MM-kisat 2013: Päivä 13 - puolivälierät (16.5.2013)

  • 315 331
  • 1 631
Tila
Viestiketju on suljettu.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Miksi Ruotsin voittoa pitäisi toivoa? Mitä aikaisemmassa vaiheessa svedut putoavat, sen parempi.

Miksi olisi? Jos ei Suomi voita, niin ennemmin voitto Ruotsille kuin millekään muulle maalle. Ja jos Ruotsi voittaa nyt, niin Suomelle tarjoutuu mahdollisuus juottaa Ruotsille karvasta kalkkia välierissä heidän omalla kotikentällään. Mikä sen hienompaa, jos se onnistuisi? Ja jos ei onnistuisi, niin sittenpähän olisi taas jotain muisteltavaa lähivuosien spectacular failure -koosteisiin.
 

chubster

Jäsen
Huhhuh mikä matsi, jännittää enemmän ku Suomen peli aikasemmi. Enkä edes tiedä kumman voittoa toivon, kai sitä vähän Kanadan puolella ollaan kuitenki.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Monelle Kanada on jonkinlainen sokean palvonnan kohde...

Tästä olen valitettavasti ihan samaa mieltä..ihmetyttää kovasti tällainen toiminta.

Mielestäni on aina hienoa, kun on mahdollisuus Ruotsin ja Suomen kohtaamiseen tosipelissä.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kanada on Suomelle sellainen peikko, etten toivo sitä ollenkaan vastaan. Mieluummin Ruotsi, koska sveduja vastaan on jotain mahdollisuuksiakin.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kuten tuossa postasin aiemmin, niin Globenissa on nyt 11 153 katsojaa. Ei ole halli puoliksi tyhjä. Suomessa oli rapiat 9000 katsojaa eli vähemmän kuin mitä nyt Ruotsissa.

Aa, vaikuttaa tyhjemmältä. No se oli mun arviointivirhe.

Jatkoille mennään. Meinasin jo kirjoittaa, että Ruotsi voittakoon... kunnes aloin miettiä heidän mestaruusjuhliaan Globenissa. Joten en sano mitään. Kovia vastuksia molemmat Suomelle, mutta molemmat voitettavissa ilman valtavia ihmeitäkin.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kova jännitys päällä ja olen 100 % Kanadan puolella. Turha sitä on liikaa spekuloida, mitä kukakin kannattaa ja miksi.

Olen aika lailla saman 100 % varma siitä, että Ruotsi tämän vie. Viime aikoina tai oikeastaan jo pidemmän aikaa kaikki pelit päättyy juuri päinvastoin kuin toivoisi.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Miksi osa jengistä toivoo Kanadan voittoa?

Öö, miks osa jengistä toivoo Ruotsin voittoa?

En koe et kumpikaan on mikään este, kummatkin voidaan voittaa. Itse en vaan halua sitä suunnatonta vitutusta siitä jos Ruotsi menee loppuotteluun. Siks Kanada. Luulen että Kanada sopii myös asetelmana paremmin. Ollaan täysin altavastaajia eikä paineita. Ruotsi aiheuttaa aina paineita Suomelle... Aina.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Koska Ruotsin joukkueessa ei ole yhtään mielenkiintoista pelaajaa...

Mun mielestä esimerkiksi Hjalmarsson on todella kiinnostava pelaaja, mutta makunsa kullakin.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Ruotsi tekee Ruotsit ja heittää vikalla minuutilla voittomaalin..

Kuten -86 MM-kisat Moskovassa? Suomi menetti kahden maalin johtonsa Ruotsi-ottelun viimeisellä minuutilla. Anders "Masken" Carlsson iski yhdeksässä sekunnissa kaksi osumaa Kamppurin taakse. Haaveet mitalista murenivat..

Tai -91 alkusarjan ottelussa Suomi johti Ruotsia vastaan 4-2 ennen viimeistä minuuttia. 52 sekuntia ennen loppua Mats Sundin teki 4-3-kavennusmaalin ja 37 sekuntia ennen päätössummeria 4-4-tasoituksen.
Suomi jäi lopulta vain pisteen päähän neljän joukkueen mitalisarjasta..

Karvaimpia muistoja mm-kisoista kotikisojen 2003 ohella kun Suomi jäätyi 5-1 johdosta 6-5 tappioon, kellekäs muulle kuin Ruotsille..
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Miksi Ruotsi vaihtaa maalivahtia?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuomari ottaa roolia. Kanada varmasti yrittää välttää katkoa keinolla millä hyvänsä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Itse en vaan halua sitä suunnatonta vitutusta siitä jos Ruotsi menee loppuotteluun...

Mulle ei ainakaan mitään suunnatonta vitutusta tästä edes tulisi.

Ehkä tosin johtuu ennakkoon siitä, että luotan Konnan&co hoitavan kyllä.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
Kanukit tarjoo tod paljon poikittaista ja tuomarit katsoo läpi sormien

Äskenkin törkeä poikittainen selkään ja ruotsalainen vielä irti laidasta. Ei jäähyä.
 

Rapala

Jäsen
Eikö se Stamkos aina nämä ratkaise jatkoajalla Tampassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös