commando-tactical knife janarit jotka juoksee pitkin kenttiä niin lujaa kun pääsee. Toinen tyyli joka rupee välillä nyppimään on one man army / scavenger - danger close yhdistettynä randomisti heiteltyihin kranaatteihin, rpg, javelin yms.

Itse pelissä yksi asia, jota hieman jäin kaipaamaan on mahdollisuus pelata isommalla porukalla special opsia. Kahdellakin tuo on ihan mukava pelimuoto mutta olisi siistiä päästä myllyttämään esim. 4-6 hengen squadilla.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Itse myös uutena pelaillut moninpeliä kohta reilun päivän. Loistava pelimuoto. Nyt lähiaikoina mikä on alkanut ärsyttämään on juurikin nuo javelin,rpg janarit ja sitten myös nämä akimbo haulikko tyypit ottaa välillä peli-ilon kyllä kohtalaisesti pois.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ehkä otsikkoon olisi voinut laittaa tarkennuksen, että puhutaanko tässä leluilla pelaamisesta vai PC:llä pelaamisesta?

Nimimerkillä muistan sen ajan, kun Haloa pystyi pelaamaan PC:llä Livessä...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ehkä otsikkoon olisi voinut laittaa tarkennuksen, että puhutaanko tässä leluilla pelaamisesta vai PC:llä pelaamisesta?

Tämän hetkinen keskustelu vaikuttaa keskittyneen XBox-nimiseen leluun, mutta toki PC:n tosiammattilaiset saavat samassa ketjussa vetää omaa settiään. Kuitenkin tuo hiirellä tähtääminen on sen verta vaikeampaa mitä jollain lapsellisella tatilla ettei näitä alustoja voi millään edes verrata toisiinsa.
 

Fiiu

Jäsen
Meinasinkin jo kirjoitella lisää fiiliksiä pelistä mutta kun en ole PC-ammattilainen niin taidan jättää väliin. Saataisiinkohan tänne Peliluolaan lisää aluejakoa, mun mielestä nuo tosiammattilaiset ja OIKEILLA laitteilla pelaavat voisivat olla omassa kullanhumuisessa osiossaan ja me, pohjasakka, jotka lasten leluilla leikimme, voisimme keskustella sitten värittömällä osiolla.
 

Sambody

Jäsen
Voisi hieman omia ajatuksiakin jakaa vaikka peli tulikin hommattua jo syksyllä.

Yksinpeli oli taattua CoDia. Lyhyt, mutta muuten aivan loistava. Ehkä parasta yksinpeli viihdettä mitä on itse tullut koettua. On se Infinity Ward vain uskomaton pelitalo. Miten muuten tulee käymään jatkossa? Eikö seuraavan pelin kehitä Treyarch(valitettavasti), mutta entäs sitten? Infinity Wardilla ja Activisionillahan taisi olla jotain kismaa tässä taannoin.

Moninpeli oli hauskaa aikansa. Jostain syystä vain ei päässyt oikein edes lähelle sitä maagista moninpeli-viihde tasoa mitä oli MW ykkösen moninpeli. Dedicated server sydeemi olisi näin Pc-pelaajan näkökulmasta saanut olla. Tämän "puuteen" lisäksi en oikein osaa sanoa miksi ei päässyt edeltäjänsä tasolle. Tosin se, että peli ei päässyt kaikkien aikojen parhaimman moninpeli räiskinnän tasolle ei poista paljoa pelin hyvyydestä. Hyvää viihdettähän tämä oli hardcorena tottakai.

Nimimerkillä akimbo haulikko janari. Loppu vaiheessa(ennen kuin siirryin takaisin yköseen) ei hauskaa ollut enää oikein muilla kuin noilla maagisilla hernepyssyillä. Pelin hauskimmat aseet sen ensimmäisen uudistuksen jälkeen. Ainiin olen ilmeisen harvinaista laatua, kun en perusta tatilla tähtäilystä vaan pelaan Pc:llä tätäkin peliä.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Olen tässä pistänyt merkille, että livessä on paljon kovempia vastustajia peleissä, joissa kaikilla on ladattuna Stimulus Package. Pelailin tänään aiemmin jonkun aikaa tollasia pelejä, lähinnä Ground Waria ja teki tiukkaa saada K/D ratio yli ykkösen ja varmaan puolissa peleistä se jäikin alle 1.
Illan päätteksi teki mieli pelata vähän lepposampaa peliä joten änkesin kaverin kautta lobbyyn, jossa ei ole stimulus package pelit käynnissä. Pelinä oli normaali team deathmatch ja K/D ratio pyöri jossain yli kolmosessa koko ajan ja mukaan mahtui pari mukavaa 35-2 ja 44-5. Tuo oli kyllä poikkeuksellisen huonotasoinen porukka mutta tämä sama ilmiö on toistunut monta kertaa.
Tähän kun yhdistää sen, että en Bailouttia lukuunottamatta oikein noista uusista kentistä syty niin olisi voinut rahat käyttää johonkin muuhunkin kuin Stimulus Packageen.
 

Sambody

Jäsen
On se Infinity Ward vain uskomaton pelitalo. Miten muuten tulee käymään jatkossa? Eikö seuraavan pelin kehitä Treyarch(valitettavasti), mutta entäs sitten? Infinity Wardilla ja Activisionillahan taisi olla jotain kismaa tässä taannoin.

Lainaan itse itseäni ja palaan tähän aiheeseen.

Eli siis mitä nyt on tullut seurattua semisti tätä kiistaa niin aika huolestuttavalta näyttää. Infinity Wardin johtajat saivat fudut(Activisionin omistuksessa tuo lafka kerran on) ja perustivat uuden pelitalon. Activision ajatteli ettei tuo ole ongelma eikä mikään sillä ehkä markkinoiden kovin ammattitaito pysyisi silti Activisionin leivissä, mutta nyt kuitenkin näyttää siltä, että iso osa Infinity Wardin työntekijöistä on seuraamassa pomojaan tähän uuteen pelitaloon. Tämä taitaa tarkoittaa siis Call of Dutyn kannalta sitä, että uudet tuulet tulevat puhaltamaan jos pelisarja jatkuu vielä pari osaa eteenpäin sillä seuraavan kerran kun pelin kyljessä on Infinity Wardin lätkä on kuitenkin pelintekijät jokseenkin eri kuin tähän mennessä parhaiden CoD painosten takana.

No tämä nyt ei liittynyt tähän ketjuun sinällään muttei parempaakaan ollut tarjolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös