Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 729 159
  • 3 722

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Kyllä puitteet ja tapahtuma ovat maan huippua. Ei kahta kysymystä. Ehkä jossain vaiheessa trendi kääntyy ja jengi alkaa tulla hallille. Väitän edelleen, että viime kevään menestyksen puute vesitti yleisömäärän kehitystä. Mestaruus plakkarissa katsojakeskiarvo olisi komeampi.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
No tässä tuo Palloseuran ponteva lupaus, joka ei ainakaan omasta mielestäni ole näkynyt juuri missään?
TPS rakentaa ottelutapahtumista minifestivaalit
Kuten olen aiemminkin sanonut, mulle riittään hyvin tuo matsi - en ole ajatellut viettää aikaani hallilla kovin paljon enempää.
Mutta kuvittelin, että näillä suunnitelmilla oltaisiin haluttu saada juuri uutta katsojakuntaa? Nuo nimimerkki @Jaakko n luettelemat asiat ovat hienoja juttuja ja kuvastavat seurauskollisuutta ja kunnioitusta - silti voisin väittää, ettei ainakaan vielä olla onnistuttu asetetuissa tavoitteissa. Eikä nimimerkki @MAKE #89 n mainitsema vuoden opettelu todellakaan ole tässä suhteessa vaihtoehto - Heidi Aho ei takuulla ole tullut millään nakkimukipalkalla seuraan vaan tekemään noita luvattuja/kaavailtuja asioita. Nyt pitäisi vaan alkaa lunastamaan lupauksia... Mediakuutio on upea (halliyhtiön investointi), alkushown meteli korvia huumaava, mutta siihenpä se sitten taitaa jäädäkin?
 

Kulkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Musta on hyvinkin lyhytnäköistä ja hölmöä kuvitella, että vastikään palkatut tapahtumantuottajat, minifestivaali-idea tai kaljakatsomo näkyisi neljän kotiottelun jälkeen yleisömäärissä. Koska jääkiekon markkinointi jo aiemmin mainituista syistä on hyvinkin haasteellista ja myös kallista, ei suuri massa vielä tiedosta sitä, kuinka tapahtuma kehittyy isoin askelin koko ajan eteenpäin. Yhdyn vahvasti siihen, että tapahtuma on jo nyt Suomen parhaimpia, ellei paras jääkiekkotapahtuma. Ihmiset tajuaa sen hitaasti. Sitä mukaa kun satunnaiskatsojia paikalle eksyy ja he yllättyy positiivisesti, lumipallo vierii ja homma kasvaa. Millään taikatempuilla ei voi neljän kotiottelun jälkeen näkyä tämä uusi meininki katsojaluvuissa. Kaljakatsomo on tottakai näkyvin uudistus ja kysynnältään pienoinen pettymys, mutta sekin ottaa vielä varmasti tulta alleen kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Mulla ainakin on todella positiiiset vibat TPS:n nykyisestä meiningistä.

Lisätään vielä sen verran, etten myöskään väitä tapahtuman olevan vielä valmis. Kehitys on kuitenkin ollut niin silmiinpistävää, etten usko sen loppuvan yhtäkkiä kuin seinään. Siellä on selvästi hyvillä visioilla varustettua kehtityshakuista ja innovatiivista porukkaa luomassa uutta ja korjaamassa vanhaa.
 
Viimeksi muokattu:

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Eikö nuo kaikki ole toteutunut, jota tuolla sanotaan, kun linkin avaa?
No mikä noista on mielestäsi minifestivaali? En sano, etteivät nuo ole uudistuksia - mutta ei noilla vielä mitään festivaalitunnelmaa ole aikaan saatu. Ja se tavoite saada uusia kävijöitä on edelleen saavuttamatta. Itse olen sitä mieltä, että Tepsi ansaitsisi enemmän katsojia kun itse joukkue on huikea - jonkun olisi nyt vaan saatava se kiinnostus seuraavalle levelille.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy myöntää että tuon Pelsu pelin yleisömäärän nähdessä itse itsellekin pieni vitutus päälle, mutta vertailu viime kauden peleihin ei mielestäni osoita mitään ihan järkyttävää pudotusta miltä tämä ehkä ensin tuntui:

1 Pe 14.9.2018 18:30 TPS - HPK 7203
2 Ti 18.9.2018 18:30 TPS - Kärpät 4519
3 To 20.9.2018 18:30 TPS - KooKoo 5077
4 La 29.9.2018 18:30 TPS - Pelicans 4627

Viime kausi:

1 La 9.9.2017 18:30 TPS - Tappara 6511
2 Ti 12.9.2017 18:30 TPS - Sport 3598
3 Ti 19.9.2017 18:30 TPS - Pelicans 3609
4 Pe 22.9.2017 18:30 TPS - Kärpät 4885
5 To 28.9.2017 18:30 TPS - HPK 3244
6 La 30.9.2017 18:30 TPS - Lukko 6021

Tottakai enemmänkin saisi olla ja olisi ollut toivottavaa, että uudistukset olisivat tuoneet lisää jengiä, mutta samalla täytyy muistaa että nyt pelattu neljä peliä ja tässä varaa vielä petrata. Ja ehkä pitäisi olla tyytyväinen, että useampi silmäpari ei todistanut lauantain rämpimistä....
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Mitä tuohon nuorisoaspektiin tulee. Niin yleisesti ainakin ruuhkasuomessa tuntuu jonneilla ja meillä muilla ”nuorilla” olevan se käsitys, että sm-liigan seuraaminen on noloa. Kun nuorisopurukan kukko sanoo tämän ääneen, ja että hän seuraa vain änäriä ja kannattaa pittsburghia niin se sulkee heti 10 hänen kaveriaan pois.

Itse olen 29, ja minun on erittäin vaikeaa saada ketään liiga-peliin seuraksi. Kaverit seuraa sitä änäriä ja muulla ei väliä. Jos jotain pyydän seuraksi liiga-peliin, niin tunnistan itsessäni sellaisen, että ”anteeksi nyt kun edes kysyn, mutta haluutko tulla lauantaina hallille? Mulla on ylimääräsiä lippuja eikä sun siis tartte mitään maksaa”. Olen kyllä kaveriporukkani ainoa TPS-kannattaja, mutta ei ne muitakaan liigapelejä käy kukaan katsomassa. Se on sitte eri asia jos HIFK menee finaaleihin ni näähän on ihan mehuissa ja kaikki pelit kuulemma katsonut. Hifki on seksikäs, TPS ei.

Voi vain kuvitella, että mikä se asenne liigaa kohtaan on teineillä ja minua nuoremmilla, kun en itsekään nyt niin vanha vielä ole.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Sakun pelatessa hänen paitojaan myytiin muistaakseni tuhansia ympäri Suomen. Silloin olikin vielä täysin eri ajat vapaa-ajan ja mediankäyttötapojen suhteen.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Se on sitte eri asia jos HIFK menee finaaleihin ni näähän on ihan mehuissa ja kaikki pelit kuulemma katsonut. Hifki on seksikäs, TPS ei.

Tämä pätee kyllä varmasti myös paikalliseen palloseuraan. Menestys tuo katsojia jne. enkä nyt tarkoita menestymistä runkosarjassa.

Mediakuutio on upea (halliyhtiön investointi), alkushown meteli korvia huumaava, mutta siihenpä se sitten taitaa jäädäkin?

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo mediakuutio siirtyisi sitten siihen uuteen halliin sen valmistuessa? Tuohan ei ole pelkästään halliyhtiön investointi, vaan myös TPS ollut osallisena tuon hankinnassa.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Mitä tuohon nuorisoaspektiin tulee. Niin yleisesti ainakin ruuhkasuomessa tuntuu jonneilla ja meillä muilla ”nuorilla” olevan se käsitys, että sm-liigan seuraaminen on noloa. Kun nuorisopurukan kukko sanoo tämän ääneen, ja että hän seuraa vain änäriä ja kannattaa pittsburghia niin se sulkee heti 10 hänen kaveriaan pois.

Itse olen 29, ja minun on erittäin vaikeaa saada ketään liiga-peliin seuraksi. Kaverit seuraa sitä änäriä ja muulla ei väliä. Jos jotain pyydän seuraksi liiga-peliin, niin tunnistan itsessäni sellaisen, että ”anteeksi nyt kun edes kysyn, mutta haluutko tulla lauantaina hallille? Mulla on ylimääräsiä lippuja eikä sun siis tartte mitään maksaa”. Olen kyllä kaveriporukkani ainoa TPS-kannattaja, mutta ei ne muitakaan liigapelejä käy kukaan katsomassa. Se on sitte eri asia jos HIFK menee finaaleihin ni näähän on ihan mehuissa ja kaikki pelit kuulemma katsonut. Hifki on seksikäs, TPS ei.

Voi vain kuvitella, että mikä se asenne liigaa kohtaan on teineillä ja minua nuoremmilla, kun en itsekään nyt niin vanha vielä ole.

Tämä voi olla totta hyvinkin. Parhaiten tähän voinee vaikuttaa tekemällä juttuja, jotka eivät tuo mieleen Don Tamia, Jutilaa tai Mertarantaa. Toisin sanoen: ummehtunutta umpimielistä setämiesmeininkiä, makkaranhajuisia karjala-lippiksiä ja vauhkoa lätkänationalismia. Tietysti jos jääkiekkoa koskevat mielikuvat suomessa ovat luokkaa Skoda-cup ja Lärvinen, niin ei se mikään ihme ole, että nuorisoa ei kiinnosta. Ja miksi kiinnostaisi?

Onneksi Tepsi tekee asiallisia korjausliikkeitä. Ottelutapahtuma on jo nyt todella freesi ja kerää kaikenlaisia ihmisiä kaukalon äärelle. Pitkäjänteistä duuniahan noin ison laivan kääntäminen on, mutta epäilemättä se voi hyvin vielä kääntyä. Hyvä alku kuitenkin perjantaina tulossa.

Siirtymä tästä: "Tami" Tamminen kohautti: "En ole jääkiekossa homoja nähnyt!" Pride-peliin on nimittäin melkoinen jättiharppaus.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästä keskustelusta saa sen käsityksen että oheistapahtuma ja imagoasiat ovat huomattavasti tärkeämpiä kuin itse peli.

Minä olen eri mieltä. Omalla kohdalla kiinnostukseen vaikuttaa eniten juurikin pelin taso. Valitettavasti Liigan taso laskee kuin lehmänhäntä ja ottelut ovat enemmän haukottelua kuin kiihkeää kamppailua tärkeistä pisteistä.

Vähän menee haihatteluksi kun väännetään tuoko uusi videokuutio ihmiset hallille. Puitteet on jo kunnossa, mutta onko itse tuote?
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Tästä keskustelusta saa sen käsityksen että oheistapahtuma ja imagoasiat ovat huomattavasti tärkeämpiä kuin itse peli.

Minä olen eri mieltä. Omalla kohdalla kiinnostukseen vaikuttaa eniten juurikin pelin taso. Valitettavasti Liigan taso laskee kuin lehmänhäntä ja ottelut ovat enemmän haukottelua kuin kiihkeää kamppailua tärkeistä pisteistä.

Vähän menee haihatteluksi kun väännetään tuoko uusi videokuutio ihmiset hallille. Puitteet on jo kunnossa, mutta onko itse tuote?

Siis ehdottomasti samaa mieltä jos puhutaan ihmisistä jotka ymmärtävät jääkiekosta edes jotain. Mutta jääkiekon katsominen vaatii harjaantumista ja erilaisiin asioihin huomion kiinnittämistä, jotka eivät ole välttämättä ilmeisiä ihmisille, jotka eivät ole ennen jääkiekkoa katsoneet. Silloin juuri tuo seuran yleinen imago on varmastikin tärkeä ja hyvä "show" voi tuoda hallille ihmisiä jotka voivat oppia katsomaan jääkiekkoa ja arvostamaan seurayhteisöä, joka puolestaan on tietysikin paljon kestävämpi ratkaisu kuin jotkut laserkanuunat sun muut hommat, vaikka toki niilläkin on paikkansa jopa meidän keskuudessamme jotka olemme paikalla katsomassa peliä. Mutta ainakaan itseni takia ei olisi tarvinnut muuttaa pelitapahtumaa varmaan kymmeneen vuoteen. Kävisin hallilla tasan saman verran.

Liigassa pelin taso on kuitenkin ihan hyvä, vaikkakaan ei enää mikään maailman huippu, joten pelitapahtumien puolesta joku Tepsin suurinumeroinen voitto kuten taannoinen 7-0 voitto SaiPasta playoffeissa on varmasti kaikille peliä seuraaville ihan riittävän tasokasta toimintaa. Harmi tietysti, että Liigan taso ei ole enää entisellään.

Villissä lännessä oli aikoinaan saarnamiehiä, joiden "esitys" koostui siitä, että ensin he tekivät jonkin aikaa viihdyttäviä taikatemppuja ja sen jälkeen pitivät jumalanpalveluksen. Mielestäni samalla vanhalla mallilla on myös hyvä tulevaisuus: Ensin hömpällä teltta täyteen, sitten itse pääasiaan, toki pitäen mielessä että peli on se pääasia.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Tästä keskustelusta saa sen käsityksen että oheistapahtuma ja imagoasiat ovat huomattavasti tärkeämpiä kuin itse peli.

Minä olen eri mieltä. Omalla kohdalla kiinnostukseen vaikuttaa eniten juurikin pelin taso. Valitettavasti Liigan taso laskee kuin lehmänhäntä ja ottelut ovat enemmän haukottelua kuin kiihkeää kamppailua tärkeistä pisteistä.

Vähän menee haihatteluksi kun väännetään tuoko uusi videokuutio ihmiset hallille. Puitteet on jo kunnossa, mutta onko itse tuote?
Mulle nuo oheishömpät ei merkkaa juuri mitään, toki jotain mukiinmenevää esitystä saattaisin katsoa ennen matsia. Mutta mua niiden ei enää tarvitsekaan houkutella millään taikatempuilla - riittää, että on koottu riittävän mielenkiintoinen ja laadukas jengi, joka vielä ottaisi niitä kotivoittoja. Se kannustaa mua jatkossakin tulemaan hallille. Mutta nyt on jonkinlaisena ongelmana se sukupolvi, jota ei vielä ole saatu kiinnostumaan. Siihen tarvittaisiin jotain taikatemppuja...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Turun Seudun Setan kautta saa näimmä tulevaan kärkiotteluun lipun kympin pala. Ei paha.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
On se paha koska pride. Politiikka pois jääkiekosta!

Vitsailetko? Jos et niin voitasko tästä päästä jo yli? Politiikka eli "kansalaisia koskevaa" kuuluu myös jääkiekkoon. Voi olla aika iso asia monella juniorille, ja miksei aikuisissakin pelaaville, että seura on asiasta tätä mieltä. Homokammoisia juntteja ja muita tässä maassa on ihan tarpeeksi ja on ihan ok viestittää heille, että jo riittää.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ehdottamasti pelin taso on tärkein yleisönmäärään vaikuttava tekijä, tai oikeastaan menestys kentällä on tärkeämpi vielä. Nämä ovat mielestäni tällä hetkellä riittävän hyvällä tasolla, että tähän ruutuun voidaan laittaa tällä hetkellä rasti.
Yleisestikin TPS on hoitanut tärkeimmät ruudut kuntoon. Kaikkia osa alueita voidaan vielä parantaa ja pitääkin parantaa, mutta iso kuva näyttää hyvältä. Pitää muistaa olla kärsivällinen. Todennäköisempää, että muutokset ovat hitaita kuin se, että muutokset olisivat nopeita. Ainakin niin, että jos tarkoitus on myös pitää sisään tulenvan rahan määrä kasvussa.

TPS:n suurimpia ongelmia on taistelu mielikuvia vastaan. Vaikka realimaailma ollaan saatu varsin mallikkaaksi, niin sen kongretisoituminen koko kannattajakuntaa vie aikaa. Onglemia on siinä, että aika on kullannut muistoja ja korpivaellus repinyt haavoja. Jotenkin tuntuu, että väki on aika herkällä, mitä tulee varsinkin negaan.

Katsomoromantikkona ehkä yhtenä tärkeimpä asiana yleisömäärien kehittymisessä olisi se, että katsojat saataisiin sen sijasta, että ne menee lähinnä katsomaan ottelua. elämään sen mukana oman intohimonsa mukaan. Tämä on myös asia jolla voidaan hyvin nokittaa TV-ruutu, sekä saada nuorempaa sitoutettua Seuraan. Tämä on myös hidas prosessi, mutta elämyksellisesti äärettömän tärkeä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
On se paha koska pride. Politiikka pois jääkiekosta!

No, sä voit maksaa täyden hinnan. Sitten hyvä? Hyvä.

Noista nuorista(kin) kun oli puhe niin laittaisin markkinoinnin kärkeen Kaapon, jonka uskon puhuttelevan nuorisoa kuitenkin paremmin kuin 40+ Kalliot ja Perriinit. Sen jälkeen sarjajohtajuuden (silloin kun voi) ja Palveen. Rummutusta siitä että ollaan kärjessä ja että meillä on kaksi poikkeuksellista pelaajaa joita et ensi kaudella näe kuin maksukanavilla. Nimet ja naamat eivät kuitenkaan ole ihan jokaiselle "tavikselle" tuttuja joten niitä pitää toistaa ja näyttää.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toinen ja vielä tärkeämpi asia: Turkuhallista pitää tehdä vittumainen paikka pelata. Viime kaudella TPS oli sarjan paras vierasjoukkue, mutta vasta 6. paras kotijoukkue. Tappara-sarjassa kaksi kertaa turpaan kotona + hävitty pronssipeli. Onhan tuolla Gatoradella ihan helppo vastustajan pelata jos verrataan vaikka Raksilaan tai Nordenskiöldinkatuun. Fanina tämä tarkoittaa sitä, että takaraivossa on juurikin noi Pelicans-matsin kaltaiset housuunpaskomiset. En mä tommosesta lätkästä maksa penniäkään, mutta jos joukkue pelaa kanukkityylisesti nopeaa ja fyysistä peliä ja antaa kaikkensa, niin shut up and take my money. Lopputulos on silloin toissijainen asia jos hallilla oikeasti viihtyy ja näkee hyvän kiekkomatsin jossa kotijoukkue jättää kaiken kentälle.

Ja näin. 7637 silmäparia Gatoradella, kauden yleisöennätys ja lauantai-illassa Tappara vastassa. "Isännät" tekee nolla maalia.

Onhan Tepsu ihan säälittävä ollut kotikaukalossaan. Näillä esityksillä ei yleisömääriä saada nousuun. Liigan paras vierasjoukkue, mutta umpipaska kotijoukkue (10. paras tähän asti tällä kaudella).

edit. typo
 
Viimeksi muokattu:

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja näin. 7637 silmäparia Gatoradella, kauden yleisöennätys ja lauantai-illassa Tappara vastassa. "Isännät" tekee nolla maalia.

Onhan Tepsu ihan säälittävä ollut kotikaukalossaan. Näillä esityksillä ei yleisömääriä saada nousuun. Liigan paras vierasjoukkue, mutta umpipaska kotijoukkue (10. paras tähän asti tällä kaudella).

edit. typo

Tästä voi kyllä antaa joukkueelle piiskaa. Nolla maalia huippuottelussa ison yleisön edessä on aika anteeksiantamatonta. Ihan sama miten menee pelillisesti kentällä, niin näitä pelejä ei vain saa limboilla vastustajan nollapeliksi. Varsinkaan siten, että tasoitusmaalia suorastaan tarjoillaan kolmannen erän loppuun, mutta huippumiehet ei saa edes vetoja maalille.

Aivan liian helpolla tosiaan lähtee pisteitä Turusta. Vaikkei saldo enää ole aivan niin surkea kuin pahimmillaan, niin kaukana ollaan vielä ns. vaikeasta kotijoukkueesta. Potentiaalia olisi paljon parempaan, mutta liian usein isoissa peleissä pelataan vain perustasolla tai jopa hiukan sen alle. Pitäisi olla päinvastoin, eikä se ole mitenkään kohtuuton vaatimus.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Ikävä sanoo mutta tolla pelaamisella max 3000 katsojaa. Se jos ei tee yhtään maalia vaikka joukkueessa näennäisesti pitäisi olla maalintekotaitoa, niin onhan se ymmärettävää ettei katsojia ole. Onneksi itse pelkäsin tätä ja jäin kotiin. Uskon että puhun sekä omasta, että satunnaisen katsojan suulla, että sitten kun TPS pelaa ja voittaa samalla tyylillä kun Kärpät niin uskon että katsojia alkaa tulemaan enemmän. Ja varsinkin tälläiset pelit niin kyllähän se vaatisi maaleja ja voittoja. Puolustus toimi joo mutta hyökkäys ei sitten yhtään.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikävä sanoo mutta tolla pelaamisella max 3000 katsojaa. Se jos ei tee yhtään maalia vaikka joukkueessa näennäisesti pitäisi olla maalintekotaitoa, niin onhan se ymmärettävää ettei katsojia ole. Onneksi itse pelkäsin tätä ja jäin kotiin. Uskon että puhun sekä omasta, että satunnaisen katsojan suulla, että sitten kun TPS pelaa ja voittaa samalla tyylillä kun Kärpät niin uskon että katsojia alkaa tulemaan enemmän. Ja varsinkin tälläiset pelit niin kyllähän se vaatisi maaleja ja voittoja. Puolustus toimi joo mutta hyökkäys ei sitten yhtään.

Huutonaurua näille itkuille. Itse ainakin viihdyttiin matsissa, vaikka tukkaan tuli. On se surullista jos on luonteeltaan noin negatiivinen. Jaxuhaleja sinne. Seuraavaa matsia taas voittamaan.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Itsekin kyllä viihtysin tämän päivän ottelussa, vaikka tiettyhän se vituttaahan hävitä. Uskon, että pelaajia vituttaa vielä enemmän kuin katsojia. Ainakin itse seurasin peliä aika voimakkaasti tunteella ja ennemmin katson tällaista tasaista vääntöä kärkijoukkueita vastaan kuin jotain tiistai-saipa pelejä.

Se 5vs3 olisi pitänyt naulata, mutta minkäs teet kun Heikkinen ei tällä kertaa maalin takakulmaan osunut. Samoin sitä seuranneella yvllä Heikkinen taisi pamauttaa sivuverkkoon. Yleisökin oli hyvin joukkueen tukena.

En vaan ymmärrä miten kaikesta pitää hakea pelkästään sitä negatiivisuutta esille. Ymmärrän joo, että pitkään hävittiin ja vielä voi olla takaraivossa se pinttynyt vitutus niistä vuosista, mutta kyllähän tälläkin kaudella on omasta mielestä ollut useammin positiivinen fiilis hallille lähtiessä ja poistuessa kuin aikoihin.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Itsekin kyllä viihtysin tämän päivän ottelussa, vaikka tiettyhän se vituttaahan hävitä. Uskon, että pelaajia vituttaa vielä enemmän kuin katsojia. Ainakin itse seurasin peliä aika voimakkaasti tunteella ja ennemmin katson tällaista tasaista vääntöä kärkijoukkueita vastaan kuin jotain tiistai-saipa pelejä.

Se 5vs3 olisi pitänyt naulata, mutta minkäs teet kun Heikkinen ei tällä kertaa maalin takakulmaan osunut. Samoin sitä seuranneella yvllä Heikkinen taisi pamauttaa sivuverkkoon. Yleisökin oli hyvin joukkueen tukena.

En vaan ymmärrä miten kaikesta pitää hakea pelkästään sitä negatiivisuutta esille. Ymmärrän joo, että pitkään hävittiin ja vielä voi olla takaraivossa se pinttynyt vitutus niistä vuosista, mutta kyllähän tälläkin kaudella on omasta mielestä ollut useammin positiivinen fiilis hallille lähtiessä ja poistuessa kuin aikoihin.
Ei kaikkia pelejä tarvitse voittaa kunhan voittaa enemmän kun mikään muu joukkue liigassa :). Sen verran paskoja kausia nähnyt ettei niitä ihan heti paikata. Viimekaudet toki mennyt paremmin mutta ei niinku mun toiveissa on. Vrt eka Tappara ja nyt ilmeisesti Kärpät :)
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
En vaan ymmärrä miten kaikesta pitää hakea pelkästään sitä negatiivisuutta esille. Ymmärrän joo, että pitkään hävittiin ja vielä voi olla takaraivossa se pinttynyt vitutus niistä vuosista, mutta kyllähän tälläkin kaudella on omasta mielestä ollut useammin positiivinen fiilis hallille lähtiessä ja poistuessa kuin aikoihin.

Juuri näin. Negatiivisuus ruokkii negatiivisuutta.
Katsokaa nyt sarjataulukkoa. Ollaan kolmantena. Meillä on Kaapot ja Filppulat. Hienot puitteet ja alkushowt.

Tapparaa vastaan pelattiin hemmetin hyvin. Pomppu sinne tai tänne ni oltais tehty 2-3 maalia. Ei mennyt. Kaveri teki sen yhden.

Mä uskon, että tuo Tappara -peli jätti satunnaiskatsojalle ihan hyvän fiiliksen yleisellä tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös