Mainos

Miten suosikkijoukkueesi tappio vaikuttaa sinuun?

• 1 059
  • 20

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Eli tämmöinen kysely. Itse harmittelen oteelun jälkeisen illan tappiota, mutta seuraavana päivänä ei tunnu enää missään, ajattelee vaan että ei yksi tappio maata kaada, kunhan niitä ei tule liikaa!

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Sama homma... Unettomuutta saattaa esiintyä, mutta sitä saattaa olla myös railakkaan voiton jälkeen ;)

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Riippuu ketä vastaan häviää.
Jos TPS:sää, sitä mietitään vielä viikko jälkeenpäin.
Jos Tapparalle, pari päivää riittää.
Jos taas Hifkille, yksi päivä riittää.

Koskaan ei vitutus kestä vähempää kuin yhden päivän.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se nyt enää vanhemmalla iällä kovin paljoa harmita, mutta joskus 10 vuotta sitten oli tosi kova paikka, jos Lukko hävisi. Hetken aikaa ottaa päähän, mutta hallista kotiin on sen verran pitkä ajomatka, että siinä ehtii kyllä tappion pyyhkimään mielestään.

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Nyt kun on ikää tullut lisää, osaa sitä suhtautua aivan erilailla, kuin esim. 5-7 vuotta sitten. Nykyään sitä voi nauraa ja ajatella näin: Paska peli, mutta tulipahan nähtyä. Kieltämättä välillä harmittaa ja paljon, mutta se on erittäin harvinaista. Liekö sitten sillä osuutta asiaan, että toinen suosikki joukkueeni on pelannut harrasteliigassa 12 ottelua ja hävinnyt joka ikisen. Nyt viimeisin päättyi 13-0.
5-7 vuotta sitten, jos joku vastaantulija olisi sanonut jotain väärää, ei se olisi ollut kaukana ettenkö olisi mennyt ja tehnyt jotain typerää, mitä olisin saanut katua sen jälkeen. Onneksi ne ajat ovat takana päin. Olen huomannut, että elämässä on paljon muutakin, kuin jääkiekko. Vaikka se suurta osaa näytteleekin minun elämässä, niin ei se sentään koko maailmaa ole, vaikka välillä siltä näyttääkin.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Asiaa on tänä vuonna harjoiteltu

Erityisesti harmittaa niukka tappio, jonka olisi
pienellä tsempillä saanut käännettyä voitoksikin.

Onneksi elämässä on muutakin kuin jääkiekko, joten
harmistus ei ole kovin kattavaa.

Seuraavana päivänä, kun matsia puidaan turpakäräjillä,
on tietty vielä hieman sapekkaita kommentteja.

Sitten aletaan jo valmistautumaan seuraavaan matsiin
ja tappio pyyhitään mielestä.

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Jokainen hävitty kotipeli vituttaa, etenkin jos hävitää huonommalle joukkueelle. Mut tällä kaudella oon ottanu lähinnä huumorilla nuo SaiPan peliesitykset, koska lopputuloksen tietää yleensä jo etukäteen.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tällä kaudella ainoastaan yksi tappio- peli vitutti rankemman päälle. SaiPa- tappio. Karseeta katseltavaa.

Yleensä kuitenkin tähän ikään on jo oppinut että se on vain jääkiekkoa, elämä on kuitenkin muualla. Jääkiekko on ratkiriemukas lisä elämän kirjoon, muttei kuitenkaan koko elämä.

Ei sitä voi kieltää, etteikö IFKoon tappion jälkeisenä aamuna työpaikalle saapuessa yleensä harmittaisi muutaman kaverin kuittailut. Vaan ei se mitään, kuittaillaan sitten takaisin kun aika on.

Tapparan miähellekin.

Ja taas tuli 2-3- rivinen.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Riippuu tappiosta

Minulla, toisin kun Noutajalla, on ruvennut hatuttamaan raskaammin kun ikää on tullut lisää. Joskus saattaa mennä loppuilta, viikonloppu ja joskus viikkokin, ennenkuin on jonkun tappion sulattanut. On olemassa tappioita joita en ole sulattanut vajaan 20 vuoden jälkeenkään. Minulle tärkeintä on tapa miten hävitään, eritoten millaisella pelillä. Jos pelataan sata lasissa ja hävitään vaikka niukastikin, se ei hatuta pätkääkään. Mutta jos hävitään paskalla pelillä tai vastustajalla käy hirveä joulu ja dumaritkin vähän jeesii, sapettaa kyllä pitkään. Myös ottelun tärkeys on suoraan verrannollinen hatutuksen määrään. Pleijaritappiot, etenkin koko sarjan tappio, hatuttaa joskus vuosienkin päästä. Pahimmillaan siis jopa vajaan 20 vuoden takaiset tappiot...

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jos peli on ollut hyvä ja tasainen, ei peli erikoisemmin vituta, vaikka turpaan olisi tullutkin. Pelin jälkeen sellaista pientä, mutta kun kotiin asti pääsee on vitutus yleensä tiessään.

Eniten sitten vituttaa nämä pelit, joissa Blues hakkaa järjestään päätään vastustajan sumppupuolustukseen ja maalivahtiin. Ne pelit ovat tuskaisaa katsottavaa ja vitutuskin kestää normaalia pitempään.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Juuri näin, Gags, eli se tapa.

Siksi juuri SaiPa- tappio jäikin takaraivoon.

Yksi vanhoista kupoliin jääneistä on IFKoon tappio Jypille pleijareissa vm. -92.

Siili

Jäsen
Tällä kaudella, varsinkin nyt loppukaudesta, siihen on jo vähän tottunut ja huumorilla yrittää peittää sitä takaraivosta kumpuilevaa vitutusta. Teksti-TV:n välityksellä seuratusta pelistä ei tule juurikaan minkäänlaisia reaktioita, mutta kun on ollut katsomassa peliä niin silloin tottakai tunteet nousevat pintaan. Ratkaisevinta on minkälaisella pelillä, ketä vastaan tappio on tullut ja miten suuri merkitys pelillä on.

Pahimpana esimerkkinä tästä oli alkukaudesta pelattu Ässät-peli, jonka Saipa hävisi 4-9, joka oli aivan kauheaa peliä. Silloin ei tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Se peli vituttaa vieläkin. Mutta nyt katseet on käännetty jo ensi kauteen...

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jypi

Eräs vaikuttava tekijä on, tuliko dunkkuun Jypiltä.
Sekään ei vaikuta, jos tulos havainnoitiin teksti-TVstä.
Jos sen sijaan tappio tulee vastaan DDR:llä ja 5 penniin
tulee jotain JYPin faneja "keskustelemaan" , voidaan todeta
välitön kaljan myynnin nousukäyrä.
Seuraavana päivänä on lisäksi ihan ehdoton "Jyppi olo".

Riippuu vähän. Jos on itse ollut hallissa katsomassa hävittyä peliä, niin silloin se harmittaa tavallista enemmän. Sellasten pelien jälkeen usein tulee oltua illalla tavallista hiljasempaa. Tältä kaudelta en kovin montaa tappiota muista, jotka olisivat ottaneet päähän "kovinkaan kauaa" (tuokin on suhteellinen käsite). Tosin syksyn Tappara-HIFK-häviö otti kyllä päähän aikas reilusti kuten myös tammikuun Tappara-Kärpät-ottelun häviö. Saas nähdä, mitenkä sitten pleijareissa...

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Mä osaan suhtautua tappioihin aika rauhallisesti. Ajatukset siirtyvät nopeasti jo seuraavaan peliin ja tappiot unohtuvat viimeistään seuraavana päivänä.

Naisten pronssiottelun (kaikki varmasti tietävät millä tavalla Suomi hävis) kaltaisia tappioita mä sen sijaan vihaan yli kaiken. Tapparan hävitessä samalla tavalla mä raivostun niin paljon että on aina pakko päästä purkaan kiukku jollain tavalla. Nyrkkeilysäkki sopii tähän mainiosti. Sitä kun mäiskii olan takaa niin johan alkaa helpottaan. Sen jälkeen sit vaan jäädään odottamaan kyseisen joukkueen seuraavaa kohtaamista että päästään kuittaamaan tällainen kirvelevä tappio.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Riippuu ihan siitä, miten tappio tulee. Jos peliä on hallittu mutta tappio tulee hyökkäyspään tehottomuuden ja parin puolustuspään sekoilun takia, niin silloin ottaa pannuun. Jos taas kyseessä on jo etukäteen käytännössä varma tappio (peli näytetään suorana televisiossa tai pelataan Ilmalassa), ohitan sen olankohautuksella.

hege

Jäsen
Nykyään ei onneksi kovin pahasti tappiot hajota, olisiko omalla ikääntymisellä ja suosikkijoukkueen kyvyllä tarjota em. elämyksiä ollut jotakin vaikutusta asiaa?
Oikeastaan ainoastaan silloin korpeaa, kun on itse maksanut lipun ja kaverit ei edes ole yrittävinäänkään siellä kentällä ja valmentaja arpoo joka ikisessä vaihdossa ne samat alisuorittajat kentälle (no tulihan tätäkin nähtyä ihan riitämiin..)

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Vaihtelee. Jos peli oli hyvä, mutta hävittiin niin ei paljon harmita. Huonon pelin jälkeen häviäminen taas harmittaa parikin päivää.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Yksittäisen pelin osalta se vaihtelee. Riippuu pitkälti siitä, millaisella pelillä on hävitty.

Jos puhutaan isommista "yksiköistä" kuten kaudesta, niin en muista, kun ei ole tullut hävittyä moneen vuoteen! :D :D :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy