Itselläni on muutamia ehdotuksia pariin kokonaisuuteen.
Gameplay:
Fanit:
Itseäni on jo pitkään kyrsinyt tylsät lähes muoviselta tuntuvat fanit, jotka mylvivät epämääräistä mölinää silloin tällöin. Fanit luovat suuren osan niin oikeassa elämässä kuin pelissä siitä pelin tunnelmasta.
+ Fanien reaktiot aidommaksi. Kotijoukkueen fanit voisivat hakata käsiä yhteen esimerkiksi kotijoukkueen ylivoiman aikana ja buuata joskus kun vastustajalla on ylivoimaa. Kun kotijoukkueen pelaaja loukkaantuu niin yleisö voisi buuata ja mylviä. Yleisö voisi myös protestoida osaa jäähyistä. Tai sitten, jos vierasjoukkue saisi jäähyn niin yleisö voisi jälleen taputtaa. Maalien jälkeen yleisön reaktio on todella laimea. En tiedä eivätkö EA:n ukot ole koskaan käyneet jääkiekko-ottelussa, mutta yleisön reakointi kotijoukkueen maaliin on hieman lattea pelissä. Ääntä siis kunnolla ja fanit aidosti innostuneiksi kun verkko heiluu.
+ Kyltit, jossa lukee "Marry me Ovechkin" ovat väsyneitä. Voisiko katsojiin saada päivitystä niin, että jos taulussa olisi 0-5 toisessa erässä niin maalin jälkeen kuvattaisiin yleisöä, joka lähtee kotiin. Voisiko yleisössä myös olla niitä tavallisiakin ihmisiä, eikä kaikilla olisi sitä joukkueen fanipaitaa tai sitten joka kolmannella vierasjoukkueen fanipaita.
Valmentajat:
+ Tykkäsin vanhoissa änäreissä siitä, kun valmentajat kyselivät tuomareilta jäähyjen syytä penkin päästä tai protestoivat jäähyä. Se oli pieni, mutta todella hyvä lisä.
+ Aidot valmentajat peliin NHL-joukkueille
Kausipelimuoto tai GM-mode
+ Haluaisin näihin pelimuotoihin viilauksen, että kun joukkue olisi tappioputkessa niin kotiottelut eivät vetäisikään niin paljoa katsojia. Huvittaa ja se on todella tylsää, kun kotiottelut ovat aina loppuunmyyty. Jos joukkueella menisi hyvin niin kotiotteluissa olisi yleisöä ja samalla tunnelmaa.
Itse peliin:
+ Maalivahtien tylsät samat torjunta-animaatiot uusiksi. Maalivahdit tekevät suuren roolin peliin eikä nämä EA:n pahviset maalivahdit sytytä.
Nyt yksi iso asia, jota olen päässäni pyöritellyt.
Peliin uudenlainen momentum "heat meater/trash talk" vaihtoehdon avulla.
Syttyisin kun pelissä vaikkapa Be A Prossa olisi trash talk mahdollisuus. Pelissä näkyisi vastustajan kolme hermostuneinta pelaajaa, joita voisi sitten itse käydä kuumottelemassa. Voisit kuumentaa vastustajia, vaikkapa alkuun kovalla taklauksella ja sen jälkeen maalineduskahinassa. Kun pelikatko tulisi niin siinä olisi vielä mahdollisuus luistella jonkun pelaajan luo ja painaa vaikkapa kolmiota, jolloin pelaaja puhuisi "trash talkkia" ja vastustajan "heat meater" nousisi. Trash talk voisi olla vaan toiminta ilman sanoja, mutta se voisi vaikuttaa pelaajiin. Joskus taas voisit trash talkkauksen takia menettää itse hermosi ja se vaikuttaisi alentavasti, vaikkapa kurinalaisuuteen tai ominaisuuksiin. Vastustajan tietokonepelaajat voisivat myös päästä ihon allesi taklaamalla, vittuilemalla tai hakkaamalla pohkeille. Kun vaikkapa tietyn pelaaja heat meater olisi tarpeeksi korkealla niin syntyisi tappelu tai pelaaja ottaisi turhia jäähyjä.