Miten sinä osoitat tukesi KooKoolle?

  • 1 268
  • 4

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Tässä on kysymys mitä pohdin. Miten ihmiset kannattavat KooKoota ja miten KooKoon olemassaolo näkyy muitten elämässä? Tässä on monta seikkaa. Mehän kaikki palstalle kirjoittajat luodaan KooKoolle jonkinnäköistä mediakuvaa. Jos kukaan ei kirjoittaisi tänne KooKoo-osioon, niin KooKoon näkyvyys olisi. Mehän luodaan monen vierasleirin persoonan näkemykset KooKoo-kannattajista. Onhan niitä muitakin käytännöllisempiä tapoja. Lumonilla käyminen. KooKoo-vermeiden ostaminen ja päällä pitäminen vaikkapa kaupungilla tai pelissä. Rahallinen tuki. KooKoon seuraaminen someissa. Fanikulttuurin kehittäminen KKP:n päädyssä. Tapoja on monia ja kaikki meistä varmasti tukee KooKoota jotenkin. Tapoja on niin monta, että minä en edes tiedä kaikkia, jonka takia kysyn teiltä kanssakirjoittajilta näkemyksiä.

Minä tuen KooKoota monin tavoin. Joka kausi ostan kausarin jonka voimin pyrin käymään kaikki kotipelit, mutta sairaudet ja muut poissaolot vähentävät tämän määrän noin 27:ään per kausi. Vieraspeleistä käyn noin puolet. Pelit katson 90 % ajasta KKP:n päädyssä ja huudan chänttejä läpi matsin. Ne pelit mitä en ole päädyssä, niin olen perheenjäsenen kanssa katsomassa joka tuo yhden kappaleen katsojia lisää yleisömäärään. Jos olen istumassa isän tai äidin kanssa, niin silti taputan KooKoon hyökätessä ja maalin tullessa huudan niinkuin aina. Peleissä olen aina KooKoo-paita ja huivi päällä, tuoden melkein joka peliin lisää mustaoranssia väriä. En kuitenkaan pidä kaupungilla KooKoo-vaatteita yllä. En edes tiedä mistä tämä tulee ja miksi tämä on minulle tabu. Tuleeko se vaan siitä että fanituotteet ovat laaduttomia vai onko KooKoolla jotenkin huono imago Kouvolassa jostain syystä vai tuleeko se siitä että en pidä huiveja tai paksuja pipoja päällä talvisin? En tiedä mikä se syy on, mutta niitten laatu saisi kyllä nousta. KooKoota seuraan Instagramissa, Twitterissä ja Youtube-kanava taitaa olla tilauksessa. Facebook ei ole minun sukupolven juttuja vaikka tunnarit sinne omistan.

Nyt on teidän vuoro. Miten tuet KooKoota ja miten KooKoo näkyy teidän arjessa?
 
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse tuen KooKoota mielestäni aktiivisesti. Kausikortin olen omistanut jo neljättä kautta (alkava kausi on siis neljäs), kotipeleissä pyrin olemaan aina paikalla, vieraspeleissä tulee käytyä useasti, viime kaudella kävin noin 20 vieraspelissä (harjoitusottelut+runkosarja+playoffsit), playoffeissa (2022 ja 2023) on tullut kierrettyä kaikki ottelut (esim. ma Ouluun, ti kotipeli, ke välipäivä, to Ouluun, pe Tampereelle).

Omistan muutaman KooKoon pelipaidan joita käytän koti- sekä vieraspeleissä (poislukien harjoitusottelut) sekä huiveja joita peleissä käytän.

Peleissä olen päädyssä ja chänttään KKP:n lauluja niin että useasti on ääni käheänä.

Olen useasti ajatellut että KooKoo merkitsee minulle joka hetki enemmän ja enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

AJM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning / KooKoo
Oma KooKoon tukeminen alkoi kautena 2020 kun olin vasta aloittanut opiskelijana XAMKissa yhdellä matsilla joka ei vielä napannut. No, siitä mentiin seuraavaan kauteen jona kävin katsomassa ehkä 5-6 peliä. Nyt sitten vasta loppuneena kautena lähes kaikki kotipelit ja viime viikolla maksoin laskun ensi kauden kausikortista.

KooKoon fanikamoja pyrin myös ostamaan, mutta huonon valikoiman vuoksi tällä hetkellä on fanipaita, muki, juomapullo ja lätsä. Kaikista ostaisin uuden ja paremman version, mikäli niitä joskus tulee…

Menee ehkä off-topicin puolelle, mutta en olisi IKINÄ uskonut, että Liiga tai joku KooKoo alkaa kiinnostamaan. Ehkä löysin sitten oman suosikkipelaajan (paljon parjattu Antonen hänen ekalla kaudellaan) jota oli mukava aina seurata hänen jäällä ollessaan, mutta nykyään olen ensisijaisesti KooKoo fani ja vasta sen jälkee Tampa Bay Lightning fani.

Olen tyytyväinen, että kävin katsomassa ensimmäisen pelin silloin muutama vuosi sitten. KooKoo on tuonut paljon mielekkyyttä arkeen ja elämään yleensä.
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, Änäri
Tarinani KooKoon kanssa on alkanut jo 80-luvulla KooKoon pelatessa divarissa, kuitenkin jo jäähalliaikana. Divarissa jengi oli kova ja sieltä on mieleen jäänyt Mikko Nieminen, Don Frazer, Harri Haapaniemi, Aki Räisänen, Risto Reivilä, Heimo Mäkelä ja vaikka muinka monta muuta, legendaarista Kusti Haajaa ja tuulen nopeaa Harri Nymannia unohtamatta. Liigaan noustuamme kausikortti oli hallussa joka vuodelle. Tunnelma hallissa oli mainio. Muistan ekan liigakotipelin Rauman Lukkoa vastaan ja tehdyn maalin hurmoksen, joka pian vaihtuikin hylätyn maalin pettymykseen ja 0-5 tappioon. Joka pelin jälkeen keskustan läpi juoksu, että ehti bussilla vielä kotiin. Usein jäi pelien loppuja näkemättäkin. Divariin vei sitten tie ja itsestäkin tuli muuton myötä ns. etäfani. Pk-seudulla käytiin katsomassa vieraspelejä milloin missäkin hallissa aina tilaisuuden tullen ja sama linja päällä edelleen. Sumulaaksossa näen 5-10 peliä/kausi ja muut pelit katsotaan silmä tarkkana tv:n välityksellä. Kaapista löytyy monen moista kannatusvaatetusta, sukista paitoihin ja pelipaitoihin, lippiksiin tms. Ja olisi enemmänkin, jos olisivat laadukkaampia ja houkuttevampia. Yhdyn tässä kyllä monen kommentteihin fanitavaroiden heikosta yleistasosta. Eipä mittään, tulevaa kautta odotan kuin hullu puuroa ja on mielenkiintoista nähdä, joko saisimme kasaan joukkueen, jossa olisi kunnos tulosta tekevät 1 ja 2 ketjut, eikä vain neljää kolmosketjua. Hyvältä näyttää tällä hetkellä mutta vielä tarvitaan apuja.
 

ez_pound

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoota olen kannattanut niin pitkään kuin muistan, jäähallin valmistuessa taisin olla kolmevuotias, joten Sarkolasta ei paljon muistoja ole. Olen kuulemma kuitenkin käynyt ja junnuna siellä tuli pelattua paljon. Ensimmäinen muistikuva lätkämatsista on tosin Karhulasta ja varmaankin Titaanien ottelusta, jossa laidan yli lensi kiekko ja ojensin sen maalivahdille, joka olikin yllättävän pelottava :D

Pieni katkos tuli kannatukseen, kun KooKoo huhujen mukaan ja pelissä nähtynä aivan selkeästi hävisi tahallaan välttyäkseen nousulta. Boikotoin pelejä silloin muutaman vuoden ajan.

Nykyään olen asunut pois Kouvolasta jo lähes 25 vuotta, joten tukea osoitan käymällä vieraspeleissä mahdolllisuuksien mukaan ja Kouvolassa käydessä pyrin aina käymään matsissa, jos mahdollista. Peleissä on KooKoo-kaulaliina kaulassa ja auton sivutakaikkunoissa KooKoo-tarrat. Omistan myös KooKoon osakkeen, jonka odotan turvaavaan talouteni vanhemmalla iällä.

Muuten tuki on hienovaraista esillä pitämistä sopivissa tilanteissa ja tunnustautumista KooKoon kannattajaksi. KooKoon liiganousun varmistuttua vedin kuukausipalaveria erään globaalin suuryrityksen markkinointijohtajille, joten luonnollisesti esityksen ensimmäisenä kalvona oli KooKoon logo ja maininta liiganoususta.

Muuten olisi kiva käyttää KooKoon fanituotteita arjessa, kunhan ne olisivat hyvälaatuisia, tyylikkäitä ja mallistossa olisi myös tarpeeksi hienovaraisia tuotteita. Kesällä on kiva pitää tyylikästä Kopla-verkkatakkia, joka sopii hipsterimakuunkin, mutta KooKoolla ei ole mitään vastaavaa, mitä kehtaisi yleisellä paikalla käyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös