MM-Sveitsi 2009 - Kisaturistit

  • 16 631
  • 36
Tila
Viestiketju on suljettu.

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
MM-Sveitsi 2009

Tälle Sveitsin MM-kisoille ei ole vielä avattu omaa ketjua, joten nyt aukeaa.

Lähinnä taas kiinnostaisi, ketkä on lähdössä paikan päälle kisatunnelmasta nauttimaan.
Viime vuodelta tuttu witosketju, ja sen lisäksi perinteinen hämeenlinnalaislähtöinen bussiryhmä on ainakin paikan päälle lähdössä.

Allekirjoittanut näkee viisi Suomen peliä Klotenissa, Den ja Cze plus jatkosarjan kolme peliä (Can, SVK ja BLR ?).

Kuinkahan Jalosen/Lehkosen tiimi pärjää kisoissa?

Ps. 24.11 päivitetty:
Turengista on lähdössä neljä äijää "lyhennetyllä kotivapaalla" kisapaikalle ja nimenomaan Kloteniin. =)
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Lähinnä taas kiinnostaisi, ketkä on lähdössä paikan päälle kisatunnelmasta nauttimaan.

Lähdössä ollaan. Liput tulee ostettua jompaankumpaan välierään ja sitten finaaliin. Pronssiottelun jätän väliin, sillä se ei niin kauhean paljoa innosta. Täytyy nyt sitten laskeskella, että kumpaan välierään Suomi mahdollisesti päätyy, jos laskeminen edes siis on mahdollista.

Lentoliput varaan tässä joskus lähiaikoina, täytyyhän sitä ajoissa olla.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Mistäs kannattaisi katella lippuja ko. kisoihin?
 

tutzba

Jäsen
Mistäs kannattaisi katella lippuja ko. kisoihin?

Itse olen katsellut lippuja kisojen omilta sivuilta. Jos nyt yhtään olen oikein ymmärtänyt, niin yksittäiset liput finaaliin tulevat myyntiin 1.2. joten silloin täytyy olla valppaana.

Edit: ja olin oikeassa. Finaaliin pystyy ostamaan lippuja siis helmikuun ensimmäisestä päivästä lähtien, kuten kaikkii muihinkin yksittäisiin peleihin.
 
Viimeksi muokattu:

kucharcik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Haka & Suomi & Tottenham
Juu, kisoissa ollaan 25.4.-30.4 eli alkusarjan ajan. Ihan omatoimimatkalla, netistä lennot ja hotelli. Suomen pelit ois ainakin tarkotus tsekata ja Fc Zurichilläkin näyttäis oleva kotipeli 26.4. et futistakin näkee. Lippuja hankin varmaan vasta paikanpäältä.
 

tutzba

Jäsen
Finaalihan onkin sitten jo tietenkin myyty loppuun - ihan kuin tämä olisi tullut minulle yllätyksenä -, joten ei muuta kuin jäädään odottelemaan mahdollisia lisälippuja. Tuskinpa sellaisia tulee, mutta pitää kuitenkin päivittäin tarkastella.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paikalla ollaan 27.4. - 2.5. välinen aika. Kyseessä myös omatoimimatka eli lentäen matkustetaan ja hotellihuoneet netin kautta varattuna ja matkassa yhteensä 4 henkeä+Vujtek-lakana. Ja eiköhän noita lippuja saa sitten paikan päältä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joka kevät keskustellaan kisojen turhuudesta, mutta jotenkin katsomot silti myyvät ja vähintään pudotuspelit menevät täyteen. Kuka on lähdössä ja millaisia suunnitelmia on?

Minulla on ihan perussetti, liput järjestyivät näppärästi paikallisesta lippupalvelusta ja asunnonvuokraus onnistui hieman ympärilleen katselemalla. Kämppä on vähän syrjässä jossain Bernin naapurikylässä tai jossain, vajaan parinkymmenen kilometrin päässä, mutta juna-aseman vieressä ja eiköhän taksitkin kulje. Hinta oli erittäin hyvä, ei näkynyt mitään kisalisää niin kuin joissain mitä katselin. Tai ehkä ne ovat aina tuon hintaisia, en tiedä.

Kahdeksannet kisat tulossa ja se ei tarkoita karjalalippisjuntteutta. Tuntuu ainakin siltä, että ne huutelijat eivät ole koskaan kokeneet kisahuumaa. Juhlat kaupungilla tulevat olemaan aivan huikeat, riippumatta onko pelaamassa juuri jagrit tai ovetskinit. Mitä siinä on väärää, jos katsomossa on hieman väriä ja kaikki eivät ole palstan dosentteja?

Niillä pelataan ketkä ovat käytettävissä. Itse olen rosterissa puolivälieristä finaaliin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse olen pelkästään finaalin ajan, mutta saavun kyllä aiemminkin paikalle. Tiedä sitten jos kaupungista onnistuisi ostamaan joltakin mukavalta henkilöltä liput joihinkin muihinkin otteluihin.

Läheskään aina minullakaan ei ole ollut lippuja etukäteen, kyllä niitä on saanut haalittua.

Jos seisomaliput pronssiotteluun kiinnostavat, niin laita yv:tä, kaksi kappaletta olisi. En muista hintaa, eihän ne aivan halpoja ole, kovin kauaksi Madonnan hinnoista ei taida jäädä. Olen varmaankin joka kerta jättänyt sen väliin, kerran ainakin jopa Suomen pelin. Ei vain jaksanut kiinnostaa, vaikka kai pronssipeli jollain tavalla turnausmuotoisessa puolustaa paikkaansa.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
MM-kisamatkan pituus?

Joskus toteutan haaveeni ja olen koko kisojen ajan paikan päällä. Mutta en todellakaan Sveitsin kisoissa.
Nyt tänä keväänä olen viiden Suomen pelin verran paikan päällä, kuten tuolla aiemmin ketjussa jo totesinkin.

Kustannussyistä meidän bussilla kulkeva porukka majoittuu lähellä muutaman kymmenen km:n päässä (tulosvedon keräämisen verran) Saksan puolella.
Siellä on kaikki niin paljon halvempaa kuin kalliissa Sveitsissä!

Bussiryhmäämme edulliselle kisamatkalle on vielä muuten mahdollisuus liittyä mukaan, joten ottakaapa yhteyttä kiinnostuneet.
Edit:Päivitys: Vielä mahtuu muutama nopea lähtijä mukaan (5.3 tilanne), kysy YV:llä lisää, saat tietopaketin reissusta.
 
Viimeksi muokattu:

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Finaaliviikolle olis tarkoitus ilmestyä. Kämpät Zurichissä näyttää isoa nollaa tämmöselle 4-8 hlö porukalle. Olen ajatellut laittaa jätkät asumaan Munceniin, mutta lähemmäs pitäis päästä. Onko jatkiksen matkaspesialisteilla hyviä ajatuksia/vaihtoehtoja, omakotitalo lähellä Zurichiä, sille olis nyt ottaja.

YV:tä siis kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Paksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Porin Koirat
Majoitusta...

Osaako joku neuvoa mitä kautta Zurichin liepeiltä voisi löytää majoitusta ensimmäiselle kisaviikolle. Hostellit menneet, hotellit kalliita, joten kertokaa nyt perkale mikä neuvoksi..!
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kolme Blues-henkistä ja yksi jääkiekkoa ymmärtämätön reppana (HIFK-fani) matkalla 28.4. - 3.5. Päiväliput hankittu 29.4. (FIN-CZE) ja 2.5. (Suomen jatkosarjan peli ellei hävitä Norjalle tai Tanskalle).
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Osaako joku neuvoa mitä kautta Zurichin liepeiltä voisi löytää majoitusta ensimmäiselle kisaviikolle. Hostellit menneet, hotellit kalliita, joten kertokaa nyt perkale mikä neuvoksi..!
Mikäli et löydä mistään muuta majoitusta suosittelen Swissiä Oerliconissa. Hinta/laatu on kohdallaan, vaikka suht hintava onkin, ja juna-asema vastapäätä. Klotenin "areenalle" n. minuuttia.
 

Mosquito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
witosketju

Tälle Sveitsin MM-kisoille ei ole vielä avattu omaa ketjua, joten nyt aukeaa.

Lähinnä taas kiinnostaisi, ketkä on lähdössä paikan päälle kisatunnelmasta nauttimaan.
Viime vuodelta tuttu witosketju, ja sen lisäksi perinteinen hämeenlinnalaislähtöinen bussiryhmä on ainakin paikan päälle lähdössä.

Witosketju avannut omat sivut osoitteessa www.witosketju.fi
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Wautsiwau. Ensimmäisen kerran pääsee kisoja katsomaan paikanpäälle, toivottavasti tästä alkaa monen monta vuotta kestävä "kisaputki". Yhdeksän päivää tulee oltua maisemissa ja viiteen Suomen peliin on mahdollisuudet päästä.

Hiemanhan tässä jo odotukset nousevat, mutta katsellaan nyt ensin nämä pleijjoffit pois alta..
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Nyt mattimyöhäiset on kiire!

Meidän reissulle on vielä tilaa!

Kysy rohkeasti omaa räätelöityä versiota, jos et koko meidän reissun ajaksi pääse mukaan. Majoitusta vailla? jne. Ajalle 26.4-6.5. apuja mahdollisesti allekirjoittaneelta. Mutta nyt on oikeasti kiire asian suhteen, tämän viikon aikana teemme lopulliset päätökset.
 

john

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Antakaas joku hyvä vinkki?
Mistä olisi helpoin lentää mm-kisojen finaalin jälkeen (maanantaina)finnairilla suomeen? Siis mihin lähi kaupunkiin pääsee bernistä helpolla esim. junalla,mistä sitten lentäen helsinkiin?

Zurichistä lennot ovat tällä hetkellä täysiä..
 

tutzba

Jäsen
En ole mikään Sveitsin täydellinen asiantuntija, mutta voisin jakaa pikkuisen omaa tietoani teille.

Sveitsissä liikkuminen käy helpoiten junalla, sillä kun pääsee melkeinpä kaikkialle. Hintakaan ei ole ollenkaan paha. Jos en yhtään väärin muista, on matkustaminen selkeästi halvempaa kuin Suomessa. Lieneekö tuo nyt mikään yllätys.

Ruoka on halpaa, ainakin siis kaupoista ostettuna. Ainoa esimerkki minkä parin vuoden takaa muistan on limsatölkin hinta, taisi olla noin 33 senttiä. Ei ravintoloissakaan mitään ihmeellisiä tarvitse maksaa, olisiko nyt pikkuisen halvempaa kuin Suomessa. Riippuu toki missä päin liikkuu, itse kävin läpi nämä isoimmat ja tunnetuimmat kaupungit. Saattoi myös olla, että minun kohdalleni osui näitä kohtuuhintaisia ravintoloita. Eiköhän niitä kalliita olisi löytynyt jos olisi etsinyt.

Mukavinta on varmaan se, että ihmiset ovat ystävällisiä ja kohteliaita. Huono esimerkki jälleen kerran, mutta kun en muutakaan muista: en kertaakaan joutunut pysähtymään suojatielle, sillä autot antoivat tietä joka kerta ja hymyilivät vielä kaupan päälle.

Jos on aikaa kisailun lomassa, kannattaa käydä jossakin naapurimaassa, vaikka sitten junalla. Itse tein edelliskerralla kolmen päivän reissun Milanoon, junalippu - menopaluu - taisi maksaa yhteensä jotain 100 euroa. Matkaahan minulle kertyi yhteensä sellaiset 650 kilometriä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Ruoka on halpaa, ainakin siis kaupoista ostettuna. Ainoa esimerkki minkä parin vuoden takaa muistan on limsatölkin hinta, taisi olla noin 33 senttiä. Ei ravintoloissakaan mitään ihmeellisiä tarvitse maksaa, olisiko nyt pikkuisen halvempaa kuin Suomessa. Riippuu toki missä päin liikkuu, itse kävin läpi nämä isoimmat ja tunnetuimmat kaupungit. Saattoi myös olla, että minun kohdalleni osui näitä kohtuuhintaisia ravintoloita. Eiköhän niitä kalliita olisi löytynyt jos olisi etsinyt.
Kaupoissa on hieman halvempaa kuin Suomessa. Zurichin keskustassa hinnat ovat samalla tasolla kuin Helsingin vastaavassa. Tosin todella kalliitakin paikkoja löytyy.
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Hoksattiin tuossa että orkesterimmehan on kätevästi Zurichissa 28.4.-1.5. leikkimässä retkeilyelämää ja olisin sellaista kysellyt että muodostuukohan johonkin kenties jonkinlaista suomalais-kommuunia noina aikoina? Peleihin pääsystä meillä ei ole varmuutta mutta onko joku jo fiksuna tyyppinä hoksannut jonkun ravitsemusliikkeen mihin kannattaa mennä tsekkaamaan matseja? Ja samalla polkaista alas muutama Karhunkorvike isommalla joukolla?

Jos on hyviä vinkkejä tai porukka johon aina mahtuu fiilistelemään niin vaikka YV:tä kehiin!
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Mistä löytyy, kuka myy?
Myös semi-finaali kiinnostaa

Mm. eBay myy. Aika lailla kaikkiin peleihin löytyy lippuja. Vinkki: hakusanaksi "Eishockey WM".

Btw, jos joku haluaa ilmaisen lipun huomenna pelattavaan Ranska-Venäjä-peliin Bernissä, ottakaa yhteyttä yv:nä. Halli tulee olemaan melko täynnä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös