Mitä vaihtaisit Tepsissä?

  • 4 833
  • 42

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Re: Re: Re: Re: Re: Mitä vaihtaisit...

Viestin lähetti Oloneuvos
Tarkoituksella, mutta en vyön alle. Minua vain kuvottaa se, että osa porukasta kirjoittaa nimimerkin suojassa mitä paskaa tahansa täsmälleen sanotusta syystä ja puhuu edessä toista. Ne, jotka kritisoivat yhtälailla edessä ja takana ovat sanansa mittaisia ja ansaitsevat arvostuksen. Ne muut taas joutavat saada annetun kritiikin. Molemmat leirit tietävät, mistä puhun.

Samaa mieltä. En voi tältä osin tuomaroida asiassa kun itse elän kunkin mielipiteiden osalta ainoastaan palstalla kirjoitetun varassa, vaikka kiistan perimmäisistä, oletetuista syistä jotain luulen tietävänikin. Joka tapauksessa on selvää, ettei mielipidettä voi vaihtaa foorumin mukaan. Palstalla kukin on kuitenkin vetänyt suht johdomukaista, valitsemaansa linjaa, muusta en tiedä. Ne vastatkoot joihin keihään kärki osoittaa, halutessaan.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Itseni osalta myönnettäköön, että Kiprusoff:n osalta on mennyt kuppi nurin ja lupaankin lopettaa Markon tönimisen siihen asti kunnes aihetta on. Toivottavasti ei ole.

Se ei kuitenkaan poista sitä tosi seikkaa, että pidän selkävaivaisen ja vahvasti uran ehtoopuolella olevan kiinnittämistä joukkueeseen neljäksi vuodeksi todella isona riskinä, jolla saatetaan olla vahvoilla, kun mietitään ensi kauden sijoituksia kamppailtaessa The Pena Trophysta. Tämä tosin ei pelkästään ole Markon vika, vaan iso tönäisy asiasta lähtee myös MIB:n suuntaan. 1+1 vuotinen sopimus olisi mielestäni ollut perusteltua, mutta ei Peltosen korvaajana.

Keskieuroopasta kantautuvat tiedot Markon viime kaudesta eivät ole ollenkaan mairittelevia ja tuoreessa muistissa on myös se surkuhupaisa viime visiitti, jossa Marko oli suoraan sanottuna surkea 0+2 saldollaan 11 pelissä. Tähän kun lisätään haluton ja löysä puolustuspään pelaaminen, niin mielestäni oma iso huolenaiheeni on perusteltua. TPS:n ei missään nimessä pitäisi olla entisten suuruksien suojatyöpaikka. Ei edes omien entisten suuruuksien.

Mihinkään joo-joo-linjalle en aio alentua koskaan. Aina löytyy jotain paranneltavaa ja jos jää menneisyyden kullan kimallukseen maleksimaan, voi noutaja tulla. Vanhoja on kiva muistella, mutta jokainen tietää, mitä se mummo sanoikaan siellä metrin lumihangessa, kun oli jumissa potkukelkkansa kanssa.

EDIT: Vielä pahoittelut, jos olen loukannut täällä jotain kirjoittajaa. Tarkoituksenani ei ole täällä hyökätä ketään vastaan. Kaikki tapaamani täällä kirjoittavat henkilöt ovat olleet erittäin mukavaa ja asiallista porukkaa. Mielipide-eroja on, mutta mikäs sellainen keskustelu on, jossa kaikki ovat vain ja ainoastaan samaa mieltä ja kaikki MIB:n tekemät ratkaisut ovat oikeita.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Re: Re: Re: Re: Mitä vaihtaisit...

Viestin lähetti Pressiboxi
Toisaalta TPS ei myöskään kaipaa enää yhtään sokeaa fanaatikkoa roikkumaan perässään. Eli ei tämäkään totuus niin yksinkertainen ole.

Ei tarvitsekkaan sokeita fanaatikkoja, mutta ei myöskään niitä jotka löytävät joka asiasta vain negatiivisen puolen. Asioista kuuluu valittaa silloin, kun on aihetta valittaa ja iloita silloin, kun siihen on aihetta.

Viestin lähetti kausi
Ainoastaan aiheeton marina tulisi kyetä itse kunkin lopettamaan, aiheesta saanee keskustelupalstalla mielipiteensä kertoa.

Juuri tuo aiheeton marina pitäisi saada loppumaan ja tilalle saada kunnon keskustelua aiheesta.

Tepsissä eikä missään muussakaan joukkueessa ei ole kaikki asiat ruusuisesti muttei myöskään täysin huonolla mallillakaan. Tepsissä voisi ainakin parantaa tiedottamista nykyisestä paljonkin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Re: Re: Re: Re: Re: Mitä vaihtaisit...

Viestin lähetti Jykke1978
Juuri tuo aiheeton marina pitäisi saada loppumaan ja tilalle saada kunnon keskustelua aiheesta.

Ihan silkasta uteliaisuudesta kysyn miten itse määrittelet aiheettoman marinan? Huomaa kuitenkin vastauksessasi, että esim viime kauden urheilullista puolta ei juurikaan ole kritisoitu vaan esim pygmalionin listauksessa oli muita seikkoja päällimäisenä. Yksinkertaistaen, jos itse olen sitä mieltä että palloseuran orgaanijohto on paikoittain ylimielinen esim tiedotuspolitiikassaan ja esittelen sille perusteita, onko esitetty aiheetonta marinaa koska sille ei ole ole perusteita vai koska se on nyanssi muuten hyvin hoidetussa pumpussa vai koska kaikenlaisesta kritiikistä tulee pidättäytyä? Joskus tulee väistämättä mieleen viimeksimainittu. Sopii muuten juuri mainitussa viitekehyksessään hyvin yhteen seuran yleisenkin toimintavan kanssa, jossa kritiikille, minkäänlaiselle ei ole sijaa.
 

pygmalion

Jäsen
Pyromaani palaa rikospaikalle

Kausi, oletko varma, ettei sinulta ole taannoin kadonnut kaksoisveljeä? Äskeisen viestisi jälkeen tuntui taas siltä, että joku on anastanut sanat suustani. Jykken viestistä tuli tosiaan hakematta mieleen se, että olisi vähintäänkin mielenkiintoista kuulla, millä kriteereillä ja kenen valtuuksilla määritellään "aiheeton marina". Itsehän olen toki niin ylemmyydentuntoinen pystyäkseni määrittämään omalta osaltani tuon rajan helposti, mutta koen hieman hämmentävänä sen, että kaikki muut eivät olekaan samoilla linjoilla kanssani...

Kuten Suuri Denis Leary on todennut:
"Maybe I shouldn't be singing this song
ranting and raving and carrying on
maybe they're right when they tell me I'm wrong

...Naaah!
I'm an asshole (he's an asshole, what an asshole)..."


Ettei kellekään jäisi mahdollisesti paha mieli siitä, kun aikaisemmin osoitin tiettyjä seurassa ja joukkueessa toimivia henkilöitä tarpeettomiksi, todettakoon lopuksi, että toki olisin em. henkilöiden lisäksi valmis vaihtamaan myös Kankaanperän, kolmosvalmentajan ja melkein kaikki muut toimiston ihmisetkin. Ja kaikki tämä valoisamman huomisen toivossa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti pygmalion
Kausi, oletko varma, ettei sinulta ole taannoin kadonnut kaksoisveljeä? Äskeisen viestisi jälkeen tuntui taas siltä, että joku on anastanut sanat suustani.

Ei ole muistikuvaa mutta elän siinä uskossa, että synnyin kertakappaleena. Samassa suvussa kuitenkin ollaan, nickini "isä" olet sinä.

Edelleen korostan sitä, että täällä esitetty "kritiikki", itse kutsuisin sitä huomion kiinnittämiseksi tiettyihin epäkohtiin, on kohdistunut lähes yksinomaan ei-urheilullisiin seikkoihin. Em painotan sen vuoksi, että välillä tuntuu tämä keskeinen pointti menevän vauhdilla ohi.

Ongelmallista on myös se, että täällä ei voi pieteettisyistä räjäyttää koko tunkiota kerralla auki, em tarkoitan siis kaikkien taustalla olevien epämääräisyyksien valottamista, julkistamista. Sama ongelma on luonnollisesti virtuaalivastapuolella. Loppupelissä helvetin hyvä niin.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse vaihtaisin Tepsissä seurajohdon tavan adoptoida itselleen joitakin oikeuksia jotka heille kieltämättä kuuluvat, mutta jotka eivät tekisi heille millään tavalla hallaa muidenkaan käyttämänä ja rukkaisin tiedotuspolitiikkaa siinä sivussa.

