Mobiilipelit

  • 3 349
  • 11

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Laitan nyt Mobiilipeleille oman ketjun pystyyn.
Mobiilipelit on viime vuosina ollut kovassa nousussa kiitos suomalaisten tekemän Angry Birdsin.

Nykyään Angry Birds on jäänyt lähes kaikilla taakse ja on siirrytty uusiin peleihin. Nykyään suurin hitti taitanee olla Candy Crush Saga, jota lähes tulkoon jokainen älypuhelimen omistaja pelaa. Myös kaikki Sanajahdit ja Subway Surferit on ihan hauskaa pelaamista.

Itse panostan tällä hetkellä The Simpsons: Tapped Outiin, joka on vähän samantapainen peli kuin Facebookista tuttu FarmVille. Tapped Out hakkaa kylläkin FarmVillen mennen tullen. Suosittelen kaikille Simpsoneiden ystäville, kyseinen peli on saatavilla Android ja iOS -alustoille ilmaiseksi.

Mitä mieltä te olette mobiilipeleistä ja yleisesti mitä mieltä koko mobiilipelaamisesta?
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Torture on ihan ykkönen. Pelaan sitä joka päivä ainaskin sata kertaa.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
En ole paljoa harrastanut näitä mobilepelejä mutta nykyiseen rautaan (Galaxy S4 4G+) oli pakko asennella pelit: Dead Trigger 2, GT Racing 2 ja Plants vs. Zombies 2 jotka kaikki näyttävät hienolta.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Jonkin verran tulee puhelimella pelattua. Ykkösenä omalla listalla on tällä hetkellä Clash of Clans. On kyllä hyvin tehty peli, eikä ihme, että se on maailmanlaajuisesti todella suosittu.
Aika harvaa mobiilipeliä jaksaa kovin pitkään pelata. Pikkupeleihin kyllästyy nopeasti mutta toisaalta puhelin on melko kankea minkään monimutkaisemman pelin pelaamiseen.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Ite tykkään pelailla puhelimella lähinnä työmatkoilla junassa. Eniten tulee pelattua noita Escape the room puzzleja, joista osa on ihan hyviä ja kenttien läpäisemikseksi joutuu tekemään aivotyötä enemmänkin.

Lisäksi lähes päivittäisessä käytössä on TD Battles, Jurassic Park builder ja The Simpsons: Tapped Out.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän sitä tulee paljonkin pelailtua luurilla ja ipadilla. Eniten tower defence pelejä ja rpg settiä. Padille latailin eräs päivä Room Two- pelin ja pidän kovasti. Upea grafiikka ja hyvä tunnelma. Pirun kiva "pakene huoneesta"- puzzle. Luurille ei sovi niinkään mutta tabletille kyllä. Nyt hakkaan Rimelands: Hammer Of Thoria ja tykkään.

Jotenkin tower defenset ovat aina olleet lähellä sydäntä. Yksinkertaisia ja samalla kaavalla mennään mutta näihin ei vaan kyllästy.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Candy Crush Sagaa tuli pelailtua jonkin aikaa, sitten tuli melkoinen totaaliturhautuminen ja poistin koko paskan.

Täysin rahastushuoraustahan tuo on. Kenttiä vaikeutetaan ja sitten tuputetaan mainosta kuinka tästä ja tuosta kentästä selviää tällä ja tuolla upgradella/lisäshidillä ja se on juuri nyt erikoistarjouksessa vaan sulle! Ei jatkoon tämän pelin kohdalla.

Myös GTA-pelejä kovasti ihmettelen, miten jotkut hehkuttavat kännypeleinä. Noitahan on ihan hirvittävää ohjata ja etenkin ampuminen on jotain ihan käsittämätöntä. Tuli siis ostettua Vice City ja tuota ei kovin kauaa tarvinnut pelata, jotta ennakkoluulot tulivat toteen ja sen jälkeen ei olekaan enää tullut koskettua. Money well spend.

Parhaita kännypelejä mitä olen pelannut, on World of Goo. Yksikertaisen hauska, haastava ja hyvä peli. Suosittelen. Lisänä Worms-pelit ovat ihan ok kamaa kännykällä pelattavaksi.
 

The Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Original Six, altavastaajat
Omalla pädilläni (Android) tulee pelattua eniten Flick Kick Football Legendsiä. Jalkapallopeli joka vähän muistuttaa vanhaa kunnon Tecmo Cuppia höystettynä hyvällä läpänheitolla selostaja parilta Kevin ja Nigel.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Candy Crush Sagaa tuli pelailtua jonkin aikaa, sitten tuli melkoinen totaaliturhautuminen ja poistin koko paskan.

Täysin rahastushuoraustahan tuo on. Kenttiä vaikeutetaan ja sitten tuputetaan mainosta kuinka tästä ja tuosta kentästä selviää tällä ja tuolla upgradella/lisäshidillä ja se on juuri nyt erikoistarjouksessa vaan sulle! Ei jatkoon tämän pelin kohdalla.

Ajatteletko, että pelifirma on hyväntekeväisyysjärjestö. Minusta tuo on mobiilipelien maailmassa ainoa oikea tapa toimia, ellei halua lykätä peliä täyteen mainoksia. Itse en ole ikinä tuota kokeillut, mutta avovaimo sitä on pelaillut päivittäin pari kuukautta ja ihan hyvinhän tuo on parisataa kenttää klaarannut ilman rahan tunkemista. Minusta on vain hyvä, että pakotetaan miettimään jokainen siirto tarkkaan. Vähän niinkuin shakkia, tiäks... Sitten se olisi minusta perseestä, jos jokaiseen tasoon olisi lyöty aikaraja.

Itse olen nyt pelaillut sitä Subway Surfersia toisinaan. Niin pieniä aikoja tulee kännykän kanssa pelattua, että nuo aikaa vaativat eivät minun luuriini eksy.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ajatteletko, että pelifirma on hyväntekeväisyysjärjestö.

En, eikä niiden sitä kuuluiskaan olla. Mutta tuossa haisi aivan liikaa omaan nenään rahastus, joten poistin kyseisen tuotoksen. Vaikeustasoa siis omaan silmään nostettiin rahan haulla, ei juurikaan sillä, että pelaaja kokee pelin haasteelliseksi ns. "shakkimaisella tavalla".
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
En, eikä niiden sitä kuuluiskaan olla. Mutta tuossa haisi aivan liikaa omaan nenään rahastus, joten poistin kyseisen tuotoksen. Vaikeustasoa siis omaan silmään nostettiin rahan haulla, ei juurikaan sillä, että pelaaja kokee pelin haasteelliseksi ns. "shakkimaisella tavalla".

Minä ajattelen asian niin, että se rupeaa helposti vituttamaan, jos sen pelaamisen kanssa rupeaa kiirehtimään. Eli tekemään siirtoja tarkasti ajattelematta. Minä ainakin nostan hattua Ruotsin suuntaan. Ovat onnistuneet luomaan pitkän ja haasteellisen älypelin.
 

Moosehead

Jäsen
Omalla pädilläni (Android) tulee pelattua eniten Flick Kick Football Legendsiä. Jalkapallopeli joka vähän muistuttaa vanhaa kunnon Tecmo Cuppia höystettynä hyvällä läpänheitolla selostaja parilta Kevin ja Nigel.

Tähän koukutuin kyllä aika pahasti. "Kiitos"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös