MM 2009 - Kisajoukkue tällä hetkellä?

  • 477 093
  • 1 829
Tila
Viestiketju on suljettu.

tarantella

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Samalla tavallahan se Kipper sotkisi noita maalivahtikuvioita kuin mitä Niittymäki olisi tehnyt jos olisi mukaan otettu. Meillä on ykkösvahti, sinne ei enää ketään maalivahtia tarvita, ei edes Miikka Kiprusoffia.

Minä ottaisin Kipperin oli sitten Rinne tai ei.

Pitää kuitenkin muistaa, että Rinne on kokematon maajoukkueessa.

Jos Kipper kerrankin haluaisi kisoihin, niin hänet on myös otettava.

Olen 100% varma, että Suomi kaatuu maalivahtipeliin nykyisellä kaksikolla viimeistään pudotuspeleissä.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sedillä hyvää pohdintaa siitä ketkä NHL-pelaajat vahvistaisivat tätä joukkuetta. Eli ainoastaan Carolinan kolmikko kelpaa, sekä Kukkonen. Olen kyllä aivan samaa mieltä Tamin kanssa, ja toivon, että juuri nämä nuoret tulisivat vahvistamaan Suomea mikäli Carolina tippuu pois pelistä. Ja sen jälkeen joukkue lukkoon.
 

tarantella

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Sedillä hyvää pohdintaa siitä ketkä NHL-pelaajat vahvistaisivat tätä joukkuetta. Eli ainoastaan Carolinan kolmikko kelpaa, sekä Kukkonen. Olen kyllä aivan samaa mieltä Tamin kanssa, ja toivon, että juuri nämä nuoret tulisivat vahvistamaan Suomea mikäli Carolina tippuu pois pelistä. Ja sen jälkeen joukkue lukkoon.

Aivan turhaa tuo Tamin jauhanta, koska Suomella ei ole koskaan liikaa Olli Jokisen kaltaisia pelaajia. Jokinen mukaan ehdottomasti!
Samoin Kipper, vaikka tuskin häntä enää kiinnostaa muu kuin olympialaiset.
Aina kannattaa kuitenkin yrittää.

Kukkonen ja Carolinan kolmikko vähintään pitäisi saada mukaan kisoihin.
 

laatokka

Jäsen
Lähtisitkö itse edustamaan Suomea omassa ammatissasi kesälomalla ja ilman palkkaa?

Lähtisin, koska minulla NHL-pelaajana olisi aivan tarpeeksi palkkaa jo ennestään ja jos "isänmaa kutsuu, niin silloin mennään". Jos isänmaan edustaminen on vain rahakysymys, ei tarvitse todellakaan silloin tulla.

Muistan aikoinaan Esa Tikkanen tuli AINA kun pyydettiin. Hänelle Suomen edustaminen oli kunniakysymys.
 

laatokka

Jäsen
Mikä siinä edelleen on niin helvetin vaikeaa tajuta että NHL:n pudotuspeleissä jätkät vetää vaikka olis mitä loukkaantumisia päällä? Toisekseen luulen että kaikilla vähänkään kunnianhimoisilla pelaajilla se Stanley Cup on uran päätavoite, ei mitkään MM-höntsät.

Vertasin erästä NHL:n pudotuspeliä ja JYP-KalPa SM-finaalia vauhdin osalta toisiinsa. NHL-peli tuntui kävelyvauhdilta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymyksessä on aivotärähdyksen pohjoisamerikkalainen muoto, jossa oireita esiintyy vain Euroopassa.
Pohjoisamerikassa se ei vaivaa.

Kisathan ovat nyt Euroopassa, joten Timonen ei siis voi pelata. Hienoa, että vamman tarkempi luokituskin selvisi (lat. commotio cerebri la Nort America). Mistä muuten sait tietoosi Timosen diagnoosin? Joku lääkäri puhuu ohi virkavalansa? Toivottavasti Kukkonen on terve ja halukas mukaan. Pakisto kaipaa vahvistusta.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kukkonen ehdottomasti mukaan Jaakolan tilalle, jos vain saadaan. Jos käy niin ikävästi, että Carolina tippuu niin sieltä joukkueesta tosiaan kaikille vaan kutsua ja katsotaan miten käy. Olli Jokista tarvittaisiin, sillä sentteriosasto on heikko ja maalintekovoimasta on pulaa. Ja turha itkeä OJ:n epäonnistumisista joissain MM-kisoissa, tässä joukkueessa Olli olisi se Päällikkö jota tarvitaan. Maalintekovoimaa!

