Mitä vaille olen jäänyt??!?

  • 2 564
  • 25

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minulla ei ole ollut puoleen vuoteen televisiota, enkä kuuntele radiota lainkaan. Lehteäkään meikkikselle ei tule.

Mitä vaille olen jäänyt???

Kertokaa mielipiteenne....
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti mauri
Minulla ei ole ollut puoleen vuoteen televisiota, enkä kuuntele radiota lainkaan. Lehteäkään meikkikselle ei tule.

Mitä vaille olen jäänyt???

Kertokaa mielipiteenne....

Etpä välttämättä mitään, jos asia lyhyesti ilmaistaan.

Tosin radionkuuntelun suhteen olen huono sanomaan mitään koskapa en itsekään kuuntele sitä oikeastaan laisinkaan.

Televisiosta et ole tainnut menettää muuta kuin muutaman hyvätasoisen dokumentin, mutta tämäkään menetys ei suuren suuri ole, nähdäkseni.

Herääkin kysymys maurin tapaan, olenko minä menettänyt jotain kun en radiota kuuntele, enkä juurikaan televisiota katsele? Lehdistä luen vain tilaamani tiede- tms. lehdet.

vlad#16.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Väitäxä niinku iha tosissas et sä et muka oo voinu kattoo yhtää jaxoo Submarinee?!? Siis miten sä oot oikeesti kestäny..?!

Onnex et maininnu, et sullei ois ollu ees kännyy käytös...vähäx oisit hajonnu, jos et ois voinu ees chättii lähettää viestei et "zorge en nää telkkuu mut vastatkaa privana"

ps. terkkui kaikil kavereil \o/ rolleyes (.)(.)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Shayne
Väitäxä niinku iha tosissas et sä et muka oo voinu kattoo yhtää jaxoo Submarinee?!? Siis miten sä oot oikeesti kestäny..?!

Onnex et maininnu, et sullei ois ollu ees kännyy käytös...vähäx oisit hajonnu, jos et ois voinu ees chättii lähettää viestei et "zorge en nää telkkuu mut vastatkaa privana"

ps. terkkui kaikil kavereil \o/ rolleyes (.)(.)


??????????????????
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti mauri
??????????????????

omg, s00t iha n00b, roflmao.

No joo, chattailyt sikseen. Tämähän on sitä nykynuorten yleisesti käyttämää kieltä, jota varsinkin käytetään IRCin Keskustelukanavilla. Tutustu sinäkin niihin hakemalla www.mirc.com mIRC 6.12 versio. Sitten osoitteeksi IrcNet ja kanavalle #jatkoaika. Siellä pysyy ajan tasalla mitä maailmalla tapahtuu. ;)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti mauri
Minulla ei ole ollut puoleen vuoteen televisiota, enkä kuuntele radiota lainkaan. Lehteäkään meikkikselle ei tule.

Villi arvaus..

Olet muuttanut pois kotoa, elät säästäen ja sijoitat rahasi vain kaikkien tärkeimpään. Viinaan, naisiin ja tupakkaan ?

K
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Mitä vaille olen jäänyt??!?

Viestin lähetti Kaiser Soze
Villi arvaus..

Olet muuttanut pois kotoa, elät säästäen ja sijoitat rahasi vain kaikkien tärkeimpään. Viinaan, naisiin ja tupakkaan ?

K

Kyllä, 33-vuotias äijä muutti pois kotoa ja satsaa naisiin ja viinaan...

Tai jos sittenkään en.

Ajatukseni oli kyllä keskustella ihan jostain muusta kuin taloudellisesta tilanteestani tms --- VILPITTÖMÄSTI; mitä vaille olen jäänyt??

Kysyin mielipidettä. En provosoi. En nosta itseäni median yläpuolelle. En arvostele. Vaan:
Löytyisikö ajatuksia siitä, mitä vaille olen jäänyt? Ehkä ei.

Keskustelu sai jo niin ikävän alun, että joten annetaan olla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ikijokeri
omg, s00t iha n00b, roflmao.

No joo, chattailyt sikseen. Tämähän on sitä nykynuorten yleisesti käyttämää kieltä, jota varsinkin käytetään IRCin Keskustelukanavilla. Tutustu sinäkin niihin hakemalla www.mirc.com mIRC 6.12 versio. Sitten osoitteeksi IrcNet ja kanavalle #jatkoaika. Siellä pysyy ajan tasalla mitä maailmalla tapahtuu. ;)

Jos keskusteluntaso on yleisesti #jatkoaika -kanavalla tuota Shaynen antaman karmaisevan esimerkin luokkaa, niin enpä taida kovinkaan usein vastaisuudessa vierailla kyseisellä IRC'n keskustelukanavalla, toki, toisenkilaiseen keskusteluun olen siellä törmännyt niinä harvoina kertoina jolloin olen siellä käynyt mutta ehkäpä ne olivat(kin) poikkeukset mitkä vahvistavat säännön.

Niin, (haluan nostaa itseni muiden yläpuolelle), keskustelua voi käydä monella tapaa, tämä ketju käynee osoituksesta siitä kuinka kaskustelun voi latistaa alta aikayksikön asiattomilla viesteillä. (ei hymiöitä).

vlad#16.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Mitä vaille olen jäänyt??!?

Viestin lähetti mauri
VILPITTÖMÄSTI; mitä vaille olen jäänyt?

Keskuastellaan vain, mutta kysymyksesi aloitus oli yhtä pohjaton kuin vastaukset.

Miksi olet luopunut em. laitteista ja lehdistä ?

Mielestäni olet jäänyt paitsi..

1. The Sopranos. Kerrassaan loistavia jaksoja.
2. Simpsonit. Esitettävä tuotantokausi on ollut parasta pitkään aikaan.
3. Irtiottoja.

Siinä 3 syytä töllöstä. Lehtiä en itsekäään tilaa.

K

Edit.

Lehtiä en tilaa siitä syystä, että Hesari on törkeän kallis ja toisekseen, haluamani uutispläjäykset pystyn lukemaan netistä.
Radiota kuuntelen 5-10 tuntia päivässä.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti vlad
Jos keskusteluntaso on yleisesti #jatkoaika -kanavalla tuota Shaynen antaman karmaisevan esimerkin luokkaa, niin enpä taida kovinkaan usein vastaisuudessa vierailla kyseisellä IRC'n keskustelukanavalla, toki, toisenkilaiseen keskusteluun olen siellä törmännyt niinä harvoina kertoina jolloin olen siellä käynyt mutta ehkäpä ne olivat(kin) poikkeukset mitkä vahvistavat säännön.

Niin, #jatkoajallahan on yleisesti käytetty slogania "#jatkoaika - Ei vastaa jatkoaika.comin asiallista keskustelua", mutta kyllä #jatkoajalla osataan asiallisestikin keskustella monista asioista. Silloin tällöin saattaa mennä hulinaksi, mutta suurilta osin keskustelu on ihan fksua. Omasta panoksestani siihen en sano sitten mitään ;)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Re: Re: Mitä vaille olen jäänyt??!?

Viestin lähetti Kaiser Soze


A. Keskuastellaan vain, mutta kysymyksesi aloitus oli yhtä pohjaton kuin vastaukset.
--------

B. Miksi olet luopunut em. laitteista ja lehdistä ?

--------

C.

1. The Sopranos. Kerrassaan loistavia jaksoja.
2. Simpsonit. Esitettävä tuotantokausi on ollut parasta pitkään aikaan.
3. Irtiottoja.

D: Siinä 3 syytä töllöstä. Lehtiä en itsekäään tilaa.


A. Alkuperäinen aatokseni oli mennä suoraan itse asiaan, eli pohtia laajastakin, mitä mediat merkitsee. On kai hyväkin, että aihe on 'pohjaton', jotta monenmoisia mietteitä heräisi! Erkoista, että kysymyksenasettelusta pitää hermostua....

B. Minulla ei ole varaa em. laitteisiin eikä lehtiin. Vaikea kai uskoa, fakta homma silti. Kaikilla ei mene yhtä hyvin kuin kaikilla.

C. Hyviä esimerkkejä! Tosin perustelut olisivat kova sana. Kun en edes tiedä, mitä esimerkkisi ovat. Simpsonit kyllä. Juu.

D. (Jäynähuomio; et ole tilannut lehteä, mutta et itsekään kerro, miksi....Sori, oli pakko päästä sanoon. Jep.)
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti mauri
??????????????????
Kysyit, mitä vaille olet jäänyt.

/rautalankaa/ Viestini oli esimerkinomaiseksi muotoiltu mielipiteeni siitä, mitä vaille olet jäänyt pääasiassa televisiottomuudestasi johtuen./rautalankaa/
 
x)Etpä ole menettänyt juuri mitään. Pari hyvää tv-sarjaa on toki jäänyt näkemättä.

y)Lehdet voi lukea kirjastossa.

z)Radiossa ei sinänsä ole mitään vikaa, sieltä vaan sattuu tulemaan yleensä pelkkää p*skaa.

Jatka samaan malliin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Re: Re: Mitä vaille olen jäänyt??!?

Viestin lähetti mauri

A. hermostua....

No ei nyt sentään hermostua, mutta yleensä hieman paremmin asetetulla kysymyksellä ja omalla mielipiteellä saa hieman paremman keskutelun aikaiseksi.

C. Hyviä esimerkkejä! Ten edes tiedä, mitä esimerkkisi ovat.

The Sopranos

Irtiottoja

D.et ole tilannut lehteä, mutta et itsekään kerro syytä,


Lehtiä en tilaa siitä syystä, että Hesari on törkeän kallis ja toisekseen, haluamani uutispläjäykset pystyn lukemaan netistä.

Radiota kuuntelen 5-10 tuntia päivässä. Lähinnä Cityä.

K
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Shayne
Kysyit, mitä vaille olet jäänyt.

/rautalankaa/ Viestini oli esimerkinomaiseksi muotoiltu mielipiteeni siitä, mitä vaille olet jäänyt pääasiassa televisiottomuudestasi johtuen./rautalankaa/

Esimerkkisi olisi voinut muotoilla muutenkin, siten, että pointti olisi käynyt kaikille selväksi. Nyt se jätti ainakin minun tyhjässä (ja helvetin tyhmässä) pääkopassa enemmän avoimia kysymyksiä antamatta laisinkaan kunnollisia vastauksia - olisi ehkäpä kannattanut turvautua siihen rautalankaan jo varhaisemmassa vaiheessa tai sitten ihan vaan pitäytyä perinteisämmässä tyylissä. Vittu joo...

vlad#16.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onneksi olen onnellinen tietokoneen omaaja, joten sentäns pääsen netistä tsekkaamaan, millä kyljellä maailma kulloinkin makaa.

Huomaan vain, että kyllä se aika kuluu televisiottakin; urheillen, lukien ja muuta puuhaten.

Radiota en kaipaa, koska uutiset bongaan netistäkin --- ja kuuntelen kaikiss' mieluimmin omia levyjä, mielimusiikkiani.

Lehtiä en tilaa, kun varaa ei ole. Ja edelleen; uutiset löydän verkosta.

Metka tunne, kun olen tavallaan pihalla, mutta tavallaan kyydissä. En tiedä, mistä huhutaan tai mistä telkkusarjasta puhutaan, mutta tuoreen tiedon haalin kyllä - kiitos tietsikan.

Elokuvia ja dokumentteja kaipaan ehkä eniten. Keskusteluohjelmat olisivat toisinaan mielenkiintoisia. Uutisvuoto nappaisi myös, sekä Frasier.

Huomioitavaa on myös, että on elämäntilanteita, jolloin 'maailman asiat' eivät jaksa kiinnostaa. Ei ylimielisyyden, vaan väsymyksen vuoksi. Sekin suotakoon....

Mitä te toiset ajattelisitte 'menettävänne' ilman mediaa ainakin noissa em. muodoissa? Riittääkö netti? Meikäläiselle tällä hetkellä; kyllä.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisin, että katsomisen arvoisia ovat olleet esim. erilaiset luontodokkarit, jotka ovat ainakin itselleni erittäin mielenkiintoisia. Mitä ihmeellisempiä ötököitä ja otuksia ympäri maailmaa, hyvällä toteutuksella ja ymmärrettävässä muodossa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mistä sinä mauri meinaat Euroviisut ja linnanjuhlat seurata? Ei muuta kuin muut kalusteet kaniin ja mars lähimpään kodinkoneliikkeeseen hakemaan 44" plasmatelevisio supernopealla teksti-tv:llä.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Tämähän on...

...ihan loistava keskustelun aihe, tässä nykyisessä "massa-multimediamaailmassa"!

Shayneltä mielestäni loistava ja jopa syväluotaava vastaus maurin kysymykseen.

Itse jouduin aika vastaavaan tilanteeseen kun muutin ulkomaille (vieläpä siis tänne, missä kaikki dubataan... huooh) rapiat kolme vuotta sitten. Alussa, parin kuukauden ajan, kun ei todellakaan ollut muita elektronisia vempeleitä kuin leivänpaahdin, niin siinähän sitä joutui "kykkimään" perimmäisten kysymysten äärellä. Ei siinä mitään, elämäntilanteeseen "pysähtyminen" sopi todella hyvin ja tuli hyvinkin tarpeeseen.

Sittemmin olen saanut hankittua itselleni myös Suomentelevision (tästä ei sitten huudella, koskapa on jotenkin laitonta, vaikka laskuni siitä maksankin???), valitettavasti vaan nämä mielestäni laatukanavat YLE1 ja 2 puuttuvat.

Taustat selvillä, joten mennäänkö vastauksiin...

Peilaan nyt vastauksia omaan elämäntilanteeseen, koska sillä on suuri merkitys.

Televisiohan on tietynlainen, valitettavasti erittäin passivoiva, korvike aidoille ihmiskontakteille. Uskallan subjektiivisesti väittää, että ilman Valintatalonmainoksia, yms. kotimaista, minä olisin jo mitä todennäköisimmin menettänyt järkeni (näin tosin on jo voinut käydä??). Siis minun kannaltani katsoen menettämiesi tärkeiden asioiden lista on lähes loputon. Käsittääkseni sinä, mauri, kuitenkin asut armaassa kotimaassa kaikkien sinulle läheisten ja tärkeiden ihmisten parissa. Tältä kannalta asiaa tarkastellen sanoisin, että olet menettänyt lähinnä hemmetin moisen nipun negatiivisia uutisia ja muuten tuollaista jo Shaynen kuvailemaa potaskaa!

Tässäkään asiassa kaikki ei ole niin musta-valkoista!
 
Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti Stone Cold
Sanoisin, että katsomisen arvoisia ovat olleet esim. erilaiset luontodokkarit, jotka ovat ainakin itselleni erittäin mielenkiintoisia. Mitä ihmeellisempiä ötököitä ja otuksia ympäri maailmaa, hyvällä toteutuksella ja ymmärrettävässä muodossa.

En voisi paremmmin asiaa sanoa. Mikä sen parempaa kun kääntää TV1:lle lauanataisin klo 18.45 ja nauttia tunnin verran luonnon ihmeellisestä maailmasta.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielestäni TV on kaikenkaikkiaan loistavaa ajanvietettä. Minua ei haittaa, vaikka tv:n katselu ei ole muodikasta tms: kaikkihan yleensä kehuvat, kuinka katsovat tv:tä nykyään tosi vähän. Minulla tv on lähes aina taustalla auki, ja seuraan tv:stä erityisesti urheilua, muutamia sarjoja ja ajankohtaisohjelmia. Dokumentteja seuraan myös mielelläni, mutta hyviä dokumentteja tulee liian vähän. TV:stä en luopuisi, tai luopuisin, mutta korvaus tulisi olla todella huomattava, siis useita kymmeniä tuhansia euroja.

Radiota en juuri kuuntele muualla kuin autossa. Kotona soi yleensä cd. Radiosta olisin valmis luopumaan huomattavasti pienemmästä summasta, mutta kyllähän välillä on kiva huudattaa stereoita. Etenkin joskus lauantai-iltaisin on kiva hakea fiilistä musiikin avulla.

Lehteä en tilannut opiskeluaikana, mutta nyt olen ollut Hesarin tilaaja jo jonkin aikaa. Ei mikään välttämättömyys sekään mielestäni. Aika usein jää lukeminen hyvin vaillinaiseksi, mutta kun vaimo sitä tykkää lukea, niin mikäs siinä sitten auttaa. Itse en Hesaria (puhumattakaan muista lehdistä) kaipaisi, vaikka sitä ei tulisikaan. Kyllähän urheilusivut on kivaa luettavaa aamupalaa nautittaessa, mutta hiukan kallis lehti on siihen tarkoitukseen.

Minulle, kun tulee kaikki noista, olisi varmaan helppo luopua jostain noista kolmesta, mutta se, ettei minulle tulisi noista mitään, olisi ajatuksena aika kamala. Toki kyllähän sitä eläisi ilmankin, mutta kyllä minun elämänlaatuni putoaisi. En usko, että jaksaisin lähteä joka ilta harrastamaan jotain tai lukea kirjaa tmv. Perusluonteen laiskuuden vuoksi tv tuo suurta nautintoa iltoihin, sillä mikäpä sen mukavampaa, kuin että työpäivän jälkeen makoilee sohvalla, tuijottaa passiivisesti töllöä ja mussuttaa jotain purtavaa. Viikonloppuisin en katso läheskään niin paljon tv:tä, koska silloin yleensä käyn päivisin urheilemassa, ja iltaisin on jossain kukkumassa. Sunnuntai on poikkeus siltä osin, että silloin tulee jääkiekkoyö tai formulat ja Simpsonit.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Stone Cold
Sanoisin, että katsomisen arvoisia ovat olleet esim. erilaiset luontodokkarit, jotka ovat ainakin itselleni erittäin mielenkiintoisia. Mitä ihmeellisempiä ötököitä ja otuksia ympäri maailmaa, hyvällä toteutuksella ja ymmärrettävässä muodossa.

Kyllä. Luonto-ohjelmat ovat loistavia.
Prismassakin on silloin tällöin kiinnostavia juttuja, joskus jenkkihömppäpohjalta tehtyjä viihdedokkareita.
Kuningaskuluttajassakin on yleensä ihan kiinnostavaa asiaa.
Pelkästään näiden ylen ohjelmien takia voisin harkita tv-luvan maksamista, mutta en maksa ja se siitä.
 

Carlos

Jäsen
Re: Tämähän on...

Viestin lähetti Risa
...Sittemmin olen saanut hankittua itselleni myös Suomentelevision (tästä ei sitten huudella, koskapa on jotenkin laitonta, vaikka laskuni siitä maksankin???), valitettavasti vaan nämä mielestäni laatukanavat YLE1 ja 2 puuttuvat.

Koska itsekin asun jossain missä suurin osa ohjelmista dubataan, kertoisitko mistä olet muuten saanut Suomen television? Ilmeisesti jokin satelliitti lähettää sitä? Olisin nimittäin erittäin kiinnostunut itsekin sitä katselemaan, jos joskus sattuisin olemaan kotona.

----

Tuohon ketjun alkuperäiseen kysymykseen voisin kommentoida, että itsekään en lue lehtiä muuten kuin lentokoneessa, telkkaria en paljoa ehdi katsoa, ja radiota kuuntelen autossa, ellen kuuntele CD-levyjä. Olen tullut toimeen oikein hyvin, juuri siksi että netistä näkee kyllä kaikki tarvittavat uutiset.

Minäkin silti hiukan kyllä ihmettelen tuota kysymyksen asettelua, ja jos omaisin riittävästi aikaa&energiaa copipastaisin tähän puolen vuoden tv-ohjelmat sekä hesarin artikkelit, sillä mielestäni se olisi oikea vastaus tuohon kysymykseen. Jos olet ennen katsonut telkkaria, varmaan tiedät mitä jäit kaipaamaan, ja jos olet joskus lukenut lehtiä, tiedät varmaan suunnilleen mitä niistä saa irti.

Edelleen, jos sinun täytyy kysyä mistä olet jäänyt paitsi, se kai kertoo siitä että sinua silti kiinnostaa mitä missäkin menee, jolloin ihmettelen sitten että et harrasta mitään em. aktiviteeteista. Radion kuuntelu ei ainakaan ole rahakysymys, eikä kyllä lehtien lukukaan.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Re: Re: Tämähän on...

Viestin lähetti Carlos
Koska itsekin asun jossain missä suurin osa ohjelmista dubataan, kertoisitko mistä olet muuten saanut Suomen television?...

Pistän YV:nä. Sen verran "classified" kamaa...

Tsori chat!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös