Miten selität - vai selitätkö?

  • 547
  • 2

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Joskus tulee pieniä kommelluksia -varsinkin työmaalla, joita on hieman vaikea selittää - tai pikemminkin kiusallista antaa selontekoa omista töppäyksistään. Mielummin olisi vain ihan hiljaa. Silloin kun on jäänyt kiinni housut nilkoissa, olisi tosin hyvät neuvot tarpeen.

Muutama kuukausi sitten olin työmatkalla Belgiassa. Viimeinen ilta huipentui Brysselissä irlantilaiseen pubiin. Valomerkin jälkeen aloin kiskomaan takkiani tuolinkarmelta - poissa! Se oli varastettu. Mukana meni mm. vuokra-auton avaimet. Siitä syntyi tietysti lisäkustannuksia, eikä johtaja varmasti ymmärtänyt sitä, että auto oli mukana kaljareissulla... oli hieman vaikea selittää...

Nyt on taas aika kohta selitellä. Ensimmäisenä päivänä joku raapi oikean kyljen parkkipaikalla. Seuraavana päivänä moksahti lintu etusäleikköön. Sen verran painava elukka, että teki reiän ja valui säleikön taakse jemmaan. Auto on kaiken lisäksi tuliterä Citroen Xsara, joten hieman on haikeaakin romuttaa sitä pikku-hiljaa...

Miten sinä selität toilauksesi? Paukautatko rehellisesti niinkuin asia on, vai heitätkö jotain "mutta kun mä" laimentavaa sekaan?
Vai yritätkö puhua koko homman ohi kohdaltasi? Vai syytätkö peräti kamua?
 
Viimeksi muokattu:

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Jos jotain pitää selittää, niin kerron rehellisesti totuuden tai sitten jossain tapauksissa kierrän hieman sitä, unohtamatta kuitenkaan, että mitä tapahtui todella. Ikinä en ala kuitenkaan syyttelemään kaveriani jostain tällaisesta.
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Totuus tulee ennemmin tai myöhemmin julki joten yleensä kerron suoraan totuuden. Toisinaan tulee sekaan juuri tuota "mutta kun mä" juttua mutta lopulta kerron totuuden. Olis raukkamaista syyttää kavereita, jokainen vastaa itse omista teoistaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös