Suomen sentteristö riippuu aika pitkälti Floridan (hyvin todennäköisestä) putoamisesta, sieltä tulisi ykkös- ja kakkossentteri yhdellä kertaa.
Granlundia en katastrofaalisen huonon kauden takia haluaisi nähdä ykkösen keskellä, enkä ainakaan Laine toisella laidalla, sillä siinä kohtaa kolisisi omissa pahemman kerran. Granlund-Barkov-Laine ketju sen sijaan voisi toimia mutta mieluummin itse näkisin Luostarisen ykköskentässä. Granlund voisi pelata kakkosessa ja jakaa Laineelle syöttöjä ylivoimalla.
AHL:stä voivat tietysti olla tulossa Manninen ja Pärssinen, joista jälkimmäinen sopisi hyvin komosen keskelle. Manninen voi hyvin pelata myös laiturina
Euroopassa pelaavista senttereistä en näe kisapotentiaalia muissa kuin Björnisessä ja Lammikossa, joista kumpi vain sopii nelosen keskellä. Paremman luistelun takia Lammikko olisi oma ykkösvaihtoehtoni.
Mikäli Florida jollain ilveellä selviäisi jatkoon niin Suomela olisi varmasti myös mukana.
En kyllä ihan ymmärrä tuota keskustelua Granludin "katastrofaalisesta" kaudesta. Ennenkuin siirto pitsiin tuli ei pistekeskiarvo ollut kovinkaan kaukana edellisvuodesta ja sitäkin edellisvuoteen verrattuna peli oli parempaa.
Ja vaikka unohdettaisiin pisteet niin ei se peli ole tällä kaudella ollut niin kaukana edellisestä etteikö mikke voisi olla ykkössentteri jos Barkov, Aho ei kisoihin tule.
Laine voi myös olla potentiaalinen keskelle jos saa harkkapelejä alle.
Jos Barkov,Laine,Granlund on kisoissa niin itse laittaisin Barkovin ykköseen ja Granlundin kakkoseen ja Laineen jompaankumpaan. Ja myös Pärssisen ottelut on päättyneet. Ei pääse enää pelaamaan ahl peleihin.
Luostarinen pystyy pelaamaan myös laidalla, joten Suomelalle on tilaa. Ja neloseen sitten Björninen. Toki jos Aho/Hintz tulee kisoihin niin Suomela on todennäköisesti ulkona. Jalonen varmaan haluaa neloskenttään mieluummin Björnisen.
TLDR
Itse näkisin suomen sentterit näin jos nhl pelit menee todennäköisyyksien mukaan ja pelaajilla on halua joukkueeseen:
Barkov
Granlund/Laine ( Toinen laidalla toinen keskellä)
Suomela
Björninen
Ja Edit:
Manninen taistelee tässä Suomelan kanssa kolmos sentterin paikasta