Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että tosi leijonafani maksaa sen 150€ jos oikeasti haluaa päästä Suomen peliä katsomaan.
Saa omata pohjoiskorealaisen isänmaallisuuden tunteen jos pitää taloudellisesti tasavertaiseen naapurimaahan verrattuna noin kolminkertaisen MM-lippuhinnan maksamista jonain "mitä tosifani tekee". Jos satojen eurojen syytäminen vappukiekkoon Ranskan jääkiekkomaajoukkuetta vastaan osoittaa jonkun mielestä oikeaa leijonasydäntä niin en voi kun toivottaa onnea valitsemalle tielle.
Noh, enivei ei ainakaan itselläni tullut vielä kipukynnys vastaan näissä hinnoissa, vaikka ne toki kalliita ovatkin. Lapsiperheet ovat sitten tietysti asia erikseen, ja varmasti monella perheen isällä lippupolitiikka pistää vituttamaan.
Mutta tasokkaampien pelien hinnan pystyn ainakin itse vielä jotenkuten hyväksymään, koska jos oikeasti elää tällaisia tapahtumia leijonasydämen kautta, niin eivät nuo hinnat vielä sellaisia ole etteikö niitä pystyisi kustantamaan.
Sitä toki hieman ihmettelen, ettei hinnoissa ole vedetty mitään yhtenäistä linjaa Ruotsin pelien kanssa. Noh, enivei ei ainakaan itselläni tullut vielä kipukynnys vastaan näissä hinnoissa, vaikka ne toki kalliita ovatkin.
Mutta nyt itse asiaan. Kaveri työskentelee firmassa joka on yksi näistä yhteistyötahoista ja sinne on nyt sitten myyty näitä alkusarjan pelien lippuja (ei Suomen) hintaan 5€ kappale. Siinä on nyt sitä kylmää totuutta, jota sopii liiton yrittää peitellä.
Mutta nyt itse asiaan. Kaveri työskentelee firmassa joka on yksi näistä yhteistyötahoista ja sinne on nyt sitten myyty näitä alkusarjan pelien lippuja (ei Suomen) hintaan 5€ kappale. Siinä on nyt sitä kylmää totuutta, jota sopii liiton yrittää peitellä.
Mun henkilökohtainen mielipide on se, että jos oikeasti haluaa leijonien tarinaa seurata ja elää turnauksessa mukana, niin eivät nuo hinnat vielä niin järisyttäviä ole, että niiden takia täytyisi kotiin jäädä. Jos joku on tästä eri mieltä niin sitten on, mielipidekysymys.
Mutta jos näistä hinnoista on pakko narista ja ne kovinkin lujasti ottavat päähän, niin eikö kiukku kannattaisi ennemmin purkaa silloin suoraan liittoa ja Kummolaa kohtaan, kuin että harrastaa jonninjoutavaa märinää tällaisella palstalla ja alkaa nokittelemaan niitä, jotka ovat paikan päälle menossa?
Siinä taas on paljonkin vikaa jos tätä jääkiekkoliiton tylyä rahastusta alkaa sotkemaan johonkin "leijonasydämisyyteen" tai muuhun väsyneeseen pseudoisänmaalliseen symbolismiin - saatika puolustelemaan koko puuhastelua sillä että kyllä tosifani maksaa.
Jatkoaika voisi koittaa tehdä kattavampaa juttua tästä koko lippufiaskosta, sillä se noteerattaisiin varmasti myös iltapäivälehdissä. On täysin käsittämätöntä ettei MIKÄÄN julkaisu ole ottanut Sulinia ja/tai Kummolaa kunnon puhutteluun, jossa olisi käyty kohta kohdalta läpi nämä kaikki heidän valheensa. NHL-pelien keskimääräinen lipun hinta, Ruotsin puolella olevien pelien lippujen hinnat ja tämä kaikki muukin paska mitä sieltä on suollettu. Onko kiekkoliitto tosiaan uhkaillut hiljaiseksi kaikki lehdet ja toimittajat kun KUKAAN ei uskalla asiasta tehdä kunnon juttua?
Oli otettava koko kirjoitus tähän, niin hyvä se on! Itsekin olen ihmetellyt, että mikä on, kun ollaan kuin kusi sukassa. Ei mitään tapahdu, vaikka tämä lippufarssi on vertaansa vailla!
Jos jatkoaika.com-toimitus pelkää, että omat kisapassit menevät jäihin, jos lähtevät kritisoimaan rohkeasti MM-lippujen hintoja erikoisjutulla ja siksi ollaan kuin kusi sukassa myös "meidän" putiikissa.
Kieltämättä sama kävi mielessä ja varmasti usealla eri medialla tästä on myös kyse. Kyllähän jokainen journalisti haistaa, miten helposti Kummolan ja kumppanit voisi tästä fiaskosta julkisesti nolata, mutta tuo mainitsemasi syy taitaa olla se järkevin, miksi niin ei ole jo tehty. Aika kesyähän kirjoittelu eri medioissa on kuitenkin ollut.
Nyt olisi Jatkoajan toimituksella paikka näyttää vähän hauista ja sanoa asiat kuten ne ovat.
olin jo eilen huomaavinani Suomi-Ruotsi pelin katsomossa Tsekeissä! jotain plakaateja tyyliin Kale, money talks.
Ainakin "Kale 10 more years" näky olevan :)
Miksi ei vitussa olisi? Finaaleja seurasi telkusta viime vuonna yli 2 miljoonaa suomalaista. Normi matsit kerää muistaakseni reilun miljoonan yleisöjä heikompiakin maita vastaan. Kanadaa vastaan perjantai ilta, markkinointi, MM-kulta...500k on varmasti yliampuva, mutta 400k on jo realistisempi. Katsoohan jotain Jokerit-HIFK talviläpsyttelyä stadikalla pakkasessa suht paskoilta paikoilta yli 30k jo kahtena vuonna putkeen.