Tämän päivän ottelun jälkeen
Miettinen - Santala - Nieminen toimii siinä määrin hyvin, että siinä taitaa olla kolmosketju. Koska pidän Kallion ja Hagmanin mukanaoloa Jokisen laitureina varmana, saadaan aikaan tilanne, että on neljä paikkaa, joita tavoittelee kymmenen pelaajaa. Eli nelosketju. Ja tavoittelijat siis ovat Pirjetä, Pirnes, Eloranta, Helminen, Ylönen, Virta, Lind, Rintanen, Pärssinen ja Hentunen.
Näistä Pärssisen ja Hentusen voi tiputtaa, koska heillä ei ole joukkueelle minun mielestäni mitään annettavaa sen jälkeen kun Hagman ja Miettinen ovat joukkueessa. Rintasen valinta puolustavaan rooliin taas olisi lähinnä surkuhupaisaa.
Jäljelle jää siis seitsemän pelaajaa. Koska Ara tulee valitsemaan todennäköisesti viisi pelaajaa, joiden ensisijainen pelipaikka on sentteri, tullaan kolmikosta Ylönen, Pirnes, Helminen tiputtamaan yksi pois. Minä tiputtaisin Ylösen, sillä miehellä on heikoin liigakausi näistä kolmesta takana, eikä maajoukkueessakaan ole pelannut kummoisesti pariin vuoteen.
Vaikeinta on kuitenkin valita kaksi nelikosta Pirjetä, Eloranta, Virta ja Lind. Tämän päivän perusteella Eloranta olisi näistä selkeimmin kisapaikan arvoinen. Kolmesta muusta valitsisin kenties Pirjetän tällä hetkellä.
Ihan poissuljettuna en pidä sitä, että Ara muuttaa tapojaan ja tiputtaa toisenkin sentterin, jotta saa viimeisestä nelikosta kolmannen mukaan. Kuitenkin kolme hyökkääjää voi siis minun mielestäni laskea pois ja toisaalta yhden kentän pistää mukaan.