@Starbuck Mainitsemasi Kärpät ja Tappara eivät ole pelanneet yhtään peliä alle 4000 tällä kaudella, Tepsillä niitä on jo kuusi ja muutama niistä hädin tuskin 3000 päälle. Minusta se on todella huolestuttavaa, ihan riippumatta siitä mikä joukkueen menestys on ollut. Tälläkin osastolla pitää vaatia enemmän.
Tässä on kyllä ihan hyvä pointti ja olen osittain kanssasi samaa mieltä, mutta olet vain puolittain oikeassa.
Varsinkin kun tässä kevät menee eteenpäin, TPS on Liigan ainut joukkue, jonka kotipeleissä edes voi käydä +8 200 ihmistä hallin koon takia pl. ulkoilmaottelut. Yleisömäärän vaihtelu on siis erittäin suurta - kauden aikana pohjat +3 000, josta voi ja pitää olla huolissaan, mutta toisaalta huiput siellä +10 000. Lukeudun niihin ihmisiin, jotka syttyy tosta jälkimmäisestä sen verran paljon, ettei parit 3 tuhannen katsojan pelit mieltä pahenna, kun tietäisi noiden 10 tonnisten karnevaalien olevan edessä päin, eli playoffeissa. Toinen asia pärjätäänkö siellä playoffeissa yhtään sen paremmin kuin viime tai sitä edellisellä kaudellakaan.
Tässä kohtaa tekisi mieli suunnata katse kohti kausikorttimyyntiä ja siitä vastuussa olevia tahoja. Onko onnistuttu tarpeeksi hyvin ja mitä voitaisiin tehdä eri tavalla? Nuo halvat kausikortit olisi yksi mahdollinen ratkaisu ongelmaan ja tähän mennessä se kaikkein järkeenkäyvin ajatus mitä olen palstaa lukenut. Enempää en kuitenkaan jaksa asiasta jauhaa, meni jo ohi oman pointtini - mikä oli siis se, että TPS ei ole menestynyt tarpeeksi hyvin viime vuosina, jotta voitaisiin realistisesti ja suhteellisesti odottaa isompia ja tasaisempia yleisömääriä kuin esimerkiksi Kärpät ja Tappara saavat. Se on vaan mun mielipide asiasta ja monella on omansa, joka poikkeaa tästä.
edit. typo
Viimeksi muokattu: