Noniin! Kanadalle tulossa nuori ja nälkäinen joukkue höystettynä vähän kokeneemmilla pelaajilla. Suurin osa pelaajista on vielä kovia nhllässä, eikä mitään tusinakamaa, niin kuin mm-kisoissa vaikkapa Yhdysvalloilla yleensä.
Itse oon hieman skeptinen tämän joukkueen suhteen. Joukkueen yläpuolella leijuu kysymysmerkkejä, etenkin herrojen Getzlaf ja Perry ympärillä. Mikä on kaverin motivaatio ja kunto kisoissa? Etenkin Getzlafilla on uran heikoin kausi takana, eikä Perry ollut todellakaan se sama MVP, joka ajoittain dominoi otteluja vuosi takaperin. Onko tämä vain se kiva kauden nollausreissu vai yritetäänkö tästä kaudesta saada vielä jotain irti? Se riippunee, miten joukkueen peli lähtee toimimaan.
Sitten on erittäin yliarvostettuja tapauksia, kuten Jay Bouwmeester, joihin vuodesta toiseen ladataan hirmuodotukset ilman minkäänlaista lopputulosta. Kaiken huipuksi kaveri on ollut täysin hukassa kansainvälisissä peleissä. Phaneuf on ollut niissä turnauksissa, joihin hänet on raahattu erittäin ylimielinen. Mark Methot oli viime kisoissa ihan OK, mutta iso kaukalo aiheutti suht kankealle peruspakille ongelmia.
Luottoa löytyy kuitenkin näitä nuoria herroja kohtaan. Edmontonin miehet lyötäneen yhteen hieman ja ketjuun voisikin sopia yksi tämän joukkueen suosikeistani, Jamie Benn. Myöskin Tavares, Skinner ja loppukaudesta hirmuvireeseen yltynyt Purcell voivat viedä tämän joukkueen pitkälle, kunhan em. pelaavat tasollaan.
Itse lähtisin värkkäämään ketjuja näiden kokoonpanojen pohjalta tällaiseen muottiin:
Sharp - Getzlaf - Perry
Keith - Schenn
Purcell - Tavares - Skinner
Phaneuf - Subban
Benn - Nugent-Hopkins - Eberle
Vlasic - Bouwmeester
Kane - O'Reilly - Ladd