Tämähän nyt perustui vain sinun omiin mutuiluihisi. Todennäkösempää on mun mielestä että ei vaan uskottu Minnesotan tippuvan jo neljän pelin jälkeen.
No ihan samalla tavallahan sinä mutuilet kuten minäkin. Ainoastaan itse uskon, että Lehtinen ja kumppanit ovat olleet tehtäviensä tasalla ja ovat selvitelleet nämä asiat jo etukäteen.
En vain millään jaksa uskoa, että jos Leijonilla olisi edes pientä toivoa sen suhteen, että Koivu tai/ja Granlund oltaisiin saatu mukaan, etteikö heitä olisi myös odotettu. Koivu ja Granlund ovat kuitenkin Suomen mittapuulla sen tason kavereita, että en vain millään jaksa yhdenkään valmentajan leimaavan kaikkia passeja, mikäli olisi vähänkään viitteitä, että kaverit olisivat halukkaita tulemaan mukaan. Jalonen ja Lehtinen ovat tällä kaudella tavanneet Mikko Koivun ja Mikael Granlundin. Tämän Minnesotan reissun jälkeen Jalonen sanoi seuraavaa:
Kari Jalonen kirjoitti:
Nyt tiedämme, missä pelaajien ajatukset ovat MM-kisojen suhteen. Saatiin reissulla sitä tietoa mitä haluttiinkin. Nyt annamme poikien olla rauhassa ja keskittyä playoffs-taistoon.
Ihan turhaa bullshitiähän tuo kommentti on siinä mielessä, että mitään uutta siinä ei ole kenellekään. Mutta tämä vain osoittaa sen, että valmennusjohto on käynyt aina siellä Amerikoissa asti juttelemassa mm. näiden Minnesotan sankareiden kanssa. Jos tällä tapaamisella Koivu tai Granlund olisivat näyttäneet kisoille vihreää valoa, uskoisin, että heitä olisi odoteltu. Tai ainakin itse olisin odottanut, ja uskon, että moni muukin. Uskon myös Kari Jalosen elävän samassa todellisuudessa meidän muiden kanssa, ja uskon, että hän ymmärtää sen, että Suomella ei ole montaa Granlundin tai Koivun tasoista pelaajaa.
Edelleen on hyvä muistaa, että Koivulla siellä taitaa olla lapsi tulossa ja Mikellä on hänen elämänsä yksi tärkeimmistä neuvotteluista alkamassa. Näistä lähtökohdista on harvoin ollut halukkuutta lähteä MM-kisoihin, ja itse siis mutuilen, että sitä halukkuutta ei näistä syistä ole löytynyt.