Miten äänestät?

  • 2 292
  • 26

Miten äänestät?


  • Äänestäjiä
    106

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Minä olen äänestänyt puolueita sekaisin ja tullen äänestämään niin jatkossakin. Seuraavaksi ajattelin äänestää vaihtoehtoa, joka mielestäni arvostaa ja kunnioittaa työtä ja työntekijöitä. Nykyinen suuntaus on työtä ja työntekoa halveksiva.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä en äänestä puoluetta ollenkaan. Silloin kun äänestän, äänestän ihmistä. Jos ihminen on riittävän hyvä, saatan antaa anteeksi jopa mahdollisen puolueeseen kuulumisen.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Puolueuskovaisuus ei ole järkevää. On hyvä olla joustovaraa sen mukaan, miten hyvin puolueen ohjelma istuu omaan maailmankuvaan. Tieteellisellä metodilla mennään - mikäli joku puolue tarjoaa parempaa kuin edellinen äänestyksen kohde, siirrytään sitten siihen.
 

Glove

Jäsen
Kaikkea laidasta laitaan. Enemmän olen katsonut henkilöä kuin puoluetta. Kokoomuksen ehdokkaat taitaa olla vielä kokeilematta ja RKP:n, mutta tuota jälkimmäistä en kyllä äänestä kirveelläkään. Ainoa mahdollisuus olisi se, että RKP:n miesehdokas olisi presidentinvaalin toisella kierroksella jonkun toisen puolueen naisehdokasta vastassa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Äänestän vain eduskunta- ja presidentinvaaleissa. Kuntavaalit eivät minua uurnille saa.

Äänestykseeni vaikuttaa se, millainen hallitus kulloinkin istuu. Jos olen tyytymätön siihen, äänestän muutoksen puolesta. Totta kai myös henkilöllä itsellään on merkitystä äänestyspäätökseeni. Vasemmistoa en kuitenkaan äänestä koskaan. Myös naisia en yleensä äänestä. Valta ja nainen ei ole mielestäni toimiva yhdistelmä politiikassa. Ja ei, en ole sovinisti.

Presidentinvaaleissakin ehdokkaan puoluekanta vaikuttaa äänestykseeni.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Äänestän ihmistä, en puoluetta. Ainoana poikkeuksena, etten milloinkaan erehtyisi äänestämään vasemmistoa tai vihreitä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Minä en äänestä puoluetta ollenkaan. Silloin kun äänestän, äänestän ihmistä. Jos ihminen on riittävän hyvä, saatan antaa anteeksi jopa mahdollisen puolueeseen kuulumisen.

Aivan samanlaista käyttäytymistä täälläkin. Tosin sillä erotuksella, että joskus äänestän jaloillani ja joskus jopa jotain ärsyttävää, osaamatonta tai muutenvain vittumaista ihmistä vastaan. Viimeksi Pinokkiota vastaan, mutta silti siitä tuli pressa, mikä vituttaa ja aiheuttaa syvällistä pohdintaa edelleen.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ketjun avaaja liikkuu hiukan vaarallisilla vesillä tehdessään tästä äänestyksestä julkisen. Meinasin jo painaa äänestysnappia, kunnes huomasin pienifonttisen tekstin, että äänestys on julkinen. Tämäntyyppiset äänestykset eivät mielestäni saisi olla julkisia tai ainakin se pitäisi mainita avausviestissä.

Haluan itse pitää kiinni demokraattisesta oikeudestani vaalisalaisuuteen. Myös nimimerkin takaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ennen kaikkea äänestän ihmistä, mutta en voisi koskaan kuvitella äänestäväni Vihreitä tai jotain näistä "änkyräpuolueista" tyyliin Itsenäisyyspuolue tms.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Äänestän ihmistä, mutta toki sen verran katson ettei ehdokas ole millään ISKTR tai muulla listalla. Joku tolkku pitää taustoissakin olla.
Niin, ja pyrin äänestämään kunnallis-, eduskunta, euro- ja presidentinvaaleissa. Ääneni tulee kuultua, ja saan luvan valittaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos puhutaan eduskuntavaaleista, äänestän aina samaa puoluetta. Ehdokkaan tämän puolueen sisältä valitsen sitten omien kriteerieni mukaisesti.

Muissakin puolueissa on ihan fiksuja tyyppejä joita voisi äänestää mutta en halua antaa ääntäni muille puolueille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyisellä vaalijärjestelmällä ei kannata äänestää ensisijaisesti henkilöä (kunnallis- ja eduskuntavaaleissa), koska annettu ääni voi auttaa täysin eri henkilön läpimenemistä.

Minä valitsen ensin puolueen, jonka linja on lähinnä omaa arvomaailmaani, ja sen jälkeen etsin kyseisen puolueen listalta mielestäni parhaan henkilön.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennen kaikkea äänestän ihmistä, mutta en voisi koskaan kuvitella äänestäväni Vihreitä tai jotain näistä "änkyräpuolueista" tyyliin Itsenäisyyspuolue tms.

Ihmistä äänestän minäkin, en kuitenkaan vasemmistolaista. Joku roti sentään olla pitää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pyrin valitsemaan ensinnä aatemaailmaani lähellä olevan puolueen, joten ruotsalaiset, kristillidemokraatit ja perussuomalaiset kierrän kaukaa. Keskustaakaan en kuvittelisi äänestäväni kuin siinä tapauksessa, että löydän todella pätevän ehdokkaan jolla on menestymisen mahdollisuuksia ja joka ajaa juuri minulle tärkeitä asioita.

Yleensäkään voimakkaasti oikealle kallistuneita ehdokkaita en voi kuvitella äänestäväni. Kaikki koti-uskonto-isänmaa -hihhulit kierrän kaukaa.

Näille uusille pienpuolueille tuskin antaisin ääntäni, ovat toistaiseksi liian marginaalisia jotta voisivat ajaa minulle tärkeitä asioita eteenpäin.

vlad.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olen äänestänyt Vihreitä ja tulen äänestämään.

Nykyisin ei puolueilla enää ole niin paljon näkemyseroja Vihreisiin ja puolue kasvaa kivasti tasaisen varmasti.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
en ole ikinä suomalaisissa vaaleissa äänestänyt, enkä äänestä jatkossa. Protestina hallinnon kankeudelle ja kaksinaamaisuudelle sekä ääntenlaskentatavan huonoudelle. Voisin kirjoittaa pidemmänkin tekstin aiheesta "demokratia suosii idiootteja". Mutta hieman OT tähän ketjuun

suomesta puuttuu oikeisto. Sen sijaan suomessa on pari oikeistoksi itseään väittävää puoluetta. Teoiltaan ja tavoitteiltaan kaikki 8 eduskuntapuoluetta on sitä samaa vasemmistolaista (=kommunistista) paskaa. Suomessa on aivan sama että ketä äänestät. Lähes jokainen lause minkä kansanedustaja suustaan päästää sisältää sanan "vero" tai "rajoitus".
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Myös naisia en yleensä äänestä. Valta ja nainen ei ole mielestäni toimiva yhdistelmä politiikassa. Ja ei, en ole sovinisti.
Miehellä ja naisella on tosiaankin perustavanlaatuinen ero jo aivoissansa.

Miehen aivot

Naisen aivot


(Lisäys: Linkkien takaa löytyy piirretyt kaaviokuvat miehen ja naisen aivoista. Saattaa sisältää jopa hiukkasen huumoria. Tosikko ei ehken huvitu.)
 
Viimeksi muokattu:

sjuttonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, bostonilaiset, italofutis
Äänestän sopivaa henkilöä sillä pienellä reunaehdolla että hän edustaa kokoomusta. Sama linja jatkunee myös tulevaisuudessa. Osa keskustalaisista(otetaan esimerkiksi vaikka nyt Olli Rehn) ja ruotsalaiset ovat myös fiksua porukkaa ja jomman kumman puolueen ehdokkaalle ääneni menisi mikäli kokoomuksen äänestäminen ei olisi mahdollista.(Eli siis presidentinvaalien toisella kierroksella mikäli oikein huonosti käy.)
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Eikös se TuTo ole kallellaan SDP:n suuntaan! Ai niin, SDP ei olekaan vasemmisto- eikä työväenpuolue!

TuTo saattaa olla kallellaan SDP:n suuntaan, mutta se ei tarkoita, että kaikki fanit sitä olisivat. Eikä SDP mikään puolue ole, vaan aivovamma :)
Jos tykkää katsoa hyvää lätkää, onko siihen pakko sotkea politiikkaa?
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ollut "En äänestä" -vaihtoehtoa? Täältä ääni sinne.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jos tykkää katsoa hyvää lätkää, onko siihen pakko sotkea politiikkaa?

Fanivetäjännehän on jopa niin puolueeton, että on Vasemmistoliiton ehdokas kuntavaaleissa Turun lähikunnassa. Kai tämä jotain osviittaa antaa tutoismin myöhemmästä kehityksestä.

Missäs keskiryhmät ovat äänestyksestä?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Fanivetäjännehän on jopa niin puolueeton, että on Vasemmistoliiton ehdokas kuntavaaleissa Turun lähikunnassa. Kai tämä jotain osviittaa antaa tutoismin myöhemmästä kehityksestä.

Missäs keskiryhmät ovat äänestyksestä?

Mitäs hittoa se minulle kuuluu, jos faniryhmän vetäjä on kommareiden ehdokkaana? Nyt oli siis puhe minusta, ei muista faneista. Jos minä käyn katsomassa lätkää, en tarvitse siihen politiikkaa. Ulkoilen myös koiran kanssa luonnossa, enkä ole vihreä. Ja olen joskus vähän viljellyt maatakin, enkä ole kepulainen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Äänestän mitä todennäköisimmin jaloillani, en ole oikein nyt seurannut Neuvosto-Tampereen tilanteita, jotta pystyisin uurnille lähtemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös