Eihän sääntöjen mukaan näin voi edes tehdä. Kun on vaihdettu kentältä pois, ei pääse enää takaisin.Mieleen on syöpynyt selostajien kauhistelu, kuinka vaihdetaan kentältä vaihdettu pelaaja takaisin sisään
Eihän sääntöjen mukaan näin voi edes tehdä. Kun on vaihdettu kentältä pois, ei pääse enää takaisin.Mieleen on syöpynyt selostajien kauhistelu, kuinka vaihdetaan kentältä vaihdettu pelaaja takaisin sisään
Ranska - Brasilia 2-1 (rp) puolivälierä -86:
http://www.youtube.com/watch?v=Fy4QFzS82GI&feature=related
Eihän sääntöjen mukaan näin voi edes tehdä. Kun on vaihdettu kentältä pois, ei pääse enää takaisin.
Eihän sääntöjen mukaan näin voi edes tehdä. Kun on vaihdettu kentältä pois, ei pääse enää takaisin.
Sääntöä on muutettu sitten jossakin välissä, mikäli muistini ei petä.
Iselleni on syöpynyt jotenkin mieleen (Italia 90?) tapaus, jossa Carlos Valderrama loukkasi ottelussa Länsi-Saksaa vastaan. Vaihdettiin pois ja takaisin kentälle.
Saksan silloinen kapteeni Lothar Matthäus kävi vielä kättelemässä, kun Valderrama tuli takaisin kentälle.
Olen melko varma, että vaihto oli jo tehty eikä vaan niin, että Valderrama veti vähän aikaa henkeä kentän laidalla ja tuli sitten takaisin.
Saatan muistaa väärin.
E: Oli varmaankin alkusarjan ottelu juurikin Italiassa -90.
Iselleni on syöpynyt jotenkin mieleen (Italia 90?) tapaus, jossa Carlos Valderrama loukkasi ottelussa Länsi-Saksaa vastaan. Vaihdettiin pois ja takaisin kentälle.
Saksan silloinen kapteeni Lothar Matthäus kävi vielä kättelemässä, kun Valderrama tuli takaisin kentälle.
Ei jalkapallossa ole koskaan vaihtoon otettua pelaajaa voinut takaisin kentälle pistää. Tai koskaan ja koskaan, mutta ei ainakaan sinä aikana kun minä muistan ole tuollaista sääntöä ollut.
2. Argentiina - Englanti 1998
...No ei siinä mitään, Owen täräytti aivan uskomattoman maalin, Argentiinan vaparista pistettyä kuviota hinkattiin pihakentillä vielä pitkään ja lopulta jännittävät rankkarit. Koko tunneskaala oli tässä matsissa käytössä.
2002-kisoista ei ole jäänyt otteluina mieleen muuta kuin avausmatsi Ranska-Senegal ja sekin lähinnä siksi, että ihmettelin miten Ranska voi olla niin järjettömän surkea. Italian kannalta kisat päättyivät melkein skandaaliin ja Etelä-Korea eteni naurettavilla tuomariavuilla välieriin asti. ERITTÄIN tylsät skabat.
Vastauksena sanoisin etta kyseessa oli Ruotsin nerous. Jalleen kunnia lansinaapurillemme, joka kaytti samaa kikkaa 94 World Cupissa menestyksekkaasti Romaniaa vastaan. Pulska poika Brolin silloin maalintekijana.Todellakin tuo Argentiinan vaparimaali on yksi hienoimmista mitä itse olen nähnyt. Pitkään on siitäkin jauhettu, että oliko kyseessä pakkien moka vai Argentiinan nerous...
Tämähän on aivan totta:Vastauksena sanoisin etta kyseessa oli Ruotsin nerous. Jalleen kunnia lansinaapurillemme, joka kaytti samaa kikkaa 94 World Cupissa menestyksekkaasti Romaniaa vastaan. Pulska poika Brolin silloin maalintekijana.
Näistä 1978 kisoista minullekin on kenties ne lämpimimmät muistot jääneet. Syy oli se, että olin tuolloin liki 11-vuotias pojannappula, kesä oli kaunis eikä ollut huolta huomisesta. Ja kyseessä oli ensimmäiset telkkarista seuraamani MM-kisat. Lehdestä leikattiin joukkueiden kokoonpanot talteen ja pihalla pelattiin porukalla MM-kisat moneen kertaan ennen ja jälkeen kisojen.No palatakseni aiheeseen, niin lämpimimmät muistoni lienevät 1978 kisoista Argentiinasta, josta loppuottelusta Argentiina - Hollanti on ainakin jotain mielikuvia, roskaa baanalla, jne.
Noista kisoista jai erityisen hyvin mieleen myos Lansi-Saksa - Hollanti kamppailu, joka oli pirun hyvan tasoinen ja hoysteena tietysti tuo Rijkaard-Voller episodi.
Näistä 1978 kisoista minullekin on kenties ne lämpimimmät muistot jääneet. Syy oli se, että olin tuolloin liki 11-vuotias pojannappula, kesä oli kaunis eikä ollut huolta huomisesta. Ja kyseessä oli ensimmäiset telkkarista seuraamani MM-kisat. Lehdestä leikattiin joukkueiden kokoonpanot talteen ja pihalla pelattiin porukalla MM-kisat moneen kertaan ennen ja jälkeen kisojen.
Harmi vaan kun Argentiina oli numeroinut joukkueensa pelaajat aakkosjärjestyksessä niin, että pelinumeroiden perusteella ei voinut etukäteen ennen kisojen alkua tietää että numero 1 Osvaldo Ardiles olikin keskikenttäpelaaja eikä maalivahti, ja että numerolla 7 (tai 5) pelasi mainio maalivahti Ubaldo Fillol eikä joku keskikenttäpelaaja tai pakki.
Jostain syystä Brasiliasta tuli tuolloin suosikki. Johtuiko se sitten siitä että kun YLE näytti ennen kisoja pelatun harjoitusmaaottelun Länsi-Saksa-Brasilia niin isä sanoi että saksalaisten puolta ei pidetä vaikka mikä olisi tai sitten siitä että kaverit jotka enemmän jalkapallosta tiesivät, kertoivat että brassien futis on kaunista. Joka tapauksessa tuolloin hurahdin Brasiliaan ja se on siitä saakka aina ollut suosikkijoukkueeni MM-kisoissa.
Vääryyttä koimme, kun Brasilia taktikoitiin ulos loppuottelusta. Se oli jotain käsittämätöntä, samoin kuin jotkut muutkin Argentiinalle suotuisasti kääntyneet tuomaritulkinnat.
Siitä huolimatta Argentiina oli hyvä kakkossuosikkini noissa kisoissa, johtuen juuri edellä mainitusta loistavasta maalivahdistaan Fillolista, olen aina tuntenut suurta vetoa tolppien väliin itsekin, sekä tietysti tukka hulmuten maaleja takoneesta Mario Kempesistä.
Kaverit olivat loppuottelussa Hollannin puolella, Hollanti kun oli enemmän lajista tietävien mielestä Euroopan Brasilia pelityylinsä takia. Mutta kun minä näin jossain lehdessä kuvan hollantilaispelaajista tupakalla, mm. maalivahti Jan Jongbloed sauhutteli siinä kuvassa, niin enhän minä tuommoista joukkuetta voinut kannattaa alkuunkaan. Samasta syystä pari muutakin kaveria kääntyi Hollantia vastaan. Ah viatonta nuoruutta.
Brasilia käänsi pronssiottelun Italiaa vastaan voitoksi ollen alussa tappiolla, se oli hienoa. Ja hienosti kävi lopulta finaalissakin kun Argentiina kukisti jatkoajalla Hollannin 3-1 Kempesin toimiessa kapellimestarina. Sitä paperisilppua oli kentällä vaikka millä mitalla.
En osaa senkummemmin TOP 5-matseja nimetä, mutta nämä kisat olivat ne kaikkien aikojen hienoimmat minun mielestäni.
Esim. vuonna 1982 pelattiin minusta paljon tylsempää jalkapalloa vaikka Brasilia tuolloinkin hurmasi hienolla pelillään ja Unkari tykitti El Salvadorin verkkoon 10 palloa. Joku joukkue taisi mennä alkulohkostaankin tuolloin jatkoon pelkillä 0-0-tasapeleillä, noista kisoista on juuri nuo 0-0:t jääneet mieleen vaikka en tiedä pelattiinko niitä silloin sen enempää kuin muissakaan kisoissa.