Kukkonen, Ruutu, OJokinen, JJokinen ja Pitkänen nostaisivat joukkueen ihan uudelle tasolle.

JJokinen - OJokinen - TRuutu
Hagman - NKapanen - Miettinen
Hyvönen - Santala - SKapanen
JRuutu - Hytönen - Pyörälä

Pitkänen - Lehtonen
Salmela - Nummelin
Koistinen - Niinimaa

Rinne

Siinä olisi jo ihan eri näköinen pelaava kokoonpano. Toivottavasti tämä kuitenkin jää pelkäksi spekulaatioksi ja Carolina niitta New Jerseyn pirulaiset jään rakoon kahdessa seuraavassa pelissä!

Edit. Ja näitä patrioottisankareita en viitsi edes kommentoida tämän enempää.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Vertasin erästä NHL:n pudotuspeliä ja JYP-KalPa SM-finaalia vauhdin osalta toisiinsa. NHL-peli tuntui kävelyvauhdilta.

No tämähän selittääkin jääkiekkotietämyksesi tason. Ja muutenkin täällä siis halutaan vaihtaa nuori ja nälkäinen vanhaan ja raihnaiseen.

OJ voi jäädä rapakon taakse, ei minkäälaista tarvetta ko. kiukuttelijalle. Voi vaan kuvitella taas sitä pään pyörittelyä kun Olli ei saa kiekkoa ja kun koko joukkue valjastetaan Ollin tehojen etsimiseen. Nyt mennään joukkueen ehdoilla ja hyvä niin.
 

Johnnie

Jäsen
Lähtisin, koska minulla NHL-pelaajana olisi aivan tarpeeksi palkkaa jo ennestään ja jos "isänmaa kutsuu, niin silloin mennään". Jos isänmaan edustaminen on vain rahakysymys, ei tarvitse todellakaan silloin tulla.

Muistan aikoinaan Esa Tikkanen tuli AINA kun pyydettiin. Hänelle Suomen edustaminen oli kunniakysymys.

Osaatko lukea? Kysymyshän kuului että: Lähtisitkö itse edustamaan Suomea omassa ammatissasi kesälomalla ja ilman palkkaa? Ja jos saa SM-liigapelistä tasokkaamman kuin NHL-pelistä, se kertoo mielestäni kaiken kyseisen kommentin kirjoittajasta.
 

laatokka

Jäsen
Osaatko lukea? Kysymyshän kuului että: Lähtisitkö itse edustamaan Suomea omassa ammatissasi kesälomalla ja ilman palkkaa? Ja jos saa SM-liigapelistä tasokkaamman kuin NHL-pelistä, se kertoo mielestäni kaiken kyseisen kommentin kirjoittajasta.

Älä nyt vie asiaa sivuraiteille. Nythän oli kyse NHL-pelaajista, joita halutaan kisoihin ja tulevatko he, vai eivätkö tule. Ei minusta, eikä minun ammatistani. Ja heillä on sitä pätäkkää jo aivan tarpeeksi.

Ja: lähtisin joka tapauksessa varmasti. Aivan, kuten Esa Tikkanenkin aina lähti.

PS. En väittänyt SM-liikapelejä tasokkaammiksi. Huomioin vain, että pelivauhti tuossa JYP-Kalpa pelissä näytti ja olikin kovempi kuin siinä NHL-pelivälähdyksessä.
 

laatokka

Jäsen
No tämähän selittääkin jääkiekkotietämyksesi tason. Ja muutenkin täällä siis halutaan vaihtaa nuori ja nälkäinen vanhaan ja raihnaiseen.

Ei kuule selitä yhtään mitään. Kyllä SM-liigan finaalipelissä vauhti voi aivan hyvin olla joskus kovempikin kuin jossain NHL-pelissä. Pelin tasostahan en sanonut mitään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Osaatko lukea? Kysymyshän kuului että: Lähtisitkö itse edustamaan Suomea omassa ammatissasi kesälomalla ja ilman palkkaa?
Jos minulle annettaisiin mahdollisuus lähteä edustamaan Suomea kesälomallani jonnekin kokkauskilpailuihin niin totta helvetissä lähtisin. Olisihan se suuri kunnia. Jo siksikin että minut oltaisiin rankattu näinkin korkealle tasolle kokkina. Tietenkin jos on jotain vaivaa niin sitten en lähtisi. Tietenkin tässä täytyy myös ottaa huomioon se ettei minulla olisi niin pitkää kesälomaa edes kuin Nhl-pelaajalla. Siinä missä kaksi viikkoa olisi jo puolet lomastani niin se olisi Nhl-pelurilla vasta alkusoittoa. Vastasin siis vaikkei minulta kysyttykään... Mitä tulee sitten näihin kieltäytymisiin niin tottakai ne vituttaa mutta maajoukkue-edustus ei ole kuitenkaan velvollisuus. Mikäli on vammoja ja asenne ei ole kohdallaan niin tuskin sellaisesta pelaajasta paljoa edes hyötyäkään olisi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei kuule selitä yhtään mitään. Kyllä SM-liigan finaalipelissä vauhti voi aivan hyvin olla joskus kovempikin kuin jossain NHL-pelissä. Pelin tasostahan en sanonut mitään.

Vauhti voi olla myös Mestis-matsissa erittäin kova, kovempi kuin SM-liigassa. Ja myös ottelun viihdearvo voi olla (ja yleensä onkin) Mestis-ottelussa korkeampi, maalejakin tulee keskimäärin enemmän. Pelin tasosta en minäkään sano mitään...

...paitsi sen verran, että esimerkkini oli ehkä sittenkin huono. SM-liigan ja NHL:n tasoerot ovat huomattavan suuret ja kiistattomat, mutta SM-liigan viimeisten ja Mestiksen kärkijoukkueiden erot eivät lopultakaan kovin suuret pelillisesti ole. Mestiksen runkosarjan kakkonen ainakin kykeni vääntämään viimeiseen asti ja seitsemänteen peliin asti SM-liigan runkosarjan kolmanneksi huonoimman kanssa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Veikkaisin, että mukaan saadaan vielä T.Ruutu (tullut yleensä aina mukaan vaikka sopimuskin ollut katkolla + velipoika mukana kisoissa), J.Jokinen (tullut myös yleensä aina mukaan + vanhoja kavereita Dallas-ajoilta joukkueessa) sekä Kukkonen (uskon, että nälkää riittää vielä hieman heikommin menneen kauden johdosta). Pitkäsen, O.Jokisen tai Kiprusoffin tuloihin en jaksa uskoa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kukkonen, Ruutu, OJokinen, JJokinen ja Pitkänen nostaisivat joukkueen ihan uudelle tasolle.

Eikös se kuitenkin ollut niin, että joukkueeseen mahtuu enää maksimissaan neljä kenttäpelaajaa ja yksi maalivahti (alkusarjassa 2+1 ja jatkosarjassa 2)? Eli tuo kaavailu ei voi mitenkään toteutua.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, otetaan ne foliohatut pois päästä. Kyllä sieltä ihan oikea tärsky on tullut: http://www.youtube.com/watch?v=BNhrdc_yC_g

Jos katsoi eilistä Phillyn peliä, niin näki tietyn vaisuuden otteissa.

Team officials say Heward's prognosis is good, but he will miss at least a week under NHL rules following the concussion.

Timonen on siis saanut tuon aivotärähdyksen ottelusarjan viimeisessä pelissä vai onko niin, ettei NHL:n tarkat rajoitukset aivotärähdyksen saaneille pelaajille päde enää Stanley Cup -pudotuspeleissä? Minä en Timosta syyllistä mistään, mutta eiköhän Kimmo ole parin päivän lepäämisen jälkeen Havaijilla lätkimässä rantapalloja.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jussi Jokinen on pelannut viime viikot ilmeisesti polvituen kanssa, joten uskoisin ettei ole tulossa jos Carolina tippuu.
 

laatokka

Jäsen
Tästä varmaan on jokseenkin turha vääntää, mutta en malta olla kysymättä, mikä tekee jääkiekkomaajoukkueessa pelaamisesta sellaisen tehtävän, joka on isänmaan kannalta oleellisempi kuin, no, moni muu asia? Eikö ole epäisänmaallista yleensä pelata jääkiekkoa ulkomailla, maksaa verot ja tehdä töitään vieraan vallan alueella, vieraan vallan markkinataloutta edistäen ja vieraan vallan kansalaisia viihdyttäen?

Kyse on minkä tahansa lajin edustustehtävästä, jossa edustetaan omaa maataan. Ei pelkästään jaakiekon kohdalla. Kyllä jääkiekokkoa voi ulkomailla pelata, mutta kun isänmaa kutsuu, niin sillloin mennään.

Todellinen isänmaankutsun kuuliainen noudattajahan tietenkin asuu Suomessa, pukeutuu vain suomalaisiin vaatteisiin, syö vain suomalaista ruokaa, ajaa vain suomalaisella autolla, käyttää vain suomalaisia tietokoneita, ostaa vain suomalaisia lääkkeitä...

Ei mitenkään liity maansa edustamiseen jääkekkokaukalossa.

MM-kisajoukkueen rinnastaminen sotatilassa tarvittaviin asevoimiin on sekin varsin mädäntynyt vertaus, tämähän on onneksi vain jääkiekkoa, jossa ei ole pelissä ihmishenget, eikä edes maa-alueiden hallinta.

Oliko Stubb jollain tavalla sotaan lähdössä?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jussi Jokinen on pelannut viime viikot ilmeisesti polvituen kanssa, joten uskoisin ettei ole tulossa jos Carolina tippuu.

Totta. Polvi on hajalla, mutta minusta tämä kaveri saattaa vaikka ollakin tulossa, jopa "pienen" vamman kanssa. Eri asia on, että olisiko tästä apua joukkueelle. Ehkäpä on, kun kerran Carolinassakin mahtuu mukaan.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä lähtisin ehdottomasti lomallani edustamaan Suomea omassa ammatissani jos pyydettäisiin.

Eikä muuten ensimmäisenä tulisi mieleen kehitellä jotain teeskenneltyä vaivaa joka estäisi lähdön.

Varsinkaan sellaista vaivaa joka ei estäisi varsinaisen työni tekemistä, mutta estäisi tuon kunniatehtävän tekemisen.

Ai piru, kun rupesi selkää kolottamaan,,,-vai oliko se jalka. Hei tusinanaamat, kummasta saisi paremmin saikkua?
 

J.Petke

Jäsen
Minä lähtisin ehdottomasti lomallani edustamaan Suomea omassa ammatissani jos pyydettäisiin.

Niin olet tehnyt töitä 250 päivää putkeen ja sitten kun olet painanut loppupäivät paikat rikki niin silloin tulee pomo kysymään, että "mites olis kuule et kiinnostaisko sua tulla kolmeks viikoks siivoamaan noita yleisiä vessoja, palkkaahan et saa mutta ison kiitoksen kyllä"

Herätkää nyt jo valopäät. Ketä oikeasti kiinnostaa lähteä tuollaisen rupeaman jälkeen pelaamaan Tanskaa ja Norjaa vastaan ja samalla vaarantaa koko ensi kausi pelaamalla paikat rikki ja ylirasittuneena. Pahimmassa tapauksessa ei synny edes sopimusta ensi kaudelle kun Tanskan Jorg Madsen taklasi 6-1 tilanteessa polvella.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Ja sitten pätkä aiheesta. Kapanen oli ensimmäisessä ottelussa kumman pihalla, jännä nähdä, vaihtuuko kentälliset vai saako vielä jatkaa Immosen vierellä.

Niin, voihan JYP-mies asian tuollakin tavalla nähdä. Vai voisiko sen nähdä jopa niin, että saako Immonen jatkaa vielä Kapasen vierellä? Yksi hikinen maali Norjaa vastaan ei tehnyt Immosen pelistä mitenkään maagista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös