MM 2023: Suomi

  • 358 735
  • 2 327

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Sieltä odotettu uutinen, Artturi Lehkonen ei vahvista Leijonia kotikisoissa. Vammat estää kisamatkan, jotka oli jo tiedossa, joten mitään yllätystä tämä päätös tuskin kenellekään tarjosi. Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin Rantasen ja Kakon puolesta.


Jep, ei yllättänyt yhtään. Veikkaisin Kakon olevan todennäköisempi kuin Rantanen. En ole kovinkaan optimistinen kummankaan osalta, mutta hitsi vie kun olisi mahtavaa nähdä molemmat. Voisi olla hyvin dominoivaa meininkiä kaukalossa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jatkuva voittaminen... Nojaa. Suomi on nyt voittanut yhteensä neljä maailmanmestaruutta ja yhden olympiakullan. 3 noista tuli viimeisen kolmen vuoden aikana ja sitä ennen kärvisteltiin vuodesta toiseen. Kyllä se melkin on nyt Jalosen aikana taottava kun rauta on kuumaa. Sen melkein tietää että kunhan Jalosen soppari loppuu niin ei me voiteta taas vuosiin mitään turnauksia. Itse ainakin jaksan nauttia vielä ja odotan noita mestaruuksia, juhlisinkin niitä jos en olisi aina töissä. Ihmisiä on monenlaisia mutta en oikein itse jaksa samaistua tuohon "maha täynnä"-ilmiöön mitä täällä jatkoajassa näyttää hyvinkin laajalti esiintyvän.
Itsellä ainakin seurajoukkueen menestyminen ja voittaminen tuntuu paremmalta kuin maajoukkueen jo ennestään, ja tuoreen mestaruuden takia muutenkin tällä hetkellä on pienimuotoinen kiekkoähky - siihen vielä lisättynä se että Suomi huuhtoi kotikultaa vasta vuosi sitten, niin lopputulos on väistämättä se että EHT-kisat eivät paljoa jaksa napata enää tässä vaiheessa. Tämä toki vain minun oma katsantokantani - jollain muulla voi olla hyvinkin erilaiset fiilikset.

Mutta ymmärrän hyvin sen jos mielenkiinto kisoja kohtaan ei ole monella mitenkään huipussaan tällä hetkellä.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Jos ei muuta niin ainakin Jalonen ja Lehtinen kauden mittaan tehneet loistavaa markkinointityötä kisaorganisaation hyväksi mainostamalla tätä ”suurinta koskaan kiinnostusta MM-kisoja kohtaan Suomen osalta”.

Täytyy myöntää, että melkein itsekin hairahdin ostamaan lipun yhteen Suomen peliin, että olisi ajellut päiväreissulle, mutta onneksi jäi lippu ostamatta.

Fiasko!
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Jos tuolta Kakko ja Rantanen tulee ja Laine pystyy pelaamaan, niin kyllä se kova ryhmä olisi. Jos noista ei yksikään tule/ pysty pelaamaan, niin omalta osalta lässähtää kisa aika pahasti.
Mutta hyvä jos joillakin mielenkiintoa riittää silti :)
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Täytyy myöntää, että melkein itsekin hairahdin ostamaan lipun yhteen Suomen peliin, että olisi ajellut päiväreissulle, mutta onneksi jäi lippu ostamatta.

Tässä tämä on kiteytettynä. Ei se toki ole minulta pois jos joku jaksaa maksaa noita suolaisia hintoja peleistä mutta tuollaisella 1-2 pelin reissulla tekee jo matkan Kanarialle/Välimerelle heittämällä.

Pahoittelut OT:sta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minulta tivattiin taannoin NHL-statuksista ja kyllähän se nyt ainakin näyttää kannattajien kupissa painavan, kun kisat on jo pilalla kun "ketään" ei tulekaan...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eipä tuohon maajoukkueen menestykseen nyt ihan heti kyllästy, vaatii kyllä vielä ainakin jonkun jatkoaikamestaruuden jne. ennen kuin nuo kaikki lapsuuden traumat niistä 90-luvun ja 2000-luvun alun Tshekki-puppeloinneista on kuitattu.

Torilla tavataan, sanoi Hannu Aravirtakin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eipä tuohon maajoukkueen menestykseen nyt ihan heti kyllästy, vaatii kyllä vielä ainakin jonkun jatkoaikamestaruuden jne. ennen kuin nuo kaikki lapsuuden traumat niistä 90-luvun ja 2000-luvun alun Tshekki-puppeloinneista on kuitattu.

Torilla tavataan, sanoi Hannu Aravirtakin.

Minä olen parantunut. Kaikki tästä eteenpäin on plussaa. Nykyään minä tiedän, että Suomi osaa voittaa.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari suomalaista NHL-pelaajaa erottaa hyvän kisaelämyksen ja fiaskon?
Henkilökohtaisesti on ihan pirun iso merkitys. Ostaako Unkari-otteluun paikka pleksin takaa satasilla ja nähdä muutaman metrin päästä, kuinka maailman luokan lämäri lähtee Patrik Laineen lavasta vs joku liigajyrä tuhertaa laukauksensa jälleen kerran logoon. Siitä ei halua maksaa 120-170€ plus junamatkat plus hirvittävän kalliit hotellit.

En nyt fiaskoksi lähtisi haukkumaan, mutta pettymys se on.
 
Henkilökohtaisesti on ihan pirun iso merkitys. Ostaako Unkari-otteluun paikka pleksin takaa satasilla ja nähdä muutaman metrin päästä, kuinka maailman luokan lämäri lähtee Patrik Laineen lavasta vs joku liigajyrä tuhertaa laukauksensa jälleen kerran logoon. Siitä ei halua maksaa 120-170€ plus junamatkat plus hirvittävän kalliit hotellit.

En nyt fiaskoksi lähtisi haukkumaan, mutta pettymys se on.

Toisaalta ymmärrän tämän, toisaalta en. Itselle ei maailmasta luultavasti löydy pelaajaa, jonka takia pelkästään ostaisin yhtäkään lippua peliin. No ehkä McDavid on poikkeus. Hänet olisi kiva nähdä ihan livenä. Muutenhan se on melko lailla sama onko siellä Patrik Laine vai esim. Kasperi Kapanen laittamassa sitä lämäriä verkkoon. Tai siis itselleni on.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
On, enhän minä väittänytkään ettei olisi. Vielä sieltä historiasta niitä kuitenkin muutamia löytyy jotka tekee mieli kuitata.
Moravecin maali on vielä kostamatta.

Itse en osaa sen kummemmin innostua tai lannistua siitä, että tuleeko änäristä apuja vai ei. Itse kisoista tulee sitten kuitenkin katsottua Suomen matsit. Ihan mukava kevään traditio.
 
Suosikkijoukkue
Aalborg Pirates
Paljon on kirjoiteltu pelaajista, että "luulisi kiinnostavan" koska "oman kylän poikia" "once in a lifetime kotikisat" sekä "luulisi menestyksen maistuvan heikon tai rikkonaisen kauden jälkeen" yms.
Ei nyt taida herrat itse olla aivan tätä samaa mieltä, eikä siinä mitään. Jalosen promopuheet myös kaikkien aikojen NHL-kisoista voitaneen suosiolla unohtaa.

Mutta märinät sikseen. Niillä mennään ketkä tulevat mukaan ja kiva kevätperinne luvassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Moravecin maali on vielä kostamatta.
Juu ja 2021 tuli sitten Kanadaa vastaan käkättimeen jatkoilla. Mutjoo kyllä se Moravec on noista se pahin. Tuo on se ihan aikuisten oikeasti täysin sössitty mestaruus joka olisi pitänyt vaan ottaa. 1999 jatkoaikatappio ei sinänsä ollut niin paha, silloinhan oli se ihana kaksiosainen finaali joista ekan Suomen vieläpä hävisi.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän lässähtäneet fiilikset täälläkin Laineen (sekä tietysti monien muiden) mahdollisen poisjäännin myötä. Olisihan se ihan virkistävä nähdä Rantasia ja Laineita näiden tuttujen ja turvallisten EHT-jyrien tilalla, mutta niillä mennään mitä saadaan ja kyllähän se mestaruus aina maistuu, ei voittamiseen osaa ikinä kyllästyä. Ja eiköhän se fiilis tästä nouse kun kisat alkaa.

Vähän kyllä toi maalivahtiosasto pelottaa. Saros ei tullut niin Lankista toivoin. No ei taida tulla Lankinenkaan, no jospa Säteri. No ei sekään. Olkinuoralla ei taida oikein koppi tarttua, niin Larmiin tahi Heljankoon taitaa olla pakko luottaa näissä kisoissa. Toisaalta, harvoin Suomi maalivahteihin kaatuu ja Heljanko oli ainakin CHL-finaalissa melkoinen kumiukko niin jospa sieltä vielä torjuttaisiin tälle kaudelle yksi mestaruus lisää. No joo, turha pelkohan tää olikin lopulta. Ei Suomi maalivahteihin kaadu.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Juu ja 2021 tuli sitten Kanadaa vastaan käkättimeen jatkoilla. Mutjoo kyllä se Moravec on noista se pahin. Tuo on se ihan aikuisten oikeasti täysin sössitty mestaruus joka olisi pitänyt vaan ottaa. 1999 jatkoaikatappio ei sinänsä ollut niin paha, silloinhan oli se ihana kaksiosainen finaali joista ekan Suomen vieläpä hävisi.
Kiitti vitusti muistoista.
Tyttöystävän luona 1999 päässäni sanoin, heittäydy Lydman!! Heittäytys, mutta sitten joku Hlavac teki kummiski maalin.



Moravec





 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paljon on kirjoiteltu pelaajista, että "luulisi kiinnostavan" koska "oman kylän poikia" "once in a lifetime kotikisat" sekä "luulisi menestyksen maistuvan heikon tai rikkonaisen kauden jälkeen" yms.
Ei nyt taida herrat itse olla aivan tätä samaa mieltä, eikä siinä mitään. Jalosen promopuheet myös kaikkien aikojen NHL-kisoista voitaneen suosiolla unohtaa.
Ketkä terveet herrat on sitten kieltäytyneet, joilla on sopimus? Lankinen ja Granlund, joilla mestaruus(-det) jo on taskussa. Lehkosella kaksi murtumaa ja ei pysty tulemaan. Nopealla laskemisella jäljelle jää Saros. Ristolaista turha laskea mukaan. Onko muita? En tiedä tarkkaan siksi kysyn. Omien laskujen mukaan ei niitä kieltäytymisiä nyt mitenkään paljon ole.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Pari suomalaista NHL-pelaajaa erottaa hyvän kisaelämyksen ja fiaskon?
Valvoisitko sinä yöllä ottelun Colorado-Edmonton takia, jos niistä joukkueista otettaisiin pois herrar McDavid, Draisaitl, MacKinnon, Rantanen, Makar?

Totta hemmetissä se hyvä kisaelämys vaatii sen, että siellä kentällä nähdään noita tähtiä, jotka vie sen pelin toiselle tasolle. Fiasko tämä olisi siinä mielessä, että koko kevät on hehkutettu huikeita NHL-tähtien värittämiä kisoja, mutta sitten lipun ostaneet eivät osaa nimetä yhtäkään pelaajaa vastustajan joukkueesta. Kyllähän sitä mielellään katsoo näitä EHT-jengejäkin vääntämässä siitä kullasta, mutta on se valtaisa pettymys jos vahvistuksien suhteen jäädään valovuosi jälkeen viime vuoteen verrattuna.

Pakistossa ei ole Vatasta tai Heiskasta pyörittämässä vastustajalta päätä sekaisin. Ilmaveivi-Mikke ei ole tarjoamassa lättyä Manniselle, Laine jättää kisat väliin, vaikka ehti jo mukaan ilmoittautua. Tuossa on kyllä ainekset jonkin asteiseen fiaskoon myös minun mielestäni. Onneksi en ole kalliita lippuja ostanut. (Varaan oikeuden kirota ostamattomuutta, mikäli Suomen supertähtiä mukana nähdään).
 
Valvoisitko sinä yöllä ottelun Colorado-Edmonton takia, jos niistä joukkueista otettaisiin pois herrar McDavid, Draisaitl, MacKinnon, Rantanen, Makar?

Jos minun olisi aikomus herätä keskellä yötä katsomaan kyseistä ottelua, niin en takuulla jättäisi katsomatta siksi, että ennen peliä tulisi tieto noiden poissaoloista.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Totta hemmetissä se hyvä kisaelämys vaatii sen, että siellä kentällä nähdään noita tähtiä, jotka vie sen pelin toiselle tasolle. Fiasko tämä olisi siinä mielessä, että koko kevät on hehkutettu huikeita NHL-tähtien värittämiä kisoja, mutta sitten lipun ostaneet eivät osaa nimetä yhtäkään pelaajaa vastustajan joukkueesta..
Missä näin siis on hehkutettu? Ja kenen toimesta? Mietin vaan, että eihän nyt jääkiekkoliitto tai kisajärjestäjä voi tuollaista lähteä lupaamaan, kun ei edes tiedetä keiden pelit vielä kisojen aikaan jatkuvat. Sen minäkin olen kuullut, että kiinnostusta kisoihin on ollut, mutta jos sen perusteella nyt kokee tulleensa jotenkin huijatuksi tai harhaan johdetuksi, niin ehkä siinä on ihan hyvä opetus tosielämän realiteeteista.

Hehkutus, tuo suomalaisten ikiaikainen kryptoniitti on onnistunut jälleen aiheuttamaan mielipahaa.

Pakistossa ei ole Vatasta tai Heiskasta pyörittämässä vastustajalta päätä sekaisin. Ilmaveivi-Mikke ei ole tarjoamassa lättyä Manniselle, Laine jättää kisat väliin, vaikka ehti jo mukaan ilmoittautua. Tuossa on kyllä ainekset jonkin asteiseen fiaskoon myös minun mielestäni. Onneksi en ole kalliita lippuja ostanut. (Varaan oikeuden kirota ostamattomuutta, mikäli Suomen supertähtiä mukana nähdään).
Vatanen ei ole kyllä millään mittarilla tällainen mainitsemasi "tähti, joka vie pelin toiselle tasolle". Mannisestakaan tuskin näin voi sanoa.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se on katsos tuo tuulipukukansa.
Tuulipukukansaa, niinkuin minä sen ymmärrän, ei juuri kiinnosta ketkä siellä kaukalossa kirmaa. Kunhan Mörkö on messissä ja hassut hatut päässä niin kisakokemus on hyvä. Eikä siinä mitään. En ole sen parempi fani vaikka kiekkoa enempi kulutan ja jäyhästi jököttäen arvostelen pelisuoritteita.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Missä näin siis on hehkutettu? Ja kenen toimesta? Mietin vaan, että eihän nyt jääkiekkoliitto tai kisajärjestäjä voi tuollaista lähteä lupaamaan, kun ei edes tiedetä keiden pelit vielä kisojen aikaan jatkuvat. Sen minäkin olen kuullut, että kiinnostusta kisoihin on ollut, mutta jos sen perusteella nyt kokee tulleensa jotenkin huijatuksi tai harhaan johdetuksi, niin ehkä siinä on ihan hyvä opetus tosielämän realiteeteista.

Hehkutus, tuo suomalaisten ikiaikainen kryptoniitti on onnistunut jälleen aiheuttamaan mielipahaa.


Vatanen ei ole kyllä millään mittarilla tällainen mainitsemasi "tähti, joka vie pelin toiselle tasolle". Mannisestakaan tuskin näin voi sanoa.

No kaikkihan lähti liikkeelle siitä, että Jalonen ja Lehtinen toteisivat maaliskuussa kaikkien olleen kiinnostuneita MM-kisoista, mikä sitten loi odotuksia, että porukka olisi tulossa. Siitä lähti median hehkutus ja somen myllerrys käyntiin. Alla lainaus:

Maaliskuun perinteisellä NHL-kiertueella selvisi, että pelaajien halu pelata Tampereella MM-kisoissa on kovaa.

”Se tuli selväksi, että leijonapaita kiinnostaa, jos pelit Pohjois-Amerikassa omassa seurassa päättyvät. Kotikisat ja mahdollisuus voittaa niissä kultaa motivoi jokaista tapaamaamme pelaajaa, jolla sopimus ei pääty tähän kauteen. On mahdollista, että kisoissa nähdään enemmän NHL-pelaajia kuin kertaakaan nykyisen pestini (2018–) aikana”, Jalonen sanoo.

En siis viestissäni tarkoita, että tämä hehkutus olisi Jalosen tai Lehtisen vika, tai että kaikki olisivat tehneet sitä, mutta kyllähän nyt jumalauta kaikilla oli toiveet normaalia korkeammalla, eikö? Enkä ole missään vaiheessa sanonut, että olen kokenut tulleeni huijatuksi, mistä tuollaisen oletuksen vedät? Ihan pettymys on se sana, mikä tässä tulee ensimmäisenä mieleen. Myös muiden maiden huippupelaajat tuntuvat jättävän kisat väliin, mikä nostaa pettymystä entisestään.

Vatasesta sen verran, että Vatanen pystyisi pelaamaan edelleen NHL-tasolla ja vaikka ei ole NHL-tason tähti, niin hän on äärimmäisen taitava ja viihdyttävä pelaaja, jota seuraisi erittäin mielellään kentällä. Se joka ei näe Vatasen arvoa pelaajana Leijonille, on kyllä pitänyt silmänsä kiinni peleissä. Manninen on vähän samaa osastoa, ilman häntä tuo joukkue olisi erittäin tylsä. Joukkuuen tärkein yksittäinen pelaaja tällä hetkellä. Vatasen roolia olisi korostanut vielä entisestään kätisyys. Voit katsella vaikka Vatasen loukkaantuneena tekemää maalia Sveitsin liigan finaaleista, siinä on hyvä osoitus miehen taitotasosta. Minun mielestäni kuuluu edelleen Suomen "fantasia rosteriin" jos kootaan paras mahdollinen joukkue World Cuppiin, sitä ei NHL-statuksen puuttuminen poista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös