Mitähän varten?

  • 62 731
  • 462

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Minkä takia kiekko menee AINA päätyyn asti joka helvatan kiekkoselostuksessa!!?? Kiekkohan menee sinne vain kerran eikä ole aina sinne menossa...

Näyte:
"Ja kiekko menee Möttösen lavasta AINA vastustajan päätyyn asti..."
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti vlad
Ei mitähän varten vaan minkähän tähden...

Minkähän tähden ihmiset eivät voi olla rehellisiä toisilleen,

ihmettelee vlad.

Jos joku naisihminen kysyy: "Katso miltä näytän?!", niin vaikka rehellinen vastaus olisi: "No ihan vatsatautisen kamelin persereijältä.", niin valehtelen aivan päin näköa: "Iiiihaaan hyvältä..."

Että sellainen lurjus olen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mikä vetää yleisöä puoleensa niin eläimen lailla, että Jatkoaika tukkiutuu harva se ehtoo? Eihän siinä muuten mitään, mutta kun on koukussa Jatkoaikaan, ei enää tahdo ilmankaan pärjätä...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti peruspata
Eihän siinä muuten mitään, mutta kun on koukussa Jatkoaikaan, ei enää tahdo ilmankaan pärjätä...
Eiköhän siinä tullut vastaus kysymykseesi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Viestin lähetti Neckar
Mikähän idea on vuositolkulla pitää ranteessaan vanhoja festarirannekkeita. Samalla idealla kun lapset pitää lintsin ym. paikkojen rannekkeita koko kesän. Onko tämä aikuisten vastine tälle lasten tavalle.

Jotkut urpot tarjoavat toiselle 5 euroa jos pitää koko vuoden seuraavaan asti. Ja jotkut vielä urpommat suostuu tähän. Tiedän kaksi taliaivoa ja toinen on täälläkin esiintynyt hiljainen bleg-kannattaja..Terveisiä hänelle..
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti scholl
Miksi hedelmä- ja vihanneosasto on ruokakaupoissa heti sisäänkäynnin tuntumassa.

Siksi, että ne eivät voi olla kaupan takaosastossa, koska siellä on yleensä maito-osasto. Maidot, joita tuoteryhmänä on useimman asiakkaan kassissa sijoitetaan siten, että sinne päästäkseen joutuu kiertämään mahdollisimman pitkän matkan. Tarkoitus on sis lisätä myyntiä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mitähän varten linja-auto tulee aina ajoissa kun minä olen myöhässä, mutta taatusti myöhässä kun minä värjöttelen pysäkillä?
 

Kermit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti scholl
Miksi hedelmä- ja vihanneosasto on ruokakaupoissa heti sisäänkäynnin tuntumassa.

Tutkittu juttu. Jotkut psykologit tai muut hihhulit ovat huomanneet, että keskimäärin ihmiset ostavat enemmän tällaisen järjestelyn seurauksena. Jostain syystä, en muista tarkemmin. Ihan faktana tuota markkinoinnin peruskurssilla aikanaan opetettiin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Kermit
Jotkut psykologit tai muut hihhulit ovat huomanneet, että keskimäärin ihmiset ostavat enemmän tällaisen järjestelyn seurauksena.

Jossain on myös sanottu, että karkkihyllyt on sen takia kassojen lähellä, että jonossa kun näkee niitä suklaita niin niitä eksyy helpommin ostoskoriin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen käsittänyt niin, että leipähyllyt ovat kaupassa sen vuoksi, että ihmiset ostavat leipää toisinaan. Muistankohan nyt aivan väärin?
 

Mikko-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
- Jo on ilmoja pidelly.

Tulipa vaan mieleen, että kuka niitä pitää ja missä niitä pidetään.
 

Tobias

Jäsen
Viestin lähetti Kermit
Tutkittu juttu. Jotkut psykologit tai muut hihhulit ovat huomanneet, että keskimäärin ihmiset ostavat enemmän tällaisen järjestelyn seurauksena. Jostain syystä, en muista tarkemmin. Ihan faktana tuota markkinoinnin peruskurssilla aikanaan opetettiin.

Itse asiassa kyse ei ole (vain) pelkkien hihhuleiden tekemästä tutkimustyöstä. Tänä päivänähän tilastotieteessä nk. Data Mining on kova sana, kun mietitään esimerkiksi, että miten kauppojen kannattaa asetella tuotteitaan. Isoilla marketeilla tämä on helvetin tärkeä juttu. Näille marketeille kertyy paljon tilastotietoa ihmisten ostoskäyttäytymisestä (ihmisten maksaessa ostoksia). Sitten vaan analysoidaan, että moniko esim. lastenruokia ostava ostaa samalla kauppareissulla esim. vaippoja -ja onko tällä yhteydellä tilastollista merkitsevyyttä. Sen perusteella pystytään sitten lisäämään myyntiä. Tokihan tuotteiden asetteluun vaikuttaa paljon muutkin seikat, näin oletan.
 

Jamina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HJK
Viestin lähetti finnishninja
Mitähän varten linja-auto tulee aina ajoissa kun minä olen myöhässä, mutta taatusti myöhässä kun minä värjöttelen pysäkillä?

Samaten miksi aina kun seison jalankulkuvaloissa, bussi, johon olen menossa, ajaa ohi. Kun taas seison hyvissä ajoin pysäkillä, odottamani bussi seisahtuu lliikkennevalohin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mitähän varten...

... aina oikean kengän nauha aukeaa?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Mitähän varten...

Viestin lähetti LaTe_Show
... aina oikean kengän nauha aukeaa?
Tätäkin on tutkittu/olen tutkinut. Ilmeisesti on niin, että se on ollut huonommin solmittu kuin vasemman kengän nauha.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitähän varten...

... sitä aina ihastuu varattuihin, tai muuten vain tavoittamattomissa oleviin miehiin?

... nämä kyseiset miehet antavat ymmärtää, etteivät ole ollenkaan varattuja, tai vaikka ovatkin, niin se ei haittaa?

... minä näitä tänne kirjoitan, vaikka oikeampi paikka saattaisi olla "Mies-/ Naisasiat" tai "Vitutusketju"?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Mitähän varten...

Viestin lähetti bozik
Tätäkin on tutkittu/olen tutkinut. Ilmeisesti on niin, että se on ollut huonommin solmittu kuin vasemman kengän nauha.

Pitääkö tämä käsittää niin, että vasemman kengän nauha solmitaan aina ensin ja sen takia ei enää sitten riitä puhtia oikean puoleisen monon sitomiseen? On se onni että ihmisellä on vain kaksi jalkaa. Tuhatjalkainen kun rupeaa nitomaan koipiinsa luistimia alkutalvesta, niin kausi ehtii loppua aina kesken ennenkuin viimeisessä jalassa on luistin kiinni. Surkeeta.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti finnishninja
Mitähän varten linja-auto tulee aina ajoissa kun minä olen myöhässä, mutta taatusti myöhässä kun minä värjöttelen pysäkillä?

Tai miksi se bussi tulee juuri silloin kun olet sytyttänyt sen tupakan?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti mtmela
Tai miksi se bussi tulee juuri silloin kun olet sytyttänyt sen tupakan?

= tupakan ja bussin yhteinen salaliitto pientä ihmistä vastaan. Jäljet johtavat mitä ilmeisimmin Illuminatiin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Predator
= tupakan ja bussin yhteinen salaliitto pientä ihmistä vastaan. Jäljet johtavat mitä ilmeisimmin Illuminatiin.
Hyvänä asianahan tuota pitäisi ajatella. Bussit ajattelevat ihmisen terveyttä ja näin yrittää vähentää tämän tupakointia.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Mitähän varten...

Viestin lähetti Predator
Pitääkö tämä käsittää niin, että vasemman kengän nauha solmitaan aina ensin ja sen takia ei enää sitten riitä puhtia oikean puoleisen monon sitomiseen?
Omat tutkielmani viittaavat ns. hyvän olon tunteeseen. Jos joku palstalainen on seurannut jääkiekkoa, niin tämä ilmiö on tuttu mm. Suomi-Swedut arvokisaotteluista. Kun homma on saatu puoliksi hoidettua, vasemman kengän nauhat solmittu tai muutama maali tehty, niin välittömästi mieleen hiipuu "tää homma on hanskassa asenne". Näin suinkaan aina ole, vaan tuloksena voi olla joko jääkiekko-ottelun häviäminen ns. viime hetkellä tai vaihtoehtoisesti auennut oikein kengän nauha.

Siinä olet täysin oikeassa, että vasen kenkä sidotaan AINA ensin. Näin sanoo ohjesääntö.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mitähän varten aamulla aina väsyttää vielä tunti heräämisen jälkeen vaikka juuri on tullut nukuttua 7-8 tuntia, mutta illalla tuntia ennen nukkumaanmenoa ei väsytä paljoakaan?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Mitähän varten...

Viestin lähetti LaTe_Show
... aina oikean kengän nauha aukeaa?
Oletan että se johtuu sitomiskulmasta. Oikeakätisen solmiessa vasemman kengän nahuaa hän saa oikealla kädellään vetää voimavektorin kannalta edulliseen suuntaan, toisin kuin oikean kengän ollessa kyseessä. Ja siis en tarkoita että saa vetoon riittävästi voimaa, vaan että kiristys on hallitumpi. Voin pyytää toimiston pojilta Ansys-analyysin, mutta en viitsi koska olen oikeassa muutenkin. MOT
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Designer
Mitähän varten aamulla aina väsyttää vielä tunti heräämisen jälkeen vaikka juuri on tullut nukuttua 7-8 tuntia, mutta illalla tuntia ennen nukkumaanmenoa ei väsytä paljoakaan?
Tässä ollaan muuten perimmäisten kysymysten äärellä ja täysin poikkeuksellisesti en tiedä vastausta. Yleensähän taikapullosta löytyy vastaus kysymykseen kuin kysymykseen, mutta ei tähän. Ja hommahan on itse asiassa vielä tuota Designerin kirjoittamaa mutkikkaampi. Mitähän varten, jos sinun pitää herätä klo 7.00 töihin niin olet armottoman väsynyt, mutta jos sinun pitää herätä klo 7.00 tekemään jotakin mukavaa, väsymys on tyystin poissa ?

Olisiko tässä harhautuksen paikka. Uskottelee itselleen, että lähden huomenna klo 7.00 pelaamaan golfia, mutta sitten kun on herännyt ilman väsymystä tunnustaakin itselleen, mä lährenkin töihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös