Miten sinut pidetään tyytyväisenä...

  • 3 024
  • 20
…urheilutapahtuman aikana?

Nyt kun Portugalissa on pelit pelattu ja odotellaan Pitsiturnausta, olympialaisia, World Cupia jne, voisitte ehkä kertoa, mitkä ovat pahimpia virheitä, joita penkkiurheilijan puoliso / ystävä voi tehdä urheilutapahtuman aikana / siihen valmistautuessa. Joissain ketjuissa aihetta on jo hieman sivuttukin, mutta en ole löytänyt kokonaan asialle omistettua ketjua.

Mitä kaikkea ärsyttävää olet joutunut kestämään urheilua katsoessasi (naisten taholta)? Mitkä ovat tyhmimpiä (seuraamaasi tapahtumaan liittyviä) kysymyksiä, joita sinulle on esitetty ja joihin olet ehkä jopa joutunut vastaamaan? Onko joku (nainen) joskus yllättänyt sinut positiivisesti toiminnallaan / puheillaan pelin aikana? Jos näin on päässyt käymään, niin mitähän tämä henkilö sitten meni tekemään? Millainen kysymys / kommentti / toiminta saisi sinut onnesta ja hämmästyksestä sekaisin?

Minähän olen vain nainen, mutta itseäni ärsyttää sunnattomasti, jos urheilusuorituksiin suhtaudutaan koko ajan negatiiviseen sävyyn: "Eihän tosta tule taaskaan yhtään mitään. Me ollaan hävitty tää peli!" Itse yritän aina etsiä positiivisia juttuja ja (omien) virheet jätän omaan arvoonsa. (Lätkä-)matseissa minulla on paha tapa selostaa ja kommentoida peliä vierustoverille koko ajan, mutta auta armias, jos satun olemaan pelissä jonkun tyttökaverin kanssa! Todennäköisesti se selittää siinä kaikki kuulumiset ja juorut ottelun ollessa käynnissä. Välillä sille voi vielä joutua selittämään sääntöjä tms. Siinähän menee puolet pelitapahtumista sivu suun!

Vaikka uskallan väittää tietäväni urheilusta enemmän kuin moni mies, olen itsekin varmaan sortunut tyhmiin kysymyksiin. En vieläkään ymmärrä, miksi en saisi kysyä, mitä peli on / kuinka paljon on pelattu, jos saavun paikalle kesken ottelun ja ruudussa ei kyseistä tietoa ole. Minulle yritettiin kyllä selittää tätä, mutta olen niin kärsimätön, etten jaksa odottaa selostajan / grafiikan kertovan asiaa. Haluan tietää sen välittömästi.

Mutta kirjoitelkaahan oikein laveasti kokemuksistanne, lupaan jakaa "ilosanomaa" ystävilleni! Miehiin ne kumminkin haluavat mieluummin tehdä vaikutuksen kuin minuun. Ja eihän sitä tiedä, vaikka itsekin oppisin jotain…
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime talvena tein elämäni virheen, kun puolihuolimattomasti päästin naapurin tytön ovesta sisään.

Keskiviikko-ilta, kello kohta puoli yhdeksän, Champions League-ottelu alkamassa reilun tunnin päästä. Suihkussakin vielä käymättä ennen kuin peli alkaa ja voi nauttia iltapalaa. Yleensähän en ovikellon soimiseen reagoi mitenkään, mutta tuolloin oletin kämppikseni unohtaneen jotain, kun oli minuuttia aikaisemmin lähtenyt ovesta ulos.

Sisään tärähtikin naapurirapun neiti-X. Onko hän edes naitava? Ei. Onko hän ärsyttävä? Kyllä, ihan vitun kauhea. Ja oli aina pyörimässä nurkissa.

Vartin verran istuin sohvalla ja kuuntelin kuinka kivaa viime syksynä oli kirkkokuoron harjoitusleirillä. Toiset viisitoista minuuttia kuuntelin miten mahtavaa on kierrättää biojätteitä ja rukoilla ja pidättäytyä seksistä ja blaa blaa blaa blaa...., ja sitten aloinkin olla valmis.

Ottelun alkuun oli reilut 45 minuuttia, joten oli aika toimia. Olin suunnitellut kaikessa hiljaisuudessa niinsanottua show-stopperia, jolla saisin hänet viimeinkin pois kodistani. Vedin kamppeet niskaan, ja sanoin lähteväni kauppaan. Oletin, että luonnollisesti hän lähtisi samalla kotiin, "ohhoh, taidanpa tästä lähteä..."

Paskan vitut. Tämä emäntä löikin kolikon käteeni, ja pyysi tuomaan jauhelihapizzan. Hyvän maun mukaisesti jätin sanomatta sen, mitä hiljaa itsekseni ajattelin. Lähdin huvittuneena, hämmästyneenä ja ärsyyntyneenä kauppaan. Hän jäi yksin kämpilleni odottelemaan pizzaansa. Siistiä.

Kaiken piti siis olla alunperin hyvää ja kaunista. Oli hyvää leipää, tyhjä kämppä ja futismatsi. Miksei mikään voi olla ikuista, itkin itsekseni matkalla kaupasta takaisin kotiin.

Kiitos I**na siitä, että pilasit elämäni sen illan aikana. Ikinä en enää voi varauksetta keskustella naishenkilön kanssa, jos seuraavaan kiinnostavaan urheilutapahtumaan on alle vuorokausi aikaa. Sen illan futismatsin aikana lyyli ei hiljentynyt hetkeksikään. J-P Jalon selostusta ei kuullut lainkaan läpitunkevan puhenarinan takaa, 70% pelitilanteista meni ohi kun piti vastailla kysymyksiin aiheista, jotka eivät kiinnosta. Ilmanminkäänlaista taukoa hän vuodatti kirkollistoiminnasta, elämän ihanuudesta, ex-poikaystävästä, ja aina välillä yltyi idioottimaisiin kommentteihin ja kysymyksiin futismatsin tapahtumista. Kaiken yritin suodattaa pois, mutta minkäs teet, kun ääni tunkee läpi kuin keihäs.

"Meillä on kuorossa kaksi ykkösääntä ja kolme alttobassoa... Miksi tuolla pelaajalla muuten on hiuspanta päässä?" No voihan vitulla päähän, ei ainakaan pitämässä hiuksia kiinni... Ja ei, maalivahti ei saa kantaa palloa käsissään maaliin. Ai jaa, onko teidän kuorokanttorilla hienot seppeleet päässä, siistiä. Ja kiva että keität itsellesi vielä teetäkin.

"Lyö, pure, revi vaikka silmäni päästä, mutta ÄLÄ PUHU! Ihan oikeasti, älä puhu enää." Ajattelin, mutta vaikenin. Siinä vaiheessa vitutus alkoi olla todellista, vaikka kyseessä olikin vain yksi futismatsi. En minäkään tule sunnuntaiaamuna kotiisi potkimaan palloa seinille ja huutamaan maalilauluja, kun yrität katsella Jumalanpalvelusta. Ihan sama asia, hei. Ärsyttävä voi olla, mutta jotain rajaa. Puolenyön jälkeen hän lähti kotiinsa, kun valehtelin meneväni nukkumaan. Tosiasiassa jouduin kokoamaan itseäni rankan illan jäljiltä.

Monella tavalla voi katselunautintoni pilata, mutta ikinä ennen en ollut kokenut näin kauheata kohtaloa lupaavasti alkaneelle tv-urheiluillalle. Ylimääräiset naiset pois kotikatsomostani.
 
Viimeksi muokattu:

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Urheilutapahtumassa Tunkki pysyy tyytyväisenä, jos siellä ei ole häiritseviä tekijöitä l. elviksiä. Mikään ei vituta ja ole omiaan pilaamaan tunnelmaa, kuin euroopan omistajan elkein käyttäytyvät ääshoulit.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Rankkareita erätauolla!

Niin, omat kokemukseni urheilutapahtumien, eli lähinnä lätkän seuraamisesta kotioloissa perheen vääpelin kanssa ovat sangen kaksijakoisia.

Yleensä kaikki menee siihen asti ihan hienosti, kunnes nainen päätyy siihen kehäpäätelmään, että telkkarin ohjelmavirta on tärkeämpi kuin hän itse.

Tämän jälkeen keskittyneen jääkiekon seuraamisen jatkaminen on suurta ja silkkaa tommiläntistä, johtuen ko. naisenpuolen silkasta sabotaasista.

Yleensä ko. sabotaasi alkaa kyselemällä joitain sellaisia kysymyksiä, joihin täytyy miettiä ns. "oikea vastaus", eli toisin sanoen vastaus joo, emmätie, tai ei, eivät tule kysymykseen.

Tälläisiä kysymyksiä ovat mm. verhovaihtoehtojen hienoiset ja sanalla sanoen mukamas perkeleen tärkeät nyanssit, värit ja kaikki sellainen, joka ei itseäni juuri kiinnosta.

Tähän asiaan on kuitenkin sorvattava joku vastaus, joksi suosittelen vastuun siirtämistä sille munattomalle osapuolelle, sanomalla vaikkapa, "päätä sä, kun sulla on parempi tyylitaju"

Joskus tällä selviää ja kiekon seuraaminen voi jatkua.

Toisinaan käy niin, että perheen vääpeli haistaa palaneen käryä ja ottaa rankemmat keinot käyttöön.

Itse olen ainakin pariin otteeseen joutunut suoranaisen päällekäynnin uhriksi. Päällekäynnillä tarkoitan tässä yhteydessä sitä, että joutuu esimerkiksi hierojaksi tahi muuksi paijaajaksi.

Toinen vaihtoehto tämän asian tiimoilta on se, että ko. kinkku tulee viereeen / päälle kyhnäämään tai parhaassa tapauksessa hieromaan takalistollaan kuin riivattu. Koita siinä sitten seurata peliä, kun sinulla on suut ja silmät täynnä hiuksia ja rillit sotkeentuvat johonkin Yves Rocherin linimentteihin.

Nämä saattavat toisinaan johtaa siihen, että itseäkin alkaa luonto vetää puoleensa ja urheilutapahtuman kiinnostus unohtuu. Esimerkkinä kerrottakoon eräs jääkiekon jääkiekon MM-kisojen peli, josta näin alun ja kolmannen erän lopun, vaikka telkkari olikin auki kaiken aikaa aivan vieressä.

Moisesta sabotaasista pidän ainakin henkilökohtaisesti. Parasta hommassa on se, että samalla pystyy, hieman asemasta riippuen, jopa seuraamaan matsia. Tästä ei kannata kuitenkaan missään tapauksessa kärähtää, koska seuraukset ovat suurella todennäköisyydellä katastrofaaliset.


Yleisesti ja henkilökohtaisesti ottaen olen pääasiassa päätynyt sellaisten naisten pauloihin, jotka yleensä ymmärtävät sen, että joidenkin matsien aikaan on hyvä vain pönöttää suu supussa.

Jotkut ovat jopa ymmärtäneet, että joskus pelin lopputulos voi vaikuttaa joko masentavasti tai positiivisesti jopa seuraavanakin päivänä.

Loppukaneettina en malta olla sanomatta, että salainen haaveeni on se, että joku vetävännäköinen kimalainen supisisi korvaan juuri ennen erätaukoa jotain tämän tyylistä:

"Tulen aivan kuumaksi, kun istut siinä jalat pöydällä ja kiroilet. Haluaisitko kenties upottaa pari pikaista rankkaria erätauolla?"

Tähän saakka olen yleensä herännyt moisen lausahduksen jälkeen, valitettavasti.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Rankkareita erätauolla!

Viestin lähetti ervatsalo

Yleensä kaikki menee siihen asti ihan hienosti, kunnes nainen päätyy siihen kehäpäätelmään, että telkkarin ohjelmavirta on tärkeämpi kuin hän itse.

Tämän jälkeen keskittyneen jääkiekon seuraamisen jatkaminen on suurta ja silkkaa tommiläntistä, johtuen ko. naisenpuolen silkasta sabotaasista.

Yleensä ko. sabotaasi alkaa kyselemällä joitain sellaisia kysymyksiä, joihin täytyy miettiä ns. "oikea vastaus", eli toisin sanoen vastaus joo, emmätie, tai ei, eivät tule kysymykseen.


Kuulostaa kauhean tutulta. Tämä näihin "kysymyksiin vastaaminen" on oikea taiteen laji. Onnistuneilla vastauksilla lätkämatsi voi jatkua ja huonoilla saa sitten katsoa jotain ihan muuta. Onneksi tätä hienoa taiteen muotoa voi treenata ja ajan myötä voi jopa päästä mestariksi.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Rankkareita erätauolla!

Viestin lähetti L4E
Tämä näihin "kysymyksiin vastaaminen" on oikea taiteen laji. Onnistuneilla vastauksilla lätkämatsi voi jatkua ja huonoilla saa sitten katsoa jotain ihan muuta. Onneksi tätä hienoa taiteen muotoa voi treenata ja ajan myötä voi jopa päästä mestariksi.

Niin, itse väitän, että mestaruus tässä lajissa vaatii vähintään viiden vuoden kovan harjoittelun, eikä homma tunnu siltikään toimivan kuin venäläisen tavarajunan vessa, joka toimii koska vain, ellei sitten elefantti tahi joku muu suurpeto pääse paskomaan sitä lattiareikää tukkoon.

Ehkä tästä johtuu miesten taipumus vetäytyä keskenään ns.kisakatsomoon. Itse olen nimittäin poikkeuksetta havainnut, että mikäli paikalla tämäntyyppisessä skenessä on naisia, niin lähes aina he vetäytyvät omasta tahdostaan kyökin tahi jonkun muun huoneen puolelle puhumaan tyttöjen juttujaan, eli haukkumaan niitä, ketkä eivät ole paikalla ja juomaan niitä kevytsiidereitään.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:
Voi voi, kun tää ketju hyytyi heti alkuunsa. Oikeastaan olisin tarvinnut vastauksia vähän muuhunkin tarkoitukseen kuin pelkästään omaksi ilokseni… Enkä nyt sitten osaa vieläkään vastata kaverilleni, joka kysyi, voiko mieheltä ottaa suihin hänen seuratessaan urheilua! ;)

Olen muuten sitä mieltä, että vaikka miehet sanoisivat mitä, niin he eivät pidä naisista, jotka seuraavat paljon urheilua ja tykkäävät puhua siitä. Tai no, kaverina sellainen voi olla ok, mutta tyttöystävänä ei. Tällaiseen tulokseen olen ainakin omalta osaltani tullut. Vai kumpi teidän mielestänne on parempi / pahempi:

1) nainen, joka ei ymmärrä urheilusta ja sen seuraamisesta mitään, vai
2) nainen, joka tietää urheilusta paljon (ehkä jopa enemmän kuin sinä) ja joka osaa myös keskustella aiheesta?

Näistä molemmista löytyy tietenkin vielä alalajit:

a) nainen, joka pitää myös "henkilökohtaisesta" liikunnasta ja
b) nainen, joka ei pidä liikunnasta.

Käytökseen voidaan liittää myös erilaisia ominaisuuksia. Onko urheilutapahtumissa kovaan ääneen (rivouksia) huuteleva rääväsuuakka parempi / pahempi kuin asiallisesti käyttäytyvä naikkonen? Huutelija on ehkä pelipaitaan pukeutuvaa tyyppiä ja naikkonen liian tälläytynyt…

Koska topit ja flopit tuntuvat olevan aika suosittuja, voisin vielä kysäistä niitä. Voitteko nimetä Top 5:n huippujutuista, joita naiset ovat tehneet / joita toivoisitte naisen tekevän seuratessanne urheilua? Entä Top 5 -flopit? Mitä naisen ei missään tapauksessa pidä yrittämän urheilun aikana?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Vecchia Volpe
Enkä nyt sitten osaa vieläkään vastata kaverilleni, joka kysyi, voiko mieheltä ottaa suihin hänen seuratessaan urheilua! ;)

Minun mielestäni saa, ellei jopa pidä... ; )

En osaa ihan tarkalleen sanoa, mihin kohtaa omaa listaani tuo suihinotto sijoittuu, mutta sekin on koettu. Paras Englanti-Ranska -ottelu jonka olen koskaan nähnyt..

Muita toiveita olisi ruoka&juomatarjoilu, vähäpukeinen tanssi erä- yms. tauoilla sekä joko hiljaisuus tai asiantunteva kommentointi. Tietty myötäeläminenkin olisi hyvinkin positiivista. Sanoisin, että siinä nopeasti mietittynä oma top-vitoseni.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Eipä siinä muuta, kuin se, että saan katsoa urheilua jostain huoneistossa olevasta telkkarista ilman, että joku tulee vaihtamaan kanavaa samaan aikaan.
Enkä kovin iloinen ole, jos minut kutsutaan esim. pihatöihin kesken minua todella kiinnostavan urheilulähetyksen aikana.

Ja jos haluan nauhoittaa jonkun urheiluohjelman, niin silloin muiden täytyy myös antaa minun nauhoittaa se, jollain huoneistossa olevalla nauhurilla.

Itseäni ei ottelun aikana häiritse, jos puhutaan jostain muusta MINUA KIINNOSTAVASTA asiasta. Muussa tapauksessa annan yleensä jutun mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos keskittyen samalla itse urheilutapahtuman seuraamiseen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti Vecchia Volpe
1) nainen, joka ei ymmärrä urheilusta ja sen seuraamisesta mitään, vai
2) nainen, joka tietää urheilusta paljon (ehkä jopa enemmän kuin sinä) ja joka osaa myös keskustella aiheesta?

Aika paha kysymys.Periaatteessa, jos nainen todella tietää urheilusta ja latelee fiksuja kommentteja itse tapahtumasta. Jos taas rouva ei oikeasti tiedä mitään ja yrittää silti vakuuttaa muut paikallaolevat "asiantuntevilla" kommenteillaan, niin siitä tulee lähinnä pelkästään vaivautunut olo. Mut onhan se toki mukavampaa jos rouva on kiinnostunut samasta asiasta kuin sinä, eikä aina nipottaisi, että "taas sä katot tota urheilua, eikö sulla todellakaan parempaa tekemistä löydy" uuh...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni suihinotto eikä muukaan intiimitoiminta tule kyseeseen kesken urheilun seuraamisen. Kumpikin on parhaimmillaan ihan omana aktiviteettinaan.

Muuten olen sitä mieltä, että nainen voi ymmärtää tai olla ymmärtämättä urheilua, aivan sama, kunhan tajuaa sen, että kyseessä on ihan oikeasti miehelle tärkeät asiat, joiden kustannuksella ei pelleillä. Kuten muutenkaan ei suhteessa pitäisi pelleillä toiselle tärkeiden asioiden kanssa.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Hyvin sanottu siellä ylhäällä ^.

Sama pätee ehdottomasti myös toisinpäin. Molemmat kokeiltu, ja ei muuten kokeilla enää;)
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Lisäinformatiota

Viestin lähetti Vecchia Volpe
1) nainen, joka ei ymmärrä urheilusta ja sen seuraamisesta mitään, vai
2) nainen, joka tietää urheilusta paljon (ehkä jopa enemmän kuin sinä) ja joka osaa myös keskustella aiheesta?

Näistä molemmista löytyy tietenkin vielä alalajit:

a) nainen, joka pitää myös "henkilökohtaisesta" liikunnasta ja
b) nainen, joka ei pidä liikunnasta.

Käytökseen voidaan liittää myös erilaisia ominaisuuksia. Onko urheilutapahtumissa kovaan ääneen (rivouksia) huuteleva rääväsuuakka parempi / pahempi kuin asiallisesti käyttäytyvä naikkonen? Huutelija on ehkä pelipaitaan pukeutuvaa tyyppiä ja naikkonen liian tälläytynyt…


Niin, itse päädyn siihen lopputulemaan pitkällisen mietinnän päätteeksi, että nainen joka ymmärtää ainakin jonkin verran urheilun päälle on ainakin omaan mieleeni. On kuitenkin huomattava, että tässäkään asiassa fanaattisuus ei ole hyve. Sellainen terve kiinnostus on kuitenkin ihan toivottu ominaisuus omasta mielestäni.

Itse tosin en seuraa juuri muuta kuin jääkiekkoa, josta johtuen väittäisin, että naisen ei tarvitse edes olla kovin asiantunteva, kun hän jo pesee allekirjoittaneen tiedoillaan.

Mitä taas tulee yleensä naisen ja liikunnan suhteeseen, olen sitä mieltä, että kunhan liikkumista tapahtuu edes vähän, niin hyvä. Kaikenlainen himourheilu ja itsensä jatkuva hämärän rajamaille menevä rääkkääminen saa ainakin allekirjoittaneen kavahtamaan, koska ainakaan itse en todellakaan ole mikään himokuntoilija.

Loppukaneettina päädyn vielä lämpimästi suosittelemaan heterosuihinottoa kaikkiin urheilutapahtumiin.

Täältä tähän
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Re: Rankkareita erätauolla!

Viestin lähetti ervatsalo
Moisesta sabotaasista pidän ainakin henkilökohtaisesti. Parasta hommassa on se, että samalla pystyy, hieman asemasta riippuen, jopa seuraamaan matsia. Tästä ei kannata kuitenkaan missään tapauksessa kärähtää, koska seuraukset ovat suurella todennäköisyydellä katastrofaaliset.

Olipa kauniisti ja rehellisesti sanottu.

Tämä ketju muistuttaa minua vanhasta jenkkiläisessä Inside Hockeyssä olleesta jutusta jossa NHL-veteraanille juotettiin totuusseerumia.

Ennen seerumia hänen elämänsä tärkeimmät asiat olivat Stanley Cupin voittaminen, oman lapsen syntymä, naimisiinmeno jne.

Seerumin oton jälkeen hänen tärkeimmät asiansa olivat eka kerta, toka kerta, seksi rannalla jne.

Ehkä ei Bayern Munchenin CL-finaalin aikana...tai no perkele mikäettei.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Rankkareita erätauolla!

Viestin lähetti goldenawe
Tämä ketju muistuttaa minua vanhasta jenkkiläisessä Inside Hockeyssä olleesta jutusta jossa NHL-veteraanille juotettiin totuusseerumia.

Ennen seerumia hänen elämänsä tärkeimmät asiat olivat Stanley Cupin voittaminen, oman lapsen syntymä, naimisiinmeno jne.

Seerumin oton jälkeen hänen tärkeimmät asiansa olivat eka kerta, toka kerta, seksi rannalla jne.

Edmontonin tähtihyökkääjä Glenn Anderson joutui 90-luvun alussa TV-haastatteluun. Kaikkiin paikallisen "Jutin tai Anun" kysymyksiin hän vastasi ytimekkäästi: "Sex On The Beach". Tällainen tarina oli joskus THN:ssä.

No, Anderson oli ja on kai värikäs heppu muutenkin.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on järjestään huonoja kokemuksia urheilutapahtumien seuraamisesta naisen kanssa. Ainoa poikkeus on 16-vuotias pikkusiskoni, jonka olen kasvattanut jo pienestä pitäen IFK- ja ACDC-faniksi.

Kaksi kertaa olen erehtynyt naisen kanssa lätkämatsiin. Ensimmäinen kerta oli erään ex-mamman kanssa Ärrä-cupissa. Vitutus alkoi viimeistään siinä vaiheessa, kun huusin kannustusta kentälle, nainen kysyi "miksi sä huudat hyvä Tuomo?". Niin, miksipä tosiaan. Siinä vaiheessa, kun mammaa alkoi naurattaa maalituuletukset ja IFK-fanien remuaminen, alkoi nainen rasittaa niin paljon, että eipä sitä pitkään enää kateltukkaan.

Toista kertaa erehdyin viime kevään pronssimatsiin naisen kanssa. Hän oli fanaattinen HPK-fani, ja tunsi myös hyvin yhden pelaajan ja HPK:n toimitusjohtajan, tai jonkun vastaavan. Auta armias sitä kolmetuntista analyysiä HPK:n kaudesta ja pelista ja joka helvetin pelaajasta. Sopeuduin tilanteeseen yllättävän hyvin, ja automaattisesti kymmenen sekunnin välein sanoin "niin" tai "joo", kuuntelematta naisen puheita tippaakaan. Siinä vaiheessa alkoi hävettää, kun ympäriltä alkoi tulla ihmetteleviä katseita, että mikä nainen siellä puhuu, kuin Juhani Tamminen. Tämän kokemuksen myötä totesin, ettei lätkämatsin seuraaminen onnistu edes samanhenkisen naisen kanssa.

Viimeisimmät negatiiviset kokemukset koin juhannuksena, kun viimeisimmän naisen kanssa katsottiin EM-trilleriä Ruotsi-Hollanti. Huippujännittävä matsi ja vielä tunteita herättävä Ruotsi, kerran neljässä vuodessa pelattavat EM-kisat ja pudotuspelit. Nainen ilmaisi alkuillasta tahtonsa lähteä baariin illalla. Sanoin, no chance, tulee fudista. Matsin alkupuolella nainen osoitti mieltään ja kysyi noin kymmenettä kertaa EM-kisojen aikana, että "onks toi matsi vai tärkeempää ku minä". Vähän aikaa rauhottelin itseäni ja mietin vastausta, kunnes päätin, että diplomatian aika on ohi ja sanoin, että "on". Siihen loppui sen naisen motkotus.

Nainen ja urheilu eivät sovi yhteen.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Viestin lähetti Vecchia Volpe
...
Tällaiseen tulokseen olen ainakin omalta osaltani tullut. Vai kumpi teidän mielestänne on parempi / pahempi:

1) nainen, joka ei ymmärrä urheilusta ja sen seuraamisesta mitään, vai
2) nainen, joka tietää urheilusta paljon (ehkä jopa enemmän kuin sinä) ja joka osaa myös keskustella aiheesta?

Näistä molemmista löytyy tietenkin vielä alalajit:

a) nainen, joka pitää myös "henkilökohtaisesta" liikunnasta ja
b) nainen, joka ei pidä liikunnasta.


1)
Joo, Nainen ja urheilun seuranta miehen kanssa ei ehkä aina sovi täysin yhteen, poikkeuksiakin tosin on... Minulle pääsyt lätkä tai futismatsiin on ollut aina se pakopaikka kotoa ja on ollut se mun juttu. Noita naikkosia en ole juuri peleihin edes kaivannut, kiva kun pääsee poika ystävien kanssa ulos ja pois kotoa.. Aikaisempi avovaimoni ei juuri urheilusta piitannut, ei sitten tv:stä tai paikanpäältä seuraten, itse olin tuosta aivan tyytyväinen.

Itse yritin myös mm. taannoin pari vuotta sitten ruveta kasvattamaan omaa nyt 8 v. vanhaa tyttöäni lätkäfaniksi, niin että raahasin häntä peleihin. No peli kiinnosti niin kauan kun oli karkkia ja limsaa jäljellä, sen jälkeen alkoi kaikki muut temput ja tenttaamiset.. No ehkä aika ei ollut tuolloin vielä kypsä lätkälle. Täytyy koittaa myöhemmin uudestaan, nyt ei tuota tyttöä viedä enää peleihin, ennen kuin itse pyytää päästä mukaan...

2)
Myöhemmin olen kyllä käynyt katsomassa satunnaisesti yhden naispuolisen työkaverin kanssa firman kausikorteilla lätkä matseja. Naisella ei kertomansa mukaan ole muita kavereita joka peliä lähtisi katsomaan ja kun on vielä firman liput, niin olemme toisinaan löytäneet toisemme yhdessä katsomosta.. No tämä nainen sentään tietää ainakin lätkästä yllättävän paljon, lähtee erätauolla ja pelin jälkeen mielellään kaljalle ja puhuu jopa kiekosta, ainakin 80 % ajasta. Ihan ok tämäkin, kivaa on ollut näinkin, tosin oli siis vain ystävä ja tuskin muuksi koskaan tuleekaan.

Niin summa sum rum, minun kohdalta, ei ehkä omaa naisystävää ja urheilua yhteen, voihan olla että toimiikin. Ainakin lätkämatsit ja futispelit paikan päällä ovat olleet jo vuosia oman kaveriporukan (miespuolisten) yhteinen aika ja paikka nähdä... Ei kiitos omaa naisystävää siis mukaan ainakaan tuonne katsomoon.

Viestin lähetti Vecchia Volpe

Enkä nyt sitten osaa vieläkään vastata kaverilleni, joka kysyi, voiko mieheltä ottaa suihin hänen seuratessaan urheilua! ;)

Ei tuolloin, ehkä pelin jälkeen jos tuli voitto, tappion yllättäessä suosikkijoukkueen kohdalla ei juuri seksi tai suihinotto kyllä kiinnosta.. ; ) Ehkä voisi käydä päinsä jos seuraa krapulassa sunnuntain hockey nightiä kotisohvalla, jossa tahkoaa pari joukkueellista vielä väsyneempiä miehiä kuin itse..
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Blow me

Viestin lähetti Vecchia Volpe
Enkä nyt sitten osaa vieläkään vastata kaverilleni, joka kysyi, voiko mieheltä ottaa suihin hänen seuratessaan urheilua! ;)

Nyrkkisääntönä voitais sanoa että suihin voi ottaa aina.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Jääpuikkoa sulattelemaan

Viestin lähetti Jande
....tappion yllättäessä suosikkijoukkueen kohdalla ei juuri seksi tai suihinotto kyllä kiinnosta....

Niin, äläpäs sano. Kunnon irstastelu saattaa hyvinkin saada matalaksi painuneen mielen uuteen kukoistukseen.

Tässä yhteydessä on kuitenkin todettava, että ko. asiassa naisen kannattaa edetä hyvin hienovaraisesti, koska ainakin itse olen niiden harvojen Kerhon tappioiden jälkeen pahalla päällä kuin karhu, jonka perseeseen on työnnetty jääpuikko.

Jääpuikko kuitenkin sulaa oikeaoppisella lämmittämisellä näpsäkästi, joten en lähtisi suoralta kädeltä ja suinpäin dissaamaan reipasta vatsanahkanvenyttelyä.

Täältä tähän
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Sivulauseita tukien, urheilu ja seksi eivät kuulu yhteen.
Muistan kun katselin jääkiekon SM-finaaleita keväällä 2000. Ilves oli jo pudonnut pois aikaa sitten loppukarkeloista.
Taisi olla se peli kun TPS varmisti mestaruuden. Pari erää meni mukavasti, ja olin silloisella tyttöystävälläni katsomassa peliä.
Viikonloppuisin kun nähtiin, niin kaikki aika täytyi käyttää hyödyksi.
Katselin kolmannen erän alkua sängyssä kun hän hiipi peiton alle ja aloitti suuhoidon.
Ensimmäinen minuutti meni siinä katsellessa, mutta sitten selostajien ääni(en muista keitä silloin oli) ei riittänyt enää voittamaan toista urheilua.
Töllö kiinni ja eiku on to road.

Seuraavaksi kun avasin töllön, ratkaisumaali oli juuri tullut ja TPS tuuletteli voittoaan. Jatkoerässä tai jossain se ratkaisu tuli muistaakseni. Kuitenkin aikaa siinä meni.

AInakin kerran olen saanut käsittelyn jääkiekkoa katsellessä. Mutta ei kahteen hyvään voi samanaikaisesti keskittyä, ainakaan meikäläinen. Enhän vain ole vialla?

Topicin mukaisesti minut pidetään tyytyväisenä pienillä asioilla. Huomaavaiset asiat, pieni hieronta välillä ja se ehta asia toki. Puhumattakaan esmes hyvästä ruuasta jota minulle valmistetaan jne.
 
Noh noh pojat.
Ei se aina noin mene. Minun mieheni ei ole vieläkään [melkein 3n avioliittovuoden jälkeen] oppinut että pelin aikana EI puhuta. Ei kysellä mitään, ei kommentoida, eikä muutenkaan häiritä. On se kumma. Silloin kun minä siivoan niin herra pysyy kiltisti poissa kun sille sanoo puhelimessa; "Ota toinen kalja, älä tule tänne jalkoihin pyörimään". Mutta kun kyseessä on jokin tapahtuma joka pitää minut kiinni televisiossa, niin silloin sitä ei voi mennä pois. Eikä voi olla hiljaa.
Ja sitten valitetaan miten on herrasta tullut kiekkoleski..
Voi voi!

Toinen asia:
Arvaatkapa miten kiva on kun ei oteta aina edes vakavasti; "Noitten miestenkö takia sä jääkiekkoa katot?" Tai sitten "Oot sä niin söpö kun otat ton niin vakavasti".

AAAAARGH!!!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös