Viestin lähetti Aksu
Tämä harmittaa. Perjantaiehtoon (jos rauhaa löytyy) suosikkipuuhani on lukea päivällä postiluukusta kolahtanut urheilulehti, mutta turhan lyhyeksi akti jää. Kuvat tuovat toisaalta näyttävyyttä, mutta kyllä minä olen tekstiorientoitunut kaveri...
Tätäpä olen minäkin ihmetellyt. Vaikka kuvan väitetään kertovan enemmän kuin tuhat sanaa, niin en minä ainakaan saa omilta huuliltani kuin viisikirjaimisen kirosanan, kun näen maksamiani sivuja tuhratun kameralle poseeraavaan ukkoon. Olisi edes nainen niin voisi ymmärtää paremmin...joka tapauksessa toivoisin myös, että kun ne kerran ovat lehtiä eivätkä lasten kuvaopuksia, niin pistetään sitä tekstiä sen verran, ettei lehti ole kahvikupillisen jälkeen loppuun kaluttu. Ennen wanhaan Veikkaajan liitteet olivat melkein alusta loppuun täyttä tavaraa, mutta nyt sinne tänne on pantu muutama hassu sana isojen kuvien ja graafien sekaan. Ei lehden tarvitse mikään raamattu olla (siis layout/grafiikka/kieliasu), mutta tekstiä kiitos! Jännää sinänsä: vaikka tietokoneissa on aika pätevät oikolukuohjelmat, niin minusta näyttäisi kun kirjoitusvirheet olisivat enemmänkin kasvamaan päin...onko muilla havaintoja?
Kun katsoo miten Jatkiksen otteluraportteja tekevät saavat lyhyessä ajassa aikaan melkoisen määrän laadukasta tekstiä ilman toimittajan ilmeisesti varsin kohtuullista palkkaa, niin ei voi kuin ihmetellä mitä nämä urheilulehtien toimituksessa olevat toimittajat tekevät. Juovat kahvia ja lukevat Jatkoaikaa helppojen juttujen toivossa? Tai sitten taitosta vastaavat ovat saaneet liian ison niskalenkin tekstin parissa puurtavista - ulkoasu ajaa sisällön edelle! Huoh, ehkäpä tähän tiivistyy aikamme henki enemmän kuin hyvin...