MrDownhouse
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KJK & NasKi (R.I.P)
Minua on häirinnyt tämä jo pidempään, kun "pelikirja-keskustelussa" kerrotaan pelin näyttävän kaiken. Jos peli kerta näyttää kaiken, miksi siinä keskitytään vain niin pieneen pelin osa-alueeseen. Vai olenko ymmärtänyt tämän kaiken väärin, mitä se peli teille nyt näyttää? Jos peli näyttää kaiken, miksei koskaan puhuta vastustajan pelitilanne reagoinnista, vaihtojen oikea-aikaisuudesta tai käsien jäätymisestä tyhjän maalin ammottaessa edessä. Eilen jos Granlundin MAALI (pelikirja-maali?) olisi epäonnistunut ja Venäjä olisikin saanut seuraavasta tilanteesta maalin, näyttäisikö peli silti kaiken? Puhuttaisiinko sillä hetkellä kuinka kiekkokontrolli ei olekaan avain onneen ja Venäjän "katastrofi-kiekko" (© sventur) olisi 2010-luvun uusi kultainen keskitie?Jääkiekon osalta pelikirjakeskustelu on vielä Suomessa aivan liian vähäistä, mutta hyvään alkuun on päästy. Huomenna taas peli näyttää kaiken.
Minua on myös häirinnyt tämä, kuinka nyt finaaleihin on päässyt pelkästään kiekkokontrolli-joukkueita. Tarkoittaako tämä sitä, jos Saksa tai Norja olisi pelannut kiekkokontrollia puolivälierissä, olivat nämä maat Suomen ja Ruotsin sijaan kentien finaalissa? Vai olisko kuitenkin maailman seitsemän kärkimaan pelaajamateriaali kuitenkin sen verran parempi, että esimerkiksi Venäjäkin pystyi pelkkien yksilöiden avulla pääsemään neljän parhaan joukkoon ilman pelikirjaa, ilman pelisuunnitelmaa, ilman järjen häivää.
Tässä vain muutamia asioita mitkä ovat minua viime aikoina häirinneet, muut häiritsevät asiat eivät varmaan tänne pelikirjakeskusteluun kuulu...