Miten seuraat finaaleja + lupauksia mestaruuden kunniaksi

  • 23 695
  • 90

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toistan edelleen kysymykseni: mitä tapahtui vuoden 78' finaalin jälkeen? Mölyttiinkö torilla vai miten hommat eteni? Tuskin sitä ainakaan suoraan kotiin käveltiin...

Voin kehua olleen paikalla, mutta vielä siinä iässä, että käveltiin suoraan kotiin. Pelin jälkeen olin kyllä jäällä ja esiinnyin Satakunnan Kansan ikkunassa olleessa isossa kuvassa, jossa Vellu kantaa Kanada maljaa Atin ja muiden olkapäillä. On pitänyt monesti pyytää kopio tuosta kuvasta SK:sta itselleni. Koulussa muuten kiusattiin tuosta kuvasta, jäi traumoja.

Vuodaan 2006 laitoin pelipaidan finaaliin ja niin olen luvannut tehdä nytkin. Kevään parhaan sijoituksen, pleijarikausikortin, ansiosta kotiottelut hallissa. Ensimmäinen ja kolmas finaali katsotaan kotona, sitten kun homma on katkolla Treella, ollaan luultavasti Winstonissa.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kotipelit tulee seurattua Isomäen seisomakatsomossa playoff-kortin turvin. Kaksi ensimmäistä vieraspeliä tv:n äärellä, mutta jos sarja on katkolla Ässille Tampereella, olisi tavoitteena olla paikanpäällä. Työt asettavat Tampereen reissulle pienen haasteen, varsinkin jos kesärengasruuhkat ajoittuvat vasta parin viikon päähän.

Mitään mestaruuslupausta en ole asettanut, jos ankaraa juhlimista ei lasketa.
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Noh, tässä on ollut parinkymmenen vuoden ajan sellainen neljän jätkän porukka, joista kaksi Tapparan miästä, kaksi Ässien. Ollaan reissailtu peleissä varsinkin silloin nuoruudessa kohtuullisen usein. Nyt pitkästä aikaa saadaan taas remmi kokoon ja ollaan siis paikan päällä Treella 1.& 3. pelissä. Kukin on tahollaan toki aktiivisesti kiekkoa seurannut, mutta koko porukan reissut ovat olleet vähissä. Nostalgiaa ja paluuta nuoruuteen meille, paljon kun ollaan yhdessä aikaa vietetty.

Minä kruunaan viikon saapumalla Isomäkeen lauantaina 67-klubin etuoston turvin. Ehkäpä sitä voisi hieman jopa ylipukeutua noihin matseihin, katotaan nyt. Jospa VM:n kaivaisi kuupan suojaksi. Siinä on tosin Esa Tikkasen nimmari, mutta on se toisaalta komia kypärä.

Kyyneleitä ei vielä ole virrannut, mutta kun noita 2000-luvun suvantovuosia tässä miettii, niin onhan tämä aivan saatanan hienoa nyt. Kun on saumat mihin vaan. Perin usein ei tässä jamassa olla. Säästetään ne kyyneleet nyt vielä johonkin muuhun.

Muut pelit sitten töllötetään tod.näk. tölsystä. Välipäivinä luetaan ansiokkaita ja vähemmän ansiokkaita tekstejä täältä, katsotaan koosteita vanhoista matseista (erityisesti puolivälieräsarja 2006). Ja kaikkea ottelusarjaan liittyvää.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nytpäs muistin että keväällä 09 Vaasassa kehuin käveleväni ässälippu kädessä Porista raumalle jos Ässät voittaa joskus mestaruuden. No onneks ei mitään tyhmempää. Toteutettavissa on. Oli muuten kavereita ympärillä jotka uhosivat lähtevänsä mukaan. Pitää verestää niiden muistia vähän.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaimon vois viedä yyteriin kesällä.

Porin pelit paikan päällä, manseen mennään jos perse kestää. 4pro ainakin, ehkä pari karhua? Kai täälläkin joku mesta pelit näyttää, ei tarvi kotona lapsia enempää pelotella.

Jos Armia tekee ratkaisevassa finaalissa sellaiset Vellumaiset tehot, niin sitten tatuointia. Ei välttämättä mitään koko selän peittävää naamaa, mutta joku nätti pieni pata10.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Koska oma jengi on ollut jo lomalla pidemmän tovin niin toivon vilpittömästi, että kannu tulee Poriin. Pidän peukkuja Ässien puolesta. Onnea finaaleihin.

Brandikiekolle sen kannun olis suonut, mutta kun ei niin ei. Toivottavasti ei mee Tappuralle, koska sen jalkeen saa kuulla hehkutusta ties kuinka monta vuotta....
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meillä näkyy nyt huhtikuun ajan Nelonen Pro, joten sieltä katsotaan ne, mihin ei paikalle päästä. Kaikki vedetään tietysti myös DVD-arkistoon, kävi miten kävi. Ja pikkuhiljaa aletaan viritäytymään tunnelmaan vanhojen matsien ja koosteiden muodossa.

Toistaiseksi on lippu ekaan finaaliin, mutta niitä pyritään saamaan lisää muihin otteluihin. Etäkannattajalla ei ole helppoa, vielä kun autokin hajosi just sopivasti. Mutta eiköhän tässä jotain keksitä.

Fanikamaa mulla on aina matseissa päällä, mutta finaaleissa varmaan vähän enemmän. Cooperin kypäräkin voi asettua päähän, jos oikein innostun. Isoa Ässä-lippua kuljetin jo puolivälierissä mukana. Työpaikalle menen myös Ässien paita päällä jossain vaiheessa.

Nii, mitäs sitten jos Ässät voittaa mestaruuden? Silloin olen nähnyt kaiken haluamani mitä urheiluun tulee. Onko niin, että sen jälkeen urheilu ei ole enää ihan niin vakava asia kuin ennen? Lupaan ainakin pohtia asiaa...
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensimmäinen finaali telkkarista, toinen jostain ravintolasta, kolmas ja neljäs paikan päällä. Mahdolliset viides, kuudes ja seitsemäs ottelu nopealla reagoinnilla.

Työt aiheuttaa isoja ongelmia kolmannen ja neljännen pelin paikan päällä näkemiseen, enkä vielä oikeastaan tiedä miten järjestän asiat siten, että paikan päälle pääsen, mutta sen tiedän, että lopulta paikan päällä hallissa olen. Sekä perjantaina että lauantaina. Kyllä sitä ihminen pystyy elämässään hyvin monenlaiset esteet ylittämään, kunhan vaan motivaatiota riittää. Jotenkin tuntuu pahaltakin, että töissä ei aina saa itsestään parasta irti, vaikka ihan motivoitunut onkin. Kiekon seuraamiseen sen sijaan on huippumotivoitunut, ja vuosien varrella on tullut keksittyä jos jonkinlaisia keinoja, jotta pelien seuraaminen on ollut mahdollista. Etäkannattajan arkea jo kuuden vuoden ajan. Huolestuttavaa on, että välimatka Poriin pitenee koko ajan, alkuun se oli reilu 100km, sitten vajaa 200km, nyt jo lähes 250km. Hirveästi kauemmas ei enää voi muuttaa, vaikka mitä työmahdollisuuksia tulisi. Ässät luonnollisesti etusijalla.

Tuli myös tyttökaverin kanssa riitaa, kun kuulemma meikäläisen pitäisi lauantaina aamulla mennä seuraamaan hänen pikkusiskonsa tanssiesitystä. Muuten kyllä ihan mielelläni menisinkin, mutta tämä tanssiesitys sattuu olemaan samaan aikaan kuin alkaa 67-klubilaisten lipunmyynti. Selkeästi artikuloimalla ilmoitin tänään, että en tule näytökseen, vaan ostan lippua peliin. Luonnollisesti kerroin myös, että tästä voidaan saada aikaan pieni tai suuri riita, tai sitten ei riitaa ollenkaan.

Eilen sain houkuteltua tyttökaverini mukaani katsomaan peliä urheilubaariin. Oli kyllä hermoja raastava kolmas erä, vaikkei siinä lopulta niin mahdottoman pahoja paikkoja tullutkaan, niin hyvin toimii Padan oman pään peli. Summerin soitua taisin todeta "nyt meinaa jo äänikin murtua" ja sitten muutaman minuutin ajan ei muuta tehtykään kuin nieleskeltiin ja katseltiin vaikeana lattiaan tai kattoon.

Jotenkin tänäänkin ollut herkällä mielellä, uskomatonta, finaaliin!! Tätä on aika tarkkaan 20 vuotta nyt seurattu, kiitos isä kun veit peliin silloin aikoinaan, siinä pelissä Ässät voitti Kiekko-Espoon muistaakseni 10-2. Ja nyt toista kertaa finaalissa, 2006 olin parikymppinen pojankloppi, nyt jo aikuinen mies hyvinkin. Niin se elämä kuljettaa, ikää tulee, työpaikat vaihtuu, ihmissuhteita alkaa ja loppuu. Tulee onnen hetkiä ja takaiskuja, yksi on ja pysyy.

Tässähän melkein jo herkistyy kun tätä kirjoittaa ja näitä pohtii mielessään. Tälläkin kaudella tuhansia ajokilometrejä takana, "vain" jotta pääsisi katsomaan peliä. Jumalaton määrä järjestelyitä töiden osalta, ettei vaan missaa pelejä, jostain lähteestä on päästävä seuraamaan. Paikan päällä tietysti paras, Urhokin välillä toimii jopa hyvin ja Ahon Jussi on tietenkin se ainoa ja oikea. Puolivälieriin ennakoin sopimalla työreissuja siten, että pääsin keskellä viikolla katsomaan ratkaisevan viidennen ottelun Poriin. Nyt valitettavasti ensi viikko on kiireisin viikko töiden osalta tänä keväänä, mutta jotenkin se on järjestettävä. Ja kyllä se järjestyykin.

Olisiko tänä keväänä vihdoin täyttymyksen aika? Siltä se nyt jumankauta näyttää! Aivan uskomaton odottava, kutkuttava, herkkä, ylpeä, intohimoinen tunne. Ja vaikkei sitä täyttymystä tulisikaan, niin ei se mitään. Sisimmässäni nimittäin tiedän, että elinaikanani sen vielä pääsen kokemaan.

Kyllähän se niin vaan on, kuinka jonkun viisaan allekirjoituksessa aikoinaan täällä Jatkoajassa luki: Mies voi rakastaa elämässään montaa eri naista, mutta vain yhtä jääkiekkojoukkuetta.

Tsemppiä meille kaikille Patakannattajille, nyt on se kevät.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Nii, mitäs sitten jos Ässät voittaa mestaruuden? Silloin olen nähnyt kaiken haluamani mitä urheiluun tulee. Onko niin, että sen jälkeen urheilu ei ole enää ihan niin vakava asia kuin ennen?...

Tämä on hyvä kysymys, jota olen itse monesti pohtinut, mitä sitten jos/kun Ässät joskus voittaa?

Itselleni Ässät menee kuitenkin edelle maajoukkuepeleistä ja - sanomattakin selvää - muista palloilulajeista, kuten futiksesta (Saksa).

Toistaiseksi olen pohdinnoissani päätynyt siihen, että todennäköisimmän skenarion mukaan olen palstalla odottamassa Pitsiturnauksen alkua, ihan yhtä innoissani kun ennenkin.

edit
..koko teksti...

Kiitos kirjoituksestasi, oli hieno tarina ja samalla hämmentävän yhteneväinen omani kanssa: pitkä etäisyys Poriin ja matseja on käytännössä pakko seurata jotain kautta. Tänä keväänä sain liitettyä Thaimaan näihin harvinaisempiin paikkoihin, joista URHOn striimistä nautiskelin, keskellä yötä, totta kai.

Myös omat, ensimmäiset muistikuvani Ässistä menevät sinne noin 20 vuoden taakse, ja kuten sinulla, on myös minun kiittäminen tästä isääni.

ps. parhaillaan aivopesen tyttöystävääni patafaniksi, vaikka Oulun suunnalta kotoisin. Pari vuotta "kouluttamista" takana ja tulokset alkavat näkyä: on jännittänyt liki jokaisen poff-ottelun, vaikkei muuten niin penkkiurheilusta välitä.
 
Viimeksi muokattu:

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nii, mitäs sitten jos Ässät voittaa mestaruuden? Silloin olen nähnyt kaiken haluamani mitä urheiluun tulee. Onko niin, että sen jälkeen urheilu ei ole enää ihan niin vakava asia kuin ennen? Lupaan ainakin pohtia asiaa...

Tätä olen itsekin pohtinut. Miltä ensi kaudella tuntuu tavallinen runkosarjapeli, jos nyt tulee mestaruus? Mitä jos käy niin, että pitäisi keksiä jotain muuta sisältöä elämään? Mitä, jos ei tulekaan enää laitettua nettiradiota päälle marraskuisena tiistai-iltana? Mitä, jos työasiat alkaakin nousta tärkeämmiksi?

No, tätä on nyt turha pohtia enempää tässä vaiheessa. Otetaan se vastaan mitä tulee.

Laitoinpa eilen illalla Patalipun ranskalaisen parvekkeeni oveen sisäpuolelle siten, että se näkyy hienosti ohikulkijoille. Saavatpahan vähän valistusta täällä kehä 3:n rajallakin :) Peleihin menen jatkossakin normaaliin tyyliin huivi kaulassa, muuten normaalit vaatteet.

Tatuoinnin aika on sitten, kun seuraavan kerran ollaan kuudennen karsintapelin jatkoajalla ottelusarjan ollessa tilanteessa 2-3 Mestisvoittajalle.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Toistan edelleen kysymykseni: mitä tapahtui vuoden 78' finaalin jälkeen? Mölyttiinkö torilla vai miten hommat eteni? Tuskin sitä ainakaan suoraan kotiin käveltiin.

Legendojen mukaan kaikkien aikojen mestaruusjuhla on ollut Porissa vuona 1965 kun Karhut voitti mestaruuden. Silloin puhelimetkin kävivät kaupungissa niin kuumina että puhelinlaitoksen keskussulake paloi ja kaupungin puhelinliikenne mykistyi koko yöksi. Ja koko yön riitti kansaa kaduilla juhlimassa. Poliiseilla oli tietysti hommia, koska jo juhlivat väkimassat olivat ongelmana, niin sen lisäksi eivät edes puhelimet toimineet, niin piti muutenkin valvoa kaupunkia. Ilmeisesti myös palokunta oli määrätty kaduille silloin.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Kotipelit seisomakatsomosta 67-klubin etuostolla. Päälle Ässien nahkatakki, Jokke 79 tai Virtanen 8 pelipaita. Vieraspelit kotikatsomosta, ehkä johkin paikanpäällekin. 2006 keväällä olin jokaisessa kotipelissä ja parissa treen pelissä, se Kaipaisen jatkoajalla roiskaisema maali oli kyllä ikimuistoinen, 1000 porilaista räjäytti hakamettän ja isot miehet halaili toisiaan. Tuli muuten 2006 keväällä jossain pelis itte Virtasen Janne taputteleen olkapäähän, ja ihmetteli että mistä olen noin vanhan paidan löytänyt.

Ite asun 80km Porista ja kaudessa tulee käytyä noin 10 kotipelissä ja playoffit tietenkin päälle. Urho playta ja Radio Poria tulee myös käytettyä ahkeraan. 1990-1991 kaudella olin ekaa kertaa Ässien pelissä, kun paikallinen linja-auto yritys järjesti kuljetuksen. Ottelu oli Ässät-Ilves ja vaikka pelasinkin tuolloin jääkiekkoa, en kannattanut vielä mitään. Matkalla osa käännytti mua Ilveksen faniksi ja osa Ässien. Ässät oli kuitenkin sen luonnollisempi vaihtoehto, koska lähin joukkue ja minulla oli serkkuja ja tuttuja Porissa, joka oli vähän kuin toinen koti. Muistan kun kysyin serkulta, että kukahan on Ässien huonoin pelaaja, se sano että varmaa Korpisalo, olipa serkkupoika vääräs. Ässät hävisi tuon ottelun 2-4, mutta se mylvintä, mikä hallis oli Ässien tehdessä maalin, teki lähtemättömän vaikutuksen. Siitä lähtien oon ollut patasydän ja aina tulen olemaan.

Mahdollisen mestaruuden ratkettua on pakko lähteä Poriin juhlimaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hienoja juttuja täällä.

Kun Suomi kaksi vuotta sitten voitti maailmanmestaruuden, jengi juhli Porin torilla monta tuntia. Siellä vedettiin letkajenkkaa ja kiipeiltiin torikahvilan katolle. En mitenkään pysty kuvittelemaan mitä edes voisi tapahtua jos Ässät ottaisi kultaa. Patsaat heräisivät eloon ja pulut puhuisivat kielillä?

Henkilökohtaisestikin tuntuu vieläkin siltä että Ässien mahdollinen mestaruus on liian iso asia käsiteltäväksi. Siksi pidättäydyn edes spekuloimasta asialla. Edellisen mestaruuden aikaan en ollut edes syntynyt, mutta Ässiä olen fanittanut enemmän ja vähemmän vuodesta 87´ja nähnyt tietysti yhtä sun toista. On jotenkin semmoinen olo että mestaruuden jälkeen jokin olisi peruuttamattomasti toisin. Mutta mikä? Muutunko ihmisenä jotenkin?

Luultavasti juhlin mestaruutta katoamalla sinisenä hattarana taivaanrantaan.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Ja ainakin yksi pelaaja jatkaa juhlia edelleen.

Kyllä vaan, viime vai edelliskaudella jossain pelissä oli vessassa ruuhkaa ja niinpä tämä mestari tunki tiensä suoraan käsienpesualtaan reunalle ja päästeli sinne pesijöiden ihmetellessä, että mitä helvettiä sinä teet. Aika jurrissa oli tämä Vellun ketjukaveri.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä vaan, viime vai edelliskaudella jossain pelissä oli vessassa ruuhkaa ja niinpä tämä mestari tunki tiensä suoraan käsienpesualtaan reunalle ja päästeli sinne pesijöiden ihmetellessä, että mitä helvettiä sinä teet. Aika jurrissa oli tämä Vellun ketjukaveri.

Topi Sorsakoski teki joskus saman tempun Manalan vessassa. Ihmettelijöille hän vastasi: "Minä olen Topi Sorsakoski, haluatko että kusen päällesi?"

Tuli vaan mielikuva jostakin hyvästä kusirepliikistä Isomäen laarilla...
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Siitä lähdetään, että jokainen peli nähdään paikan päällä. Muuttuvat tekijät voivat yhden pelin pudottaa pois, jos huono tuuri käy. Saa nähdä kestääkö taika - tällä kaudella oon käynyt 6 vierasmatsia kattomassa ja saldo on 6 voittoa :)

Parvekkeella on liehunut ässä-lippu jo poffien alusta ja playoff-partakin on kasvanut melko rumaksi tässä vaiheessa. Ainakin vaimon mielestä.

Yleisesti ottaen 2006 oli enemmän kiimaa kyllä, mutta toivotaan Isomäen heräävän edes lähelle samaa tasoa nyt finaaleissa. Henk koht tasollakaan ei vielä ole oikeen lähtenyt se isoin vaihde silmään, johtunee siitä että tällä kaudella tavoitteena on vain mestaruus. Hopeakevät on nähty.

Jos mestaruus nyt sattuisi tulemaan niin voisin luvata, että vuosia suunnitteilla ollut uuden paidan osto menee toteutukseen. Fandulin 90-luvun paita alkaa olla jo ihan hyvin elämää ja jäähalleja nähnyt. Selkään joku nelikosta Parru, Marttinen, Savinainen tai Armia.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liput kotipeleihin olisi vanhanaikaisesti jonotettuna, raviradalla sitten vieraspelit. Parta kasvaa, huonosti, en ajele ennen kun tämän kauden mestaruusjuhlat on torilla pidetty!
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos kirjoituksestasi, oli hieno tarina ja samalla hämmentävän yhteneväinen omani kanssa: pitkä etäisyys Poriin ja matseja on käytännössä pakko seurata jotain kautta. Tänä keväänä sain liitettyä Thaimaan näihin harvinaisempiin paikkoihin, joista URHOn striimistä nautiskelin, keskellä yötä, totta kai.

Myös omat, ensimmäiset muistikuvani Ässistä menevät sinne noin 20 vuoden taakse, ja kuten sinulla, on myös minun kiittäminen tästä isääni.

ps. parhaillaan aivopesen tyttöystävääni patafaniksi, vaikka Oulun suunnalta kotoisin. Pari vuotta "kouluttamista" takana ja tulokset alkavat näkyä: on jännittänyt liki jokaisen poff-ottelun, vaikkei muuten niin penkkiurheilusta välitä.

Kiitoksia vaan itsellesi järkevistä ja asiantuntevista kommenteista täällä palstalla. Taitavat aika monet Jatkoaikaan kirjoittelevista olla meidän kaltaisia etä-Ässiä, ehkäpä tämän kautta sitä sitten hakee yhteenkuuluvuuden tunnetta ja porukkaa johon kuulua. Itselleni Ässät on oma yhden miehen rakkaustarinani, ei mulla oikeastaan ole juuri ketään oikeita ystäviä, jotka Ässien mukana kulkisivat. Yleensä yksin ajelen peleihinkin. Kyllähän se olis mukava kun joskus olis kavereitakin jotka jakaisivat tämän saman rakkauden kohteen, mutta toisaalta nautin kyllä siitäkin, että tää on mun oma juttuni.

Itselläni mahdoton tehtävä käännyttää tätä nykyistä tyttöystävääni. On Turusta ja joskus on ollut Tepsin kausikorttikin. Alkuun meille tuli ihan oikeasti riitaa keskinäisen pelin jälkeen. Miettikää nyt, ulkopuolisen silmiin varmasti aika hölmöä :) Mutta kyllä hän on pikkuhiljaa oppinut tajuamaan, kuinka vahvasti elän Ässien mukana. Yhteentörmäyksiä tietenkin välillä tulee, kun kyllähän tämä kiekon seuraaminen aika paljon aikaa vie, kyllä minä sen myönnän. Käytännössä puoli vuotta kokonaisesta vuodesta on kiinni tässä viikottain. Niin hölmöä kuin se onkin, niin Ässien pelit määrittää muita menojani aika vahvasti.

Thaimaassa pelin katsominen kuulostaa tosi hienolta! Toi on sellainen juttu, mikä pitää toteuttaa itsekin, jossain ulkomailla Padan peliä kylmän juoman kera, voiko parempaa enää olla.

Pahoittelut jonkinlaisesta off-topicista palstalaisille. Mutta eikös tämä ollut tällainen vapaamuotoisempi omien tunteiden avaamiseen tarkoitettu ketju :)
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Varmaan aina välillä, pari vuotta sitten muutti keskikaupungille ja pyöri aika usein Winstonissa.

Ei kestojuhlijakaan oikein enää pysty juhlimaan kuin satunnaisesti. Linnareissut taitaa jo ihan fysiikan puolesta olla utopiaa...vai mistä sen tietää. Kaikki ne entiset mestaritkin vanhenee ja vanhuus tekee tehtävänsä.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Fanikamaa tullut vuosien varrella vaikka kuinka. Iso ässälippu olohuoneen seinällä (jos olisi lipputanko niin nostaisin salkoon käsi lipassa), auton hattuhyllyllä huivi ja kaksi imukuppi pelipaitaa. On myös huivia, pipoa, t-paitaa, hupparia jne.

Lauantaina jonottamaan lippua kotipeliin. Ensimmäinen vieraspeli neloselta ja voi olla että loput matsit joutuu radiosta kuuntelemaan.

Tässä pelkää jo sydämen puolesta vaikkei ikää ole kuin vajaa 30v.. Jännittää aika pirusti nämä pelit!

edit. Jos mestaruus tulee, niin aito pelipaita lähtee tilaukseen välittömästi ja tuo Ässälippu saa jäädä olohuoneen seinälle tuomionpäivään asti! (Olisi muutenkin, mutta vaimo ei pidä tuota niin hienona osana sisustusta, vaikka vannoutunut fani on myös :) )
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä olen miettinyt, josko ottaisi talteen finaalisarjasta kertovien iltapäivälehtien kansia ja aukeamia..
Sitten - jos mestaruus sattuisi tulemaan - kehystäisi noista parhaista jutuista ehkä 2-3 kpl kronologisessa järjestyksessä, ikään kuin "tarinaksi". Voisi näyttää ihan hienolta.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli onneksi ostettua ensimmäistä kertaa play-off kausari, joten seisomakatsomossa vietän kotiottelut. Tampereelle tuskin tulee lähdettyä, joten vieraspelit tulee varmaankin väijyttyä jossain kapakassa.

Jos mestaruus tulee, niin en ole mitään kummoisempaa suunnitellut. Kai siinä jotain hyviä ideoita sitten tulee, kun pari päivää vetää bisseä ja juhlii Ässäpipo silmillä :)

Nyt vaan jännittää aikuista miestä niin maan perhanasti, että sama tunne taisi olla viimeksi vähän ennen kuin ensimmäinen lapsi syntyi. Uskaltaisikohan sitä mennä lupaamaan, että jos Pata vie pytyn, niin minä lopetan kirjoittelun Jatkoaikaan.. ? ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös