Kyllähän tässä vähän sellainen tunne on, että kisaorganisaatiokin on jo tajunnut että lippujen hinnoittelussa on menty pahasti metsään. Mutta eihän virhettä voi enää tunnustaa kun paskat on jo housussa ja lippuja on jo osittain myyty näillä ryöstöhinnoilla.
Alunperinhän yksittäislippujen piti vapautua myyntiin n. 4 viikkoa ennen kisoja. Nyt ne vapautettiin jo huomattavasti aikaisemmin. Tämähän on selvä signaaali siitä, että lippujen myynti ei ole mennyt suunnitelmien mukaan. Edellisissä kotikisoissa lippujen pakettimyynti purettiin vasta 4 viikkoa ennen kisoja.
Nyt lippujen myyntiä yritettiin myös vauhdittaa sillä että luvattiin ensimmäisille yksittäislippujen ostajille lippu myös stadion otteluun. Tällä yritettiin paikata molempien tapahtumien huonoa lipunmyyntiä.
Muista hyvin kuinka iloinen olin kun sain netin kautta hommattua liput vuoden 2003 kotikisoihin. Liput tulivat myyntiin 2002 keväällä. Käytössäni oli silloin legendaarinen isdn-nettiyhteys. Olin jännittyneenä netin ääressä keväisenä sunnuntaiaamuna klo 9. Viidessä minuutissa sain hommattua puolivälieräpaketin (2 ottelua, toinen suomen peli) hartwallin yläkatsomoon. Hinta oli siis 60 euroa, kuten olen täällä aikasemminkin sanonut. Tästä alkoi sellainen vuoden pituinen mukava odotus kohti kotikisoja. Nyt en oikeastaan odota näitä kisoja ollenkaan. Mennyt fiilis koko touhusta.
1997 ja 2003 kotikisoihin oli oikea ryntäys lippujen ostoon Suomen paketteihin sekä pudotuspeleihin heti ekana myyntipäivänä. 1997 sain monen tunnin puhelimella veivailun jälkeen liput ja 2003 oli netin kautta helpompaa. Molempiin tapahtumiin kaikki tärkeät ottelut menivät kuin kuumille kiville ensimmäisenä lipunmyyntipäivänä.
Olikohan kiekkoliitto tosiaan niin tyhmä että oletti samanlaisen ryntäyksen tapahtuvan myös näillä riistohinnoilla. Ei suomalainen niin tyhmä sentään ole että kaikkeen kusetukseen alistuu, vaikka lätkäfanit (itse mukaanlukien) välillä ajattelevatkin asioita tunne ennen järkiseikkoja.