Viestin lähetti Oloneuvos
Turun nykyisellä kasvuvauhdilla Elysee on keskellä kaupunkia about vuonna 3047

About noihin aikoihin, ja sporat kuljettavat juhlakansan areenalle jo viiden vuoden sisällä siitä, jos asiassa edetään tässä lähivuosien aikana.
 

Veijari

Jäsen
Viestin lähetti Juha Salminen
About noihin aikoihin, ja sporat kuljettavat juhlakansan areenalle jo viiden vuoden sisällä siitä, jos asiassa edetään tässä lähivuosien aikana.

off topic:

Hope so! Helsingissä jo pari vuotta asuneena olen huomannut, että spora on paljon parempi kulkuväline kantakaupungin alueella kuin bussi. Näin olisi varmasti Turussakin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Veijari
Hope so! Helsingissä jo pari vuotta asuneena olen huomannut, että spora on paljon parempi kulkuväline kantakaupungin alueella kuin bussi. Näin olisi varmasti Turussakin.

Raitsikat murhattiin Turkusesta 1970-luvun alussa. On ehdottomasti, ilman jälkiviisauksiakin, yksi kunnallispolitiikan karkeimpia penailuja rakkaassa kotikaupungissamme. Itsekin hätäisesti muistan metrin mittaisena hypänneeni ratikan nro 3 föliin Uudenmaankadulta.

(kyllä, off topic)
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Resoon koko höskä!

Minä siirtäisin Typhoonin kilometrin verran pohjoiseen päin. Asiantuntevat raisiolaiset ansaitsisivat tuon kyhäelmän ennemmin kuin hölmöt turkulaiset. Sitä paitsi, eihän siellä nykyäänkään käy muita kuin raisiolaisia.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Päivän TS:stä inspiroimana laajentaisin aika paljon kaikenlaista TPS-tuotevalikoimaa. Varsinkin sellaista tavaraa voisi tehdä lisää, mikä ei vanhene. Tällä tavalla seuralle kertyisi lisää tuloja, ja seuran näkyvyys kasvaisi. Ongelmaksi voisivat tulla korkeitaan myynti ja säilytystilat.
 

monkey

Jäsen
Re: Resoon koko höskä!

Viestin lähetti Rontti
Minä siirtäisin Typhoonin kilometrin verran pohjoiseen päin. Asiantuntevat raisiolaiset ansaitsisivat tuon kyhäelmän ennemmin kuin hölmöt turkulaiset. Sitä paitsi, eihän siellä nykyäänkään käy muita kuin raisiolaisia.

Ei kyllä Elyséé:tä mihinkään siirretä!!! Itse olen turkulainen ja käyn peleissä paljonkin ettei siellä pelkästään raisiolaisia käy! Itse asiassa en tiedä yhtään raisiolaista ketä kävisi peleissä!!!
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Iltaa vaan kaikille j-a lukijoille.Olen nyt ensimmäistä kertaa kirjoittamassa tänne joten voi olla vähän sekavaa mutta koitetaan pärjätä.
Asiani koskee tätä hirvittävää marinaa joka tepsin ympärillä pyörii vuodesta toiseen. Aloitetaan vaikka kaudesta 01-02. Kyseisestä kaudestahan on saatu täällä aikaisesksi hirveä epäonnistuminen,kun sijoitus oli 4. Kukaan ei tunnu muistavan että siirtoajan viimeisellä viikolla tepsistä häipyi koko ykköskentällinen. Kyseinen kentällinen paikattiin tavalla johon tuskin mikään muu joukkue olisi kyennyt. Lopputulos olisi voinut olla paljon parempi mikäli Shefher&Co olisi pitänyt pelimoraalin kasassa loppuun asti. Joka tapauksessa tästä kaudesta ei millään saa tehtyä epäonnistunutta.
Sitten kausi 02-03. Se on kieltämättä jäänyt itsellenikin arvoitukseksi. Kaudestahan olisi voinut saada ihan tyydyttävän, mikäli joulutauon aikoihin olisi hankittu pari vahvistusta. Harva tuntuu muistavan, että silloinkin loppukausi meni ihanmukavasti lukuunottamatta kahta viimeistä ottelua.
No ei näistä vanhoista sen enempää, mennään tulevaan kauteen. Puolustus & maalivahdit: nykyliigassa ehdotonta eliittiä; maalivahtikaksikko liigan kahden parhaan joukossa jollei paras. Puolustus mielestäni selvästi paras, huolimatta pienehköstä koosta. Eihän viimeisellä mestaruuskaudellakaan puolustus ollut koolla pilattu. Sitten hyökkäys; tässä on pieni kysymysmerkki mutta nykyrosterillakin pärjätään kyllä, mutta yksi selvä maalintekijä olisi kieltämättä tarpeen. Täytyy kuitenkin muistaa että nyt on tepsillä sen tasoisia junioreita(Korpikoski,Makkonen ja Virtanen ym), että näille täytyy löytyä peliaikaa koska muuten kehitys voi pysähtyä.
Sitten muutama kommentti yksittäisistä pelaajista. Kiprusoff: vähän kauemmin jääkiekkoa seuranneet varmasti tietävät että nykytasoisessa sm-liigassa kipru on varmasti 5:n parhaan puolustajan joukossa rutiinitasollaankin. Puolustajan ainoa vaadittava ominaisuus EI ole silmitön taklaaminen(ja itsensä ulos pelaaminen a`la Karalahti). Kauppila: Ei nyt mikään hirveä tähtipelaaja, mutta kuinka paljon parempia on markkinoilla ollut?
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Viestin lähetti A - P
Olen nyt ensimmäistä kertaa kirjoittamassa tänne joten voi olla vähän sekavaa mutta koitetaan pärjätä.

Tervetuloa ja eikun lyömään mustavalkoista lusikkaa soppaan aina tarpeen vaatiessa:)

Kiprusoff: vähän kauemmin jääkiekkoa seuranneet varmasti tietävät että nykytasoisessa sm-liigassa kipru on varmasti 5:n parhaan puolustajan joukossa rutiinitasollaankin.

Huumorimiehiä? Ihan oikeasti ei kannata odotella nyky-Kiprusta liikoja, niin ei putoa korkealta. Itse lasken jo TPS:n nykyisestä puolustuksesta kolme kaveria hierarkkiassa Kiprun edelle. Ihan ok-hankinta edelleen, muttei Peltosen korvaajana neljän vuoden säälipahvilla.
 

Loponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KÄRPÄT,TPS,HIF,JOK,TAP,HPK, BLU,ILV,LUK,ÄSS,SAI,
Tälle ois voinu avata omankin ketjun

Perus Turkulaisen asenteen. = Mitä mieltä Te olette Tepsistä, olemmehan mielestäsi Suomen paras jääkiekko-joukkue olemmehan.


so. sitä samaa äklötystä mitä kysytään jokaiselta ulkomaalaiselta,
mitä mieltä olette Suomesta.....

Lainaukset, tältä palstalta. Lähes yhtä tasokasta kuin Kärppien kotisivuilla.

A:
Mikko Koivu - mitä mieltä olette?
ja onko teidän mielestä Mikolle enemmän haitaksi vai hyväksi seuraavat asiat?
-Pelaaminen tunteella:
-Isokoko:
-Sakun pikkuveli:
-Aloittaa NHL-ura AHL:ssä:


B:
Erkki Liesmäki
Olenko arvon jäsenet ainoa, joka kaipaa Ekiä takaisin TS:n lätkäosastoon? Nimittäin olen tässä kauden aikana pannut merkille, kuinka paljon vähemmän Turun Sanomat kirjoittaa Tepsistä muuten kuin matsikirjoitusten yhteydessä. Eki-sedän ollessa puikoissa juttua tuli kauden mittaan jos jonkinlaisista tapahtumista Palloseuran ympärillä, oli haastatteluja, huhuja ja kolumneja tms. Nyt mielestäni tarjonta on köyhtynyt huomattavasti ja pääasiassa jutut koskevat matseja.

C:
Tepsiä käsittelevät kappaleet
Tietääkseni palloseurasta on tehty neljä kappaletta, jotka ovat päässeet levylle asti. Kappaleet ovat seuraavat:
Vähän ihmetyttää, että enempää ei ole olemassa Palloseura-aiheista musiikkia tullut esille, sillä kyseiset kappaleet olisivat varsin otollisia monelle turkulaiselle bändille nousta esille. Sillä kappale varmasti lähtisi hyvin nopeasti julkisuuteen ainakin Tepsin kannattajien keskuudessa ja yhtye saisi mainetta.

C:
Arvostusta euroopasta
1 (+25) HV 71 Jönköping 55,05

2 (+6) Kärpät Oulu 54,72

3 (+3) Avangard Omsk 54,56

4 (+16) Metallurg Magnitogorsk 54,52

5 (+24) TPS Turku 54,04
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Mitä vaihtaisit...

Viestin lähetti Oloneuvos
Minua vain kuvottaa se, että osa porukasta kirjoittaa nimimerkin suojassa mitä paskaa tahansa täsmälleen sanotusta syystä ja puhuu edessä toista. Ne, jotka kritisoivat yhtälailla edessä ja takana ovat sanansa mittaisia ja ansaitsevat arvostuksen. Ne muut taas joutavat saada annetun kritiikin. Molemmat leirit tietävät, mistä puhun.
Täsmälleen näin. Paitsi, että minua kuvottavat myös nämä tyypit, jotka ainoastaan kritisoivat. Vaikka kritisoisivat edessä ja takana - ja varsinkin siksi - minulta ei ainakaan arvostusta heru. Kuten Neuvoskin, suhtaudun elämään keskimäärin positiivisesti ja kammoksun ihmisiä, jotka eivät löydä asioista mitään positiivista. Sanon sen taas, ja tarvittaessa uudestaankin, että syvästi halveksun niitä, joille kriittisyys on itseisarvo. Omaa statustaan ja asiantuntemustaan ei tarvitse/voi pönkittää kriittisyydellä. Tervettä kritiikkiä voi ja toki pitääkin esittää.

Minä vaihtaisin suhtautumisen tavallisiin kannattajiin (vs mm. sponsorit), hallin sijainnin, erään pitkätukkaisen huippupakkimme, halliyhtiön pomot, hallin hinnastot ja osan yleisöstä. Palkkaisin tiedottajan ja siirtäisin toimiston takaisin keskustaan. Kaikille TPS-pomoille istuttaisin päähän sirun, joka generoisi uusia, tuoreita ajatusmalleja. Ai yksi piti valita? No, aloitetaan niistä halliyhtiön pomoista, vaikkeivät suoranaisesti Tepsiin liitykään.
 

pygmalion

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitä vaihtaisit...

Viestin lähetti Annamaila
Sanon sen taas, ja tarvittaessa uudestaankin, että syvästi halveksun niitä, joille kriittisyys on itseisarvo.

Huikeaa. Nöyrästi kiitollisena vastaanotan halveksuntanne, My Lady.

Öh...joo, itse asiasta piti sanomani, että kesäauringon häikäisevän paisteen synnyttämässä positiivisuuden puuskassa ilmoitan olevani täysin samaa mieltä erinomaisista ehdotuksistasi. Paitsi että vastustan sinänsä kelvolliselta vaikuttavaa siru-ideaa. Siinä on nimittäin sellainen pienehkö ongelma, että jos sirut todella asennettaisiin johtoportaalle, pitäisi niiden käyttöä valvomaan tietenkin hankkia asiantunteva Teknologiapäällikkö tjsp. Ja tämä taas raskauttaisi jo ennestään raskasta organisaatiota, etenkin taloudellisesti. Ja tämähän ei nykytilanteessa nähdäkseni ole toivottavaa.

Sitten on vielä se seikka, että ko. Teknologiapäällikkö luultavasti muistuttaisi tehtävänsä johdosta luonteeltaan moderaattoria, joka ihmistyypiltään tunnetusti kuuluu ns. Todellisten Ääliöiden rotuun. Ruissaloon ei kai kaivata sellaisia enää?
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitä vaihtaisit...

Viestin lähetti pygmalion
Huikeaa. Nöyrästi kiitollisena vastaanotan halveksuntanne, My Lady.
Noh, noh, eipäs nyt oteta noin henkilökohtaisesti. Teikäläiseltä saa sentään perusteluja. Ainakin välillä... ;)

Eiköhän siruidean voisi toteuttaa George W. Bush -periaatteella? Jos vaikka Teknologiapäällikkö pitäisi koko ajan kaikki langat käsissään ja Ruissalon asukit toimisivat robotteina? Annettaisiin vaan tarpeelliset käskyt, ja Big Hannukin tekisi jyrkisantalat ja ilmoittaisi Viking Cupissa sujuvasti kolmella kielellä, että TPS on palkannut puhelinkopin kokoisen, Nielikäistä fiksumman, maaleja latovan nuoren laiturin Pohjois-Ameriikasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös