MM-kisojen 2012 lipunmyynti jatkuu 26.4. klo 9

  • 528 225
  • 1 975
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kuinka joku voi olla noin vieraantunut todellisesta maailmasta?

Kalelle ei ole raha ollut ennenkään ongelma. Taitaa olla kalleimmalla kampanjalla koskaan eduskuntavaaleissa valitsematta jäänyt ehdokas. Tampereella ei tainnut yhteen aikaan olla montaakaan kadunvarsitolppaa, jossa ei Kummolan viehättävä naama olisi komeillut.
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Jahas, ai nyt mä en ollut ees menossa noihin skaboihin? Olin kyllä kattomassa useampaa Suomen matsia niin -91, -97 ja -03 kisoissa, mutta kaipa Kale tietää paremmin.

Haluaisin vedota kaikkiin kannattajiin: Älkää ostako noita lippuja. Jossain pitää olla raja, kyse ei ole siitä, onko noihin varaa vai ei, vaan siitä, että 150-200 € (siis kaikki alakatsomothan ovat 200 €) yhdestä Suomen alkusarjan pelistä on vain yksinkertaisesti liikaa. Minä en ainakaan halua, että kiekosta tulee (yhä enemmän) elitistinen peli, johon vain osalla kansaa on varaa.

Kun funtsailee näitä, lippujen hintoja, Tamin kommentteja "hinnalla ei mitään väliä, tosi leijona maksaa", Ilmaveiviä, Anssi Salmelaa, Pasi Nurmista, Poika Saunoo-kappaletta, Jarea ja VilleGallea ym niin kyllä mä niin toivon, että nämä kisat menisivät mahdollisimman pahasti päin persettä. Sellanen 7000 katsojaa per peli ja täpärä säilyminen A-sarjassa Selänteen johdolla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Haluaisin vedota kaikkiin kannattajiin: Älkää ostako noita lippuja.

Minä ajattelin hankkia "Anssi Salmela -ottelupaketin", jolla seuraan kisoja yhden viikonlopun paikallisissa ravitsemusliikkeissä. Tätä ottelupakettia ei tosin saa lippu.fistä vaan Rouva Hallitukselta. Hankalaa voi kyllä olla saada mutta aina kannattaa yrittää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän Kummolan ja Sulinin suhtautuminen on järkyttävän ylimielistä, minusta nyt olisi jonkin näköisen kansanliikkeen aika. Ehkä sosiaalisenmedian kautta keskustelun herättäminen voisi onnistuakin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Se, että lähtisin poikani kanssa vaikka nyt Suomi-Ranska otteluun ja maksaisin halvimmista lipuista yli 300 euroa(poika 5-vuotias) ja siihen matkat, on utopiaa. Tuolla rahalla saan JYPin kausikortin ja poika saa kulkea ilmaiseksi 30 pelissä.

Toisaalta ei se ole hullu joka pyytää mutta en ole niin tyhmä että maksaisin vaikka varaa olisikin..
 
Facebookissa vaan boikotointi käyntiin tai jonkinnäköinen mielenilmaus, että saadaan vähän edes kuumotettua tuota Kummolaa, koska meneehän tämä ihan överiksi jo. Kerrankin kun haluaisi kisoja mennä katsomaan, niin joutuu pulittamaan hallin paskimmista paikoista 155 euroa!

Junamatkat KVL - HKI / HKI - KVL = 49,80 euroa
Pasilan Asemalla pienet höntsäilyt Nellmannissa = 15 euroa
Lippu Suomen höntsämatsiin = 155 euroa
Oheisbyrbyyrit matsissa (bisse x 3 = 20 euroa, sapuska = 9 euroa) = 29 euroa

Yhden miehen reissu katsomaan matsia = 374,80 euroa eli mummonmarkkoina vaivaiset 2230 markkaa! Ei olisi ollut ennen vanhaakaan paha lähteä.
 

hupiheppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, pienin varauksin HIFK
Laskeskelin tossa piruuttani, mitä tulis maksamaan, jos kävis Tukholmassa kattomassa esim. Ruotsi-Tsekki pelin lauantaina 5.5. 3.kategorian lippu maksaa 40 € ja vertaa.fi lentohintojen mukaan halvin menopaluulento ilman välilaskuja on n. 78€. Lento takaisin on tosin sunnuntaiaamuna. Tietysti yöpyminen maksaa siihen päälle jotakin. Mutta yhtä kaikki, yhden Suomen alkusarjan pelin hinnalla melkeinpä lentää Tukholmaan katsomaan ainakin ennakolta jonkintasoista matsia. Että näin...
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Joo, ei täs kyl tiiä mitä sanoo, aika sanattomaks veti nuo lippujen hinnat. Varsinkin kun olen opiskeluista yrittäny säästää ja siltikään en olisi pääsemässä kuin johonkin Suomi vs vitun Ranska peliin. Kalervolta vielä todella ala-arvoinen kommentti, että ei ne sit olis oikeesti halunneetkaa tulla. Helppohan se ite on huudella ku herran tulorajat liikkuu hieman korkeammissa rajoissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lukuisat vieraskisat nähneenä kotikisat eivät kiinnosta muutenkaan, mutta olisihan sitä jonkun pelin voinut mennäkin katsomaan.

Liityn siihen ilmeisen pitkään joukkoon mikä ei todellakaan ole menossa yhtään mihinkään peliin. Harmittaa jo etukäteen, että Suomen ottelut ovat joka tapauksessa loppuunmyytyjä.

Eli lippujen hinnat eivät ole liian korkeita.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Repesin ääneen nähdessäni nuo hinnat. Toki Kale siinä oikeassa, että en olisi mennyt muutenkaan, mutta onhan noi aivan uskomattomia hintoja yhdestä höntsäpelistä :D
 
Suosikkijoukkue
Slovenia & muut sympaattiset
Itsekkin aloin miettimään tota Tukholman reissua tällä hetkellä halvimmat 4 pelin paketit maksavat 90 eurosta ylöspäin. Suomi - Kazakstan pelin hinnalla pääsisi laivalla naapuriin ja takaisin ja näkisi vielä 4 ottelua jääkiekkoa.
Itse laskeskelin että yhden aikaisemmin myynnissä olevan lippupaketin hinnalla pääsisin Sloveniaan, majoittuisin siellä ja näkisin 15 ottelua kiimaista 1-divisioonaa. Ryöstöhinnoilla mennään, mutta jos kysyntä ja tarjonta kohtaavat niin homma skulaa teoreettisesti, vituttaa silti.

Kale (olemme tehneet sinunkaupat, ei tarvitse loukkaantua): tuo on markkoina tonnin luokkaa per Suomen matsi. Siis jumalauta TONNI! Ja sinä kehtaat sanoa, että ei olisi kiinnostanut muutenkaan, jos ei perse tuota kestä. Se on ihan helvetisti rahaa. Ja jos joutuu ostamaan lipun jollekin muulle kuin itselleen vielä, niin se on jo ihan vitusti rahaa sen jälkeen. Helposti jo euroinakin se tonni. Vitusti on paljon enemmän kuin helvetisti.

Kuvassa Kalervon olemus Heikki Silvennoisen tulkitsemana.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kysehän on vain siitä ettei kiekkopamppuja yleisesti ottaenkaan kiinnosta vitunkaan vertaa ns. tavallinen katsoja. Yritysasiakkaat jotka harvoin tietävät edes mitkä joukkueet pelaavat illalla vastakkain, ovat niitä joiden perässä toimitusjohtajat yms. juoksevat kieli pitkällä. Sama näkyy SM-liigassa, yksittäisen omilla rahoillaan lipun ostavan henkilön kympit eivät kiinnosta koska moninkerroin isompi raha tulee firmoilta. Tämähän on sinänsä aivan ymmärrettävää koska euron ympärillä maailma pyörii, mutta ei jääkiekolla ole Suomessa varaa profiloitua vain eliitin lajiksi. Yksittäinen katsoja joka ei koe saavansa rahalle vastinetta eikä olevansa edes tervetullut halliin ei tule sinne uudestaan seuraavalla viikolla, nykymaailmassa ihmisten kiinnostuksesta kilpailee niin moni muukin asia jääkiekkoa vastaan.

Vielä kun lajin harrastaminen junnuissa vie nykyään myös pienen omaisuuden verran rahaa, tulee jossain vaiheessa raja vastaan jolloin harrastajamäärät alkavat pudota yleisen kiinnostuksen puutteessa. Jääkiekko on saanut valta-asemansa niin helposti, ettei sitä yritetä pitää vaan suuri suosio ja yleisö otetaan tavallaan itsestäänselvyytenä.

Hinnat kevään kisoihin ovat aivan naurettavia, mutta kun Suomen matsit myydän loppuun niin tavallaan hinnoittelu on kohdallaan. Firman piikkiin ja sitä rataa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika posketonta...

Olin itse myös aikeissa viedä tytöt katsomaan jotain alkusarjan höntsäpeliä, mutta tuolla rahalla saa jo aika paljon muutakin.

Joku tuossa ylempänä jo totesi, että näihin peleihin pitäisi saada junnuja kokemaan elämyksiä. Noilla hinnoilla ei junnut kyllä halliin eksy kuin vahingossa. Itse muistan vielä elävästi kotikisat vuosimallia -74, jolloin hihkuttiin luokkakavereitten kanssa DDR-hallin seisomakatsomossa (nuoremmille tiedoksi, että sellaisiakin on joskus ollut olemassa), ainakin Suomi-DDR matsissa. Suomi voitti 7-3 ja Petteri Nummelinin faija siellä ainakin soitti viulua maalin kunniaksi ;)

... ja mä oli poikaporukasta ainoa, jolla oli jonkunlainen omakohtainen side lätkään. Lippujen hinnat ei voineet kovin kovat olla kun hädin tuskin 10v koltiaiset pääsi mukaan suurin piirtein viikkorahoista säästämällä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minäkin kävin vuoden -74 kisoissa katsomassa n. 10 peliä, vaikka olin silloin 12-vuotias pikkupoika ja maksoin omista taskurahoistani liput. Olin myös seisomakatsomossa yhdessä Suomi-DDR pelissä, jossa Seppo Ahokainen teki 4 maalia. Nyt ei ole seisomalippuja ja halvin alkusarjan lippu Suomen peliin on 155 euroa. Olisiko 12-vuotias "Johannes" nyt menossa edes yhteen peliin, no ei varmasti, kun ei mene, vaikka varaa olisi myös nykyisiin lipun hintoihin. Tämä lippujen hinnoittelu on sikamaista hulluutta jääkiekkoliitolta, mutta ei väärin hinnoiteltu, koska liput menevät kaupaksi, ainakin Suomen pelien liput. Aina pitäisi olla edes pari katsomolohkoa, joihin pääsisi alle 100 euron lipuilla mukaan, ihan markkinointia ajatellen, myös Suomen peleihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aina pitäisi olla edes pari katsomolohkoa, joihin pääsisi alle 100 euron lipuilla mukaan, ihan markkinointia ajatellen, myös Suomen peleihin.


Ei tuo toimisi ollenkaan. Ihmiset olisivat vain vielä enemmän raivoissaan, kun annettaisiin ymmärtää, että lippuja olisi järkevään hintaan saatavailla, mutta käytännössä ei olisikaan.

Nyt voi koko kisat unohtaa huoletta.
 

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Ei tuo toimisi ollenkaan. Ihmiset olisivat vain vielä enemmän raivoissaan, kun annettaisiin ymmärtää, että lippuja olisi järkevään hintaan saatavailla, mutta käytännössä ei olisikaan.

Nyt voi koko kisat unohtaa huoletta.

Kaksissa aikaisemmissa kotikisoissa on ollut kolme eri hintakategoriaa. Eli yläkatsomo on vieläjaettu kahtia. Muistaakseni rivit 1-7 ja 8-14. Ehkäpä nytkin olisi pitänyt tehdä samoin niin oltaisiin saatu halvempia lippuja myyntiin. Tosin näillä hinnoilla nuo kolmannen kategoriankin liput olisivat vielä sikahintaisia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei tuo toimisi ollenkaan. Ihmiset olisivat vain vielä enemmän raivoissaan, kun annettaisiin ymmärtää, että lippuja olisi järkevään hintaan saatavailla, mutta käytännössä ei olisikaan.

Nyt voi koko kisat unohtaa huoletta.

Niin voi unohtaa jääkiekon MM-kisat Helsingissä, suosittelen samaa kaikille muillekin. Melkein ei huvita edes katsoa TV:stä koko kisoja, kun näki lippujen hinnat. Itse olen sellaisen systeemin kannalla, että n. 10% lipuista olisi pakko myydä n. 1/3 hintaan kaikkiin peleihin, kun hintaa vertaa kaikkein kalliimpiin lippuihin samaan peliin. Kun nyt Suomen peliin maksaa 155-195 euroa, niin IIHF määräisi, että 10% lipuista on pakko myydä 65 eurolla. Onnistuisi, jos haluttaisiin, että onnistuu. UEFA on pakottanut jo jalkapallon EM-lippujen hintoja alaspäin ja siellä lippuja haluaisi ostaa moninkertainen määrä ihmisiä, ihan mihin hintaan hyvänsä. Nyt MM-lätkän touhu on niin kyynistä rahastusta, joka tehdään kun se onnistuu, onnitteluni MM-järjestäjille Helsinkiin. Haistakaa pitkä v.... koko sakki. Tämä on juuri sellaista ahneustaloutta, jota tulee vastustaa, vaikka rahat menee jääkiekolle, niin sittenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kummola taitaa olla jalkapalloliiton myyrä. Ei kukaan jääkiekkomies voi antaa pelin livetä suuren massan ulkopuolelle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Itse sanon vielä kerran, että järkevä ihminen ei omista rahoistaan enää suostu maksamaan nyt MM-lipuista pyydettyjä hintoja Helsingin jääkiekon MM-kisoihin, jotka järjestetään toukokuussa 2012. Nyt meitä kusetetaan jo liian avoimesti.
 
Sama näkyy SM-liigassa, yksittäisen omilla rahoillaan lipun ostavan henkilön kympit eivät kiinnosta koska moninkerroin isompi raha tulee firmoilta.

Miten niin ei kiinnosta? Kyllä Ilves ainakin myy lippuja 16 eurolla peleihinsä, ja kaljaakin voin halutessani ostaa, vaikken firman piikkiin matsissa olekaan.

Nää boikottijutut ovat minusta hieman koomisia. Kyllä te telkkarista ne pelit väijytte, jos se noin kovasti ahdistaa, ettei niitä pääse paikan päälle katsomaan. Relatkaa vähän. Tää on hei pelkkä C-luokan Skoda Cuppi. Ei se nyt oikeasti voi noin koville ottaa, jos ei tuollaisia pelejä pääse katsomaan. Katselkaa telkkarista tai netistä P-Amerikan lätkää toukokuussa mieluummin, on aika paljon laadukkaampaa viihdettä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotikisoja odotin kieli pitkällä ja olin takuuvarmasti menossa ainakin yhteen Suomen peliin, kuinkas sitten kävikään. Kiitos mutta ei kiitos. Hyvin tällä ainakin pidetään poissa hallilta ne äänekkäimmät kannattajat eli nuoret aikuiset, jotka käyvät hanttihommissa tai opiskelevat. Ilmeisesti tavoitteena on saada katsomo täyteen liikemiehiä ja tunnelma sen mukaiseksi. Haistakaa vittu ja pitäkää tunkkinne, liityn yllä mainittuun Salmela-pelipakettiin ja katson pelit baarissa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toivottavasti järjestejät saisivat nyt kunnolla nenilleen ja moni jättäisi menemättä näihin once in a lifetime -kisoihin. Kummola tuttuun tapaansa päästelee suustaan sammakoita. Ylimielisiä puheita ja myös Sulin änäri-peleihin vertailu oli koomista. Kyllä fiiliksiä vie tämmöinen rahastustouhu sekä lippujen, että televisioinnin suhteen. Isotuloisten, eli Kummoloiden kavereiden hupeja nämä alkavat olla.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä fiiliksiä vie tämmöinen rahastustouhu sekä lippujen, että televisioinnin suhteen. Isotuloisten, eli Kummoloiden kavereiden hupeja nämä alkavat olla.

Itse uskon, että nämä lippujen hinnat hirvittävät jo kokoomuksen Sauli Niinistö-porukoitakin, jota vastustavat ahneustaloutta, eikä minään jalkapalloihmisinä, vaan kohtuullisen oikeistolaisen suomalaisuuden nimissä.

Tämä MM-lippujen hinnoittelu kevään 2012 kisoihin on jo niin sikamaista touhua, että joku lippujen ostoboikotti yksityishenkilöiltä olisi ihan järkevä vastareaktio MM-lippujen hintoihin, eikä edes mitään protestia, vaan ainoastaan kieltäydytään ostamasta lippuja järjestelyporukoiden määrittelemillä hinnoilla. Just say no. Älkää ostako lippuja, ellette saa niitä ns. firman piikkiin maksatettua.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onhan nuo liput sairaan kalliita, ei siinä mitään.

Onko se nyt kuitenkin niin eri asia jäädä ulos hallista liian kalliin lipun takia verrattuna siihen, että ei päässyt ajoissa läpi lippuja myyvässä netti- tai puhelinpalvelussa? Itse en ehtinyt esim. 1997 kotikisoissa saada lipun lippua Suomen peleihin. Trokareilta kyllä olisi saanut.

Vuoden 1982 kisoihin sain suunnilleen mitä halusin, mutta piti mennä stadionin lippukassalle jonottamaan seitsemältä aamulla. Kassa aukesi kai yhdeksältä ja edellä jonossa oli ehkä sata muuta.

Vuonna 2003 sain netistä ostettua yhden lippupaketin, mutta en sitä, jonka olisin halunnut. Heti alussa olin mukana klikkailemassa.

Muistaakseni takavuosina lippuja myytiin etukäteen mm. firmoille pilvin pimein ennenkuin ns. tavikset pääsivät apajille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös