Miten tästä suosta päästään ylös?

  • 76 373
  • 536
Suosikkijoukkue
HIFK
Flancke kirjoitti:
Me haluamme muutosta - JHag & co haluavat jatkaa näillä pelimerkeillä - ei siinä sen kummempaa.

Huikeita johtopäätöksiä, kerta kaikkiaan. Ettei vaan nimimerkin taakse kätkeytyisi itse Adam West, alias Batman, joka tunnetusti päätteli erinäisiä asioita suurin piirtein yhtä vakuuttavasti ("Robin!! Kadun yli juoksi juuri äsken jänis! Siitä tuli mieleeni portfolioteoria, jonka kehitti aikoinaan John Doe! Ja sehän tarkoittaa silloin sitä, että ketsuppi on punaista, joten Arvuuttaja majailee varmasti kaupungin laidalla sijaitsevassa vanhassa Koff-panimossa! To the bat mobile!"). Muutosta tässä haluaa varmasti jokainen IFK-henkinen jamppa, jos ei ole totaalimasokisti. Jos ei muuta, niin pari kovan luokan pelimiestä joukkueeseen hirsovihkojen tilalle.

Sitä vaan en jaksa käsittää, että mikä helvetin muoti-ilmiö tosta alituisesta valittamisesta ja itkuvirren veisaamisesta on tullut? Pessimisti pettyy aina, joten se on aivan sama, potkitaanko se Pentti pihalle tässä ja nyt, paskaa sieltä tulee tilalle joka tapauksessa, eikö? Kylmä fakta on se, että juuri nyt kannattaisi keskittyä seuraamaan käynnissä olevaa liigaa, eikä joka viestissä kirota kulunutta 15 vuoden ajanjaksoa, jolloin IFK on kontannut paria poikkeusta lukuun ottamatta. Tätä kauttakin on tahkottu vasta muutama vaivainen matsi ja pelkästään IFK:n rosteria katsomalla sarjatilanne on tällä haavaa varsin kohtuullinen. Pitäähän aikuisilta(?) ihmisiltä sen verran malttia löytyä, että katsotaan kautta pidemmälle ja tehdään johtopäätöksiä vasta sitten. Itse en puolustele Penaa tai muitakaan asioista päättäviä, koska ilman muuta johtoportaassa on sössitty urakalla, mutta vitun typeräähän se olisi kaiken aikaa olla täällä leukojaan louskuttamassa samasta asiasta. Kannattaa koota pessimistiporukan viestit vaikkapa kuluneelta viikolta yhteen läjään ja lukaista ne hartaudella läpi. Tehnee mieli viiltää ranteet auki tai vetää ittensä leppään moisen masennusmassan jälkeen.

Eilisestä "varmasta tappiosta" Kärpille vielä sen verran, että sekin oli väärin voitettu jälleen kerran: "Kyseessä oli yksittäinen ottelu joka yhtä hyvin olisi voinut kääntyä toiseen suuntaan - joten sen varaan on aivan turha laskea." (copyright Flancke). Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta itse olen jo pitkään ollut siinä käsityksessä, että jokainen jääkiekkomatsi on ns. yksittäinen ottelu, joka voi yhtä hyvin kääntyä suuntaan jos toiseenkin. Mutta sen varaan lienee turha laskea...
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okay Simon & Boys - got the message/point taken - menen nyt syömään......
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valituskirjeet

Eihän täällä nyt ketään pitäisi kieltää kirjoittamasta, senhän on lapsellista. Kuten olen jo aikaisemmin todennut, on niin raskasta, tämä paskanjauhaaminen. Täällä teilataan kaikkea vaan sen takia, että ne on Penan hankintoja ja tai aikaansaannoksia. Askey on perseestä, White on perseestä, Schnappi on hyödytön, rosteri kusee. Millekään asialle ei anneta aikaa, kaiken pitää olla heti valmista ja fantastista. Hauhtonen on ihan mahdoton tapaus, kun ei tehnyt hattutemppua ekassa ottelussa, sitäkin joutui odottamaan vissiin joku 5 ottelua. Ja White on siis ihan mahdoton tapaus ja huono hankinta, senhän me pystymme jo Hbl.n artikkelin perusteella sanomaan. Jos Keklu olisi miehen hankkinut, niin hän olisi "best possible" hankinta ja esim. loistavasta scouttauksesta.

Olisi hyvää kuin jotkut kirjoittajat ymmärtäisivät, että osa porukasta täällä on sitä mieltä, ettei ole enään merkitystä vaikka Pena tekisi mitä vaan ja vaikka saisikin nakkikattilan tuotua Nordikselle. Se on silloin tuotu, tsägällä ja väärällä tavalla. He haluavat siis HIFK.n johdon vaihtoon, kaikissa tapauksissa.

Keskustelu on sen takia turha käydä yksittäisten asioiden ja argumenttien pohjalta.

Toinen osa kirjoittajista täällä keskittyvät asioiden kehittämiseen ja suhtautuu neutraalisti (tai myönteisesti) nykyiseen johtoon.

Toiset uskovat evoluutioon ja toiset revoluutioon.

Olisi hyvää jos meillä olisi kaksi erillistä ketjua. Yksi joka keskittyy siihen miten HIFK voi nousta tämän kauden aikana nykyisen johdon ohjauksessa taistelemaan paikasta 4 parhaan joukosta. Tässä ketjussa vältettäisiin kaikin tavoin syyttelemästä johtoa asioista, vaan asiat käsitellään johdon olemassaolon reunaehtojen pohjalta. Eli puidaan tässä ketjussa, pelisysteemejä, kokoonpanoja ja joukkueen toimivuutta.

Sitten olisi toinen ketju jossa voisimme puida HIFK.n tulevaisuutta johdon vaihtamisen näkökulmasta. Nyt nämä asiat menevät sekaisin kuten nuo kuuluisat puurot ja vellit. En tiedä pystyykö kaikki kirjoittajat tällaiseen loogiseen jakoon, mutta se olisi ehkä kokeilemisen arvoinen ratkaisu.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Simon kirjoitti:
Eilisestä "varmasta tappiosta" Kärpille vielä sen verran, että sekin oli väärin voitettu jälleen kerran: "Kyseessä oli yksittäinen ottelu joka yhtä hyvin olisi voinut kääntyä toiseen suuntaan - joten sen varaan on aivan turha laskea." (copyright Flancke). Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta itse olen jo pitkään ollut siinä käsityksessä, että jokainen jääkiekkomatsi on ns. yksittäinen ottelu, joka voi yhtä hyvin kääntyä suuntaan jos toiseenkin. Mutta sen varaan lienee turha laskea...

Olet väärässä. Ne jääkiekkomatsit, jotka IFK häviää, eivät ole ns. yksittäisiä otteluita, eivätkä ne olisi voineet kääntyä toisin, ja nämä tappiot kertovat kaiken jengistä ja mihin se tämän kauden aikana pystyy. Ainoastaan ne matsit, joista jotenkin saadaan joulutettua pisteitä himaan, ovat ns. yksittäisiä otteluita.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Maalituomari kirjoitti:
Te negatiivisuuden perikuvatkin voisitte puolestanne hieman joustaa mielipiteissänne. Onko juuri niin, ettei yhtään positiivista asiaa HIFK:sta ole teille irronnut tällä, viime, tai sitä edellisellä kaudella? Hyvä esimerkki on äskeinen Flancken viesti, jossa eilinen voitto Kärpistä -kylmän viileästi-, jos nyt ei suoranaisesti mitätöity niin ainakin nollattiin täysin ja laitettiin tuurin piikkiin ja kerrottiin seuraavien matsien hävittävän varmasti.

Tämä oli tosiaan loistava esimerkki. Jos asia on käsitettävissä millään tasolla vähääkään negatiivisesti, se on absoluuttisesti juuri niin, eikä mitään muuta vaihtoehtoa ole. Kovin raskasta on käydä silloin keskustelua, eikä itselläni ainakaan ole intoa lukea tällaista ketjua ajatuksella läpi. Vaikka olenkin sitä mieltä, että organisaatiossa on parannettavaa ja paljon.

Toisaalta en usko, että näillä tahoilla on haluakaan käydä keskustelua, lähinnä petterisihvosmaisesta kertovat, miten asiat todella ovat. Siis heidän mielestään.

Olkaa hyvä, jatkakaa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Maalituomari kirjoitti:
Svante kirjoitti:
Te negatiivisuuden perikuvatkin voisitte puolestanne hieman joustaa mielipiteissänne. Onko juuri niin, ettei yhtään positiivista asiaa HIFK:sta ole teille irronnut tällä, viime, tai sitä edellisellä kaudella?

Koska minua on matkan varrella "leimattu" pessimistiseksi niin otan itseeni.
Johonkin ketjuun ennen kauden alkua kirjoitin, ja seison edellen sen takana, että minulle kelpaa nykyinen jengi. Eli, se joka oli jo kauden alkajaiseksi.
Tuo ei mielestäni ole negatiivista, eihän?
Minua on, lievästi sanottuna, potuttanut huono talous ja siinä samassa HIFK:n jääkiekkojohto. Tämän mielipiteeni takana seison edelleenkin kunnes toisin todistetaan ja sehän on mahdollista. Siitän on jo oma ketjunsa ja siihen asiaan palaan vielä.
Olen myös tässäkin forumissa kirjoittanut, etten ole nähnyt vielä yhtään peliä livenä, joten jätän kommentoimatta pelejä. Sekin taitaa olla positiivista vaikka se koskee minua eikä IFK:ta.

Vaikka olenkin pessimisti en kuitenkaan usko, että HIFK:n jääkiekkoa tuhotaan, vaikka mielentilani joskus sanoo toisin.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalituomari kirjoitti:
Heitäpä sinä Flancke vähän volttia aikasi kuluksi.


Tehdäänpä tässä maalidumari nyt yksi asia heti selväksi - ei tässä kenelläkään ole mitään sinua/muita Gloryhunter vihaajia vastaan. Asiat riitelevät - ei Jatkoajan kirjoittajat - ei tässä mitään henkilökohtaista - ainakaan vielä ; )

Olet varmasti oikeassa siinä että joskus voisin olla positiivisempi - samalla lailla kuin mielestäni tietyt fanit voisivat avata silmänsä ja katsoa nykyistä menoa sekä historiaa.

En myöskään ymmärrä miksi tietyt kirjoittajat ilmiselvästi menettävät yöunensa tiettyjen nimimerkkien kirjoituksien vuoksi - kommentoikaa kirjoituksia - ei kirjoittajia.

Ja nyt olen sitten - mielenrauhan säilyttämiseksi avannut ihkauuden itkijöiden ketjun "Gloryhunter Ritaireiden.." oma ketju - joten sinne vaan porukka joukolla itkemään - ja ne jotka saavat tästä traumoja - voivat jättää ketjun oman onnensa nojaan.

Eix jee??
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Paukku kirjoitti:
On tämä kummalliseksi mennyt tämä keskustelu tällä palstalla. Muutamat moottoriturvat tappelevat kenellä on isoin. Pentti ulos, Penttiä ei saa potkia. Sijoitus liian huono, vahvistukset on perseestä. Ostan yritykselleni lippuja ja olen tyytymätön tuotteeseen jne.

Tyytymätön saa ollakin ei siinä mitään, mutta hieman hämää tuo "yrityksemme ostaa niin ja niin monta lippua" -heitto. Eipähän ainakaan mene omasta pussista. Jotkut kun maksavat ne sikakalliit liput itse omasta palkasta.

Sitten vaaditaan Penan päätä vadille hinnalla millä hyvänsä. Vaihtoehtoa ei tosin ole tietääkseni tarjottu. Tottahan se on, ettei Penan hankinnat ole olleet järin onnistuneita viime vuosina. Ulkolaiset "uudet hankinnat" eivät ole olleet vahvistuksia (Simicek, Stahos, Cipruss, Podkonicky, Draper jne.) ja rahaa heihin on palannut ties kuinka paljon. Sen takia olisi hyvä hankkia urheilutoimenjohtaja erikseen. Pena kun ei näköjään onnistu hankkimaan vahvistuksia sillä osumatarkkuudella millä pitäisi.

Myös tyyliin vaaditaan muutiksia. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA! Jos HIFK voittaisi samanlaisella kahvakiekolla mestaruuden kuin Tappara pari vuotta sitten, ei mestaruus olisi sama asia kuin nykytyylillä voitettu. Se on pakko sanoa, että HIFK:n tyylillä on tosin nykypäivänä vaikea voittaa mestaruutta.

Tämän hetkinen sijoitus ei näytä hyvältä, mutta kausi alussa ja sijoille 3-5 on matkaa huimat kaksi voittoa! Eli ei vielä heitetä kirvestä kaivoon vaan katsotaan positiivisesti tulevaisuuteen. Tämähän on vain jääkiekkoa vaikka kovaa bisnestä onkin ja välillä ketuttaa maksaa rusettiluistelun katsomisesta 25€.

Tämä pitkä kirjoitus on kokonaisuudessaan erinomainen kannanotto ja vastaa pitkälti omia tuntemuksiani HIFK:hon liittyvissä asioissa. Pena jakaa mielipiteet, osa tykkää, osa ei todellakaan pidä.

Joissakin viesteissä vaaditaan HIFK:lle UTJ:ta. Silti en ole nähnyt montaakaan ehdotusta, kuka täyttäisi tämän tuulisen ja vaativan paikan vaatimukset. On kovin helppo itkeä ja vaatia muutoksia, mutta ilmeisesti nimien esiintuominen on sitten huomattavasti vaikeampaa. Millainen viestitulva siitäkin syntyisi, kun joku märkäkorva tulisi harjoittelemaan "minun HIFK:hon" miten niitä pelaajia scoutataan. Mielestäni HIFK:n on syytä vakavasti harkita UTJ:n palkkausta tämän kauden jälkeen ja nimenä esiin Ilkka Sinisalon. Tähän ehdotukseen tuli muistaakseni palautetta muutamassa viestissä, muuten oli aika hiljaista. Tämä tuntuu olevan muutenkin keskustelun anti: vaaditaan muutoksia, mutta kukaan ei kerro miten niitä muutoksia tulisi tehdä. Heittäkää nyt nimiä kehiin, jotka tyydyttävät, niin tulee keskusteluun enemmän sisältöä.

Toisekseen, jokaisella HIFK:ta kannattavalla on oikeus (ostettujen lippujen, hodareiden, kausikorttien, tuoppien yms.) määrästä riippumatta oikeus arvostella joukkueen toimintaa jäällä ja sen ulkopuolella. Mutta jätetäänkö nyt kuitenkin tällaiset naurettavat eri lakeihin vetoamiset sinne lain puolelle? Urheilu ja oikeus ovat toki lähentyneet toisiaan, mutta silti laji jääkiekko ja kuluttajansuojaoikeus ovat hieman huonosti yhteensovitettavissa esim. siinä mielessä, että vituttaa katsella Joonas Vihkon pyörimistä jäällä.

Edelleenkin täällä saa kirjoitella ja siitä syntyy mehevää tai vähemmän mehevää keskustelua, mutta jos osaa esittää kritiikkiä joukkueen nykytilasta, niin osannee myös keksiä lääkkeet syndroomaan nimeltä HIFK:n alennustila.

Omasta mielestäni joukkue tarvitsee yhden maalintelijän (ala Banham) ja joko hyvän kiekollisen pakin/kädellisen hyökkääjän. Muuten Askey näytti raporttien perusteella ns. voittavalta maalivahdilta ja kunhan saadaan herra White kuntoon, niin kolme ensimmäistä hyökkäyskenttää voidaan muodostaa näin:

Sniper?-Hauhtonen-Salmelainen

Salonen-White-Petrell

Luttinen-Häppölä-Järvinen

ja loput sitten nelosketjuun rouhimaan.

Meillä on kaksi erinomaista nuorta lupausta joukkueessa, Salonen ja Petrell ja heidän kehityksensä tällä kaudella mielenkiintoista seurattavaa.

Mutta itse otsikkoon liittyen sanoisin: että HIFK nousee tästä suosta Paroni von Münchousenin opein.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
JHag kirjoitti:
Otan vapauden kutsua tätä ryhmää Stubbiksi ja hänen pikku apulaisikseen. Kempes: mitkä pikkuapulaiset? Missä hehkutan Lainetta ratkaisuna kaikkeen? Taklaukset kevyitä? Oliko simmut kiinni Jokerit-HIFKissä, kun itse Tomek otti happea Laineen pommin jäljiltä? Suosittelen lääkettä nimeltä lajituntemus: Laine ja Lostedt, kuin myös Schnabel, ovat nykyään merkattuja miehiä. Hyvin osaavat vastustajat väistellä jo.

Niin, lajituntemustahan tällä palstalla ei ole kuin JHagilla ja Isakssonilla. Pahus, kun yrittää tulkita peliä nimeä jääkiekko ja kaikki menee aina väärin.

Ihmeellistä, että Heikki Laine taklaa aina silloin kun en ole paikalla. Huomenna olen Elysee-hallissa katsomassa TPS -IFK matsia ja tulen seuraamaan tarkasti Heikki Laineen peliä. Jokaisesta Heikki Laineen kunnollisesta taklauksesta tarjoan sinulle JHag bissen.

Turhaa täällä JA:ssa on enää jatkaa kritiikin antamista. Kaikki IFK:n kritisoijat ovat luopioita ja takinkääntäjiä. Mutta pääasia on se, että IFK:lla menee hyvin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Täällähän on kunnon valittajien talkoon. Pessimistit valittaa kun kaikki on hävitty ja muroihinkin kustu, optimististit valittaa kun pessimistit valittaa ja loppujen lopuksi kaikkia vituttaa.

Ihan tiedoksi JHag'llekin että avasin tämän ketjun koska mielestäni HIFK pelasi todella huonosti ja se peli näytti todella suolla tarpomiselta. Eikä se hyvältä näytä vieläkään vaikka Kärpät voitettiinkin. Vieläkin HIFK'n ainoat tekopaikat rakentaa ykkösketju joka meidän kaikkien onneksi on pelannut helvetin hyvin. Jos tämän tosiasian toteaminen on valittamista ja itkemistä, niin mitä helvettiä täällä saa kirjoittaa ilman että saa valittajan leimaa?

- tinke-80
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Analyytikko_ kirjoitti:
Edelleenkin täällä saa kirjoitella ja siitä syntyy mehevää tai vähemmän mehevää keskustelua, mutta jos osaa esittää kritiikkiä joukkueen nykytilasta, niin osannee myös keksiä lääkkeet syndroomaan nimeltä HIFK:n alennustila.

Kovin on vaikeaa allekirjoittaneella. Pyörii kuin tuuliviiri. Välillä jengi tuntuu hyvältä ja välillä aivan skeidalta. Vielä en ole pystynyt muodostamaan selvää mielipidettä tästä tämän kauden virityksestä. Olen kallistunut odottamisen kannalle. Pelaajat tsemppaavat ja tuntuvat nauttivan Sheddenin koutsaamisesta. Valmennus tuntuu olevan mukana meiningissä ja pyrkii selvästi tekemään ratkaisuja, jotka tähtäävät voittoon. Pidän joukkueen yleisilmeestä ja varsinkin Salmelaisen esimerkillinen pelaaminen saa muutkin pelaajat selvästi tsemppaamaan. Joukkueen henki tuntuu olevan hyvä.

Materiaali onkin sitten toinen juttu. Tosiasiaa ei pysty kiertämään. Palikoita puuttui liikaa kauteen lähdettäessä. Kingin oharit romuttivat IFK:n suunnitelmat joukkueen rakentamisesta. Silti en pysty ymmärtämään, miksei hankittu tarpeellisia kotimaisia vahvistuksia joukkueeseen ajoissa. Itse olisin mennyt viime kaudella heiluttelemaan rahasäkkiä Voutilaisen, Laakkosen ja Torkin luokse ja kysynyt: kuinka paljon? Näiden pelaajien jälkeen joukkueen hyökkäys olisi ollut materiaaliltaan tarpeeksi kova haastamaan kärkiporukoita. Puolustukseen vaikka Alanko tekemään perusduuniaan. Nämä hankinnat olisivat olleet varmoja tapauksia ilman mitään toivotaantoivotaantoivomista. Nyt rahaa palaa ja onnistumisesta ei ole mitään takeita.

UTJ tms. tarvitaan. Nimiäkin on mainittu: Sinisalo, Linna, Ruuttu...pääasia on kuitenkin täysipainoinen keskittyminen juuri tähän puuhaan. Vasurilla nämä hommat eivät onnistu. Agentteja kuunnellen vielä vähemmän. Kiirekin olisi, sillä jonkun pitäisi jo nyt ruveta miettimään ensi kauden jengiä.

Odotellaan sitä Pentin isoa vonkaletta. Ja odotellaan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tinke-80 kirjoitti:
Täällähän on kunnon valittajien talkoon. Pessimistit valittaa kun kaikki on hävitty ja muroihinkin kustu, optimististit valittaa kun pessimistit valittaa ja loppujen lopuksi kaikkia vituttaa.
Niinpä, minua häiritsee, tai siis pikemminkin huvittaa tuo valittamisesta valittaminen. HIFK-faneissa niin kuin muissakin väestöryhmissä, on maltillisempia ja "maltittomampia" (helvetin huono sana, mutta en keksinyt parempaa) kannattajia, ja niinhän sen kuuluu ollakin. Pahinta, mitä yhteisö voi tehdä, on tukahduttaa yhteisön sisältä kumpuava muutoksenhalu. Valittamisesta valittaminen vain on yksinkertaisesti turhaa, ellei kyse ole mistään äärimmäisyyksiin menevästä toiminnasta.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lawless kirjoitti:
Niinpä, minua häiritsee, tai siis pikemminkin huvittaa tuo valittamisesta valittaminen.

Samaa mieltä muuten, mutta mitäs näistä jotka valittavat valittamisesta valittajista sitten pitäisi sanoa? :)

Ja bambamcam - Älä sano, että joku vielä keksi tosissaan ehdottaa Ruuttua tuollaiseen tehtävään?
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
#12 kirjoitti:
Ja bambamcam - Älä sano, että joku vielä keksi tosissaan ehdottaa Ruuttua tuollaiseen tehtävään?

Tosissaan olemisesta en tiedä, mutta nimi mainittiin. "Vankat" näytöt Bluesissa painavat vaakakupissa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag kirjoitti:
Otan vapauden kutsua tätä ryhmää Stubbiksi ja hänen pikku apulaisikseen.

Otan vapauden sanoa, että tämä ryhmä on tuhonnut Jatkoajan vilkkaimman ja eniten kirjoituksia omanneen osion. Topicien otsikoinnista riippumatta jokainen ketju sisältää viestejä 15 vuotta kestäneestä joukkueen tuhoamisesta ja kääntyy aina pois aiheesta. Joukkoa vetää ilmeisesti moneen kertaan kirjoitusoikeudet menettänyt henkilö. Koska modet tämän sallivat sille ei tietysti voi mitään. Ja tiedän myös, että tällainen arvuuttelu on sääntöjen vastaista, mutta olkoon, koska seuraan joka tapauksessa veli JHagin esimerkkiä ja poistun takavasemmalle ainakin toistaiseksi. Pitäkää hauskaa ja itkekää itsenne verille.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Otan vapauden sanoa, että tämä ryhmä on tuhonnut Jatkoajan vilkkaimman ja eniten kirjoituksia omanneen osion. Topicien otsikoinnista riippumatta jokainen ketju sisältää viestejä 15 vuotta kestäneestä joukkueen tuhoamisesta ja kääntyy aina pois aiheesta. Joukkoa vetää ilmeisesti moneen kertaan kirjoitusoikeudet menettänyt henkilö. Koska modet tämän sallivat sille ei tietysti voi mitään. Ja tiedän myös, että tällainen arvuuttelu on sääntöjen vastaista, mutta olkoon, koska seuraan joka tapauksessa veli JHagin esimerkkiä ja poistun takavasemmalle ainakin toistaiseksi. Pitäkää hauskaa ja itkekää itsenne verille.


Kyllä sinun arvuuttelut menevät aivan päin honkia - myöskin tässä asiassa. Luuletko että meitä nega-faneja on olemassa vain kymmenkunta - ja kaikki kirjoittelevat tälle palstalle?

Ja jos homma tuntuu paskalta - niin tässä tapauksessa syy löytyy kyllä omasta peilikuvasta. Ei nega-viestejä nimittäin tarvitse lukea. Tuolla on monta ketjua jossa voi edelleen paistatella auringossa kuten "pakkitilanne Karalahden sairasloman aikana" jne.

Itse olet sitäpaitsi ollut täällä suoltamssa paskaa toisten päälle tyyliin "Mitään idioottimaisempaa käytöstä kuin viimeisen viikon aikana on saanut nähdä en ole ikinä kuvitellut näkeväni tämän seuran ympärillä. Uskomatonta paskaa, hävetkää."

Kuka sinä olet sanomaan kenen täällä pitäisi hävetä? Niin kauan kun porukka maksaa lipuistaan niin saa sanoa aivan mitä lystää. Vapaalippulaisille voit sitten räyhätä minun puolestani niin paljon kun haluat.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Kritiikki on sallittua

On lapsellista ottaa nokkiinsa tiettyjen nimimerkkien kritiikistä. Tietenkin kritiikki on liioiteltua eikä kaikilta osin objektiivista. On silti tervetullutta, että johdon toimia kritisoidaan, sillä menestys viimeiseltä parilta kymmentä vuodelta ei totta tosiaan ole ollut resurssien mukaista. Totta puhuen se on suurimmaksi osaksi ollut lähinnä surkuhupaista.

Olen silti sitä mieltä, etä Pena on parantanut otettaan viime kausina. Tälle kaudelle on lähdetty tarkoituksellisesti hakemaan muuta kuin menestystä (sanovat mitä sanovat). Peli on silti ollut viihdyttävää ja tällaisen välikauden voi joten kuten niellä viime kauden satsausten ja enemmän tai vähemmän yllättävän epäonnistumisen jälkeen. Yhtä kautta enempää ei välikausia kyllä jaksa katsoa.

Summa summarum: johdon toimia on täysin oikeudenmukaista ja perusteltua rankastikin kritisoida. Siitä on turha kenekään ottaa nokkiinsa, vaikka johto hyvääkin on viime aikoina saanut aikaan.
 

Huumala

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, uutena kirjoittajana mutta kauan jatkista lukeneena samoilla linjoilla Isakssonin kanssa. Joka ikinen puheenaihe vaihtuu jossainvaiheessa valituskonsertiksi samoista jutuista,viestiketjusta piittaamatta.Ja sitten onkin puolustuksen vuoro,ja jatketaan vuorotellen kunnes vaihdetaan ketjua.Mutta kertaus on opintojen mami.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
No niin, tulihan sieltä suoraselkäinen vastaus esittämääni kysymykseen. Lisää kuitenkin kaivataan ja mielellään niiltä, jotka ovat ilmoittaneet että HIFK tarvitsee UTJ:n lisäksi sitä ja tätä.

Materiaali on tosiaan kapeahko ja lisävahvistuksia tarvitaan, kuten jo aiemmin totesin viestissäni. Pena hankki tälle kaudelle kolme vahvistusta (Ahosen, Hauhtosen ja Salmelaisen). Näistä yksi lähti, mutta kuulemani mukaan kaksi viimeistä ovat olleet ns. liekeissä. Tämän lisäksi ovat tulleet: Schnabel, Beny, White ja Askey. Kahta viimeistä on vaikea arvioida vielä tässä vaiheessa, mutta en sano olevani ainakaan niin pettynyt Pentin hankintoihin, että mies pitäisi potkia samantien ulos omalta paikaltaan. Salmelaisen taidot tiedettiin, mutta Hauhtonen on ilmeisesti osoittautumassa loistokaappaukseksi. Ahosen nykykuntoa (ilmeisen hyvää) ei sitten koskaan päästy todistamaan, mutta näistä kolmesta kevään hankinnasta annan Penalle pisteet.

Miinusta tulee siitä, että esim. nimet Torkki, Voutilainen ja Widing olisivat mahtuneet minun HIFK:ni. Tässä olet bam oikeassa, että joukkueen vahvistaminen jätettiin liian suurelta osin syksyyn, ja nyt sitten verkkoja paikkaillessa saattaa tulla otettua siikaa tai särkeä, toivottavasti vielä pari jalokalaa tulee. Mikä sitten esti sen, ettei hyviä kotimaisia kiinnitetty jo keväällä? Tähän osannee paremmin vastata joku joukkueen paremmin tunteva.

Sitten tämä UTJ-kysymys. Näistä kolmesta mainitsemastasi ainut potentiaalinen vaihtoehto omasta mielestäni olisi Ilkka Sinisalo. Perusteluina mm. pitkä NHL-ura ja siellä kuodut kontaktit, teki hyvää työtä Espoossa ennen kuin muuan Chrisun kanssa tuli hieman riitaa ja I ilmeisesti herrasmiehenä vetäytyi ja jätti palapelin Ruutun harteille. Tietysti tunnetuin seurauksin (tällä samalla työnäytteellä Ruuttu mielestäni voidaan sulkea pois HIFK:n UTJ-valinnoista). Lisäksi Sinisalolta löytyy HIFK-taustaa ja olisi mielestäni sopiva jakamaan Panda-Matikaisen nyt liiaksi paisunutta työtaakkaa. Joku muu on sitten varmaan toista mieltä. Linnan vahvuus on ehdottomasti koulutus-ja muissa talouspuolen asioissa, mutta olisiko miehestä hoitamaan (ns. kylmiltään) näin tuulista ja vastuullista paikkaa isossa organisaatiossa? Sanotaan näin, että varmasti tulevaisuudessa, mutta ei vielä HIFK:ssa.

Valmentaja-kysymys ja sen mukanaan tuomat haasteet. Nyt näyttää siltä, että herra Shedden on saanut joukkueen pelaamaan sen ainoilla vahvuuksilla ja pelaajat pelaavat yksinkertaista lätkää, jonka avulla pisteitä raavitaan koviltakin joukkueilta, mm. Kärpiltä. Nyt tulee varmasti kuittia, mutta voisiko jopa sanoa, että joukkue pelaa jopa hieman taitojensa yläpuolella? Mikä on Sheddenin osuus herra Karalahden uudistuneessa ja kurinalaisessa olemuksessa? Tämän pienen alustuksen jälkeen kysyn, pitäisikö jo tässä vaiheessa kautta ruveta miettimään herroille Shedden-Kuitunen jatkosopimusta ainakin seuraavalle kaudelle. Se mitä HIFK:sta on viime kausina puuttunut, on ollut nimenomaan jatkuvuus, sama perisynti on vaivannut viimekausina HIFK:n johtoa, josta aikaisemmin päästiin ilkkumaan sitä naapurin leuatonta kiekkotietäjää. Jos Shedden tosiaan onnistuu kauden loppuun asti yhtä hyvin tehtävässään, niin mielestäni on syytä jättää mailanmittaaja-Jalonen suosiolla sinne Rinkulaansa (jossa tekee tosiaan hyvää työtä) ja olla ottamatta toista kertaa Mälkiä-tyylistä riskiä 2000-luvulla. Uusi valmentaja tuo kuitenkin aina mukanaan uudet systeeminsä ja pelitapansa ja jos nykyinen toimii kohtalaisesti tällä rosterilla, niin miten se voisi toimia astetta laadukkaammalla rosterilla. Valmentajanvaihdos tuo aina omat riskinsä, miksi ottaa turha riski, jos siihen ei ole täysin välttämätöntä syytä?

Olen kiinnittänyt huomiota esim. siihen, että Vili Viitaluoma alkaa hiljalleen lunastaa häneen asetettuja lupauksia. Tällaiset kaverit on saatava takaisin joukkueeseen, nyt kun SM-Liigaa jatkuvasti kupataan enemmän ja enemmän. Jos jossakin on mielestäni epäonnistuttu, niin nimenomaan pelaajien scouttauksessa. On vaikea ymmärtää, että esim. Pelicans on jälleen löytänyt loistavan ruotsalaisen omaan joukkueeseensa ja muutenkin HIFK tuntuu ummistavan silmänsä välillä kovinkin selkeästi siltä, että kyllä pelaajia on tarjolla, mutta odotellaan vain sellaisia huippuja, jotka täyttävät joidenkin fanien "kaikki mulle, tänne heti-asenteen". Monikin pelaaja vahvistaisi HIFK:ta, jos heille tarjottaisiin oikea ruutu.

Pasi Salonen ja Lennart Petrell ovat kavereita, joista on lupa odottaa todella paljon. Pysyessään terveinä he ovat jo tämän kauden joukkueessa isossa roolissa ja jatkavat kehitystään eteenpäin Sheddenin alaisuudessa. Sen sijaan tämän kauden tulisi olla viimeinen muutamien ikilupausten suhteen, jos se kadonnut pelikunto ei tänäkään vuonna löydy, niin maisemanvaihdos saattaa vain piristää.

Muutoin näen HIFK:n tilanteen tälläkin kaudella huomattavasti parempana kuin moni muu tähän ketjuun kirjoittanut. Kuinka pitkälle tänä vuonna mennään, se on sitten eri juttu, muutamalla nappiin osuneella hankinnalla mennään tämänvuotisessa tasaisessa SM-Liigassa varmasti puolivälieriin ja mahdollisesti eteenpäin. Muistaakseni Johannes taisi kirjoittaa suurinpiirtein näin: "Askey tiputteli ja päästi pari helppoa alussa, mutta tarjosi sitten joukkueelleen mahdollisuuden täyteen pistepottiin sulkemalla täysin maalinsa suun". Jos tosiaan näin on, niin meillä on pitkästä aikaa riveissä ns. voittava maalivahti ja tällaisella kaverilla voidaan mennä hieman "tasaisemmallakin materiaalilla" pitkälle kevään tosipeleissä.

Tässä nyt omat mietteeni siitä, miten HIFK nousee tästä pienestä notkahduksestaan taas jaloilleen tätä ja ensi kautta silmälläpitäen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
HIFK ei ole missään suossa. Antakaa aikaa, peli ja joukkue kehittyy koko ajan, vaikka takapakkeja varmaan välillä tulee, esim. tänään Turussa voi olla vaikea peli, ellei Askey jatka huippuvireessä.

edit. Siirsin osan tekstistä oikeaan paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flancke kirjoitti:
Ei nega-viestejä nimittäin tarvitse lukea.

Aika vaikea on nykyään käydä IFK-osiossa keskustelua, kun kaikki osion ketjut suolletaan täyteen Sinunkin harrastamia kaikkionumpipaskaa -viestejä. Sinäkin olet parhaasi mukaan 28.9. 2005 lähtien ollut ansiokkaasti tukahduttamassa asiallista sananvaihtoa näppärine ketjuavauksinesi ja rakentavine pointteinesi. Ja ei, minäkään en ole mikään estämään Sinun kirjoitteluasi, jatka toki valitsemallasi linjalla. Kun Sinä sanot, ettei kaikkia negaviestejä tarvitse lukea, minä kysyn: miksi ne kaikki pitää kirjoittaa, kun voi olettaa, että sama viesti menee perille ilman, että se pitää kirjoittaa reilussa viikossa yli sata kertaa? Minua ihmetyttää henkilö, joka merkkaa kannattamakseen joukkueeksi seuran, jonka toiminnasta yksikään tähän mennessä postattu viesti ei taida sisältää mitään positiivista. Viestiesi käsiala saa helposti epäilemään, ettet Sinä edes ole mikään IFK-kannattaja.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mielestäni tulevaisuus riippuu täysin siitä mitenkä Peter Whiten peli kehittyy eli tuleeko miehestä Hifkin johtava liideri hyökkäykseen vai ei.

Jos tulee niin jonkinlaista menestystä voidaan odottaa mutta jos esitys ei oleellisesti parane niin Hifk ei kahdeksan joukossa ole keväällä.

Valmennuksen osalta on oikeastaan käytetty jo kikatkin että ollaan saatu pisteitä mutta eilinen liigan päätös kyllä teki sen että jonkin verran peli muuttuu väkisin.

Yhdellä kentällä voitetaan pelejä silloin tällöin mutta kun muut ei oikein saa mitään aikaiseksi niin tappioita tulee väistämättä.
Olisi kyllä kiva tietää miksi niin monta hyökkääjää ja miksei muutama pakkikin niin miksi he ovat suhteellisen täydellisessä kipsissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
mixu kirjoitti:
Mielestäni tulevaisuus riippuu täysin siitä mitenkä Peter Whiten peli kehittyy eli tuleeko miehestä Hifkin johtava liideri hyökkäykseen vai ei.
Whitelta ei tänään mikään maaginen peli. Moni voisi sanoa täydelliseksi flopiksi, mutta minusta miehessä voi olla johtohahmoksi hyökkäykseen. Hyviä väläytyksiä ja, jos katsoin oikein välillä jopa näytti ottavan pari kovempaa potkuakin. Tällä hetkellä mies tosin jäätyy, kun vauhti kovenee ja kiekko ei liiku vielä tarpeeksi nopeasti eteenpäin, mutta olen varma, että mies tulee vielä olemaan suureksi hyödyksi IFK:lle. Välillä oivaltavia ratkaisuja, mutta syötöt liian löysiä, joten jäävät vastustajan lapaan. Tulee, ehkä väärään ketjuun, mutta minun mielestäni White voi hyvinkin olla nostamassa IFK:ta suosta, vaikka vielä ei kovin hyvältä näytäkään.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
mixu kirjoitti:
Mielestäni tulevaisuus riippuu täysin siitä mitenkä Peter Whiten peli kehittyy eli tuleeko miehestä Hifkin johtava liideri hyökkäykseen vai ei.

Tämäniltaisen perusteella voi aika turvallisesti sanoa, ettei tule Whitestä mitään liideriä, koskaan, missään. Eli tulevaisuus on selllainen, jonka me ääripessimistit olemme aina tienneetkin sen olevan.

Olisi kyllä kiva tietää miksi niin monta hyökkääjää ja miksei muutama pakkikin niin miksi he ovat suhteellisen täydellisessä kipsissä.

Ei siellä minusta juuri kukaan kipsissä ole tai sitten kipsi on hyvin pysyväislaatuista. Tyhjästä on paha nyhjästä, vaikka kuinka vapautuneesti pelaisi.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Eilinen Narri-peli oli oikeastaan perustavaa laatua oleva esitys siitä mihin IFK tuolla materiaalilla pystyy. Ykkösketju ja Petrell ovat ne, jotka saavat peliä hieman kulkemaan, mutta kaikki muu, huh huh.

Tässä alkaa tuntua sille, että ei tolla materiaalilla oikeasti ole paljoakaan potentiaalia. Säälipleijarit kutsuvat, jos edes nekään.

Tiedetään, että liigaa on pelattu kymmenen peliä vasta. Mutta silti näkemäni perusteella ei ihmeellisestä kehittymisestä voi puhua. Eikä sitten kannata verrata TPS ja Tappara-pelejä keskenään. silla tavallahan sitä kehitystä löytyy, mutta ei juuri muuten.

Pakkien avaukset kamalia, taklauspeli aika olematonta (muutamaa väläytystä lukuunottamatta), maskiin nyt vittu joku, vauhtia on mutta ajaudutaan kulmiin kolmen miehen voimin.

Siis mitä v*ttua. Kannattaako tollasesta oikeasti edes maksaa 15 euroa/peli. Mielestäni ei todellakaan...Tiedän, että jengi tarvitsee kannustusta, mutta en ole mikään rockefeller, että voisin rahojani suden perseeseen syytää mielettömästi.

Tässä alkaa mieli kääntyä pikkuhiljaa Sihvosen linjoille. Vituttaa vaan, ensin Klubi "myi" mestaruuden ja nyt IFK on nukkunut siirtomarkkinoilla totaalisesti. Selityksenä Dave King on ihan mukiinmenevä, mutta ei se nyt vaan riitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös