Mainos

Mitä yhdestä fanista?

  • 9 444
  • 30

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Uusimmassa Jääkiekkolehdessä sangen mielenkiintoinen testi tehty siitä kuinka hyvin joukkueet ottavat faninsa huomioon, testin tulokset ja omat kommentit uuden ketjun merkeissä tässä ohessa.

Jääkiekkolehti kirjoittaa: päätimme tehdä testin että onko nykyäään jokainen yksittäinenkin fani tärkeä. lähetimme jokaiselle liigajoukkueelle 11-vuotiaan pojan kirjoittaman kirjeen, jossa pyydettiin lähettämään seuran tarra paluupostissa valmiiksi mukana olleessa postimerkillisessä kirjekuoressa. Bonuksena "Testi-Toni" pyysi jokaiselta seuralta ykkössuosikkinsa pelaajakorttia nimmarilla.

Toni meni ensimmäisenä maanantaina postilaatikolle tutkimaan testin saldoa ja löysi sieltä HIFK:n, HPK:n ja KalPan vastaukset kuoressa. Yhden välipäivän jälkeen SaiPa oli lähettänyt vastauksensa ja kun Ilves sekä Ässät toteuttivat toiveensa melkein heti perään oli toivo korkealla, että Toni saisi kaikilta joukkueilta vastauksen. Sitten tuli hiljaisuus eikä kirjeitä enää tullut, nyt on kuukausi mennyt eikä Jokerit, JYP, Kärpät, Lukko, Pelicans, Tappara sekä TPS ole lähettäneet vastaustaan, ilmeisesti he eivät halua palkita faniaan yllätyksellä.

Myös samaa seurojen innokkuutta fania kohtaan he testasivat tiedustelemalla sähköpostilla joukkueiden fanituotemyynnistä. Ensimmäisen päivän aikana vastaukset tulivatkin Bluesilta, Ilvekseltä, Tapparalta, KalPalta, Ässiltä, HPK:lta, Pelicansilta ja HIFK:lta - Jokereilta vastaaminen kesti kaksi viikkoa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Sen sijaan JYP, Kärpät, Lukko, SaiPa ja TPS ei ole vastanneet kyselyyn vieläkään. Ainoastaan SaiPa näistä sai hieman anteeksi kun lähetti sentään kirjeen.

Mitä tästä meidän JYPin fanien pitäisi miettiä, eikö meistä oikeasti välitetä JYPin toimistolla vai onko siellä oikeasti ketään kotona? Myös esille nousee ainainen medianäkyvyys kysymys, tässäkin tapauksessa onnistuttiin ryssimään kaikki ja totaalisesti kuulumalla pieneen joukkoon joka ei jaksanut/viitsinyt palkita yksittäistä faniaan kummassakaan tapauksessa. Itselläni ainakin tämä testi sai veren kuohumaan ja jäin miettimään että miksi juuri MINUN joukkueeni oli tuossa harvalukuisessa "eimeitäkiinnosta" joukossa.

Noh, eipä sillä. onko JYPissä koskaan osattu hirveen hyvin faneja ottaa tosissaan kun fanituotemyyntikin on sanonko mistä.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Ei mitään uutta auringon alla. Itsekin olen muutamia kertoja tiedustellut joitain
asioita JYPin toimistolta, enkä ole koskaan saanut yhtään vastausta sieltä..

Faneja ei muutenkaan JYP ota mielestäni huomioon oikein mitenkään: Ei ole
fanikatsomoa saati fanikausikorttia, uskomatonta on että Fan Clubin jäsenenä
saa alennusta jostain kaljasta mutta ei lipuista tai kausarista.
 

chelios77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mielenkiintoinen tutkimus.Jotenki on sellainen kutinakin ollut,ettei joukkueet juurikaan fanellle mitää halua takaisin antaa.Esimerkiksi NHL-joukkueet jakavat sillointällöin faneille kotiotteluissa ilmaiseksi esim. t-paidan tai lippiksen,joissa on tietysti jonku sponsorin logo joukkueen logon lisäksi.Ei oo pelkoa ainakaan kärppä-peleissä,että ikinä sais mitään ylimääräistä mukaan.
 

John Shaft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teeee Peeee Äs ja Alexander The Great
Jotenkin ei yllätä TPS:n keikkuminen "mustallalistalla". Siihen kun lisää vielä valtakunnan paskimmat kotisivut niin kyllä fanin kelpaa.

Esimerkkinä kun liityin tepsiläiset ry:n jäseneksi kesti kolme viikkoa laskun tulo.Ja tietenkään sähköpostilla ei ole otettu mitään kontaktia.Lupasivat lähettää myös jäsenkortin jota tosin ei ole näkynyt.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Itse sain väliaikasen jäsenkortin vain noin reilun kuukauden päästä kuin jäsenmaksun maksoin. RY hoittaa tehtäviä todella vikkelään tahtiin. No onneksi meillä on SR.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jaakko kirjoitti:
Itse sain väliaikasen jäsenkortin vain noin reilun kuukauden päästä kuin jäsenmaksun maksoin. RY hoittaa tehtäviä todella vikkelään tahtiin. No onneksi meillä on SR.

Jotenkin nämä viralliset fani-ry:t ovat hiukan hakusessa olemassolonsa suhteen? Mitä esim. Tepsiläiset ry:n on tarkoitus olla, jonkinlainen jokamiehen fanclub vaiko sellaiseksi naamioitu TPS-henkinen pk-sektorin bisneskerho? Futikseenkin ollaan tuollaista tuomassa ja selkeämpi linjaveto voisi olla paikallaan.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
JYP-toimistolle sähköpostia lähettäneille kerrottakoon, että toimistolla on sähköpostin vastaamisessa noin seitsemän vuoden jono. Perustan tämä väitteen havaintoon, että jotain kausikorttiin uusimiseen liittyvää detaljia loppukesästä 2000 sähköpostilla tiedustelin, enkä ole vielä vastausta saanut. Ilmoitan sitten vastauksen tullessa, niin tiedätte, kuinka kauan tarvitsee vielä odottaa.

Kyllähän tuosta arvostuksen kehittymisestä jotain kertoo tuon "fanikausikorttina" markkinoidun seisomapaikkakortin kylkiäiset, parina ensimmäisenä kautena mukana tuli pelipaitaa ennen kauden alkua, sitten seuraavina kausina kaulaliinaa syyskauden aikana ja tänä vuonna postilaatikosta kolahti käytännöllisyyden huipentuma, kauden hittiuutuustuote JYP-heilutusliina lähempänä joulutaukoa kuin kauden alkua! Eihän siinä, kyllähän kaikki kortin maksamisen jälkeen annettavat ylimääräiset lisukkeet ovat vain "tarpeeton kuluerä" seuralle, josta on helppo leikata, mutta ei kai sitä nyt tarvitse sille asiakkaalle sentään alleviivata?

Fanitoiminnan järjestäytymisen tukemisesta en viitsi tässä edes aloittaa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseäni ei yllätä JYP-organisaatiossa mikään asioiden leväperäinen hoito niin kauan, kun niistä vastaa hauska supliikkimies Andy Kivelä. Aivan järkyttävää amatöörimäistä toimintaa. Tai ei, amatöörit ovat ainoita, jotka JYPissä asiansa sentään hoitavat kunnialla.

Voisinpa kertoa seurajohdon suhtautumisesta vapaaehtoistyöntekijöihinkin muutaman kuvaavan tarinan, mutta annettakoon nyt olla, ettei asianosaisille aiheudu ikävyyksiä. Siinäpä Seppänen tekee kohta tarjouksia ammattilaisille, ei taida ihan seisomakausikorttipalkalla lähteä.

Kyllä puuskuttaa taas.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
..niin ja tämän em. voisi jotenkin katsoa läpi sormien, jos joukkueeseen edes satsattaisiin ja menestystä tulisi. On palikat todella hukassa ihan perusasioiden kanssa.

Ettei siis ihme, ettei halliin saada sitä ala-asteikäistä enempää, joka mutu-tuntumalla on suurin ero muihin pikkuseuroihin..siis nämä 9-12-vuotiaat Jypin ilmaisjunnuja lukuunottamatta. Käykääpä vaikka Hakametsässä niin johan pientä pojankoltiasta on hallissa suhteessa ihan eri tavalla. Tästä se fanikulttuuri sielläkin on syntynyt.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä tosiaan valitettavasti kauheasti yllätä tämä asia. Onko ihme, että kansa kaikkoaa parin tappion jälkeen katsomoista, jos seuran kiinnostus yksittäistä fania kohtaan on tällä tasolla? Sitouttaminen johonkin asiaan saa voimansa vastavuoroisuudesta, mutta JYPin kohdalla panostukset jonkinlaisen vuorovaikutuksen syntyyn ovat tällä hetkellä varsin yksipuoliset. Miksi niiden fanien pitäisi heikolla hetkellä tulla katsomoon, jos seura välittää heistä näin vähän?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Testi syvältä

Jokeri-osioon ehdin jo kirjoitellakin tästä (siellä oli tämä aihe lainattuna). Aivan järjetön ja älyvapaa testi, joka osoittaa jääkiekkolehden todellisen tason. Tämä testituloksen julkistaminen saa ihmisessä aikaan reaktion, että onpa törkeitä seuroja kun eivät voi lapselle yhtä tarraa ja nimmareita jakaa. Ihme toimintaa.

Tämä puetaan sitten muotoon onko yksittäinen fani joukkueelle tärkeä. Otetaan vähän takaisin, ensin siis vedotaan lapsen nimissä hyvään tahtoon ja sitten kirjoitetaan siitä juttu, jossa yleistetään etteivät joukkueet välitä faneistaan. Todellista roskajournalismia a la keltainen lehdistö, voin vain kuvitella kuinka innoissaan jutun toimittajat ovat odotelleet vastauksia ja ennen kaikkea niitä, joita ei koskaan tule. Loppuun pari kysymystä;

- kuinka moni 11 vuotias on seuran asiakas, miksei ihan aito ja lipuista maksava 38 v asiakas tehnyt tätä ? Haluttiinko kenties tällainen tulos = roskajournalismin perusperiaate hakea "otsikoita"
- harva 11 v lähettelee tuollaisia ilman isän/äidin vaikutusta eli ymmärtää laittaa maksetun vastauskuoren jne. Eikö tässä savotassa avustanut vanhempi olisi voinut ostaa sen tarran ? Niitä myydään siksi, että yritetään rahoittaa toimintaa.
- Onko yritys/kiekkoseura hyvä silloin, kun mahdollisimman nopeasti pyynnön jälkeen jakaa ilmaiseksi normaalisti myymiään tuotteita ? Vai mitattiinko tässä sittenkin lähinnä "hyväsydämisyyttä".

Rimanalitus jääkiekkolehdeltä.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
- kuinka moni 11 vuotias on seuran asiakas

Ei varmaankaan moni, mutta jokainen on potenttiaalinen tuleva -suurikin- maksaja. Kakarana se suurimmalle osalle uskollisuuden siemen tiettyä "väriä" kohtaan kylvetään.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
bozik kirjoitti:

On kyllä ihan totta, että tarrat ja muut härpäkkeet ovat tuotteita joita myydään seuran kaupoissa ja sikäli tämä testi oli hieman huono. Toisaalta taas joukkueet jakavat yhteistyökumppaneilleen ja muille tahoille myös paljon kaikenlaista ilmaismatskua ja yleensä niistä jää aina hieman yli, eli ne eivät näy minään tappiona joukkueisen papereissa, vaikka niitä annettaisiin yksittäiselle junnuikäiselle fanille. Hyväsydämmisyydestä tästä kai on enemmän kyse.

Parempi testi olisikin ollut, jos tämä "11-vuotias fani" olisi pyytänyt saada kaikkien joukkueen pelaajien nimikirjoitukset tjms.

On kuitenkin hienoa ja olen ylpeä siitä, että HIFK:n toimistolla oltiin hyväsydämmisiä ja muistettiin feikkifania.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä miten Ässät toimivat tämänkaltaisissa asioissa aikana ennen Hirsimäkeä, mutta itse olen ainakin erittäin tyytyväinen nykyään Ässätoimiston palveluihin ja toimintaan. Itse olen lähettänyt muutaman kerran sähköpostia suoraan toimitusjohtaja Hirsimäelle erinäisistä asioista ja jokaisella kerralla olen saanut hyvin asiallisen ja valaisevan vastauksen parin päivän sisällä.

Välillä on tuntunut, että on itse pystynyt jopa vaikuttamaan joihinkin seuran kannalta pienempimuotoisiin, mutta fanin kannalta isompiin päätöksiin. Tämä on varmaankin kuitenkin johtunut siitä, että samoista asioista toimistoa on lähestynyt moni muukin Ässäihminen.

Joka tapauksessa Ässät on nykyään hyvin yleisöä palveleva yritys.
 

cheli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
menee vähän väärään paikkaan mutta menköön

Pressiboxi kirjoitti:
Jotenkin nämä viralliset fani-ry:t ovat hiukan hakusessa olemassolonsa suhteen? Mitä esim. Tepsiläiset ry:n on tarkoitus olla, jonkinlainen jokamiehen fanclub vaiko sellaiseksi naamioitu TPS-henkinen pk-sektorin bisneskerho? Futikseenkin ollaan tuollaista tuomassa ja selkeämpi linjaveto voisi olla paikallaan.
Ne ovat hukassa ja jotenkin ei pysty ymmärtämään miten sinänsä hyvä potentiaalinen markkinointikanava jätetään käyttämättä/laiminlyödään lähes täysin. Pari kirjettä vuodessa - joskus kirjeet tulee hieman myöhässä (kopioitu A4 päivättynä kuitenkin ajoissa) ja niissä lukee että jäsenpeli olisi ollut edellisellä viikolla..
-Tuota voi muuten verrata siihen työmäärään mitä esim. tehdään sen musta/tms. klaani/tepsi -lehden eteen, joka turussa jaetaan muutaman kerran vuodessa turussa ilmaisjakeluna, mutta sitten niille jotka vapaaehtoisesti maksaa rahaa kannattamalleen seuralle printataan A4..
Joo, mutta silti jotenkin ihme homma että tuo ei lyö läpi koska jengi valittaa tuolla että voi voi kun on kalliit liput ja pelkällä tepsiläiset ry.n jäsenmaksulla (jotain 15e) saa liput viiteen peliin. 90-luvun alussa jäsenmaksu oil 75mk ja silloinkin sai viiteen peliin liput. Joskus 90-luvulla on ollut jotain jäsenhankinta-kampanjoita, mutta kai se että jos hommaa hoidetaan siltä pohjalta että tulostellaan pari A4:sta pari kertaa vuodessa ja laitetaan mukaan viking linen lahjakortti. Niin voisi sen paremminkin hoitaa. Tuota ollaankin naureskeltu että olisi voinut käydä matseissa 15 vuotta kolmella eurolla peli, mutta nyt kun tuo turkuhallissa r.y:n baari avattiin (josta sai euron halvemmalla kaljaa) niin heti alkoi massiivinen jäsenhankinta suhteessa mitä asiasta on kuulunut esim. viimeiseen kymmeneen vuoteen kun muutama tyyppi kyseli tuolla meidän hiekkalaatikolla tuosta r.y.:n toiminnasta, hah

edit kaljan hinta
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Oli Jääkiekkolehden tutkimus roskalehtijournalismia tai ei, niin olen myös sitä mieltä että SM-liigajoukkueilla (ja erityisesti myös JYPillä) on paljon parannettavaa suhteessaan kannattajiin. On ymmärrettävää, että (lyhyellä tähtäimellä) yrityskumppanit ovat mukavia holhottavia, sillä yhdellä hoitokerralla kassaan napsahtaa iso kasa euroja ja fanijoukko on puolestaan kovin työläästi hahmotettava joukko, joilta tulevat rahavirrat koostuvat pienistä puroista.

Mutta. Jos ruohonjuuritason työ jää hoitamatta (etenkin nyt kun TV-sopparitkin ovat maksutelkun puolella), niin tuskinpa sponssitkaan katsovat kauaa erinomaisuudessaan pönöttävää liigaseurajoukkoa ja siirtävät ruplansa muualle. Jonkinlaista norsuluutornikompleksia on ikävä kyllä havaittavissa ja olisi aika ottaa myös JYP-johdossa maila kauniiseen käteen ja miettiä mitä asian edistämiseksi voi tehdä. Ripaus tervettä nöyryyttä ei olisi pahitteeksi ja kannattajien muistaminen muutenkin kuin vain juhlapuheissa olisi tervetullutta.

Euron säästöllä voi tehdä kymmenen euron vahingot ja tuntuu siltä, että vyön kiristämisessä on menty äärimmäisyyksiin. Kymppitonnin käyttäminen fanisuhdetoimintaan ja vapaaehtoisten huomiointiin ei olisi paljoa vaadittu. Se on satsausta tulevaisuuteen, jos mikä. Nokiakin satsaa tulevaisuuden tekniikoihin vaikka firma on juuri nyt maailman huipulla.

Jos oppia haluaa hakea, niin Ruotsissa ollaan muutamia askelia Suomea edellä ja Amerikoissa urheiluliiketoimintaan suhtaudutaankin toisenlaisesta näkökulmasta ja ammattimaisemmalla otteella. Tai väittäisin (haastattelun perusteella), että jopa Englannissa ovat monet (fani)asiat Suomea paremmalla tasolla.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Olen asioinut JYPin ja Andy Kivelän kanssa kaksi kertaa liittyen pelipaita-asioihin.

Ensimmäisellä kerralla kysyin myykö JYP kauden aitoja pelipaitojaan, ja jos myy, niin pyysin lähettämään lisäinfoa. Sain suhteellisen ripeästi listan myytävistä paidoista hintoineen sekä vastaukset myös lisätiedusteluihini.

Toisella kerralla halusin selvittää erään 90-luvun alkupuolen JYP-paidan aitoutta. Sain Kivelältä puhelimessa JYPin huoltajan numeron ja jatkosoiton jälkeen myös vastaukset kaikkiin kysymyksiini.

Eihän nämä asiat periaatteessa liity fanituotemyyntiin, mutta joka tapauksessa JYPiltä saamani palvelu on ollut moitteetonta. Herää kysymys, vahvistaako poikkeus säännön?
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Eikös näille JYPin rummuttelijoille kuitenkin kausarit anneta seuran puolesta, kuten huhu kertoo?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
RV16 kirjoitti:
Eikös näille JYPin rummuttelijoille kuitenkin kausarit anneta seuran puolesta, kuten huhu kertoo?

Enpä mene tuosta takuuseen, saavatko kausarit, mutta oiotaan nyt sen verran että tämä rumpuryhmä ei ole sama asia kuin JYP Fan Club.

McCrackenille: Itse tilasin ennen viime kautta valkoisen vieraspelipaidan, tilauksen toimitus kesti 3 kk. Ja ei edes sillä nimellä ja numerolla minkä olin tilannut. Joten se siitä Andyn osaamisesta.

Kaiken huippunahan on tämä viimeviikkoinen setti, kun Osuuspankin kiekkokiertueelle löytyy JYP-kiekkoja, mutta fanishoppiin ei.
 

DrAvalanche

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistelu

Testin tulokset tuntuvat tosiaan hieman kurjilta. Nimimerkki bozikin kommenttiin sen verran, että jos kyseessä olisi oikea pikkufani, niin kyllä se mielestäni olisi perinjuurin väärä tapa lähestyä asiaa, jos vain ajatellaan että onko se maksava asiakas ja tuoko sen palveleminen jotain taloudellista hyötyä. Varsinkin jos kyse on jostakin pikkukolikon arvoisesta tarrasta.

Aikanaan, kun DrAvalanche oli pieni poika (90-luvun alussa), hän lähetti silloiselle JyP HT:lle hartaudella kyhätyn fanikirjeen, siinä oli ainakin ruutupaperille itse runoilemani kannustuslaulu Jypille. Vastausta en muistaakseni sen kummemmin osannut odottaa, mutta vastaukseksi tulikin kirjekuorellinen pientä JyP HT-tavaraa ja taisipa olla jonkun seuran henkilön omakätisesti kirjoittama kiitos ja terveiset.

Eipä tarvinne erikseen sanoa, millainen muisto pikkupojalle tuosta jäi. Eli jos asia on niin, että nämä asiat hoidetaan nyt huonosti, niin aina niitä ei ole hoidettu huonosti. Mistä se sitten nykyään lienee kiinni.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko itsekin muistella vähän. Lähetin muutaman kautena n. 15v sitten melkein jokaiselle liigakoukkueelle käsinkirjoitetun kirjeen, jossa jaarittelin jotain ja pyysin suosikkipelaajieni nimikirjoituksia. Etenkin Jokereilta odotin vastausta hartaasti joka vuosi. Mieleen on jäänyt, että Jypiltä tuli aina tarroja, nimmareita sekä muuta sälää todella hyvin, joka vuosi. Myös Lukko, TPS, Ilves, Ässät ja Tappara ainakin muisti jollain kivalla tavalla. Mutta se hartain toiveeni saada Jokereilta jotain kivaa ei sitten toteutunutkaan. Sieltä tuli JOKA vuosi PELKKÄ fanituotetteiden myyntilista! Kyllä pikkupoikaa aina vitutti kun odotti niitä nimmareita yms.
 
Viimeksi muokattu:

menemene

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Suomi
Aika jännä tutkimus kyllä. Itseäni ihmetyttää nuo tulokset. Vaikka JYP on pieni joukkue ja luulisi fanijoukon olevan pienelle joukkueelle elintärkä, ei tuollaisia tavanomaisiakaan asioita noteerata millään tavalla. Vähän kyllä kerjätään minusta verta nenästä tuollaisella piittaamattomuudella. Fanit (ja toki muukin lajia myös vähemmän seuraava kansa) kuitenkin ovat juuri niitä joiden vuoksi koko joukkue pelaa.

Pakko kyllä sanoa että Kuopiossa näkyy tässä taas se että vaikka yritystoiminta ja muu on kunnossa, se ei näy kentällä. Paskasti pelataan, mutta ainakin KalPalle postia lähettäessä sieltä myös vastataan ystävällisesti ja asiallisesti. Ehkäpä se pitää yleisömäärää muutaman kymmenen korkeampana kuin mitä se muuten olisi. Plussaa meille edes siitä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole mitään syytä epäillä ettei olisi myös huonoja kokemuksia JYPin palvelusta, niin faneja kohtaan, kuin myös eri sidosryhmiä kohtaan jotka JYPin kanssa toimivat(ei niistä sen enempää).

Mutta omakohtaisesti olen saanut ihan ok-palvelua, sähköpostiini on vastattu ja kysymyksiini olen saanut myös vastaukset, joten toivoa sopii että yhä useampi voisi sanoa edes näin tapahtuneen.
DrAvalanchen tapaan omat muistoni myös 90 luvulta ovat hyviä, silloin ainakin oli hyvä meininki olemassa, ainakin minun näkökulmastani. Harmi jos se on kadonnut tyystin.
Ilon kautta kohti kehitystä myös tuossa asiassa JYP, koska syytä parantaa varmasti on.
 

Moosehead

Jäsen
chelios77 kirjoitti:
Mielenkiintoinen tutkimus.Jotenki on sellainen kutinakin ollut,ettei joukkueet juurikaan fanellle mitää halua takaisin antaa.Esimerkiksi NHL-joukkueet jakavat sillointällöin faneille kotiotteluissa ilmaiseksi esim. t-paidan tai lippiksen,joissa on tietysti jonku sponsorin logo joukkueen logon lisäksi.Ei oo pelkoa ainakaan kärppä-peleissä,että ikinä sais mitään ylimääräistä mukaan.

Aikanaan kävin erään kauden aikana seuraamassa kymmenkunta Providence Bruinsin ottelua. Jokaisessa ottelussa katsojille annettiin ovella lahja (lippi, t-paita, avaimenperä yms.), josta löytyi joukkueen logon lisäksi myös yhteistyökumppanin logo. Kotijoukkueen värit olivat väkisinkin siis edustettuina katsomossa. Lisäksi faneille jäi ottelusta aina hieno muisto.

Sinällään JYPin huono toiminta Jääkiekkolehden tutkimuksessa ei yllätä. PR ja markkinointipuoli on mättänyt jo useamman kauden ajan, eikä sitä kuntoon aivan hetkessä saada.
 

Handyy

Jäsen
Näkkäri kirjoitti:
En tiedä miten Ässät toimivat tämänkaltaisissa asioissa aikana ennen Hirsimäkeä, mutta itse olen ainakin erittäin tyytyväinen nykyään Ässätoimiston palveluihin ja toimintaan. Itse olen lähettänyt muutaman kerran sähköpostia suoraan toimitusjohtaja Hirsimäelle erinäisistä asioista ja jokaisella kerralla olen saanut hyvin asiallisen ja valaisevan vastauksen parin päivän sisällä.
No joo. Minä oikeastaan lopetin uskomisen JYPin organisaatioon tuossa asiassa siinä vaiheessa, kun samaan aikaan tavoittelin JYPin toimistoa sähköpostilla sekä Columbus Blue Jacketsin GM:ää ja voittekin sitten arvata kummalta vastaus tuli. Jos 100x isomman organisaation GM vastaa, eikä pikkuseuran joka oikeasti tarvitsisi asiakkaita niin ollaan kyllä aika amatöörimäisessä vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös